Wiadomości

stat

PKM i GIK w nowej siedzibie

Pracownicy biurowca powstałego w ramach Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnego AmberExpo z okien widzieć będą stadion PGE Arena.
Pracownicy biurowca powstałego w ramach Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnego AmberExpo z okien widzieć będą stadion PGE Arena. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Pracownicy Pomorskiej Kolei Metropolitarnej właśnie przeprowadzili się do nowej siedziby w biurowcu AmberExpo. Przeprowadzili się tam także pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych i Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego. Oczywiście jest tam również siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich SA.



Czy Letnica to dobra lokalizacja dla biurowców?

tak, taka zabudowa ożywiłaby tę część miasta 46%
tak, ale pod warunkiem, że będą tam powstawać także inne obiekty 35%
nie wiem, to taka zapomniana część miasta 6%
nie, to przemysłowa część miasta i niech tak zostanie 13%
zakończona Łącznie głosów: 527
W ten sposób zapełnia się pracownikami powierzchnia biurowa, która powstała razem z halą wystawienniczą przy ul. Żaglowej 11 w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska.

- Niebawem fizycznie rozpoczynamy budowę kolei metropolitarnej. W związku z tym nasz zespół rozrósł się o pion nadzoru, jest nas po prostu więcej - w tej chwili około 50 osób i jeszcze kilka zostanie zatrudnionych. W poprzedniej siedzibie brakowało już miejsca na dostawianie kolejnych biurek. W Amber Expo znaleźliśmy przygotowaną do naszych potrzeb i dostępną od zaraz powierzchnię. W tym obiekcie odbywają się ważne dla nas targi Trako. Będziemy na miejscu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.

W ramach AmberExpo na czterech kondygnacjach powstało ok. 4 tys. m kw. powierzchni biurowej. Drugie piętro zajmuje Pomorska Kolej Metropolitarna, czwarte - Gdańskie Inwestycje Komunalne.

- Na dzień dzisiejszy niezagospodarowane jest jeszcze jedno piętro o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych. Czeka na swojego najemcę w standardzie deweloperskim - mówi Łukasz Wysocki, dyrektor ds. marketingu i rozwoju w Międzynarodowych Targach Gdańskich. - Poza lokalizacją naszym atutem jest także kompleks konferencyjny łącznie na 1130 miejsc oraz restauracja w budynku. Dzięki temu połączeniu najemcy biur mają możliwość organizowania większych spotkań biznesowych w budynku, gdzie ulokowane są ich biura.

Powierzchnia biurowa zaprojektowana została z myślą o pracownikach MTG SA, jak i dla podmiotów zewnętrznych. Póki co złożyło się jednak tak, że najemcami są spółki samorządowe.

Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego AmberExpo rozpoczęta została w marcu 2011 roku. Oficjalne otwarcie miało miejsce w kwietniu. Projekt przygotowało Przedsiębiorstwo Projektowo-Wdrożeniowe Fort, natomiast prace budowlane powierzone zostały Korporacji Budowlanej Doraco. Koszt całości realizacji inwestycji to ok. 100 mln zł.

Opinie (142)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.