- 1 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (184 opinie)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (236 opinii)
- 3 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
- 4 Meble ogrodowe. Co wybrać na balkon? (11 opinii)
- 5 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
- 6 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
Ulica Wajdeloty nie będzie deptakiem. Zdecydowali mieszkańcy w ankiecie
Ulica Wajdeloty we Wrzeszczu nie będzie deptakiem na stałe. Tak zdecydowali mieszkańcy, którzy brali udział w miejskiej ankiecie. A urzędnicy zapowiadają, że będą pracować nad rozwiązaniami wykorzystującymi potencjał zrewitalizowanej ulicy.
Pomysł wyszedł od tamtejszych restauratorów, którzy chcieli odrobić straty spowodowane długim zamknięciem lokali w związku z pandemią koronawirusa.
Koronawirus - handel i gastronomia
Od początku przeciwko temu rozwiązaniu protestowała jednak spora część mieszkańców. W dzielnicy zbierano podpisy pod petycją ze sprzeciwem w tej sprawie.
Po pilotażowym otwarciu deptaka urzędnicy przeprowadzili ankietę wśród lokalnej społeczności, w której zapytali, czy deptak powinien zostać.
Teraz opublikowano wyniki - deptak wśród mieszkańców się nie przyjął i w związku z tym już nie wróci na Wajdeloty. Przeciwko było 66 proc. pytanych, za - 31 proc., a 3 proc. zaznaczyło opcję "trudno powiedzieć".
- W ankiecie wypowiedziało się 391 respondentów, czyli ponad 70 proc. uprawnionych. Badaniem objęci zostali mieszkańcy i przedsiębiorcy z ulic: Wajdeloty pomiędzy ul. Aldony a Grażyny, Aldony od ul. Wajdeloty do Lelewela, Wallenroda od ul. Wajdeloty do Lelewela i Grażyny. W ankiecie zapytaliśmy mieszkańców o to, czy taką organizację ruchu wprowadzić na dłuższy czas. Zgodnie z jej wynikami w tym roku nie będziemy wprowadzali zmian - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Będziemy natomiast pracować nad rozwiązaniami wykorzystującymi potencjał zrewitalizowanej ulicy.
Restauracje w Trójmieście
Wśród tych, którzy chcieli, by Wajdeloty była deptakiem, w ankiecie dominowały odpowiedzi, by to rozwiązanie wprowadzać tylko w weekendy w okresie wakacyjnym. Za deptakiem na stałe zagłosowało 19 proc. popierających pomysł.
- Niestety, mimo zapewnień GZDiZ, ankieterzy nie trafili do żadnego z lokali gastronomicznych. Nie mogliśmy się wypowiedzieć w tej sprawie, dlatego wyniki tej ankiety nie są obiektywne - twierdzi Jakub Stachula z AleBrowar na Wajdeloty, jeden z inicjatorów powstania deptaka.
Magdalena Kiljan odpiera te zarzuty:
- Ankieterzy kilkukrotnie odwiedzali lokale usługowe na ul. Wajdeloty, niestety nie wszystkich właścicieli w nich zastawali. W takich przypadkach wracali tam ponownie. Pytanie, czy obsługa przekazała to właścicielom, którzy mogli upoważnić do głosowania kogoś z pracowników - mówi Kiljan.
Wajdeloty była deptakiem w długi czerwcowy weekend. Mieszkańcy zdecydowali, że to wystarczy.
Miejsca
Opinie (514) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-02 13:38
Opinia wyróżniona
Nie wiem co powiedzieć (19)
I deptak mi się podoba i wyrażenie sprzeciwu mieszkańców. Leżaczki na środku chodnika to z pewnością pomyłka, nadużycie przestrzeni, ciągu komunikacyjnego. Te śmieci to jakaś tragedia. Przestrzeń idealnie nadaje się na deptak to fakt. Chętnie bym odwiedził to miejsce. Jednak tam nie mieszkam (i ci którzy tam przychodzą też nie) więc, rozumiem postawę mieszkańców i popieram.
- 346 27
-
2020-07-02 16:52
Haha i dobrze
Takie deptaki to wy sobie pod swoimi domami róbcie.
- 15 3
-
2020-07-02 15:20
Najwyrazniej jestes umysłowo ograniczony bo sam sobie zaprzeczasz .napisałes 2 słowa ze ci sie podoba a potem 5 linijek ze nie
- 3 8
-
2020-07-02 15:07
Większość miejsc blisko centrum czy ciągów komunikacyjnych by się nadawała gdyby je porządnie odpicować i zamknąć dla aut.
- 11 5
-
2020-07-02 14:46
(6)
Ciekawy jestem jakich funduszy wymagała rewitalizacja Wajdeloty.
Faktycznie po liftingu zrobiło się tam naprawdę pięknie. Podejrzewam, że wartość zarówno mieszkań jak i lokali usługowych wzrosła.
Może warto, żeby miasto zmieniło nieco kolejność postępowania. Najpierw przed rewitalizacją zapytało mieszkańców o przyzwolenieCiekawy jestem jakich funduszy wymagała rewitalizacja Wajdeloty.
Faktycznie po liftingu zrobiło się tam naprawdę pięknie. Podejrzewam, że wartość zarówno mieszkań jak i lokali usługowych wzrosła.
Może warto, żeby miasto zmieniło nieco kolejność postępowania. Najpierw przed rewitalizacją zapytało mieszkańców o przyzwolenie na zmianę charakteru ulicy, a dopiero potem pompowało wspólne pieniądze Gdańszczan w ponadstandardowy remont. Może znajdą się ulice/dzielnice w których ludzie w zamian za podniesienie standardu zgodzą się na uczynienie swojego miejsca zamieszkania bardziej dostępnym dla innych.- 30 12
-
2020-07-03 11:05
Niestety ale wartości mieszkań to nie podniosło, ceny jak wszędzie w Gdańsku. Rewitalizacja, no raczej remont ulicy, kamienice są wyremontowane z funduszy wspólnot nikt im nie wyremontował elewacji. A remont zrobili bo zaczęła się budowa Metropoli i osiedla na browarze i trzeba było wymienić rury by była większa przepustowość. Inaczej zostało by jak było.
- 1 1
-
2020-07-03 08:59
(1)
bardziej dostępne? masz sądowy zakaz wchodzenia na Wajdeloty?
- 6 2
-
2020-07-03 10:44
Tak, bardziej dostępne.
Deptak oceniam jako zdecydowanie bardziej dostępny i przyjazny dla spacerowiczów, niż ulicę z wąskim chodnikiem.- 2 1
-
2020-07-03 08:08
Możesz sprawdzić sam.
@Krzysiek. Odpowiedzi na Twoje pytania są dostępne, wystarczy poszukać. Ankiety były wcześniej. Wajdeloty od zawsze jest główną osią tego fragmentu dzielnicy. Odkąd pamiętam powraca temat - kiedy będzie deptakiem? Łącznie z odpowiedziami, jak to zrobić, żeby nie pozbawić mieszkańców możliwości dojazdu i parkowania. Uciążliwości zniechęcające do decyzji w tą stronę, to raczej nocne zachowanie przybywających do lokali gości.
- 9 1
-
2020-07-03 07:50
i tak i nie (1)
wszystkie ulice powinny być piękne, a nie tylko niektóre.
- 12 1
-
2020-07-03 10:40
Pewnie, że tak.
Ale dziwna jest sytuacja w której część ulic w granicach administracyjnych miasta wygląda jak ser szwajcarski, albo przez długie lata funkcjonują jako drogi gruntowe bez chodnika i jakiejkolwiek infrastruktury, a w kilka innych pompuje się duże pieniądze mimo braku zgody mieszkańców na realizację planów miasta.
Pewnie, że tak.
Ale dziwna jest sytuacja w której część ulic w granicach administracyjnych miasta wygląda jak ser szwajcarski, albo przez długie lata funkcjonują jako drogi gruntowe bez chodnika i jakiejkolwiek infrastruktury, a w kilka innych pompuje się duże pieniądze mimo braku zgody mieszkańców na realizację planów miasta.
Żeby było jasne: nie mam pretensji do mieszkańców Wajdeloty. Skoro uważają, że ich jakość życia może się pogorszyć, to walczą o swoje.
Dziwię się miastu. Trzeba było najpierw konsultować swoje plany z mieszkańcami i dopiero po uzyskaniu akceptacji podejmować decyzje o kosztownej rewitalizacji. W przypadku braku zgody szukać innego miejsca. Jest wiele atrakcyjnych lokalizacji z potencjałem architektonicznym, które czekają na swoją kolej.- 3 0
-
2020-07-02 14:03
(4)
No bo każdy Janusz z Grażyna musi zaparkować pod klatka
- 11 49
-
2020-07-02 17:22
Janusz? Grażyna? (3)
Przecież to gł pie. Co z tym maniakalnym powtarzaniem zbitki z Januszem i Grażyną? Nowy kod słowny, tak jak Polki i Polacy w ustach władzy (żeby wszyscy czuli się dowartościowani), tak Janusz i Grażyna (a dlaczego nie Józio i Zdzicha?) - żeby okazać wyższość tym Bogu ducha winnym Grażynom i Januszom, jako przedstawicielom niższej kasty. Komuś to sprawia satysfakcję? Jeśli, to jest to radość niskiego rzędu.
Nie jestem ani Janusz, ani Grażyna, tak na marginesie.- 34 7
-
2020-07-04 00:06
?
Janusz, to Ty?
- 0 2
-
2020-07-03 00:00
(1)
W ustach władzy to raczej kochane Gdańszczanki i kochani Gdańszczanie częściej słychać.
- 8 3
-
2020-07-03 07:48
nie kochane, tylko drogie słychać...
- 4 0
-
2020-07-02 14:00
Miejsce za słabe na deptak - tu jest problem (3)
uliczka wąska a miejsce trochę na uboczu, jak już kombinować z obszarem wyłączonym z ruchu to lepiej po drugiej stronie Lendziona/Brzozowa poszerzając tamtą przestrzeń przy GB albo po tej stronie przy Metropolii wyłączyć Kilińskiego i zrobić strefę razem z parkiem Kuźniczki.
- 26 4
-
2020-07-02 17:02
lepiej Grunwaldzka
- 11 0
-
2020-07-02 16:28
(1)
Nie. Nie da się bo i już. Ulica jest dla aut i jakoś to będzie. Bylem mógł wjechać, gdzie chce i o każdej porze, a szczególnie tam, gdzie jest wąsko i gdzie i tak nic nie ma oprócz luk na zaplanowanie. A handel poradzi sobie z brakiem atrakcyjności, bo zawsze bedsie łoś kierowca potrzebował bułki. Lepsze auto w garści, niż deptak pod nogami.
- 8 27
-
2020-07-02 18:20
Co to za bełkot? Ty się chwalisz? Żalisz? Czy co?
- 22 2
-
2020-07-02 13:35
Opinia wyróżniona
fajny pomysł był (12)
ale rozumiem mieszkańców. Też bym nie chciała deptaka pod oknem, nawet podróżując, wybieram noclegi bez życia nocnego pod oknem.
- 287 28
-
2020-07-03 15:37
Co w deptaku jest złego? Lepiej jest mieć głośne samochody?
- 1 1
-
2020-07-03 13:57
A ja kompletnie nie rozumiem mieszkańców.
Jeśli okolica się cywilizuje to ceny mieszkań rosną znacznie bardziej niż gdzie indziej. Ceny obecnie na górnym Wrzeszczu są o jakieś 1000 - 2000 wyższe niż na dolnym. Jeśli dolny zacząłby wyglądać jak górny to ceny by się wyrównały. Na mieszkaniu np. 70m mogli by zarobić jakieś 100000. No ale nie chcą to nie zarobią. Wolą mieszkać w swoim śmierdzącym zaułku z menelami zamiast sprzedać dobrze i się przeprowadzić gdzie tylko chcą. Ich sprawa.
- 1 3
-
2020-07-02 20:07
Kobieca logika ha ha ha
- 0 8
-
2020-07-02 18:46
Ja bym deptak u siebie chciał, bo nudna okolica
- 0 6
-
2020-07-02 15:22
kolejny wyróżniony dzban jestem za a nawet przeciw ,sam sobie zaprzeczający (1)
- 3 13
-
2020-07-02 15:32
Domyslam sie, ze musi byc bardzo ciezko tak zyc, kiedy nawet tak prostego przekazu nie umie sie zrozumiec.
Szczerze Ci wspolczuje, bez ironii.
- 17 4
-
2020-07-02 14:29
To może deptak w weekendy albo od soboty od 14:00 do niedzieli do 20:00 (1)
Może jakiś kompromis by się udało wypracować, ciekawe, może restauratorzy by mieli zniżki dla mieszkańców w ramach takiego załatwienia sprawy. Albo na próbę sprawdzić takie rozwiązanie, 3-4 razy w miesiącu
- 3 20
-
2020-07-02 16:34
Nie da się
- 5 3
-
2020-07-02 13:47
Czyli ulica pod oknem tak, ale deptak już nie? (3)
- 11 29
-
2020-07-03 07:52
też wolę szum samochodów od ryków pijanych i**otów pod oknem w nocy... (1)
- 21 2
-
2020-07-03 17:59
samochody nie tylko szumią ale i robią bum
ponadto stale emitują zanieczyszczenia. Tylko ślepe ulice lub deptaki są przyjazne dla mieszkańców. Warto tworzyć ulice przelotowe dla rowerów ale ślepe dla samochodów. Takie ulice są najlepsze dla mieszkańców, mogą być ewentualnie deptakami z dopuszczaniem parkowania samochodów.
- 0 2
-
2020-07-02 14:06
Dobrze rozumiesz.
- 34 6
-
2020-07-02 13:21
Opinia wyróżniona
Dziwna decyzja (24)
To miejsce mogło sporo zyskać. Zyskali by przedsiębiorcy i rynek wynajmu mieszkań/hoteli itp. To mogło być drugie małe centrum miasta a oni to zaprzepaścili z byle powodu.
- 94 369
-
2020-07-03 13:38
rtyu
Całe szczęście ,że nie ma zgody, trzeba myśleć przede wszystkim o Tych co tam mieszkają , a nie o przedsiębiorcach itp. Panie Marcinie nie ma Pan nic to gadania w tej sprawie i czym mniej takich ludzi jak Pan to lepiej.
- 1 1
-
2020-07-03 08:22
Następny mądry
Czyli zyskali by tylko właściciele barów i pseudo"biznesmeni" wynajmujący mieszkania studentom drącym ryje ... A mieszkańców masz w d... (żeby było jasne - nie mieszkam TAM). Wyprowadziłem się z centrum Gdańska z tych samych powodów kilka lat temu. Teraz jest tam hałas, tłok, brak parkingów, zieleni, czyli ... burdel.
- 8 1
-
2020-07-03 05:47
Super marcin,że się oburzyłeś. A teraz idź już wystylizować brodę,
Naciągnij obcisle spodnie do kostek i walnij se kraftowe piwko. Polansujesz się gdzies indziej.
- 13 0
-
2020-07-02 20:26
Z byle powodu... (1)
...czyli chęci spania w nocy. Nic tylko się dziwić O.o
- 13 2
-
2020-07-03 18:01
nie ma to jak warunki spania przy ulicy z dużym ruchem tranzytowym
- 1 0
-
2020-07-02 18:45
Miasto to ludzie w nim mieszkający a nie tylko przedsiebiorcy
- 15 2
-
2020-07-02 17:23
W twojej wyliczance korzystających
zabrakło mieszkańców. Możesz teraz przestać się dziwić.
- 15 1
-
2020-07-02 15:23
Pamietaj ze nadal jestesmy krajem zacofanym głeboko.A ludzie tutaj to głeboka ciemnota. (2)
Wysjciem ztego jest ogranicvzenie i wprowadzenie oplat za jazde itrucie spalinami wmiescie
- 7 39
-
2020-07-03 09:58
nie rozumiem tego bełkotu
sugeruję esperal albo Monar
- 5 1
-
2020-07-02 15:50
Proszę wziąć odtrutkę.
- 18 5
-
2020-07-02 15:11
rynek wynajmu? (1)
dlaczego jako mieszkańcy mielibyśmy chcieć aby zyskiwał rynek wynajmu?
Trudno mi wyobrazić sobie argument bardziej przemawiający przeciwko deptakowi niż zysk dla wynajmujących (w domyśle > jak zakładam krótkoterminowych).- 57 1
-
2020-07-03 14:24
Brawo
Rynek wynajmu szkodzi, sztucznie podwyzszajac ceny mieszkań oraz powoduje wysiedlenie z dzielnic, Wrzeszcz jest dla mieszkańców, a nie dla turystów.
- 4 1
-
2020-07-02 14:05
(4)
Czym Ci zawinili mieszkańcy tej okolicy, że chcesz ich ukarać nie dość że pijanymi turystami pod oknem, to jeszcze za ścianą? Nie życz innemu co Tobie niemiłe, a jak Tobie miłe, to sobie otwórz hotel o restauracje w swoim salonie.
- 70 4
-
2020-07-02 22:11
Pijanych można mieć bez wynajmu. Mam pijaka za ścianą w mieszkaniu komunalnym. (3)
Do niego schodzą się pijane obszczymury z połowy okolicy, oni się wszyscy lubią przyjaźnić po paru głębszych. To jest katastrofa. Kilka lat temu mieliśmy w naszym budynku imprezowych studentów, to też była porażka. Dlatego rozumiem tych, którzy nie chcą zwiększać atrakcyjności swojej dzielnicy do takiego stopnia żeby kwitł tam wynajem krótkoterminowy.
- 15 0
-
2020-07-03 07:56
ja jeżdżę często "krótkoterminowo" i imprez nie robie, ani nie chleję...Dziwna jakaś jestem chyba... (2)
- 1 7
-
2020-07-04 09:33
Ja też nie baluję w wynajętych mieszkaniach we Francji czy Włoszech, ale Polska to dziki kraj.
U nas większość nie ma szacunku dla innych, cisza nocna czy niezakłócanie spokoju innych ludzi w ciągu dnia to pojęcia absolutnie abstrakcyjne.
- 1 0
-
2020-07-03 10:20
Ty nie
Ale tysiące pijanych Skandynawów korzystających z niskich cen i bliskości Gdańska już tak.
- 8 0
-
2020-07-02 13:59
Rynek wynajmu mieszkan/hoteli (3)
Zeby ktos na tydzien przyjechal sie wyszalec i robic imprezy przez caly tydzien do 4 nad ranem a potem wracal do siebie? Ciekawe czemu mieszkancom nie podoba sie taka koncepcja, hmm....
- 86 4
-
2020-07-02 20:14
A mi się np. nie podobają wrzaski studentów po nocach w okolicach akademików, ale tam mieszkami i muszę to znosić, a może (1)
- 3 10
-
2020-07-03 07:54
a kto był pierwszy w tej okolicy ? Ty, czy studenci? Bo jeżeli studenci, to sorry, sama wybrałaś.
- 7 3
-
2020-07-02 18:23
Bo to wsiury
- 3 22
-
2020-07-02 13:37
Tylko nie mieszkańcy na wynajmie. Chamska hołota jak nic.
- 35 4
-
2020-07-02 13:26
A może mieszkańcy (1)
Nie chcą mieszkać w miejscu, gdzie ponad połowa mieszkań stoi na Airbnb? Zostawcie tę przyjemność mieszkańcom Głównego Miasta.
- 117 9
-
2020-07-02 14:20
Na głównym mieście w tym sezonie nie mamy chodników i chodzimy jezdnią, by ustąpić miejsca ławom barowyk i parasolom. Pozdrawiam z okolic długiego targu
- 47 4
Wszystkie opinie
-
2020-07-02 13:05
Jakim prawem mieszkancy moga zawlaszczac przestrzen miejska na swoje szroty (33)
w takim razie niech placa za parkowanie. Zrobic tam strefe płatnego parkowania.
- 97 224
-
2020-08-05 13:25
Owszem tak jak jest wszędzie ale nie dla mieszkańców.
- 1 0
-
2020-07-02 13:41
(2)
Widac, ze piszacy maja pojecia o tej miejscowce jak o ksiezycu.
Strefa platnego parkowania juz tam jest.- 14 5
-
2020-07-03 13:22
Gdzie?? No chyba, że w którejś Galerii
- 0 0
-
2020-07-03 07:35
Bo to ci, co na Wrzeszcz jado,
I upierają się aby obcym wstęp mytem obłożyć, bo sami już zmienili rejestrację z koszykarskiej.
- 4 0
-
2020-07-03 11:59
w takim razie klienci, którzy przyjeżdżają na piwko i zjeść również niech płacą , chyba że co dla was za darmo ??
- 2 0
-
2020-07-02 13:31
Mieszkańcy danej dzielnicy mają prawo do tego aby o niej decydować. (4)
Basta! Głos restauratora jest pozbawiony sensu. Zupełnie. Zadbajcie jako restauratorzy o miejsca dla swoich gości z poszanowaniem mieszkańców tej ulicy. Wspólne dobro ze wskazaniem na mieszkancow.
- 47 5
-
2020-07-03 11:17
Otwierają punkt gastronomiczny w lokalu wielkości pudełka po butach i dziwią się że im stoliki nie wchodzą
- 5 0
-
2020-07-02 15:57
Oczywiście chcieli robić interesy kosztem mieszkańców (2)
Nawet rabatu im nie chcieli dać.
- 17 6
-
2020-07-02 19:06
biedoty nie stać na dobre piwo nawet po rabacie (1)
- 1 14
-
2020-07-03 08:49
Jak piwo leje wytatuowany brodacz to jest musowo pięć złotych droższe.
- 7 0
-
2020-07-02 13:12
(8)
Chcieli dogodnego dojazdu, mają do tego prawo
- 35 13
-
2020-07-02 13:27
(7)
Nie mają. To jest terem całego miasta i wszyscy mieszkańcy powinni decydować. Jeśli mieszkańcy chcą wykorzystywać miejski teren do swoich celów niech go wynajmą lub kupią.
- 21 60
-
2020-07-03 09:03
ja chcę pod twoim szałasem zrobić wysypisko. jako mieszkaniec mam prawo decydować o tym terenie
- 4 0
-
2020-07-02 13:30
Oj, boli demokracja, boli. (1)
A potem siup, na marsz równości. To się, proszę pani, nazywa schizofrenia.
- 50 15
-
2020-07-03 07:59
demokracja polega na tym, że wszyscy mają głos, nie tylko wybrani - (patrz mieszkańcy ulicy)
- 3 10
-
2020-07-03 07:00
Co za kretyn? Nie mają prawa dojazdu do nieruchomości? To restauratorzy niech sobie wykupią prawo dojścia dla klientów.
- 9 1
-
2020-07-02 22:34
To jest wspolne, dlatego proponuje Ci jezdzic tam i swoj samochod parkowac, pokazesz im co myslisz.
- 6 1
-
2020-07-02 14:16
No to kupili, maja tam mieszkania i zgodnie z konstytucja przysluguje im swiety spokoj XD chcesz hotelu i knajpy, to dostaw sobie lozko w sypialni i lezaki w salonie, chcesz deptaka to nie korzystaj ze swojego miejsca parkingowego
- 34 8
-
2020-07-02 13:48
dziwna logika, na tej samej zasadzie mozna stwierdzic, że jeżeli piesi chcą wykorzystać miejski teren do chodzenia, to niech sobie go wykupią
- 36 7
-
2020-07-02 13:15
W przeciwieństwie do słoików (7)
na rejestracjach nol, ct gst, mieszańcy Gdańska płacą podatek za parkowanie. Wprowadzić płatne winiety dla rejestracji spoza Gdańska
- 46 10
-
2020-07-02 17:37
(1)
szczególnie gra gks wprowadzić płatny wjazd do miasta dlaosob z poza trójmiasta
- 3 2
-
2020-07-03 07:33
Ech biedaku...
- 1 0
-
2020-07-03 07:33
Wybuduj mur, zasieki. Wkrótce zadusisz się.
Sprawdź lepiej skąd przodkowie, bo po tobie przyjdą tacy, co miejsce urodzenia będą sprawdzać...
- 0 2
-
2020-07-02 13:29
Drogi Autorze, gdańskość Gdańska od wieków stanowi otwartość i różnorodność. (3)
To, gdzie się ktoś urodził nie jest żadną zasługą. Pańskie problemy miał już pewien wybitny malarz z wąsikiem i zaczesem na drugą stronę.
- 28 8
-
2020-07-03 06:37
Poczytaj sobie ,różnorodność tak ,ale w zamian za podatki
- 2 0
-
2020-07-02 13:42
hehe a co ma sie rejestracje NO?
- 5 4
-
2020-07-02 13:32
Uwolnić słonia!
- 8 1
-
2020-07-03 00:35
Radna Jankowiak i Radny Stachula mają tam swoje lokale.
Ot co
- 8 0
-
2020-07-02 18:46
I tak będzie aby tacy jak Ty nie parkowali
- 2 0
-
2020-07-02 16:14
Rowerami też nie wolno !!!!
- 7 0
-
2020-07-02 15:13
tak dla strefy płatnego parkowania
Jako mieszkaniec wajdeloty uważam, że powinna być tu strefa płatnego parkowania. Myślę, że większość mieszkańców tak uważa.
- 12 2
-
2020-07-02 14:47
parkowanie
czekamy na platny parking mial byc w czerwcu ale nie widac
- 3 4
-
2020-07-02 13:51
Co Ci do tego skoro tam nie mieszkasz, patrz u siebie
- 13 2
-
2020-07-02 13:05
(9)
(W ankiecie wypowiedziało się 391 respondentów, czyli ponad 70 proc. uprawnionych. Przeciwko było 67 proc. pytanych, za 31 proc.)
- Niestety, mimo zapewnień GZDiZ, ankieterzy nie trafili do żadnego z lokali gastronomicznych. Nie mogliśmy się wypowiedzieć w tej sprawie, dlatego wyniki tej ankiety nie są obiektywne - twierdzi Jakub Stachula z AleBrowar na Wajdeloty, jeden z inicjatorów powstania deptaka. ------ Chyba myślał, że głos każdego właściciela liczy się jako 5%? Buahahaha.- 126 23
-
2020-08-05 13:24
Ile jest lokali na Wajdeloty do których rzekomo nie trafili ankieterzy? 10? Czy to coś zmieni skoro było 40% różnicy ? Widać komuś bardzo zależy i do tego ma chody w UM.
- 1 0
-
2020-07-02 13:35
(3)
Jakub Stachula to ten, który mówił, że jego lokal też jest zamykany nieco później jak 21... w weekend o pierwszej w nocy...
- 29 1
-
2020-07-02 13:44
od dzisiaj zmienili godziny otwarcia do 3 rano (2)
- 23 1
-
2020-07-02 15:58
Do 3 rano nie pije się mleka czy herbaty (1)
A podobno tam spokojnie ma być
- 16 1
-
2020-07-02 16:04
Chyba, że klient przyjdzie w krawacie.
- 8 1
-
2020-07-02 13:36
Ankieta dla mieszkańców, a pan nie jest mieszkańcem i dziwi się, dlaczego ankieta do niego nie trafiła... No chyba jasne.
- 30 3
-
2020-07-02 13:33
Właściciele.... Nie liczą się!
Mieszkańcy się tam liczą! Nie pasuje, zmień Pan sobie lokalizację.
- 19 3
-
2020-07-02 13:11
Może liczył na to, że odpowiedzi będzie mogła udzielić każda osoba znajdująca się akurat wewnątrz lokalu? (1)
- 39 2
-
2020-07-02 13:25
Hahaha
- 20 1
-
2020-07-02 13:11
Nakazać mieszkańcom zwrot dotacji przeznaczonych na rewitalizację. (4)
Wtedy będzie to uczciwe podejście do sprawy.
- 18 63
-
2020-07-06 11:29
Naprawdę proszę się nie wypowiadać jeżeli nie ma się pojęcia o sytuacji bo to jest aż przykre. Mieszkańcy z własnych środków funduszu łożą na remont kamienic, może i miało być pięknie i miały być dotacje ale niestety tak nie było.
- 2 0
-
2020-07-03 16:38
Szanowy niedoinformowany
Informuję, że mieszkańcy musieli uczestniczyć finansowo w Rewitalizacji. Wspólnoty na własny koszt remontują elewację swoich kamienic, co jest istotnym dopełnieniem Rewitalizacji. Pozdrawiam.
- 2 1
-
2020-07-02 13:28
Raczej restauratorom kazać za nią zapłacić. (1)
Ulice miejskie to nie teren na robienie biznesu za friko
- 33 3
-
2020-07-02 16:01
Dokładnie
Widziały gały gdzie lokal wynajmowały.
- 14 0
-
2020-07-03 08:59
mieszkaniec (4)
Z uwagi na fakt, iż mieszkam od urodzenia na sąsiedniej ulicy Wallenroda uważam, że pomysł z deptakiem nie jest zły tylko trzeba było może pomyśleć o jakimś kompromisie dla mieszkańców. Jak czytam komentarze osób, które tam nie mieszkają to aż mnie krew zalewa , np: to sobie płaćcie za parking ??? przecież myśmy chcieli wykupić miejsce parkingowe na ulicy Wallenroda... ale niestety nie udało się z winy Miasta Gdańska. Pomysł zrobienia deptaka kosztem ulicy Wallenroda, która miałaby być dwukierunkowa a samochody miałyby po jednej stronie zakaz parkowania a w części parkować miałyby równolegle...? no to pomyślcie sobie ludzie gdzie te wszystkie samochody mają stawać? poza tym ta ulica nawet nie jest przystosowana do dwukierunkowego ruchu, ci co są tacy mądrzy to niech się przejdą tamtędy i zobaczcie jak to wygląda i postawcie się na naszym miejscu. Ponadto wprowadzanie takich zmian w ruchu na tej części dzielnicy, utrudnianie dojazdu karetki, śmieciarki czy samochodów dostawczych dla kilku restauratorów to chyba trochę przegięcie. Nawet wszyscy, którzy mają na ul. Wajdeloty lokale się za tym nie wypowiedzieli, bo przecież dostawy towarów jakby mieli robić jak leżaki są na środku ulicy i ulica zamknięta???. Apeluję do ludzi, którzy tam nie mieszkają żeby nie pisali bzdurnych komentarzy i się zastanowili trochę i nie krytykowali mieszkańców jeśli nawet nie znają całej sytuacji. No i oczywiście nie bez powodu w momencie zaplanowania rewitalizacji tej ulicy nie powstał tam odrazu deptak. Dziękuję za uwagę.
- 13 3
-
2020-07-03 09:44
Na Wallenroda parkowanie będzie zlikwidowane. (3)
Jeszcze w tym roku będzie plan przebudowy jak Wajdeloty. Zostanie zrobione 10 miejsc postojowych, a chodniki zostaną zwrócone pieszym. Uzupełnimy drzewa, ławki i kosze na śmieci.
- 0 2
-
2020-07-03 12:38
(2)
To proszę wyjaśnić gdzie mieszkańcy będą mieli parkować?? Rozumiem, że zostanie utworzony parking?? Nadto czy te 10 miejsc to będzie dla wybrańców czy dla kogo??
- 2 0
-
2020-07-03 17:47
A to problem mieszkańców, a nie miasta. (1)
Mają podwórka niech tam organizują parkowanie.
- 0 1
-
2020-07-06 11:24
Dziękuję za informację nie domyśliłbym się na prawdę. Na taką ilość mieszkań na całą ulicę to rzeczywiście wszyscy mają miejsce na podwórku. Jeszcze tak się zastanawiam gdzie te dzieci będą miały się bawić jak im podwórka w całości samochody zajmą ale widać, że nikogo to już nie obchodzi.
- 0 0
-
2020-07-04 20:47
Deptaka na szczęście nie będzie. (1)
"Ale Browar" nadal hałasuje do późnych godzin nocnych. Właściciel jest radnym Wrzeszcza Dolnego.
Będzie pełnił tę funkcję tylko do wyborów.- 3 1
-
2020-07-05 15:14
Jakub Stachula właściciel AleBrowar.
Jest radnym dzielnicy. Przepadnie w następnych wyborach.
- 3 0
-
2020-07-05 14:18
Jak oceniasz decyzję mieszkańców ws. deptaka na Wajdeloty?
Oceniam pozytywnie. Wajdeloty nie trzeba ożywiać. Ta ulica żyje. Jak ją modernizowano zakładano, że deptaka nie będzie, że będzie służyła wszystkim, a nie tylko właścicielom pięciu barów.
Zakałą ulicy ze względu na generowany zgiełk są dwie hipsterskie pijalnie piwa. AleBrowar ogródek ma otwarty do późnych godzin nocnych, właściciel ma gdzieś mieszkańców. Z Innej Beczki dba o ciszę nocną, ogródek zamykany jest o 22:00, potem piwosze zapraszani są do wnętrza lokalu. Jednak przez otwarte drzwi i tak słychać wielbicieli piwa.- 3 0
-
2020-07-04 10:09
Zmienią nazwę ulicy na WAŁdeloty
- 2 1
-
2020-07-04 09:57
Powykupują wszystkie mieszkania na parterach na starym Wrzeszczu i porobią pod oknami ludziom knajpy.Wyremontuja chodniki i ulice za nasze pieniądze i będą czerpać zyski naszym kosztem,hałas pijaństwo .
- 4 1
-
2020-07-02 14:31
To jakiś żart (2)
Czujesz to, ze rutynowo parkujesz codziennie pod swoją klatką i nagle restauratorzy i nalewacze niedobrego pseudopiwa mówią Ci, ze chcesz samochodem wjechać do sypialni albo że zabijasz się za miejsce parkingowe i probują zrobić z ciebie złego samoluba? Zaproponowałbym przerobienie ulicy na deptak pod warunkiem zamknięcia knajp.
- 33 6
-
2020-07-04 09:34
Popieram
- 2 0
-
2020-07-02 14:41
Podbijam, jedyny mozliwy kompromis to otwarty deptak wtedy, gdy knajpy sa zamkniete
- 16 1
-
2020-07-02 13:21
Opinia wyróżniona
Dziwna decyzja (24)
To miejsce mogło sporo zyskać. Zyskali by przedsiębiorcy i rynek wynajmu mieszkań/hoteli itp. To mogło być drugie małe centrum miasta a oni to zaprzepaścili z byle powodu.
- 94 369
-
2020-07-02 14:05
(4)
Czym Ci zawinili mieszkańcy tej okolicy, że chcesz ich ukarać nie dość że pijanymi turystami pod oknem, to jeszcze za ścianą? Nie życz innemu co Tobie niemiłe, a jak Tobie miłe, to sobie otwórz hotel o restauracje w swoim salonie.
- 70 4
-
2020-07-02 22:11
Pijanych można mieć bez wynajmu. Mam pijaka za ścianą w mieszkaniu komunalnym. (3)
Do niego schodzą się pijane obszczymury z połowy okolicy, oni się wszyscy lubią przyjaźnić po paru głębszych. To jest katastrofa. Kilka lat temu mieliśmy w naszym budynku imprezowych studentów, to też była porażka. Dlatego rozumiem tych, którzy nie chcą zwiększać atrakcyjności swojej dzielnicy do takiego stopnia żeby kwitł tam wynajem krótkoterminowy.
- 15 0
-
2020-07-03 07:56
ja jeżdżę często "krótkoterminowo" i imprez nie robie, ani nie chleję...Dziwna jakaś jestem chyba... (2)
- 1 7
-
2020-07-04 09:33
Ja też nie baluję w wynajętych mieszkaniach we Francji czy Włoszech, ale Polska to dziki kraj.
U nas większość nie ma szacunku dla innych, cisza nocna czy niezakłócanie spokoju innych ludzi w ciągu dnia to pojęcia absolutnie abstrakcyjne.
- 1 0
-
2020-07-03 10:20
Ty nie
Ale tysiące pijanych Skandynawów korzystających z niskich cen i bliskości Gdańska już tak.
- 8 0
-
2020-07-02 20:26
Z byle powodu... (1)
...czyli chęci spania w nocy. Nic tylko się dziwić O.o
- 13 2
-
2020-07-03 18:01
nie ma to jak warunki spania przy ulicy z dużym ruchem tranzytowym
- 1 0
-
2020-07-02 15:11
rynek wynajmu? (1)
dlaczego jako mieszkańcy mielibyśmy chcieć aby zyskiwał rynek wynajmu?
Trudno mi wyobrazić sobie argument bardziej przemawiający przeciwko deptakowi niż zysk dla wynajmujących (w domyśle > jak zakładam krótkoterminowych).- 57 1
-
2020-07-03 14:24
Brawo
Rynek wynajmu szkodzi, sztucznie podwyzszajac ceny mieszkań oraz powoduje wysiedlenie z dzielnic, Wrzeszcz jest dla mieszkańców, a nie dla turystów.
- 4 1
-
2020-07-03 13:38
rtyu
Całe szczęście ,że nie ma zgody, trzeba myśleć przede wszystkim o Tych co tam mieszkają , a nie o przedsiębiorcach itp. Panie Marcinie nie ma Pan nic to gadania w tej sprawie i czym mniej takich ludzi jak Pan to lepiej.
- 1 1
-
2020-07-02 15:23
Pamietaj ze nadal jestesmy krajem zacofanym głeboko.A ludzie tutaj to głeboka ciemnota. (2)
Wysjciem ztego jest ogranicvzenie i wprowadzenie oplat za jazde itrucie spalinami wmiescie
- 7 39
-
2020-07-03 09:58
nie rozumiem tego bełkotu
sugeruję esperal albo Monar
- 5 1
-
2020-07-02 15:50
Proszę wziąć odtrutkę.
- 18 5
-
2020-07-03 08:22
Następny mądry
Czyli zyskali by tylko właściciele barów i pseudo"biznesmeni" wynajmujący mieszkania studentom drącym ryje ... A mieszkańców masz w d... (żeby było jasne - nie mieszkam TAM). Wyprowadziłem się z centrum Gdańska z tych samych powodów kilka lat temu. Teraz jest tam hałas, tłok, brak parkingów, zieleni, czyli ... burdel.
- 8 1
-
2020-07-02 13:59
Rynek wynajmu mieszkan/hoteli (3)
Zeby ktos na tydzien przyjechal sie wyszalec i robic imprezy przez caly tydzien do 4 nad ranem a potem wracal do siebie? Ciekawe czemu mieszkancom nie podoba sie taka koncepcja, hmm....
- 86 4
-
2020-07-02 20:14
A mi się np. nie podobają wrzaski studentów po nocach w okolicach akademików, ale tam mieszkami i muszę to znosić, a może (1)
- 3 10
-
2020-07-03 07:54
a kto był pierwszy w tej okolicy ? Ty, czy studenci? Bo jeżeli studenci, to sorry, sama wybrałaś.
- 7 3
-
2020-07-02 18:23
Bo to wsiury
- 3 22
-
2020-07-03 05:47
Super marcin,że się oburzyłeś. A teraz idź już wystylizować brodę,
Naciągnij obcisle spodnie do kostek i walnij se kraftowe piwko. Polansujesz się gdzies indziej.
- 13 0
-
2020-07-02 18:45
Miasto to ludzie w nim mieszkający a nie tylko przedsiebiorcy
- 15 2
-
2020-07-02 17:23
W twojej wyliczance korzystających
zabrakło mieszkańców. Możesz teraz przestać się dziwić.
- 15 1
-
2020-07-02 13:26
A może mieszkańcy (1)
Nie chcą mieszkać w miejscu, gdzie ponad połowa mieszkań stoi na Airbnb? Zostawcie tę przyjemność mieszkańcom Głównego Miasta.
- 117 9
-
2020-07-02 14:20
Na głównym mieście w tym sezonie nie mamy chodników i chodzimy jezdnią, by ustąpić miejsca ławom barowyk i parasolom. Pozdrawiam z okolic długiego targu
- 47 4
-
2020-07-02 13:37
Tylko nie mieszkańcy na wynajmie. Chamska hołota jak nic.
- 35 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.