• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • No na reszcie Gdynia dla ludzi, a nie dla samochodów (7)

    Myślałem, że już nie doczekam się takich czasów ? Bo najważniejsze w naszym mieście powinno być; estetyka, zieleń, funkcjonalność i wygoda przestrzeni dedykowanej pieszym, a następnie rowerzystom.

    Ciesze się, że teren ulicy dedykowany jest w pierwszej kolejności mieszkańcom, dla których projektuje się poszerzenie przestrzeni pieszej jako miejsca spacerów, integracji czy wypoczynku. Większość ulic w centrum należy przystosować do korzystania z niej przez wszystkich użytkowników , głównie jako deptaków (zgodnie z zasadą przestrzeń dla wszystkich a nie blokujących przez blacho-smrody), w tym również osób niepełnosprawnych, dzieci czy osób starszych.
    Fajnie, że miasto wyprzedziła w tym miejscu nowe inwestycje tj. Moderny i budowę hotelu zamian Atlantyku tym samym przewidziano dostępność całej przestrzeni ulicy: placyków, skwerów, miejsc wypoczynku, parterów lokali użytkowych, Cyganerii, wjazdów na podwórka i samych podwórców dla osób z ograniczeniem ruchowym (brak progów i stopni).
    Czas zacząć myśleć o nowym niebanalnym zagospodarowaniu przy AK i Władka IV.

    • 3 27

    • (1)

      Pan z agencji PR na usługach miasta czy urzędnik?

      • 9 0

      • Mieszkaniec śródmieścia, ale gdzie Redzie, Wejherowie,...? Bo chyba nie w Gdyni:)

        Wszystkie badania wskazują, że ruch pieszy korzystnie oddziałuje na rozkwit lokalnego handlu i usług, przyczynia się do lepszego zagospodarowania przestrzeni oraz znacznie obniża poziom zanieczyszczeń, hałasu i smogu (a to powinno być ważne dla ludzi centrum), jednocześnie w najniższym stopniu wpływa na degradację czy eksploatację miejskiej infrastruktury. Chodzenie jest też najprostszą i najtańszą formą aktywności fizycznej, przynoszącą wymierne korzyści dla zdrowia. Cały postępowy świat idzie w tym kierunku dlatego b.się ciesze, że ostatnio większość projektów trzyma się tego nurtu.

        • 1 6

    • "zagospodarowaniu przy AK i Władka IV" (1)

      właśnie zagospodarowano górą betonu.
      Mam nadzieję, że brudne okna z kartką "wynajmę" nie będą straszyć jak przy Pomniku Harcerzy. Chociaż to, bo narastająca klaustrofobia już daje o sobie znać.

      • 1 1

      • Ile Ty zrobiłeś/łaś dla swojego otoczenia lub partycypowałaś w części przy zagospodarowaniu

        A dziś gdy znamy problemy samorządu i przed tymi władzami (samorządowymi) stoi kluczowe pytanie: jak za mniej zrobić lepiej i więcej? Proponuje zacząć anonimie od refleksji: w jakich warunkach nazwijmy te modernizacje, estetyzacje w ogólnie oraz kulturowo-organizacyjnych możliwe będzie zarówno zapewnienie sobie lepszego samopoczucia, pewności siebie, odporności na wszelkie niegodziwości i zło jakie dzieje się na jezdniach naokoło, zakłócenia i szoki zewnętrzne, jak i stworzenie możliwości relaksu w centrum miasta i rozwoju mimo ograniczonych możliwości i zasobów.
        Wiem, że odpowiedzią na zatłoczone śródmieścia, tłok, depresje to wyzwanie związane z upiększeniem jest jednym ze sposobów w stworzeniu modelu rozwojowego opartego na poczuciu ładnej perspektywy, indywidualnej wolności, odpowiedzialności oraz zaradności w upiększaniu ze zdolnością do myślenia i działania dla mieszkańców i nie tylko. Przez takie, nawet drobne działania sprawią, że staną się dźwignią rozwojową dla wyższej kultura dialogu, integracji i współpracy, gdzie władze samorządowe starają się rozwiązywać problemy estetyczno-rozwojowe dla społeczeństwa (tu i teraz), ale powinno być także razem z partycypacją ze społeczeństwem, w nowym podziale ról. Bo sama idea jest pomiędzy Projektem Obywatelskim a Partycypacyjnym.
        Dziwie się skąd tylu antyobywatelskosci, anty-ekologii w świadomym przecież mieście Gdynia co wyczytać można z komentarzy .

        • 0 0

    • łucyk nie ośmieszaj się

      idź na radę tam dostaniesz oklaski, nie tu.

      • 0 0

    • Gdynianka (1)

      A gdzie tam są mieszkańcy ?? Mieszkania wynajęte na biura i tyle a te biura zaraz się zwiną bo kontrahenci nie będą mieli gdzie parkować. A poza tym miasto to ruch uliczny , chcesz chodzić pieszo , jeździć rowerem wyprowadź się na wieś. Nie róbcie z Gdyni dużej wiochy.

      • 1 1

      • Miła Gdynianko, czas się obudzić !!!

        Im szybciej Gdynia przejdzie modernizacje w tym zakresie tym lepiej. Czas na nowe ekologiczne środki przemieszczania i nie zabierania przestrzeni miejskiej poprzez stawiania na niej wątpliwej estetyki przez cały dzień samochodów . To wstyd, że ludzie nie mają mieszkań i koczują na ulicach , a jakieś samochody i to spoza Gdyni na naszych ul. koczują i zanieczyszczają nam środowisko. Czas na chodzenie piechotą, elektr.autobusem, trolejbusem i rowerem, ale nie samochodem takie będą nowoczesne miastem w tym Gdynia - w niedalekiej przyszłości. Już dziś pretendują do tego największe metropolie świata i coraz bardziej odwracają się od samochodów. Montreal, Madryt, Paryż, Oslo, Helsinki, Chengdu, Meksyk, ... to tylko początek listy eko miast, które stawiają na transport publiczny.

        • 0 0

  • Działania pozorne

    Te zmiany to śmiech na sali. Pozorne działania. Pusty PR z czego Gdynia słynie. Na świętojańskiej nie ma ruchu, nie ma jak zaparkować jest za to zamieszanie poprzez nieczytelne oznakowanie pionowe i poziome i nie przystającą infrastrukturę drogową. Trudno dostać się do lokali, więc trudno tam zakładać jakąś działalność licząc na klientów. Świętojańska wygląda jak po wojnie z połową pustych lokali. Nie ma alternatywnych parkingów. Na Władysława IV za to korki i natężenie ruchu, że hej. Do tego plątanina nie jasnych pseudo ścieżek rowerowych, ani kierowcy aut ani rowerzyści nie mogą się zorientować gdzie co się zaczyna a gdzie co kończy. Do tego brak miejsc do parkowania, więc załatwić coś staje się mega problemem. Zwycięzcą tego jest Riviera i biznesy tam działające lub inne miejsca w np w Gdańsku. Zamiast salonu Gdyni będzie pusty strych.

    • 17 0

  • Walka z samochodami trwa

    Czemu nie postawią informacji że można przejechac przez miasto ale nie wolno parkować? Czyli robimy tranzyt?

    • 12 0

  • Zmiana nazwy miasta

    Powoli należy rozważyć zmianę nazwy miasta. Gdynia to miasto pełne słupków blokujących parkowanie zatem... słupsk ;)

    • 11 0

  • Odwieczny problem rowery

    A może samochody zostawcie pod blokiem ja uważam że dobry pomysł, wystarczy spojrzeć na inne miasta w europie a nie bo w Polsce każdy chciałby zaparkować w sklepie a najlepiej przy kasie druga strona medalu że w mieście z morza może w końcu jakiś parking piętrowy mogłby powstać np. likwidacja baru piwnego pod wiatą i mamy piękne miejsce, a drugie np. przy pogotowiu ale już podziemne tam gdzie tak słabo jest zadbana zielenina i bedzie ok, tylko z cenami nie szaleć!!!!!!

    • 0 6

  • to by było super, jakby władze zrobiły parkingi na przytorzu ( nawet piętrowe)

    wówczas można byłoby zaparkować , i pójść w miasto a tak.... jak żyć....

    • 7 0

  • Szkoda słów.

    • 3 0

  • znowu kikwiduja miejsca parkingowe

    Szczurek i jego Samorządność potem płacze ze kierowcy parkuja gdzie popadnie. A gdzie mają zaparkować?

    • 8 0

  • W co gra ta władza? Nie rozumiem dlaczego działa przeciw obywatelom.

    Jak oni wygrali wybory?

    • 8 0

  • największą i kluczową inwestycją dla Gdyni będzie złożenie dymisji przez WS i pana w okularach Herr Otto Flick'a

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Forum Rynku Nieruchomości - Korekta Kursu

3590 zł
forum

ERES Annual Conference

600 - 2200 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane