- 1 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (169 opinii)
- 2 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (259 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (298 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (886 opinii)
- 5 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (171 opinii)
Wieżowce to ślad naszej epoki
- Mam wrażenie, że jako społeczeństwo dorośliśmy do nowoczesnej, nowatorskiej oryginalnej architektury. Do niebanalnych budynków, do zostawienia NASZEGO wkładu w historię Trójmiasta, a nie ciągłego kopiowania architektów poprzednich epok - pisze Rafał Zdebski z firmy deweloperskiej Inpro, w naszej dyskusji o budowie wieżowców w Gdańsku.
Zobacz inne głosy w dyskusji na temat wieżowców.
Budowy wieżowca nie da się zatrzymać w trakcie realizacji. Nie można wybudować tylko 5 czy 6 kondygnacji i powiedzieć: nie mamy więcej klientów, nie mamy więcej pieniędzy więc nie budujemy dalej.
Popyt na mieszkania w wieżowcach wcale nie jest tak oczywisty, jak to się wielu wydaje. Po czasach realnego socjalizmu nie wszyscy chcą mieszkać w wysokich, dużych budynkach. Wręcz przeciwnie, to właśnie osiedla kameralnych budynków lub domów jednorodzinnych cieszą się dużym zainteresowaniem. Dom z małą działką blisko centrum i z dobrą komunikacją to jest to, o czym większość moich klientów marzy.
Osobiście byłem bardzo zaskoczony jak dużym zainteresowaniem cieszyły się pierwsze budowane w wolnej Polsce wysokie domy. Wtedy ich cena budowy i sprzedaży była dużo niższa niż dzisiaj i tylko tym argumentowałem duży popyt na takie mieszkania.
Mam wrażenie, że jako społeczeństwo dorośliśmy do nowoczesnej, nowatorskiej oryginalnej architektury. Do niebanalnych budynków, do zostawienia NASZEGO wkładu w historię Trójmiasta, a nie ciągłego kopiowania architektów poprzednich epok. I dlatego zgadzam się z opinią architekta pana Pawła Włada Kowalskiego który mówi: "Czy budować wieżowce? To jest źle postawione pytanie, bo odpowiedź brzmi - i tak i nie, zależy gdzie".
W pełni się z tym pytaniem, i z tą tezą zgadzam. Według mnie, po wielu rozmowach z klientami uważam, że podobnie jak na świecie to woda (morze) przyciąga wieżowce. To tam, w okolicy 1-2 km od morza powstanie najwięcej wieżowców. Czy się komuś podoba czy nie popyt zawsze był, jest i będzie na wodę. To tam (blisko wody) najbardziej uzasadnione jest budowanie wieżowców. Ludzie przy, lub na wodzie odpoczywają, spędzają bardzo dużo wolnego czasu po pracy, a więc dla nich zasadnym jest budowanie wieżowców.
Zgadzam się z opinią Michała Tuska, że jakość gdańskiego Parku Nadmorskiego pozostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem jednak okolice Przymorza, Zaspy i Brzeźna skazane są na nowoczesne, atrakcyjne wieżowce i to dzięki nim przestanie się o tych dzielnicach mówić "blokowiska", a zacznie się podziwiać te rejony miasta. W tym aspekcie przyznanie Polsce EURO 2012, to jak dar z nieba.
Opinie (186) 10 zablokowanych
-
2008-02-23 11:46
Budować wysoko! (2)
Wieżowce uatrakcyjniają panoramy miast!
Wieżowce to symbol naszych czasów, tak samo jak symbolem średniowiecza są katedry!- 1 0
-
2008-02-23 17:54
AIDS to też symbol naszych czasów (1)
też byś chciał? nie wszystko, co niosą "nasze" czasy jest super :-( trzeba umieć wybierać...
- 0 0
-
2013-04-14 00:07
Ale
akurat wieżowce są super, i są symbolem nowoczesności :]
- 0 0
-
2008-02-23 08:25
nie zgadzam się na wysokościowce w Gdańsku! (1)
Wieżowiec nie zwiększy prestiżu miasta, tylko prestiż i zasoby finansowe developera.
Gdańsk będzie bardzo piękny bez wysokościowców.- 0 0
-
2013-04-13 23:59
PRZEZ TAKICH LUDZI JAK TY STOIMY W MIEJSCU!
Nie widzisz że Gdańsk wygląda tak samo od wielu lat? Wszystkie duże miasta się rozwijają, budują nowoczesne wieżowce, a Gdańsk stoi w miejscu, jest ohydny, a idioci jak ty nie pozwalają mu się rozwijać...
- 0 0
-
2008-02-22 23:03
Powiedział co wiedział (1)
czyli nic madrego. Byl jednak na tyle madry ze nie mowil nic konkretnego na temat konkretnych lokalizacji. Brzezno i zaspa beda piekniejsze i podziwiane dzieki wiezowcom - chyba z konia spadl. Polecam obejrzenie zachodnich projektow rewitalizacji blokowisk. W cywilizowanych krajach idzie to w zupelnie inna strone.
Ciekawe czy ktos przyjedzie podziwiac wiezowiec zamiast Parku?- 0 0
-
2013-04-13 23:50
Ja
Ja wolałbym oglądać drapacze chmur niż parki.
- 0 0
-
2008-07-22 00:01
wieżowce na młodej oruni
młoda orunia to tzw pas oruński od urzędu wojewódzkiego do św wojciecha.
- 0 0
-
2008-05-03 12:34
"budujemy coraz wyżej , upadamy coraz niżej.Stanislas Skarzyński"-taki wpis widnieje w księdze gości udostepnionej turystom na otwarcie
Wieży Eiffela- 1.04.1889r.Jedyny sceptyczny głos pośród peanów na cześć wysokich konstrukcji.A kiedy to było..Pobnad sto lat temu.Aż dziw ,że dziś jeszcze uważa się wysokościowce za symbole postepu i nowoczesności- 0 0
-
2008-02-25 18:19
Kolejny artykuł/i połowa komentarzy/na zamówienie.
Kochanieńki,dlaczego wycofałeś mój wpis?Obraziłem kogoś,byłem agresywny,używałem niecenzuralnych słów?Nie!Moja opinia była "niepoprawna politycznie".Czy w redakcji siedzi jakiś Jerzy Urban?!Precz z cenzurą!!!Moja /zaginiona w dziwnych okolicznościach/wypowiedż dotyczyła potrzeby posiadania przez mieszkańców Przymorza i Zaspy,wolnej od betonu i asfaltu przestrzeni do codziennej rekreacji.Żyć i dać żyć innym.Dać żyć,nie wegetować!!!
- 0 0
-
2008-02-24 19:21
Mieszkać ładniej (2)
Proszę tych zwolenników wieżowców, aby pokazali swoje gniazdka.
P.S A pan zdebski z przyzwoitości nie powinien zabierać głosu, skoro v-ceprezydentem jest (były?) prezes INPRO- 0 0
-
2008-02-24 19:25
ręka rękę (1)
miasto kolesi :-(
- 0 0
-
2008-02-25 17:35
a co siedziwić w gdańsku wszystko po znajomosci mozna Mordo ty moja!!:)
- 0 0
-
2008-02-25 11:14
Kolejny artykuł/i połowa komentarzy/na zamówienie.
Ten fotogeniczny laluś wyraził interesy swojej grupy zawodowej,i tyle.Współcześni mieszkańcy dużych miast to istoty coraz bardziej wyobcowane ze środowiska w którym żyją.Ktoś jakby się uparł,aby ich zniszczyć,zdołować,zgnoić.Krajobraz,ilość ludzi upchanych na km/2...czy to ma być priorytetem?!Przecież jest jeszcze coś takiego jak komfort życia.Nie mam tu na myśli przekątnej ekranu plazmowego "ogłupiacza",czy ilości KM w samochodzie którym stoi się w korkach.Chodzi o przestrzeń w której spędza się krótkie chwile codziennego wypoczynku,czy weekendowej rekreacji.Niedługo,chcąc wyprowadzić psa czy pograć w piłkę,trzeba będzie jechać za Obwodnicę.Wiecie co robią szczury zamknięte w zbyt ciasnej klatce?Zagryzają się na śmierć.Jak tak dalej pójdzie z tymi optymistycznymi wizjami deweloperów,to niedługo czeka nas ten sam los.Żyj i daj żyć innym.Rozumiesz Pan?DAJ ŻYĆ!!!
- 0 0
-
2008-02-22 17:17
Kolejny mądry głos w dyskusji. (2)
Przed wiezowcami nie uciekniemy, a walka z nimi to jak walka z wiatrakami.
PS Do zainteresowanego
gdybys gościu rzeczywiście był zainteresowany a nie tylko pisał i zgrywał jarzabka przejrzałbyś chociazby stronę gdansk.pl Tam są plany zagospodarowania, a także studium rozwoju i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta. Zadaj sobie choć ciut trudu a potem pisz głupoty- 0 0
-
2008-02-25 09:56
To prawda, do wieżowców ciagną wsioki,
dla nich to awans społeczny zamieszkać w mieście i jeszcze w najwyższym budynku. W Horyzoncie mieszkania kupił plebs z okolic Gdańska. Poważni ludzie kupują mieszkania w budynkach niskich. Ale z małych mistaeczek i wsi napływa najwięcej gotówki do deweloperów.
- 0 0
-
2008-02-23 17:15
a Ty widziałeś te plany? bo większość z nich to porażka. Nie dość że spora część robiona jest jedynie dla skrawków miasta (kilka działek) to jeszcze jak tylko deweloper zażyczy sobie inaczej to zaraz chcą zmieniać. Zadnej konsekwencji. A stopień ogólności studum jest tak dużu że właściwie wg jedo wszędzie da się wszystko zbudować. Stąd między innymi ta debata, bo studium nie określa gdzie w gda można stawiac wieżowce.
- 0 0
-
2008-02-25 09:54
infrastruktura, wieżowce, tyryryry
a wysypisko śmieci jebie na dwie dzielnice
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.