• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe plany dla Gdyni Zachód i Oksywia

EBu
12 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Model Gdyni Zachód po warsztatach urbanistycznych z 2012 roku. Wnioski z prac sprzed pięciu lat zostaną częściowo wprowadzone do planu miejscowego. Model Gdyni Zachód po warsztatach urbanistycznych z 2012 roku. Wnioski z prac sprzed pięciu lat zostaną częściowo wprowadzone do planu miejscowego.

Do 25 kwietnia w gdyńskim Infoboxie wyłożone są do publicznego wglądu projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: dla części dzielnic Oksywie i Obłuże oraz ogromnego planu dla Chwarzna-Wiczlina. Odbędą się dyskusje publiczne nad tymi dokumentami, każdy może przedstawić swoje uwagi także na piśmie.



W Gdyni Zachód:

Aktualne wyłożenia dotyczą dwóch lokalizacji:

1. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części dzielnic Oksywie i Obłuże w Gdyni w rejonie ulic Płk. S. Dąbka, Bosmańskiej, Białowieskiej i Benisławskiego zobacz na mapie Gdańska

Granice planu przebiegają od północnego-wschodu wzdłuż ulicy płk. S. Dąbka, od południa wzdłuż ulicy Bosmańskiej, od zachodu wzdłuż wschodniej granicy terenu szkół przy ulicy Płk. S. Dąbka 207, dalej przez teren parkowy do ulicy Białowieskiej, wzdłuż ulicy Białowieskiej, granicą zabudowy przy ulicy Robotniczej, następnie wzdłuż ulic: Krawieckiej, Stolarskiej i Benisławskiego.

Do prac nad planem przystąpiono w czerwcu 2014 r., po raz pierwszy do wglądu wyłożony był w grudniu ubiegłego roku. Obecnie wyłożony jest po uwzględnieniu części uwag jakie do planu wpłynęły. Dotyczyły one m.in. wprowadzenia usług do zabudowy mieszkaniowej, zmiany klasy dróg, zmiany linii zabudowy, ilości miejsc postojowych.

Zasadniczym celem opracowania jest ochrona terenu przed dalszą niekontrolowaną zabudową oraz konieczność uporządkowania struktury przestrzennej obszaru objętego jego granicami poprzez określenie zasad realizacji uzupełniającej zabudowy o przeznaczeniu mieszkalnym, usługowym, w tym rekreacyjnym, w intencji poprawy warunków zamieszkania oraz uporządkowanie układu komunikacyjnego.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30 zobacz na mapie Gdańska) 12 kwietnia 2017 r. o godz. 17.00.

Plan miejscowy dla znacznej części Oksywia i Obłuża powstaje by uporządkować zabudowę, która w przyszłości będzie powstawała pomiędzy istniejącymi budynkami.  Plan miejscowy dla znacznej części Oksywia i Obłuża powstaje by uporządkować zabudowę, która w przyszłości będzie powstawała pomiędzy istniejącymi budynkami.

2. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno - Wiczlino w Gdyni, rejonu ulic Wiczlińskiej, Chwarznieńskiej i A. Krauzego

Projekt planu obejmuje obszar o powierzchni 324,92 ha. Do prac nad nim przystąpiono na podstawie uchwały Rady Miasta Gdyni z sierpnia 2014 r.

Przedmiotem opracowania planistycznego jest uporządkowanie struktury przestrzennej i układu komunikacyjnego oraz określenie przeznaczenia i zasad zagospodarowania terenu. Na obszarze objętym projektem planu, obowiązują obecnie ustalenia miejscowego planu uchwalonego w grudniu 2004 r. Założenia obowiązującego planu wymagają weryfikacji i zmiany, w szczególności w zakresie rozwiązań głównego układu komunikacyjnego.

GDDKiA dokonała wyboru przebiegu drogi ekspresowej S6 na odcinku Obwodnica Trójmiasta - Lębork (zwanym Trasą Kaszubską) w wariancie rozpoczynającym się w węźle "Wielki Kack".
I chociaż budowa tej trasy w tym wariancie nie jest pewna, to określony w nim przebieg drogi ekspresowej nie będzie bezpośrednio powiązany z planowanym przedłużeniem ul. Chwarznieńskiej. Takie rozwiązanie umożliwia obniżenie klasy technicznej planowanego przedłużenia ul. Chwarznieńskiej oraz pozwala na wprowadzenie dodatkowych skrzyżowań w ciągu tej ulicy. W ramach warsztatów Charrette przeprowadzonych w 2012 roku z inicjatywy Grupy Inwestycyjnej Hossa, dla dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, wypracowane zostały nowe powiązania komunikacyjne, oraz rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne dla tej części miasta.

Wnioski zebrane w Raporcie "Gdynia Zachód - wytyczne do zrównoważonego rozwoju dzielnicy" przyczyniły się do poprawy dotychczasowych ustaleń planu, w szczególności w zakresie centrum dzielnicy oraz zmiany charakteru podstawowego układu komunikacyjnego. Bardziej równomierne rozłożenie i uspokojenie ruchu pozwoli na zmniejszenie ruchu na najbardziej obciążonych ulicach. Doprecyzowanie zasad kształtowania centrum dzielnicy umożliwi realizację wielofunkcyjnego zespołu usługowo-mieszkaniowego o charakterze śródmiejskim, ze znacznym udziałem ogólnodostępnych funkcji publicznych, stanowiących istotny element programu usługowego w strefie szczególnej aktywności publicznej miasta.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30 zobacz na mapie Gdańska) 20 kwietnia 2017 r. o godz. 17.00.

Obszar Chwarzna-Wiczlina objęty nowym planem to aż 324 ha. Opracowanie właściwej koncepcji rozwoju tej części miasta jest na tym etapie niezwykle ważne, bo Gdynia Zachód to aż 20 proc. powierzchni Gdyni. Obszar Chwarzna-Wiczlina objęty nowym planem to aż 324 ha. Opracowanie właściwej koncepcji rozwoju tej części miasta jest na tym etapie niezwykle ważne, bo Gdynia Zachód to aż 20 proc. powierzchni Gdyni.

***

Z projektami planów można zapoznać się w gdyńskim Infoboxie jak również w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, ul. Tadeusza Wendy 7/9, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00. Jest on dostępny także na stronie internetowej Miasta Gdyni.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Należy kierować je do Prezydenta Miasta Gdyni w formie pisemnej, na adres Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni ul. Tadeusza Wendy 7/9, 81-341 Gdynia, wraz z podaniem imienia i nazwiska (lub nazwy jednostki organizacyjnej), adresu składającego uwagę i oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy - w nieprzekraczalnym terminie do 9 maja 2017 r.

Jednocześnie na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Prezydent Miasta Gdyni zawiadamia o przyjęciu prognoz oddziaływania na środowisko przedmiotowych projektów planów i o możliwości zapoznania się (w miejscu i czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu w/w planu miejscowego) z treścią prognoz oraz uzasadnieniem zawierającym informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa.

Uwagi do projektu planu są rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Gdyni w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. Rozpatrzenie uwag zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Gdyni na stronie internetowej pod adresem www.gdynia.pl/plany w zakładce Wyłożone do wglądu projekty planów miejscowych.
EBu

Miejsca

Opinie (67)

  • (2)

    A kiedy zaplanują wygląd ulic tego miasta? Wjazd do miasta z marzeń od strony Chwaszczyna, studzienki w zygzak jedna przy drugiej na Morskiej, 10 lutego strefa prestiżu, podjazd lub zjazd na Kwiatkowskiego na Obłużu, Al.Zwyciestwa od Klifu po Park Technologiczny z innowacyjnym hasłem w oknie. Kartuska i jej potrójne studzienki, aby przypadkiem którejś nie ominąć. Wstyd, żenada, wiocha i marzenia poprzedzone wiecznymi analizami.

    • 36 3

    • no niestety muszę się z Tobą zgodzić...

      nasza kochana Gdynia z roku na rok coraz bardziej podupada, stan dróg to większości mniejszy lub większy koszmar, wystarczy wspomieć Rdestową, Morską, czy Chwaszczyńską...

      • 8 1

    • Prawda.

      Jestem gdynianką całym sercem, ale to serce bije coraz słabiej dla tego biednego miasta. To tak jak z facetem (albo kobieta) możesz ubrać ładne ciuchy, ogolić sie tam gdzie trzeba:) ale jak masz brudne skarpety i śmierdzące pachy to i tak nic z tego dobrego nie wyniknie.

      • 16 3

  • nie ma sensu rozwijać Chwarzna, bo...

    jest zasadnicza wada lokalizacji Chwarzna i połączenia go komunikacją miejską z Gdynią Wschodnią, a mianowicie Witomino. Co z tego, że zorganizuje się komunikację, kupi się autobusy, ustali ich trasy jak utkną one w już zapchanym Witominie. Jeśli natomiast zrobią połączenie Chwarzna z Redłowem/Orłowem przez Wlk. Kack to będzie jeszcze gorzej i znacznie dłużej, bo tam korki są zawsze. Jak dla mnie rozwój Chwarzna miałby sens tylko i wyłącznie jeśli zacznie się poważnie myśleć o drodze omijającej Witomino od północy lub południa. Odetkałoby to Witomino, które w godzinach szczytu jest tragicznie zapchane. Ostatnio jechałem z c.h. Riviera do Witomina 30 min. mimo, że to tylko 2,5 km.

    • 12 0

  • Kto ma wpływ na zmianę planu?

    Zerknęłam na moją najbliższa okolicę. Plan zmieniono na niekorzyść, zmniejszono z 35% na 30% powierzchnię biologicznie czynną, zwiększono możliwość zabudowy działki z 30 na 35%. Czyli zamiast zielonego będzie beton. Działka jest Hossy jak mnóstwo terenów na Wiczlinie. Domyślam się, że taka zmiana, a może i lepsza dotknęła inne obszary planu. Jedyne co dobre to zmiana dachów, ze stromych na płaskie lub częściowo płaskie.

    • 2 0

  • Biorąc pod uwagę to... (3)

    że niedawno urzędnicy nie uwzględnili ani jednego wniosku dla rejonu Śródmieścia Gdyni, przypuszczam, że z tymi planami będzie podobnie.
    Chwarzno-Wiczlino stanie się sypialnią dla miasta z katastrofalnym dojazdem i przedszkolami prywatnymi po 1200 zł/ miesiąc.
    A jak ci ludzie wyjadą z tej dzielnicy do pracy... kogo to obchodzi...
    Od dawna tereny za obwodnicą to dla Prezydenta Szczurka drugi sort.
    Miała być wzorcowa dzielnica czyt. wzór zrównoważonego rozwoju a będzie...
    Pekin jest, Meksyk jest to co teraz ? Slumsy Rio de Janeiro?

    • 47 7

    • Szczurek sam mieszka na Wiczlinie wiec nie wiem czy to dla niego drugi sort

      • 1 0

    • szczur kiedy jechałaś po naszych drogach? dlaczego nic nie robisz???

      • 9 2

    • Na warsztacie medialnym jest najczęściej północ. Reszta nie ma znaczenia - poradzicie sobie.

      • 6 0

  • żal czytać, smutno komentować te wszystkie plany szczura... (1)

    • 14 1

    • Ale jesteś prymitywem z takimi wyzwiskami.

      • 1 2

  • (4)

    W czym? Ja się pytam - w czym? W czym tzw. Gdynia Zachód jest lepsza od takiej Rumi? Tak samo daleko do centrum, podobne rozrywki, gorsze szkoły, gorsza infrastruktura, brak transportu szynowego do Trójmiasta... Czemu ludzie tam kupują mieszkania?!

    • 4 1

    • Dla wielu to sposób na inwestycje mając z tylu głowy plan budowy domu w przyszłości. Planując do przodu nie można przeinwestować na lokalizacje w centrum

      • 0 1

    • Spokój, cisza, wiejska sielanka.
      Dla mnie to same zalety. Nigdzie w 3miescie nie znalazłem rownie urokliwego miejsca. Nigdy nie darowałbym sobie zeby moje dzieciaki wychowały sie w betonie
      Alternatywa to obszary sub-aglomeracyjne, puck, reda, kosakowo. Ale jednak za daleko chociaz duzo taniej.
      Nie kazdy chce mieszkac w centrum. Koszt mieszkania na chwarznie jest w zasadzie wyzszy od mieszkania w centrum ze wzgledu an dojazdy, wykup prawa drogi etc

      • 2 1

    • Elita

      • 0 0

    • Żeby mieszkać w Gdyni

      • 4 1

  • Ciekawi mnie fakt , ze w gdansku (1)

    Najpierw sprzedaje sie tereny np rolne albo pod mizerna zabudowe, nastepnie daje sie warunki na bloki, miasto funduje media, drogi ! Komunikację i nawet nie pobiera oplaty adiacenckiej!!! Bo to nie uchwala planu miejscowego!

    bardzo cba , bardzo lewe i bardzo ukladowe - bo normalnemu czlowiekowi kaza za wszystko zaplacic nawet w centrum miasta , a na wygwizdowie wszystko za free dzieki wizji prezydenta, ktora mowi centralizacja na papierze, a faktycznie rozwoj przy granicach!

    • 7 5

    • A mnie ciekawi fakt ze Gdańsku pozwolono budować przy wysypisku :-)

      • 1 1

  • (1)

    Przede wszystkim nowe, szerokie drogi!!!!!!

    • 15 4

    • Miasto to złożony twór. Żeby funkcjonowało, drogi powinno budować się razem z innymi elementami, w tym z budynkami.

      • 3 0

  • gdynia

    bo w wiczlinie mieszka ktos wazny ja mieszkam na sterników (sródmiescie ) i mam pecha nikt z waznych ludzi szczurka nie mieszka i od 50 lat jezdze po piachu i dziurach -skandal ale lotnisko czeka

    • 4 2

  • ludzie ktorzy oczekuja dojazdu bez korkow sa naprawde zabawni (5)

    najpierw kupujemy mieszkanie postawione za miastem, na polu, tanie glownie dlatego, ze dojazd jest bardzo ograniczony. Potem gardlujemy sie, ze tyle ludzi zamieszkalo i miasto ma wyciac lasy, parki, wyburzyc innym domy, zeby januszek z grazynka z nowo powstalego osiedla mial dobry dojazd do centrum

    Mam dla was przykra wiadomosc, tak sie nie da, takie sa skutki oszczedzania kilkuset zl na metrze.

    • 16 8

    • a ja nie chcialem mieszkac w centrum, po rpacy nie chce siedziec w miescie, nie jestem januszem .. Stac mnie na dojazdy i nie przeszkadzaja mi lekkie korki. To przeciez normalne

      • 1 2

    • Nie wiem

      Czy wiesz ale każdy kto kupuje mieszkanie na chwarznie musi kupić udział w drodze za 10.000 złotych a ty ile dałeś na drogę. Ja płace i wymagam. Ty nie płacisz to jeżdzisz po garbach.
      Pozdro

      • 2 3

    • Infrastruktura drogowa w obrebie gminy to obowiazek statutowy samorzadu i nie ma to nic wspolnego z lokalizacja. Fizyczne nie ma mozliwosci zeby wszyscy mieszkali w centrum. Troche logiki czlowieku bo z tym u ciebie slabo.

      • 6 1

    • i już na początku się mylisz... (1)

      Nikt nie kupuje mieszkań za miastem - kupują je w tym samym mieście, co Ty. Wszyscy nie zamieszkają w centrum, jakbyś nie zauważył - choćby było ich na to stać.
      Mam Dla Ciebie dobrą wiadomość - tak się da, tylko trzeba chcieć.

      • 8 6

      • pierniczysz farmazony

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane