• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzecie podejście do planu dla Młodego Miasta

Krzysztof Koprowski
24 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przesuń aby
porównać

Ponownie wraca temat zagospodarowania ważnego obszaru na Młodym Mieście wzdłuż Motławy, na północ od planowanej ul. Nowej Wałowej zobacz na mapie Gdańska. Projekt planu dla tego obszaru został trzeci raz wyłożony do wglądu. Bez zmian pozostają główne zapisy, w tym pozwalające na budowę tunelu pod Motławą w ramach ul. Nowej Wałowej.



Czy składałeś(aś) kiedyś uwagi do projektu planu zagospodarowania?

Po raz pierwszy projekt planu był wyłożony do publicznego wglądu w ubiegłym roku. Jego procedowanie zbiegło się wówczas z projektem planu dla kolejnych etapów osiedla Brabank zobacz na mapie Gdańska wraz z przyległym obszarem, który ostatecznie uchwalono w listopadzie.

Przygotowanie planu "Młode Miasto - Gazownia II" trwa nieco dłużej ze względu na pozytywne rozpatrzenia złożonych uwag. To sytuacja nieczęsta, choć po zmianach kadrowych w Biurze Rozwoju Gdańska, nie jest już takim zaskoczeniem, jak jeszcze kilka lat temu.

Do tego projektu planu wnioski zgłaszali przede wszystkim właścicieli terenów oraz stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.

- Po pierwszym wyłożeniu od strony Motławy wprowadzono obowiązujące linie zabudowy [linia ta nakazuje budowę budynku w wyznaczonym miejscu, co pozwala na stworzenie zwartej pierzei; brak tej linii krytykowaliśmy w artykule przy pierwszym wyłożeniu - dop. red.], a dla maksymalnych nieprzekraczalnych linii możliwość wycofania zabudowy na odległość nie większą niż 4 metry [w głąb działki - dop. red.] - wylicza Maria Kowalska, projektant prowadząca plan - Ponadto wprowadzono zapisy o konieczności wycofania elewacji budynków powyżej trzeciej kondygnacji na terenie na północ od ul. Stępkarskiej zobacz na mapie Gdańska oraz powyżej czwartej na południe od tej ulicy od strony Motławy.
Planowany przebieg ul. Nowej Wałowej z tunelem pod Motławą. Planowany przebieg ul. Nowej Wałowej z tunelem pod Motławą.
Po kolejnym wyłożeniu planu wprowadzono jeszcze drobne korekty w zapisach dla terenu między ul. Stępkarską a projektowaną ul. Nową Wałową zobacz na mapie Gdańska. Ponieważ jest to niewielki obszar, zniesiono dla niego limity intensywności zabudowy, przy jednoczesnym utrzymaniu limitu wysokości zabudowy do 21 metrów i maksymalnej powierzchni zabudowy 70 proc.

- Dla tego terenu ustalono ponadto, że wycofanie elewacji powyżej czwartej kondygnacji nie będzie obowiązywało, przy zabudowie na granicy działek 227 i 225 [tj. przy zabudowie połączonej z budynkiem o wartościach kulturowych Wiosny Ludów 5 zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] - dodaje Kowalska.
Potencjalna forma nowej zabudowy od strony Motławy przy wykorzystaniu parametrów urbanistycznych w projekcie planu. Potencjalna forma nowej zabudowy od strony Motławy przy wykorzystaniu parametrów urbanistycznych w projekcie planu.
Dyskusja publiczna cieszyła się tym razem niewielkim zainteresowaniem. Obecna na niej Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia, pytała m.in. o docelowy układ drogowy, przecięcie ul. Stępkarskiej ul. Nową Wałową (dla pieszych będzie to oznaczało niewielkie nadłożenie drogi, wchodząc na plac urządzony nad tunelem), ekrany akustyczne (plan nie reguluje takich rozwiązań, ale analizy hałasu wykonane na potrzeby planu wykazują, że nie będą one raczej potrzebne) oraz tereny zieleni.

Projekt planu i prognoza oddziaływania na środowisko dostępne są na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do dokumentów składać można w terminie do 14 kwietnia br.

Jeżeli zostaną one rozpatrzone pozytywnie, plan po raz kolejny przejdzie procedurę wyłożenia i konsultacji społecznych. Jeżeli nie będzie uwag lub zostaną one w całości odrzucone, będzie skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • a w Gdyni uwagi to formalność, i tak plan pisze deweloper (1)

    • 8 0

    • w gdańsku identycznie

      • 3 0

  • (4)

    Najważniejsze jest aby nie powstawały kolejne drogi. Nie ma dróg - nie ma korków. Jeżeli ktoś uważa, że budowanie dróg rozładowuje korki to tak jakby wierzył, że zaciąganie paska u spodni podwyższy jego wagę i zapobiegnie anoreksji.

    • 7 9

    • (2)

      Budowanie wielu alternatywnych dróg rozładowuje korki. Jak przez 100 ulic przejedzie 100 samochodów w minutę to się tego nie zauważy, jak będą jechać po jednej "ramie komunikacyjnej" to się korkuje.

      • 3 1

      • (1)

        Kolejny przejaw wiary że więcej dróg umożliwi zwiększenie kongestii.
        Budowanie dróg to kolejny przykład na potworne stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu.
        Tak nie musi być.
        Wyłącz drogę, włącz myślenie.

        • 2 2

        • Jakby komunikacja miejska była tania i wygodn nikt by nie jeździł nawet milionem dróg.

          • 2 0

    • Ten pusty korytarz na wizce to jest właśnie droga ;-)

      • 2 0

  • Już to widzę. Piękne wizualizacje, makiety, a zbudują jak wszędzie coś innego.

    • 8 1

  • o co chodzi z tym napisem na zdjęciu=}Gdańsk Główny?

    to jest Dworzec Główny

    • 2 2

  • Dawną piekarnię na Wiosny Ludów trzeba wpisać do ewidencji zabytkó i chornić

    over. Poza tym, od strony MIIWŚ NIE ma pierzei tylko absurdalne blokowicho

    • 5 0

  • przepraszam ale (1)

    Te wielkie bloczydła wzdłuż Motławy nie wróźa dobrze tej "pierzei" i możliwościom ukształtowania waterfrontu....
    Zeby chociaż je zróźnicować wysokosciowo, wykształcić jakies placyki na zakończeniu ulic prostopadlych do promenady nad Radunią itp. Słowem ABC projektowania...Nie sądzę, że developer się o to postara, a więc powstanie coś na kształt Brabanku - kloc o dużej długości wzdluż brzegu, zupełnie w opozycji do charakterystyki Srodmieścia (rozdrobnione kamieniczki czy spichrze)...

    • 10 0

    • nad Motławą oczywiście

      • 1 0

  • a galeria handlowa będzie ?

    • 5 1

  • Popiełuszki/Nowa Wałowa pod ziemię - schować ruch samochodowy

    Ulicę Popiełuszki (robocza dawna nazwa Nowa Wałowa) powinna być schowana pod ziemię na odcinku od Rybaki Górne do Tunelu. U góry powinno być torowisko tramwajowe i pasy jezdni dla taxi i autobusów oraz ruchu lokalnego. Tak się teraz buduje miasta.

    • 3 0

  • Odpowiedź w ankiecie: "nie, nie ma sensu, i tak będą odrzucone bo w mieście rządzą deaeloperzy."

    • 7 0

  • (1)

    po zakładzie urządzeń okrętowych Elmor ni ma dziś nawet śladu, jak po stoczni

    • 4 0

    • Elmorek się kiedyś pracowało ;-) w hali na pięterku!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane