- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (135 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (882 opinie)
- 4 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 6 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
Gdynia znów spróbuje zmienić ul. Starowiejską
Za pierwszym razem urzędnicy przestraszyli się protestu części kupców i z rewitalizacji ul. Starowiejskiej nic nie wyszło. Do tego "jeża" podchodzą jednak jeszcze raz. Tym razem chcą zacząć od konsultacji społecznych. Mają one ruszyć w przyszłym roku.
W ramach unijnego projektu Civitas Dynamo, który objął większą część Śródmieścia, wprowadzono tam jedynie ograniczenie do 30 km/h, ale ze względu na duży ruch, fatalną nawierzchnię i zaparkowane po obu stronach samochody, i tak praktycznie nikt nie jeździł tam szybciej.
Na drodze do zmian stanął protest części kupców, którzy jak ognia bali się ograniczenia liczby miejsc parkingowych i zmiany charakteru ulicy na bardziej przyjazną pieszym. Dziś pełni ona przede wszystkim funkcję parkingu, a kierowcy często nie zważają na zakazy parkowania, strefy wyłączone z ruchu czy przejścia dla pieszych.
Czytaj więcej: Kolejne zmiany na Starowiejskiej.
Nie zachęca to do spacerowania, zwłaszcza że chodniki są dziurawe i nierówne. Stąd prosty wniosek, że klientów po zmianach byłoby prawdopodobniej więcej. Ale nie wszyscy się z tym zgadzają. Efektem były protesty, które w zarodku zdusiły plany Stowarzyszenia Starowiejska, które proponowało tam tzw. strefę współdzieloną. Nie jest to klasyczny deptak, ale ulica i chodnik są na jednym poziomie, parkować można tylko w ściśle wyznaczonych miejscach, a pierwszeństwo mają piesi.
Z tych planów nic nie wyszło, lecz następca Stowarzyszenia Starowiejska - czyli Miasto Wspólne - nadal drąży temat i władze miasta przyznają, że już czas, by do niego wrócić.
Prezydent jest zdeterminowany
- Wykonane badania ruchu pieszych, wraz z najnowszymi badaniami z programu FLOW, stanowią cenny materiał do dalszych rozstrzygnięć. Prezydent Gdyni jest zdeterminowany, by znaleźć rozwiązanie stanowiące dobry kompromis pomiędzy interesami wszystkich zainteresowanych, zarazem zgodny ze strategicznymi celami miasta, w tym w zakresie uspokajania ruchu, rozwoju przedsiębiorczości i podnoszenia jakości życia - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Dlatego podjął decyzję o przygotowaniu procesu konsultacji społecznych, mających na celu zbadanie preferencji i oczekiwań gdynian, zarówno mieszkańców, jak i przedsiębiorców, co do kształtu i funkcji ulicy Starowiejskiej.
To cieszy społeczników, którzy marzą o tym, by jedna z najstarszych ulic w mieście była reprezentacyjnym łącznikiem pomiędzy dworcem a morzem.
To wstyd dla Gdyni
- Bardzo liczymy, że kolejne badania i konsultacje nie skończą się stwierdzeniem, że w wyniku polaryzacji stanowisk nie da się nic zrobić. To wstyd dla Gdyni w jakim stanie jest dziś ulica Starowiejska. Liczymy, że konsultacje odbędą się bardzo szybko, aby ewentualny konkurs architektoniczny, o który już kiedyś apelowali społecznicy, mógł zostać rozstrzygnięty jeszcze w 2018 roku - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Konsultacje będą prowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych, które odpowiadało m.in. za przygotowanie konsultacji społecznych w sprawie Parku Centralnego, ich przeprowadzenie oraz sporządzenie raportu.
Opinie (214) 1 zablokowana
-
2017-11-16 09:00
Trzeba sobie uświadomić, że naszemu społeczeństwu w takich sprawach generalnie bliżej do ukraińskiego czy rosyjskiego niż zachodnich standardów. Wystarczy obejrzeć na yt filmiki spod znaku 'stopham' i zobaczyć, że tam auto to wyznacznik statusu i dumy, którym można jeździć po chodnikach czy parkować gdzie popadnie. U nas samochodem trzeba podjechac pod sam drzwi sklepu/pracy.
- 7 4
-
2017-11-16 09:00
Zrobic jako droge tylko dla rowerow pod prąd i wstawic zakaz ruchu pieszych i samochodow.
- 7 0
-
2017-11-16 09:15
chosnik do remontu dac plyty kamienne
sklepikibsa obskurne ale skoro takie sie podobaja wlascicielom to ok.
- 1 0
-
2017-11-16 09:32
kupcy to głupcy - dowiedzione jest, że przeistoczenie upadłej ulicy jak Starowiejsk w ozywiony deptak (2)
jedynie przynosi wzrost odwiedzających
ale przeciez tu nie chodzi o KLIENTÓW ale o tych kupców, którzy chcą parkowac pod sklepem
dokładnie taka sama mentalność głupca była na Świętojańskiej przed wprowadzeniem zmian i tam także strasznie krzyczeli ci, którzy interes pojmują w sposób dosyć specyficzny- 7 7
-
2017-11-16 09:53
Jaki masz obecnie handel na Świętojańskiej?
Handel to był za czasów PRL - obecnie parę lokali handlowych, trochę knajpek i punkty finansowe/biura.
- 5 0
-
2017-11-16 18:28
No i co ze Swietojanską?Sklepy zlikwidowane,puste lokale,czy o to chodzi?
- 3 0
-
2017-11-16 09:38
weżcie sobie wasze plany i wizje wsadzcie w buty ! (1)
Już niech lepiej ta ekipa nic nie planuje i nie robi !!! - przez 20 lat dosyć narobili szkód i dewastacji , Miasto jest dobrem wszystkich jego Obywateli ,a nie garstki oszołomów i Idiotów którzy zrobili sobie z niego Folwark . Trzeba poczekać do Wyborów !
- 13 2
-
2017-11-16 21:46
Zaważyliście, że oni jakby wpadli w depresję. Że chodzą zarośnięci. Zaniedbani?
I tak jak oni się prezentują, tak prezentują się ich pomysły.
- 2 1
-
2017-11-16 09:39
Kierowcy - wy...ać z centrów miast. Nikt was tam nie cche. (11)
te swoje dizle zostawcie pod swoją oborą w Żukowie. Macie tam centrum złożone z dwóch rond. Po kiego diabła pchacie się do cywilizacji tym szmelcem i jakim prawem tak trujecie środowisko?
Moje dzieci już nie mogą tego wdychać, duszą się. Macie jakieś paliwo rolnicze z dopłat? Co wy tam lejecie? Olej opałowy? co to jest za syf?
Zamknąć centra miast dla samochodów. Nie pasują tam. Przecież to widać, to aż kipi.- 9 29
-
2017-11-16 09:53
Centra miast często zamieszkuje patologia żyjąca z zasiłków z MOPSu
Nic dziwnego, że zazdrości posiadaczom samochodów - bonów żywnościowych nie można zamienić na paliwo.
- 9 2
-
2017-11-16 09:59
lewacy wypitalac do europy zachodniej tam was chca! (1)
neo-makrskistow biedakow z wyksztalceniem .
- 4 2
-
2017-11-16 15:45
naziści z PiS wynocha do Korei Północnej do swojej rodziny Kim.
- 1 0
-
2017-11-16 12:20
(4)
Człowiek pełen kultury. I nie ważne że używa języka rynsztokowego, ważne że jest z Gdyni i dlatego jest lepszy od tego rolnika spod Żukowa. On jest z Gdyni i ma prawo opluwać innych ludzi, pogardzać, wyzywać. Brawo. Oby tak dalej. Nie martw się maluczki człowieku, każde zło wraca do tego, który je tworzy. Tak w ramach rekompensaty.
- 6 1
-
2017-11-16 15:46
dlatego mamy nadzieję, że te całe wyziewy rakotwórcze trafią z powrotem do dizlarzy z Żukowa. (2)
najlepije jakby sobie koniec rury wydechowej wccisnęli do kabiny. Przecież według nich to nie truje.
- 1 4
-
2017-11-16 16:15
(1)
jakby w trójmieście nie było diesli. Weź chłopie chwyć się za głowę i spoliczkuj bo pito.isz od rzeczy.
- 4 1
-
2017-11-16 20:51
więc wdychaj. zaciągaj się.
ale nie truj innych.
- 1 0
-
2017-11-16 16:54
problemem nie są przyjezdni ale miejscowi którzy parkują samochody na przestrzeni publicznej za grosze...
... niech sobie pobudują parkingi albo płaca jak przyjezdni
- 1 0
-
2017-11-16 13:16
(1)
takich nazioli powinno się dożywotnio zamykać w obozach pracy bo trują bardziej niż szmelcwageny
- 0 0
-
2017-11-16 15:47
masz rację. PiS zamknąć na wieki wieków amen.
- 0 0
-
2017-11-16 22:14
Zgadzam się
Nawet ci co teraz się tego smieja jak im dzieci na raka zaczną umierać to skumaja co się dzieje
- 0 2
-
2017-11-16 09:40
Demolka
Jeśli sprawą Starowiejskiej zajmą się ludzie typu Pan Łukasz Piesiewicz i Pani Grażyna Gruszecka-Spychała nic z tego dobrego nie wyjdzie.
Gdynia jest miastem / szczególnie śródmieście / zdemolowanym w porównaniu do starej Gdyni.
To zasługa rządzącego od dawna towarzystwa, Gdyni z racji pierwotnych założeń nie uda przerobić się na miasto "turystyczne". Jako jeden z przykładów to budowa monstrum typu Riviera.
W Gdyni w centrum większy ruch był w nocy w stanie wojennym /nie licząc dwóch miesięcy sezonu/.
Jest sprawa trudna nie wiem czy przy obecnym stanie rozwiązywalna.- 13 3
-
2017-11-16 09:50
To brednie. (3)
Jak zrobicie deptak to juz tam nikt nie przyjdzie. A zakaz handlu w niedziele dobija ja zupelnie. Spaceruje sie po bulwarze i skwerku. Oczu nie macie
- 19 5
-
2017-11-16 12:15
Spaceruj się po bulwarze i skwerku (1)
bo nie ma gdzie indziej. Na tym polega problem.
- 1 4
-
2017-11-16 12:46
Co Ty?
Z choiny sie urwales? Jest gdzie, w rivierze i innych tego typu gdzie moga zaparkowac. I to jest problem. Brak parkingow! Bo Polak musi podjechac. Niestety
- 0 3
-
2017-11-18 07:59
Deptak
A ty widziałeś jakieś deptaki puste ,wyjdź z nory na świat i rozejrzyj sie
- 1 0
-
2017-11-16 09:51
Pies z kulawą noga tam nie przyjdzie. (1)
Handel umrze i tyle wyjdzie z "rewolucji". Nie wspominam już o zagęszczeniu ruchu na sąsiednich ulicach - samochody były i gdzieś będą musiały stanąć. Zróbcie sobie deptak na starym Międzytorzu!!!
- 17 5
-
2017-11-16 10:58
Urzad miasta to debile ktorzy w d*pie byli i stolec widzieli.
W gdyni trzeba postawic nie muzea, tylko wielo-poziomowe parkingi bezobslugowe z wielu stron.
Jeden gdzies na działce obok Poczty przy PKP G.Głowna, albo w tym miedzytorzu, drugi gdzies od strony wjazdu z rozowej kolo PKP Nowotki: tam gdzie jest petla trolejbusow, kolejny na dzialce vis a vis UM i na zapleczu obok teatru mnijeszy i jeden na dzialce BATORY, dogadac sie ze spadkobiercami, taki im dac plan zagosp. niech buduja i pobieraja bilety. Albo na deptaku na przeciwko batorego za przystankiem autobusowym.
Mowie o 4ry poziomy w gore i moze cos pod ziemja. I tanie w budowe bez scian tylko bariery.
W centrum parking na streecie tylko dla mieszkancow na karnety ( tez płatne nie za free)
To pomiesci wszystkich.
A dopiero wtedy mozna zamykac dla ruchy samochodowego te waskie uliczki typu abrachama , swietojanska, starowiejska etc....- 2 1
-
2017-11-16 09:53
Deptak (1)
Wejherowo też ma swój deptak i kupcy dają radę Ci co się sprzeciwiają niech swoje sklepiki przeniosą w inne miejsce a w to miejsce zrobić kawiarenki
- 2 13
-
2017-11-16 18:29
Sam se przenies
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.