- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (82 opinie)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (878 opinii)
- 4 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (259 opinii)
- 6 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
Gdynia: luksusowy hotel w budynku po Banku Polskim
Hotel z restauracją zostanie otwarty w budynku dawnego Banku Polskiego w Gdyni. Kilka tygodni temu zabytkowy obiekt przy skrzyżowaniu ulic 3 Maja i 10 Lutego kupiła firma Moderna Holding, która zainwestuje w jego remont i rewitalizację.
Spekulacje ws. funkcji
Informacja o przejęciu budynku przez firmę Moderna pojawiła się w styczniu. Rozmowy na temat kupna trwały od kilku miesięcy. Oficjalnej ceny nie ujawniono, ale jak udało się nam ustalić, negocjacje zaczęły się od 20 mln zł.
Tuż po ujawnieniu kupca rozpoczęły się spekulacje, co może powstać na atrakcyjnej działce w centrum Gdyni. Pod uwagę były brane funkcje hotelowe, restauracyjne, ale także biurowe i mieszkaniowe.
Ostatecznie zdecydowano, że najlepszym rozwiązaniem będzie adaptacja budynku na luksusowy hotel. Do podobnych miejsc na całym świecie trafiają przede wszystkim zamożni goście. Na razie nie wiadomo, jaka firma będzie jego operatorem.
- Odrestaurujemy budynek z należytą pieczołowitością, dbając jednocześnie o to, by - już jako hotel - zachwycał przyszłych gości nie tylko architektonicznymi detalami, ale także najwyższym komfortem - mówi Adam Małaczek, prezes zarządu Moderna Holding.
W środku restauracja
Obiekt zmieni się nie tylko z zewnątrz, ale też wewnątrz. Nowe życie otrzyma znajdująca się na pierwszym piętrze gmachu przestronna sala operacyjna, gdzie powstanie elegancka restauracja i hotelowe lobby.
Póki co, nie ma jeszcze orientacyjnego terminu rozpoczęcia prac. Jako że budynek znajduje się w rejestrze zabytków, wszystkie prace będą musiały być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Do rozwiązania pozostaje też m.in. problem braku miejsc parkingowych przy budynku.
Obecny plan miejscowy dopuszcza w tym budynku funkcję usługową. Maksymalna wysokość obiektu nie może przekroczyć 18 metrów i pięciu pięter, zakończonych płaskim dachem. Do zaadaptowania pozostaje również park obok budynku. Niewykluczone, że konieczne będą zmiany w dokumencie, o czym w styczniu nieoficjalnie mówili niektórzy radni Gdyni.
Inwestor z doświadczeniem w Trójmieście
Najbardziej znaną inwestycją Moderny w Gdyni jest kompleks Baltiq Plaza przy ul. Świętojańskiej. W Gdańsku firma w ostatnich miesiącach rozebrała, by później odbudować zabytkową przychodnię w Oliwie . W starym-nowym budynku przychodni ponownie działać ma placówka zdrowia, natomiast na terenie, gdzie istniały wcześniej niewielkie domy mieszkalne, powstanie trzygwiazdkowy hotel sieci Hampton by Hilton oraz sklep Lidl.
Kolejną inwestycją firmy w Gdańsku jest osiedle Front Park, które jest budowane przy opływie Motławy . W siedmiu kameralnych budynkach powstaje 136 mieszkań.
Budynek będący siedzibą Banku Polskiego został zaprojektowany w 1927 roku przez znanego architekta Stanisława Filasiewicza. Jego budowę ukończono w 1929 roku.
Projekt sali operacji bankowych - ze sklepieniami krzyżowymi wspartymi na kolumnach, sufitami ozdobionymi rozetami, półkolistymi oknami i reprezentacyjnymi schodami w stylu art déco - został wykonany przez Tadeusza Rytarowskiego. Gmach powstał na zamówienie Banku Polskiego (Gdańskiego). Nigdy nie zmienił swojej funkcji. Aż do połowy 2003 roku znajdowała się tutaj siedziba banku Millenium.
Najbardziej charakterystycznym elementem zabytku jest wysoka sala na drugiej kondygnacji. Uwagę przyciągają również główne drzwi wejściowe - obrotowe, ozdobione kryształowym szkłem. Bryła budynku łączy cechy klasycyzmu akademickiego z formami neorenesansowymi.
Na piętro, z zaokrąglonej klatki schodowej, prowadzą marmurowe schody. Do lat 80. w prawym skrzydle budynku znajdowały się mieszkania kadry kierowniczej.
Miejsca
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2017-04-18 13:11
No i pieknie! (11)
Może kiedyś Brat Pit przyjedzie...
- 51 3
-
2017-04-19 11:28
A może brat Pita :)
- 0 0
-
2017-04-19 00:45
Albo Cichopek.
- 0 0
-
2017-04-18 18:25
Pit to mozesz w zieleniaku rozliczyc.
- 3 0
-
2017-04-18 18:17
Albo ewa farna
- 2 0
-
2017-04-18 17:35
;-)
Taa brat pit i siostra deklaracja (żart księgowych)
- 10 0
-
2017-04-18 17:19
Przyjedzie ale nie Brat Pit lecz Ojciec Mateusz.
- 7 0
-
2017-04-18 13:21
Szczur to ty? Chcesz z nim foto:)? (2)
- 7 6
-
2017-04-18 15:24
ale z ciebie prostak Daniel
- 0 3
-
2017-04-18 13:32
nie,to ja bolek z budyniowa
- 8 7
-
2017-04-18 14:24
Pit Pit juz jadę
:P
- 4 0
-
2017-04-18 13:34
Albo
Dejwid Bekcham z żoną spajsgerlską.
- 11 0
-
2017-04-19 09:29
Zaleca się (1)
ścisły nadzór konserwatora zabytków. Inaczej od razu do CBA.
- 7 0
-
2017-04-19 10:16
mal - geniuszu, jak to dobrze, ze jesteś
gdyby nie ty, oczywiście nikt by nie pomyślał o tym, żeby roboty adaptacyjne odbywały się pod nadzorem konserwatora zabytków. Słodki jesteś.Kocham cię.
- 2 0
-
2017-04-18 13:21
No pięknie, pięknie. Szczurek, a kiedy jakieś inwestucje w Gdynii?! (3)
A nie, czekaj, to chyba nie ten artykuł. UM Gdańsk zapłacił mi jedynie za hejtowanie, a nie myślenie...
- 11 20
-
2017-04-18 13:23
tobie szczur płaci a jemu budyn jaka miedzy wami różnica?? (2)
- 2 5
-
2017-04-18 13:34
taka że płaci tylko budyń (1)
jest od POmylonych a tylko oni i KODeraści płacą za komentarze.
- 5 4
-
2017-04-19 09:48
prawda nie jest
zależna od barw szczurzych czy budyniowych. Jedno jest pewne dla Gdynian, Szczurek & company kocha inwestorów biurowców i apartamentowców, to złoty interes, ale dla niego i kolegów, a to ma tyle wspólnego z dobrem mieszkańców co nic. Czas więc do lamusa dla tej ekipy. Nachapaliscie się do 7-go pokolenia, wystarczy, g... zrobiliście.
- 0 0
-
2017-04-18 13:17
wreszcie - a co z parkiem? (13)
parking problemem? bez przesady - macie jakiś uraz z tymi miejscami parkingowymi w tym miescie
- 32 33
-
2017-04-19 06:47
samochody nie są w łaskach teraz
zrobią stację roweru miejskiego i styknie
- 1 1
-
2017-04-18 13:21
(10)
Przyjezdzasz to wypasionego hotelu i parkujesz na chodniku,dwie ulice dalej? Gratuluje.
- 21 10
-
2017-04-18 18:05
słyszałes o takiej instytucji jak valet parking? (1)
nie?
bo to istnieje w luksusowych restauracjach i hotelach- 4 0
-
2017-04-18 20:27
Że co?
Parkowanie na waleta?
- 1 0
-
2017-04-18 13:48
(4)
Z ogrodu zrobią parking. A przez bramę to bardziej Matiz tylko przejedzie i ciekawe czy konserwator wyda zgodę na poszerzenie.
- 7 3
-
2017-04-18 15:08
nie wiedziałem że kiedys pieniadze wożono matizami po bankach (3)
- 8 1
-
2017-04-18 15:15
(1)
Co się dziwisz jak banda przygłupów bierze się za komentowanie.Banda nieudaczników,co nie stać by było ich nawet na 1 cegłe z tego budynku,ale za to eksperci od wszystkiego.
- 5 5
-
2017-04-18 16:54
wyciągnięcie cegły to dewastacja
stać cię na zapłacenie grzywny lub odszkodowania?
- 2 1
-
2017-04-18 16:23
A ktoś wie, że istniejesz?
- 5 1
-
2017-04-18 15:25
(1)
nie, przyjadę taksówką z lotniska lub przejdę dwa kroki z dworca
- 6 1
-
2017-04-18 15:46
oni tego nie ogarniają - daremna dyskusja z dresami z bmw
- 8 1
-
2017-04-18 14:31
cebulak nie jeździ do hoteli luksusowych
a ten co ma kasę to na bentleya znajdzie miejsce - lub jest dowozony przez szofera
- 5 0
-
2017-04-18 18:46
W środku jest podwórze gdzie spokojnie można zaparkować na czas wyładowywania bagaży. Nie siejcie paniki z tym parkingiem... :/
- 0 2
-
2017-04-19 00:49
Ladny ale za niski jak na 5-star hotel.
Jak mi przyjdzie cos ciekawego do glowy to zaraz wam napisze.
- 0 5
-
2017-04-19 00:41
Póki co, paka szto,rucysyzm, może inaczej, po polsku?
- 0 0
-
2017-04-18 20:57
Bank Polski był bankiem publicznym, powstał ze składek Polaków (2)
Służył celom publicznym. Skandalem jest to, że został sprzedany!!!
Teraz ten piękny zabytek będzie służył tylko bogaczom i to głównie przyjezdnym.
Władze Gdyni chodzą na skróty, za słabi są na wysiłek aby służyć swoim mieszkańcom. Gdynia została oddana deweloperom i przyjezdnym z kasą. Wstyd.- 12 5
-
2017-04-18 22:24
Sprawdź jeszcze raz (1)
Bank Polski był prywatny.
- 3 1
-
2017-04-19 00:23
A kto według ciebie był tym właścicielem prywatnym?
Bank Polski był instytucją publiczną, najważniejszą instytucją finansową II RP. Jedynym sukcesorem mógł być tylko, stworzony po wojnie, Narodowy Bank Polski.- 2 1
-
2017-04-18 23:57
Powodzenia
bez wielkiego parkingu podziemnego, albo piętrowego naziemnego, pobyt w takim hotelu będzie udręką dla klientów. Nie dość, że drogi w tym rejonie są koślawe i zakorkowane, to nie ma tam żadnego parkingu.
- 5 2
-
2017-04-18 13:41
(1)
parking na samochody będzie ? czy na dziko parkować ?
- 12 1
-
2017-04-18 23:26
No przecież
jest korntrpas do parkowania
- 1 0
-
2017-04-18 15:31
Pomysł ogólnie fantastyczy. Jest jedno ale! (2)
Ogólnie pomysł, aby w takim budynku był hotel jest bardzo rzeczowy. "Klimatyczne" miejsce. Ilekroć przejeżdżam 3 Maja lub 10 Lutego to zawsze spoglądam na ten uroczy, aczkolwiek zaniedbany budynek. Ma swój styl i zawsze mnie zastanawiało dlaczego taki obiekt nie jest wykorzystywany. I to w centrum miasta. Na hotel jest idealne ale ciekawe jak rozwiążą problem w zakresie infrastruktury drogowej. Będzie to hotel zapewne bardzo drogi i trudno oczekiwać, że goście będą przybywać z bagażami pieszo. Część oczywiście tak - ci z dworca. Jednak goście z lotniska czy przyjeżdżający samochodami będą mieli problem. W obecnym kształcie nie ma miejsca nawet na chwilowy postój taxi czy prywatnego samochodu celem wypakowania lub zapakowania bagaży. O parkowaniu już nie mówiąc. Ciekawe jak ten temat będzie "ugryziony" bo nie ma co się oszukiwać. Dla klienta drogiego hotelu kwestia parkowania też ma znaczenie. Nawet jeśli przyjedzie taksówką to zechce wysiąść przy wejściu, a nie drałować jakiś spory odcinek. Na ten moment jest kicha.
- 20 1
-
2017-04-18 15:44
goscie z lotniska beda mieli problem? jaki? (1)
zapewniam cię, że ci co mają pieniądze nie mają takich rozterek, jak gdzie zaparkować pod oknem swoja bmke.. i nie będą mieli problemów i tu
- 2 1
-
2017-04-18 21:41
Chodzi o te, gdzie mają
Zatrzymać sie taxi z lotniska
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.