- 1 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (184 opinie)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (236 opinii)
- 3 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
- 4 Meble ogrodowe. Co wybrać na balkon? (11 opinii)
- 5 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
- 6 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
Trzecie podejście do planu dla Młodego Miasta
porównać
Ponownie wraca temat zagospodarowania ważnego obszaru na Młodym Mieście wzdłuż Motławy, na północ od planowanej ul. Nowej Wałowej . Projekt planu dla tego obszaru został trzeci raz wyłożony do wglądu. Bez zmian pozostają główne zapisy, w tym pozwalające na budowę tunelu pod Motławą w ramach ul. Nowej Wałowej.
Przygotowanie planu "Młode Miasto - Gazownia II" trwa nieco dłużej ze względu na pozytywne rozpatrzenia złożonych uwag. To sytuacja nieczęsta, choć po zmianach kadrowych w Biurze Rozwoju Gdańska, nie jest już takim zaskoczeniem, jak jeszcze kilka lat temu.
Do tego projektu planu wnioski zgłaszali przede wszystkim właścicieli terenów oraz stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
- Po pierwszym wyłożeniu od strony Motławy wprowadzono obowiązujące linie zabudowy [linia ta nakazuje budowę budynku w wyznaczonym miejscu, co pozwala na stworzenie zwartej pierzei; brak tej linii krytykowaliśmy w artykule przy pierwszym wyłożeniu - dop. red.], a dla maksymalnych nieprzekraczalnych linii możliwość wycofania zabudowy na odległość nie większą niż 4 metry [w głąb działki - dop. red.] - wylicza Maria Kowalska, projektant prowadząca plan - Ponadto wprowadzono zapisy o konieczności wycofania elewacji budynków powyżej trzeciej kondygnacji na terenie na północ od ul. Stępkarskiej oraz powyżej czwartej na południe od tej ulicy od strony Motławy.
Po kolejnym wyłożeniu planu wprowadzono jeszcze drobne korekty w zapisach dla terenu między ul. Stępkarską a projektowaną ul. Nową Wałową . Ponieważ jest to niewielki obszar, zniesiono dla niego limity intensywności zabudowy, przy jednoczesnym utrzymaniu limitu wysokości zabudowy do 21 metrów i maksymalnej powierzchni zabudowy 70 proc.
- Dla tego terenu ustalono ponadto, że wycofanie elewacji powyżej czwartej kondygnacji nie będzie obowiązywało, przy zabudowie na granicy działek 227 i 225 [tj. przy zabudowie połączonej z budynkiem o wartościach kulturowych Wiosny Ludów 5 - dop. red.] - dodaje Kowalska.
Dyskusja publiczna cieszyła się tym razem niewielkim zainteresowaniem. Obecna na niej Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia, pytała m.in. o docelowy układ drogowy, przecięcie ul. Stępkarskiej ul. Nową Wałową (dla pieszych będzie to oznaczało niewielkie nadłożenie drogi, wchodząc na plac urządzony nad tunelem), ekrany akustyczne (plan nie reguluje takich rozwiązań, ale analizy hałasu wykonane na potrzeby planu wykazują, że nie będą one raczej potrzebne) oraz tereny zieleni.
Projekt planu i prognoza oddziaływania na środowisko dostępne są na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do dokumentów składać można w terminie do 14 kwietnia br.
Jeżeli zostaną one rozpatrzone pozytywnie, plan po raz kolejny przejdzie procedurę wyłożenia i konsultacji społecznych. Jeżeli nie będzie uwag lub zostaną one w całości odrzucone, będzie skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (106) 2 zablokowane
-
2017-03-24 07:54
a w Gdyni uwagi to formalność, i tak plan pisze deweloper (1)
- 8 0
-
2017-03-24 11:26
w gdańsku identycznie
- 3 0
-
2017-03-24 08:11
(4)
Najważniejsze jest aby nie powstawały kolejne drogi. Nie ma dróg - nie ma korków. Jeżeli ktoś uważa, że budowanie dróg rozładowuje korki to tak jakby wierzył, że zaciąganie paska u spodni podwyższy jego wagę i zapobiegnie anoreksji.
- 7 9
-
2017-03-24 09:34
(2)
Budowanie wielu alternatywnych dróg rozładowuje korki. Jak przez 100 ulic przejedzie 100 samochodów w minutę to się tego nie zauważy, jak będą jechać po jednej "ramie komunikacyjnej" to się korkuje.
- 3 1
-
2017-03-24 09:47
(1)
Kolejny przejaw wiary że więcej dróg umożliwi zwiększenie kongestii.
Budowanie dróg to kolejny przykład na potworne stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu.
Tak nie musi być.
Wyłącz drogę, włącz myślenie.- 2 2
-
2017-03-24 20:43
Jakby komunikacja miejska była tania i wygodn nikt by nie jeździł nawet milionem dróg.
- 2 0
-
2017-03-24 15:30
Ten pusty korytarz na wizce to jest właśnie droga ;-)
- 2 0
-
2017-03-24 08:46
Już to widzę. Piękne wizualizacje, makiety, a zbudują jak wszędzie coś innego.
- 8 1
-
2017-03-24 08:48
o co chodzi z tym napisem na zdjęciu=}Gdańsk Główny?
to jest Dworzec Główny
- 2 2
-
2017-03-24 09:02
Dawną piekarnię na Wiosny Ludów trzeba wpisać do ewidencji zabytkó i chornić
over. Poza tym, od strony MIIWŚ NIE ma pierzei tylko absurdalne blokowicho
- 5 0
-
2017-03-24 09:04
przepraszam ale (1)
Te wielkie bloczydła wzdłuż Motławy nie wróźa dobrze tej "pierzei" i możliwościom ukształtowania waterfrontu....
Zeby chociaż je zróźnicować wysokosciowo, wykształcić jakies placyki na zakończeniu ulic prostopadlych do promenady nad Radunią itp. Słowem ABC projektowania...Nie sądzę, że developer się o to postara, a więc powstanie coś na kształt Brabanku - kloc o dużej długości wzdluż brzegu, zupełnie w opozycji do charakterystyki Srodmieścia (rozdrobnione kamieniczki czy spichrze)...- 10 0
-
2017-03-24 09:05
nad Motławą oczywiście
- 1 0
-
2017-03-24 09:19
a galeria handlowa będzie ?
- 5 1
-
2017-03-24 09:29
Popiełuszki/Nowa Wałowa pod ziemię - schować ruch samochodowy
Ulicę Popiełuszki (robocza dawna nazwa Nowa Wałowa) powinna być schowana pod ziemię na odcinku od Rybaki Górne do Tunelu. U góry powinno być torowisko tramwajowe i pasy jezdni dla taxi i autobusów oraz ruchu lokalnego. Tak się teraz buduje miasta.
- 3 0
-
2017-03-24 09:32
Odpowiedź w ankiecie: "nie, nie ma sensu, i tak będą odrzucone bo w mieście rządzą deaeloperzy."
- 7 0
-
2017-03-24 10:04
(1)
po zakładzie urządzeń okrętowych Elmor ni ma dziś nawet śladu, jak po stoczni
- 4 0
-
2017-03-24 15:33
Elmorek się kiedyś pracowało ;-) w hali na pięterku!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.