- 1 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (184 opinie)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (236 opinii)
- 3 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
- 4 Meble ogrodowe. Co wybrać na balkon? (11 opinii)
- 5 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
- 6 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
Taki będzie siódmy budynek kompleksu biurowego w Oliwie
Za nieco ponad rok gotowa będzie Olivia Seven, która powstaje przy al. Grunwaldzkiej w sąsiedztwie Olivii Star - najwyższego budynku w Trójmieście. O tym drugim budynku głośno jest od dawna, natomiast "siódemka" po raz pierwszy odsłania swoje oblicze. Łączna powierzchnia najmu w obu budynkach wyniesie ok. 75 tys. m kw.
W grudniu informowaliśmy, że obiekt o roboczej nazwie Olivia Seven będzie miał powierzchnię ok. 30 tys. m kw. Teraz wiadomo już (przynajmniej tak wynika z wizualizacji, bo inwestor nie zdradza jeszcze zbyt wielu szczegółów), że budynek będzie miał 15 kondygnacji i ok. 55 m wysokości.
- Planujemy jego oddanie do użytku na przełomie I i II kwartału 2018 roku - zapowiada Katarzyna Halicka z OBC.
Co ciekawe, w przyszłości Olivia Seven połączy się z dwoma kolejnymi budynkami, które powstaną w głębi należącej do inwestora działki przy al. Grunwaldzkiej. Pozwoli to uzyskać ponad 5 tys. mkw. powierzchni biurowej na jednej kondygnacji.
Wracając do najwyższego budynku w Trójmieście, obecnie powstało 30 kondygnacji nadziemnych Stara, a trzon sięga 33 piętra.
- To oznacza, że zakończyliśmy konstrukcję główną poziomów powtarzalnych i osiągnęliśmy w najwyższym punkcie 135 m - wyjaśnia Halicka. - Jednocześnie trwa montaż trójszybowej szklanej elewacji, która dochodzi już do 20 kondygnacji.
Olivia Star będzie posiadać w sumie 35 kondygnacji, a najwyższy punkt elewacji osiągnie wysokość 156 m. Obiekt będzie posiadał skośny dach nawiązujący do Hali Olivia, z którego wystawać będą dwa maszty. Wraz z nim cały budynek osiągnie 180 m wysokości.
Trzy najwyższe kondygnacje Stara będą powszechnie dostępne. Zajmą je m.in. centra konferencyjne, restauracje i klub biznesowy. Znajdzie się tam również galeria dookoła budynku oraz taras zewnętrzny. Ukoronowaniem wysokościowca będzie siedmiometrowe piętro mogące pomieścić do 400 osób.
Schodząc z tej podniebnej wysokości na ziemię, warto dodać, że Olivia Star będzie połączona z przeszklonym ogrodem zimowym, który powstaje na wewnętrznym patio OBC. Wysoki na 11 metrów obiekt będzie miał blisko 1 tys. m kw. powierzchni.
- Doprecyzowujemy koncepcję ogrodu zimowego, nie chcemy jednak na tym etapie zdradzać zbyt wielu szczegółów. Będzie to wyjątkowe miejsce, integrujące społeczność Olivia Business Centre i całej naszej aglomeracji. Za dnia ogród zimowy ma być miejscem wypoczynku i spotkań pracowników Olivii, a wieczorami tętniącą życiem przestrzenią wydarzeń edukacyjnych, artystycznych, oczywiście z udziałem mieszkańców naszej aglomeracji - informuje Halicka.
Całkowita powierzchnia najmu Stara wyniesie 45,7 tys. m kw., a po otwarciu Olivii Seven metraż kompleksu Olivia Business Centre osiągnie poziom 150 tys. m kw.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2017-03-14 13:45
Trzeba szybko ucywilizować Grunwaldzką! (6)
Już teraz należy poważnie rozmawiać o ZWĘŻENIU Grunwaldzkiej do dwóch pasów + buspasy. Do tego nowe, szybkie linie autobusowe łączące Oliwę, wszystkie centra biurowe Oliwy, Garnizon, Wrzeszcz i np. Zaspę/Morenę.
To da się zrobić i to by było krokiem do przodu. Teraz się tylko dusimy w spalinach o 16 kiedy 5 tysięcy aut próbuje stąd uciekać.- 22 5
-
2017-03-14 14:14
(5)
Hehe, to te autobusy muszą z Rumii do Pruszcza jeździć, i to co 30 sekund. Jak nie wierzysz, to sprawdź wyniki pomiarów natężenia ruchu i policz.
Powodzenia w szalonych koncepcjach urbanistycznych.- 3 5
-
2017-03-14 14:19
(4)
To o czym piszesz to rozwiązuje SKM, które oczywiście też wymaga inwestycji.
Brakuje połączeń Oliwy z dzielnicami do których wiodą drogi dwupasmowe np. Niedźwiednik, Morena, Zaspa itp.
No coś trzeba zrobić bo kolejne poszerzanie jezdni nic nie da.- 2 2
-
2017-03-14 14:39
(1)
piętrowe jezdnie. jak w Kaliforni. drogi sześciopasmowe i zatkane korkiem kilkugodzinnym
niestety, kiedyś będzie nas na nie stać- 2 2
-
2017-03-15 06:54
Coś powoduje, że powtarza się błędy innych miast wyciągać z nich naukę. Warszawski "mordor" zablokował komunikację w części miasta. Z jakiegoś powodu Gdańsk postanowił powielić "sukces" stolicy pozwalając na taką zabudowę przy głównej trasie tranzytowej. Jeżeli pozostaniesz w tym mieście to przeklniesz tę inwestycję szybciej niż myślisz.
- 1 0
-
2017-03-15 06:49
Brakuje chętnych do spędzania połowy życia w nieskutecznej komunikacji.
- 0 1
-
2017-03-15 06:56
W metropoliach takich jak londyn metro kursuje co ile sekund? Co ile kursuje skm/pkm?
- 1 0
-
2017-03-14 13:49
Pitu, pitu...., a wjazdy i wyjazd z tego kompeksu to d r a m a t !!!
taniocha i wiocha. Blokowanie całego prawego pasa z Oliwy + pasa środkowego !!! Brawo TY !
- 13 5
-
2017-03-14 14:01
No cóż, juz dzis musimy się przystosować do oddychania
dwutlenkiem siarki, siarkowodorem, tlenkiem węgla, dwutlenkiem i tlenkiem azotu. Takie czasy - przeżyje najlepiej przystosowany...
- 5 1
-
2017-03-14 14:01
Czemu nie zbuduja 50-cio pietrowego??
Niech budują przynajmniej się coś dzieje :-))) Na Leśnej Górze na Niedźwiedniku przydał by się taki 80-cio piętrowy, to był by czad!!!!
- 4 4
-
2017-03-14 14:17
Te budynki są niepraktyczne. Nie można trzymać mleka na parapecie.
- 13 0
-
2017-03-14 14:19
Kolejne puste biurowce...
Wszędzie biurowce! A w biznes cener na Arkońskiej, dwa budynki stoją kompletnie puste! Po co budować!!!!
- 14 3
-
2017-03-14 14:36
artykul sponsorowany?
i tak będę mówił zawsze: no, no te, te szklane biurowce za Halą Oliwia
nadawanie nazw budynków nic nie wnosi nowego,
chodzi o reklamę dla potencjalnie zainteresowanych kupnem klientów- 6 1
-
2017-03-14 14:37
Bez ulic i tuneli 5 pasmowch jest to jedno wielkie stolec
- 5 2
-
2017-03-14 14:43
jak inwestor zobacz (2)
Co sie będzie działo jak wszystkie gajerki bedą kończyły prace o 14-16 to sie przerazi tym co zastanie na ulicy. Ciekawe jakie firmy wynajmą tam cokolwiek skoro większość teraz przenosi się w stronę kolbud, sobieszewa i okolice lotniska właśnie z powodu korków i braku miejsc do parkowania. Oczywiście parking podziemny będzie za mały i masa ludzi będzie porzucała samochody po okolicy gdzie tylko sie da. Mieszkam przy ulicy kaszubskiej w gdańsku gdzie rano pojawiają sie dziesiątki aut ze względu na jeden z tych nowoczesnych mikro drapaczy który powstał 100m dalej. Przez nich trzeba było robić zbiórkę na szlaban i płot wokół osiedla bo nie było jak parkować pod domem. Czym zawiniłem i dlaczego ja musze za to płacić?
- 11 5
-
2017-03-14 18:28
inwestor ma to w duszy...
Zrobili walne zebranie kc, podzielili działaczki na mieście i chulaj dusza, liczy się kasa, co mogę sobie nowego kupić i zabrylowac na salonach, zwykły człowiek to gie które tylko przeszkadza
zrozumcie to w końcu, w PRL człowiek był więcej warty niż teraz- 1 1
-
2017-03-14 21:27
Wszyscy się przenoszą do sobieszewa kolbud i lotniska
Uwielbiam takich znawców.
Póki co to :
Kolbudy i okolice - nie zauważyłem tam żadnego nagromadzenia biurowców, a raczej powierzchni magazynowej z domieszką biurowej.
Sobieszewo - bardzo podobnie do Kolbud i produkcja
Te dwie lokalizacje dla tego typu działalności są dużo bardziej logiczne niż centrum, bo one potrzebują dużej powierzchni i to taniej :).
Lotnisko - póki co tutaj powierzchni biurowej jest tam dużo mniej niż w centrum, a nie sądzę, że tam przeniesie się dużo firm, bo będzie tam za chwile gorzej niż w centrum. Jest tam tylko jedna droga plus póki co rzadko kursująca PKM.- 2 1
-
2017-03-14 15:16
Fajnie pięknie (7)
Fajnie pięknie tylko zapominają gdzie ludzie postawiają swoje samochody? Od razu jak ktoś chce postawić budynek to powinno być prawnie nakazane budowa parkingu i wytyczenie miejsc do parkowania albo postawienie parkingu z kilku poziomów.
- 10 10
-
2017-03-14 15:32
Ale to wszystko jest...
- 5 0
-
2017-03-14 15:53
jan (5)
tam sa piękne 2 lub 3 poziomowe podziemne parkingi
- 5 1
-
2017-03-14 18:32
wy dwaj wyżej (4)
Poważnie mówicie o tych parkingach ? One są pełne ale samochodów 'klasy magnackiej' za które i tak nie płacą bo wszystko idzie w koszty
Wszystkich samochodów nie idzie tam zmieścić a parkingi wielopoziomowe to marnowanie cennej powierzchni za którą frajerzy mogą zapłacić- 1 2
-
2017-03-14 18:58
(2)
Myśląc w ten sposób przy Bazylice Mariackiej powinien być parking na 15 tysięcy aut bo ludzi tam może wejść nawet 20 tysiecy.
- 2 2
-
2017-03-14 19:55
Ale porównanie...
- 2 0
-
2017-03-14 20:45
długo nad tym myślałeś/aś?
trafione jak kulą w płot
- 1 1
-
2017-03-14 21:41
Musi być daaarrrrmoooo!
od małego aż po grób: szpital, szkoła, Parking, bynzyna,żarcie, pogrzeb.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.