- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
- 2 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (226 opinii)
- 3 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (200 opinii)
- 4 Meble ogrodowe. Co wybrać na balkon? (10 opinii)
- 5 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (298 opinii)
Utrudnienia dla pieszych na nowym osiedlu we Wrzeszczu
Skarpy, schody, wysokie krawężniki w zaskakujących miejscach, a nawet donica w poprzek chodnika - mieszkańcy osiedla Zajezdnia Wrzeszcz przy al. Hallera alarmują o niedostosowaniu przestrzeni wokół budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi. Deweloper zapewnia, że niedociągnięcia poprawi wiosną przyszłego roku.
Wydawałoby się także, że standardy dotyczące kształtowania przestrzeni dla pieszych diametralnie zmieniły się w ostatnich latach - nie tylko dla inwestycji publicznych, ale także deweloperskich.
Jednak w tym przypadku mieszkańcy osiedla zaalarmowali redakcję Trojmiasto.pl, wskazując szereg rozwiązań zastosowanych wokół budynków, które utrudniają życie pieszym i odbiegają od współcześnie stosowanych rozwiązań.
- Deweloper uchyla się od odpowiedzialności i naprawy tych bubli przestrzennych, mimo iż szczyci się na swojej stronie, że osiedle jest przyjazne dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. To jest totalna kpina - nie kryje oburzenia nasza czytelniczka, która jest mieszkanką nowego osiedla. W wiadomości do naszej redakcji przesłała też długą listę błędów projektowych.
Okrężne trasy, aby ominąć przeszkody przestrzenne
Zweryfikowaliśmy sygnał naszej czytelniczki bezpośrednio na terenie osiedla. Rzeczywiście pokonanie przestrzeni między budynkami dla osoby o ograniczonej swobodzie poruszania się jest niemożliwe bez nakładania wielu metrów okrężnymi trasami. Co chwila można się bowiem natknąć na schody, nieobniżone krawężniki lub skarpy.
Zastosowane rozwiązania przeczą też zapewnieniom Biura Rozwoju Gdańska, które w planie zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu obiecywało zastosowanie zapisów gwarantujących miejską i przyjazną zabudowę.
Miejska zabudowa ze skarpami wzdłuż sąsiednich ulic
Zamiast niej lokale handlowo-usługowe znajdują się na zupełnie innym poziomie niż okalające ulice, wymuszając pokonywanie różnicy poziomów, bez jakiejkolwiek możliwości utworzenia ogródków gastronomicznych na przedzielonych skarpami wąskich chodnikach.
Czytaj więcej:
- Miejska zabudowa zamiast zajezdni autobusowej przy Hallera
- Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?
Ponadto na terenie osiedla nie brakuje progów, wysokich krawężników, chodników bez kontynuacji po drugiej stronie jezdni czy wąskich skrawków trawników, które już są wydeptywane przez pieszych. Przysłowiową "wisienką na torcie" jest donica ustawiona w poprzek chodnika.
Deweloper: wszystko jest wykonane zgodnie z prawem
Deweloper w prywatnej, zrelacjonowanej redakcji rozmowie z czytelniczką przekonywał, że wszystko zostało wykonane zgodnie z prawem i sztuką budowlaną, zaś osoby niepełnosprawne mogą dostać się do budynków od drugiej strony względem głównego wejścia.
- Donicę na środku chodnika określono natomiast "rozwiązaniem nietypowym, odróżniającym Zajezdnię od innych osiedli". Podkreślano przy tym po raz kolejny, że "chodnik jest wykonany zgodnie z projektem" - skarży się nasza czytelniczka.
Będą jeszcze poprawki niektórych rozwiązań i przebudowa ulicy
W wypowiedzi dla redakcji Trojmiasto.pl deweloper przekonuje natomiast, że wciąż jeszcze nie zostały zakończone wszystkie prace nad rozwiązaniami komunikacyjnymi.
- Z myślą m.in. o osobach niepełnosprawnych planujemy optymalizację wskazanych rozwiązań, na przykład poprzez dostosowanie wysokości części krawężników i chodników. Prace te są przewidziane na wiosnę przyszłego roku. Również w tym terminie planowana jest przebudowa ul. Grudziądzkiej. Jej wysokość nie jest wysokością docelową, a obecne rozwiązanie ma jedynie charakter przejściowy - zapowiada Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Ponadto deweloper zapewnia, że jest otwarty na potrzeby mieszkańców osiedli.
- Sytuacje, w których otrzymujemy sygnały, że możemy wprowadzić usprawnienia mające wpływ na komfort życia, zawsze traktujemy bardzo poważnie. Tam, gdzie jest to możliwe, czyli nie koliduje to z narzuconymi normami prawnymi, staramy się realizować usprawnienia - dodaje Borowiecki.
Nie będzie dodatkowego połączenia z al. Hallera
Spytaliśmy dewelopera również o możliwą poprawę wyjazdu i wjazdu z osiedla z wykorzystaniem zjazdu z al. Hallera, który pierwotnie prowadził do Polmozbytu, na terenie którego powstają teraz nowe budynki mieszkalne.
- Jest to zadanie, którego nie uda się nam zrealizować. Wymaga ono zgody Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, której nie otrzymaliśmy - wyjaśnia dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Zajezdnia Wrzeszcz
Miejsca
Opinie (149) 7 zablokowanych
-
2020-12-28 10:03
To proste
Wybudowali troszkę wyżej bo tam są wysokie wody gruntowe. Stąd te małe skarpy. Naprawdę czy to jest aż taki problem ? Gorzej że sąsiad sąsiadowi do garnka zagląda przez okno ze swojego mieszkania tak wszędzie ciasno. Jednak budowane w latach 80tych. bloki teraz po liftingu to jest to. Przestrzeń i swoboda , do tego nie ma tylu agencji , słojów i turystów. Nie wspomnę już o lokalizacji.
- 32 7
-
2020-12-28 09:43
W tym kraju powinno się rozwiązać problem najmu krótkoterm
jak w stanach - albo zakazać albo uregulować co wymagałoby uzyskania pozwolenia odpowiedniej deklaracji i płacenia większych niż 8% podatków w miejscu gdzie mieszkanie się znajduje a w razie skarg burd interwencji policji cofnięcie pozwolenia i koniec zabawy
- 44 7
-
2020-12-28 09:42
haha
hahaha hahaha haha. brawo deweloperka, brawo miasto gdansk ! XD
- 11 4
-
2020-12-28 09:28
To po (1)
jaką cholerę ta mieszkanka kupowała tam mieszkanie?Ślepa była,czy znała to osiedle z opisu.To zupełnie jak te barany co to kupują ziemię koło lotniska,bo tania,a po wybudowaniu domu skowyczą,że samoloty nisko latają.
- 22 25
-
2020-12-28 09:39
Tam jest płasko. Skąd mogło jej przyjsc do glowy ze deweloper porobi skarpy? Poza tym rynek byl tak gorący, ze kupowało sie mieszkaniaw blokach jeszcze niewybudowanych.
- 12 3
-
2020-12-28 08:32
ważne że kierowcy mają wygodnie. to tylko się u nas liczy
wiadomo. kierowca pan, reszta to szkodniki
- 40 21
-
2020-12-28 08:26
deweloper buduje dla pieniedzy a nie dla ludzi
a w biurach przygotowania budowy często są ludzie z przypadku, nic dziwnego ze potem donica stoi po środku ... a ta podbudowa ma chyba robic za sciezke rowerową (?).
Jak w papierach sie wszystko zgadza to ekipa się zawija- 83 4
-
2020-12-28 08:08
Jak zawsze (1)
Kompletny brak wspólnej wizji rozwoju miasta wśród deweloperów i władz miasta.
Katastrofa.- 110 9
-
2020-12-28 08:20
skoro mieszkania byly w sprzedazy 8miesiecy przed przetargiem na teren
z urzedu miasta i nie mialy miejscowego planu ! a byly sprzedawane np przez robyg to co chcesz synku, rybe bez glowy mogą ci przyslac....
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.