• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Fatalne dl mieszkańców (16)

    Po Świętojańskiej wiatr hula, a korki na sąsiednich ulicach zatruwają miasto. Przyjazne zmiany dla rozrzucających nasze pieniądze urzędasów. Jak wygląda Plac Kaszubski, był kiedyś piękny ze starymi głogami teraz pustynia, nawet fontanna nie pomaga,wyjątkowo odrzucające miejsce. Ścieżki rowerowe to jakaś obsesja są potrzebne ale nie to co się wyrabia w Gdyni, ilu jest tych rowerzystów w porównaniu do reszty mieszkańców, że ciągle się je maluje.

    • 326 53

    • (3)

      Zgadzam się. Ostatnio stałam na przystanku na Świętojanskiej i liczyłam rowerzystów jadących w stronę Placu Kaszubskiego. Przez 20 min. przejechało 3 rowerzystów. Tak to jest sukces Szczurka, zamknięta ulica dla kilku rowerzystów.

      • 11 5

      • Przecież tej ulicy nikt dla rowerzystów nie zamykał, mogli po niej jeździć cały czas (2)

        Dlaczego tak bezczelnie kłamiesz?

        • 1 3

        • (1)

          Jest zakaz jazdy samochodem ulicą Świętojańską w stronę Placu Kaszubskiego czyli jest zamknięta dla samochodów jadących w kierunku Placu. Dlaczego zarzucasz mi kłamstwo.? Może nie jest fizycznie zamknięta ale samochody nie mogą nią jechać w stronę Placu.

          • 2 1

          • i bardzo dobrze że nie mogą jechać,dodam że też mam samochód:)

            • 0 1

    • 100 % racji

      • 0 0

    • Rowerzystów będzie więcej.

      Plac Kaszubski to w istocie porażka ale nie od razu Rzym zbudowaniu, plac Grunwaldzka okazał się hitem więc i na plac Kaszubski przyjdzie dobry czas.

      • 1 4

    • Darku, ironia czy tak na poważnie? (3)

      jak na razie masz wiele lajków, bardzo mnie ciekawi czy to świadczy o inteligencji lajkujących czy o tym, że odkleili się od rzeczywistości w wyniku zbyt częstego korzystania z samochodu w korkach na dojeździe z Gdyni Północ, Rumi i Redy?

      • 18 21

      • powaznie, powaznie...

        A za naigrawanoe siez mieszkancow Polnocy i ich trudnej sytuacji logistyczej oraz wynikajacego z tego stanu umyslu, nalezy sie "dywan" w biurze PR magistratu.

        • 2 0

      • (1)

        Wyremontowana infrastruktura zawsze wygląda fajnie na początku. Potem jak nie ma kto o nią poprawnie zadbać - zaczyna wyglądać tragicznie.
        Fontanna na placu - kiedyś fajne miejsce do odpoczynku, teraz o wiele mniej osób z niej korzysta, a ona sama straciła swoje jasne kolory.
        Nowa Abrahama pomiędzy ulicą 10 lutego, a Batorego? Bardzo podobnie - wcześniej można było spotkać dużo osób przesiadujących, a teraz powoli staje się ubrudzonym, usyfionym placem. Szczególnie widać to po samochodach, które stoją z dostawą dla baru Komar, na deptaku czarne plamy. Drewniane słupki co jakiś czas połamane od samochodów, a jeden z rogów trawnika był całkowicie rozjechany.

        • 13 2

        • takie są skutki rozwiązań na siłę

          kiedyś był pomysł żeby układać chodniki tam, gdzie jest wydeptana ścieżka ale chyba komuś się o tym zapomniało.

          • 8 1

    • zawsze mnie zastanawia jak leming musi chwalic sie głupota sam sobie dodatkowo zaprzecza bo on (1)

      nawet niewie co za bdury wypisuje drogi rowerowe sa potrzebne ale powinno być ich jak najmniej bo utrudnia zycie trującymi spalinami blachoszrotom :) Ty oszołomie masz obsesje i nie widzisz nic poza czubkiem własnego nosa.

      • 0 10

      • Ty też nie widzisz nic poza czubkiem swojego nosa i tyle pogardy w tobie. Blachszroty, lemingi a może rowerzyści to pedaliści . Też fajna nazwa.

        • 7 0

    • Ty na tej świętojańskiej bywasz o drugiej w nocy?

      • 2 6

    • Na świętojańskiej wreszcie można pójść na spacer z dziećmi. Przedtem było czarno od spalin.

      • 17 22

    • ja moge powiedziec, ze to jakas obsesja z zadaniem budowy ulic nowych

      a najglosniej domagaja sie tego mieszkancy gmin osciennych. Przeciez logiczne, ze miasto musi sie rozwijac pod wygode peryferiow. W centrum Gdyni jest taak duzo sciezek rowerowych, ze juz prawie da sie nimi na bulwar dojechac, za kilka lat

      • 13 5

    • Szerszy chodnik fatalny dla mieszkańców

      Rzeczywiście - więcej samochodów będzie na nim stało

      • 25 7

  • Gdynianka (6)

    A po drugiej stronie ulicy jest przychodnia lekarska. Rozumiem , że chorzy ludzie maja jeździć autobusem bo nie będą mieli gdzie zaparkować ??? Straszne jest to myślenie urzędników. Brak zdrowego rozsądku.

    • 81 7

    • jeden chory zaparkuje, kilkudziesięciu innych będzie na tym portalu klęło, że miasto nie zapewnia (1)

      odpowiedniej liczby miejsc na parkingach, które kilkadziesiąt metrów dalej stoją puste, bo płatne. Dla chorych wystarczy miejsce do wysiadania z taksówki lub samochodu zięcia, kuzyna lub teściowej, bezpośrednio przy wejściu do przychodni.

      • 7 9

      • Oczywiście w czasie wizyty, która się kiedyś skończy, ten zięć czy kuzyn będzie krążył po mieście przez np. godzinę, aby odebrać chorego z przychodni, bo nie będzie gdzie zaparkować.

        • 1 0

    • Pod przychodnią są miejsca parkingowe, a po drugiej stronie ulicy jest duży parking (1)

      • 2 8

      • dla ludzi

        z problemami ortopedycznymi, to żaden problem. Mogą się przejść, dla zdrowia

        • 5 2

    • W Gdyni ma nie być chorych - tylko piękni, młodzi i szczupli

      Jak Łucyk.

      • 8 1

    • Spokojnie. Urzędnicy już pewnie budują w tajemnicy metro by usprawnić komunikacje miejską. To ma być taka niespodzianka.

      • 7 2

  • (1)

    Chcę to zobaczyć jak starsze osoby przesiadają się gremialnie na rowery. Władze gdyni(celowo małą literą) na taczki!!!!!!!

    • 6 0

    • a powinny, to dla ich zdrowia

      pożyją jeszcze dłużej

      • 0 0

  • Tragedia

    Weźcie się za parking i zieleń między ul Starowiejską a Wójta Radtkiego na 3 Maja za budynkiem ZKM tam dopiero jest syf i malarią.

    • 2 0

  • Krok w dobrym kierunku. Zieleń, ławki, szersze chodniki, ścieżki rowerowe w centrum. Tego chcą mieszkańcy Gdyni. (4)

    Terror właściceli samochodów powoduje że miasto zamienia się w jeden wielki parking i wieczne korki i spaliny nie do życia.

    • 5 34

    • Gdynianka

      Którzy mieszkańcy ??? Ci którzy nie maja gdzie parkować??? Trolle UM wypisują głupoty.

      • 0 0

    • Gdynianka (2)

      Jak chcesz mieszkać na wsi to się tam wyprowadź. Miasto to ruch uliczny a nie deptaki dla pieszych.

      • 6 3

      • zależy które (1)

        miasta powiększające liczbę ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów to miasta o coraz wyższej jakości życia, por. np. Kopenhaga. W Gdańsku coraz więcej ulic zamienianych w deptaki, coraz więcej klientów w sklepach. Coraz lepsze powietrze.

        • 1 4

        • porównuj

          porównywalne...
          "coraz więcej klientów w sklepach"
          chyba w sklepie... gdzie ty w Gdańsku sklepy widział?!
          Syndrom "Rivera" się kłania. Wiatr od Ołowianki
          I syndrom sztokholmski...

          • 2 0

  • Brawo! Oby tak dalej nam Gdynia piękniała. Widać to na każdym kroku. (4)

    Więcej zieleni, ławek, miejsc przyjaznych ludziom a nie samochodom.
    Chcemy zieleni w mieście a nie parkingów dla blachosmrodów.

    • 5 36

    • Gdynianka

      Ja nie widzę tego piękna Gdyni . A zieleń w mieście nie musi wykluczać samochodów i parkingów.

      • 0 0

    • "Więcej zielen"

      Która właśnie zniknęła pod betonem na Władka...

      • 4 0

    • Fobia nieleczona widać się dalej pogłębia (1)

      • 5 2

      • samochodoza nieleczona jeszcze bardziej

        sprawdź, czy nie cierpisz na cyklofobię i pieszofobię

        • 0 5

  • Autko zostawiamy w domku, podnosimy d... i idziemy do Centrum. Brawo Miasto Gdynia. (1)

    Dość tych śmierdzących aut.

    • 4 12

    • Gdynianka

      Dosyć wypisywania głupot i dyskryminowania starszych i chorych którzy nie mogą chodzić kilometrami.

      • 0 0

  • (1)

    Kolejny i**otyczny pomysł. Dalszą kumulacja korków w Gdyni. Włodarze miasta myślą, że Gdynia to hiszpańskie, czy włoskie duże miasta z milionowymi turystami? Czeka nas wdychanie spalin dzięki stojącym autom w korkach. I jeszcze jedno, jeśli UM myśli, że mieszkańcy zostawią auta w domach i przesiądą się w komunikację miejską to są kret....mi!

    • 28 6

    • Ja akurat zostawiłem auto w domu i przesiadłem się na komunikacjie miejską

      Czyli twoja historia nie trzyma się kupy

      • 0 0

  • A gdzie nowe parkingi? (7)

    Zastanawiam się czy w tych czasach jest jeszcze ktoś normalny we władzach Gdyni?Skoro wszyscy zarówno zdrowi jak i chorzy/młodzi czy starzy, wszyscy bez wyjątku mamy przesiąść się na rowery i hulajnogi i jeździć komunikacją miejska,to jak sobie poradzimy zima?Jak się jeździ rowerem lub hulajnogą w deszczu,śniegu czy przy wichurze?Trzeba będzie zrobić odpowiednie szkolenia z survivalu...A co z tymi co maja jakieś bagaże,torby z zakupami,przewożą jakieś drobne czy większe meble?Też robić to komunikacją miejską?A co z turystami?Obraziliśmy się na nich i nie chcemy,żeby przyjeżdżali do Gdyni?A teraz na poważnie...Ogólnie pomysł jest dobry,natomiast pytam się gdzie są planowane i realizowane nowe miejsca parkingowe (mówię o tych miejskich,nie komercyjnych będących własnością prywatna!)?Podziwiam decyzje miasta takie jak likwidacja parkingu na końcu Skweru Kościuszki i ustanowienie parku z asfaltowa powierzchnia częściowo pomalowaną w jakieś białe okręgi...Pomysł doskonały!
    Ludzie obudźcie się i zastanówcie czy tak ma wyglądać nowoczesne Miasto z Morza...
    Pozdrawiam aktywistów,prospoleczniaków i wszelkich decydentów w limuzynach z szoferami,dobra robota!

    • 44 8

    • Nowe parkingi na Chylonii

      • 0 0

    • (2)

      Miejskie=bezpłatne ? Dlaczego nie komercyjne, co to za różnica? Aaa taka, że musisz zapłacić. Kiedy najbardziej tu krzyczący zrozumieją, że czasy darmochy w każdej dziedzinie się skończyły. Masz samochód masz wydatki.

      • 1 2

      • To niech rowerzyści się zrzuca na transport dla ludzi którym rozebrano linie kolejowe bo oni musza mieć ścieżkę rowerową.

        • 1 0

      • Miejskie = płatne do kasy miasta

        Niech będą płatne,nic nie pisałem o bezpłatnych parkingach...

        • 1 1

    • sa taksowki, bagazowki, wynajem. Nie musisz miec stalego parkingui by cos przewiezc (1)

      dwa, z chodnika skorzysta masa ludzi albo twoj samochod na kilka godzin, ktory na dodatek go uszkodzi. Ojej, biedni Polacy, jakby pojechali autobuse, to jeszcze by sie zgubili

      • 2 3

      • Autobus

        Odpowiem tak,dawniej ludzie planowali coś na lata z myślą o dobrze ogółu,teraz planowanie jest z przypadku z myślą o tym jak zrobić,żeby się nie narobić...Patrz jak wyglada układ urbanistyczny Gdyni,układ ulic,parków,skwerów,bulwaru,poszczególne funkcje danych obszarów ktoś zaprojektował i w znakomitej większości wykonał prawie wiek temu i częściowo w czasach PRL.Obecne władze niewiele zmieniły od tamtych czasów prócz remontowania tego co zastano po dawnych czasach,a działania opisane w artykule nazwałbym tuszowaniem rzeczywistości,ponieważ oczywistym jest ze ulica i chodnik wymagają remontu i nie ma co tego kryć.Gorzej,ze likwidując miejsca postojowe okoliczni mieszkańcy i przyjezdni nie dostaną żadnej alternatywy,a to już nie jest takie oczywiste...Ale oczywistym jest,ze tak jest znacznie taniej i łatwiej,tylko co dalej?Gdzie parkować auta,które stały latami na tej ulicy?A co do autobusu to zapewniam,ze Polacy nie tacy głupi,gubić się w autobusie raczej nie będą...

        • 4 1

    • Nowe parkingi? Przecież cała Gdynia to jeden wielki parking!

      • 5 5

  • Kiedy coś dla kierowców??? (20)

    Kiedy Gdynia zrobi coś dla kierowców??? Kierowców i aut nie ubywa i nie ubędzie jeszcze dłuuggooo!!! Zmiany w centrum nie są przez część mieszkańców akceptowane ale Urząd Miejski ma to gdzieś. Żadnej alternatywy dla samochodów,żadnego dużego parkingu. Czy rozsądny człowiek uważa,że osoba po 65 roku będzie pedałowała z Obłuża albo Kacka rowerem do UM ??? Czy człowiek zdrowy, w sile wieku pojedzie trolejbusem do centrum z Chyloni?? Nie, bo bilety są za drogie!!! Zróbcie darmowe przejazdy jak w Tallinie i problem miejsc parkingowych się skończy! Oj policzymy się na wyborach!!

    • 64 9

    • Parking na chyloni Ci budują.

      • 0 0

    • jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził (14)

      Zauważ, Robercie, że wielu mieszkańców akceptuje te zmiany. Jeszcze więcej je zaakceptuje, jak prace się skończą. Jak na razie znaczna część podróży po mieście odbywa się pieszo, poprawa warunków ruchu pieszych to działanie zgodne z dokumentami strategicznymi miasta, których zapisy powstawały w konsultacjach z mieszkańcami i ekspertami znającymi doświadczenia innych miast o wysokiej jakości życia, takich jak np. Kopenhaga. Warto się tam wybrać choćby w internecie. Sprawdź przy okazji jakie tam są opłaty za komunikację miejską, nawet w porównaniu z wyższymi zarobkami nadal są względnie wysokie. Opłaty za parkowanie i kary za nielegalne parkowanie to zupełnie inna historia, ale też warto ją sprawdzić. Miłej lektury!

      • 4 9

      • "takich jak np. Kopenhaga" (12)

        Znaj proporcjum, Mociumpanie.
        A bardziej dosadnie, przykleiło się g***no, do pancernika i wrzeszczy "płyniemy".

        Proszę porównać źródła i skalę dochodów a odkryte zostanie źródło sukcesu. Choć każdą rzecz można spie*rzyć. To zasada słuszna jak podatki i śmierć. Proszę porównać skalę i rozmiary, ilość ludności w mieście, przepływający strumień pieniądza.

        Możemy naśladować "zewnętrzne znamiona luksusu" na zasadzie "zastaw się a postaw się" ale nie jesteśmy w stanie zbudować twardych, stabilnych i silnych podstaw rozwoju.
        Kontynuując duński wątek, proszę się nie porównywać do stolicy a do drugiego co do wielkości w tym kraju miasta. Miasta ludnościowego bardzo zbliżonego do Gdyni. Zlikwidowali port i stocznie, w których miasto ma udziały i na ich miejscu postawiono futurystyczne osiedla (nieco puste obecnie).
        Ale wcześniej, 10km dalej zbudowano w morzu nową, 10x większą infrastrukturę portową i transportową. Miasto posiada znakomitą sieć drogowa i kolejową, kilka obwodnic i promieniste łączniki w każdym kierunku. Jednak użycie autobusu zawsze poprzedzone jest analizą, czy aby na pewno. Ma fajnie zachowaną "dzielnicę łacińską" ale i futurystyczne budynki.

        Widzimy tylko fajne efekty z myślą, że wzięły się znikąd (z darmowej, unijnej kasy) i które fajnie jest używać i na której można zrobić szybki geszeft. Że można żyć z mieszkańców i odbieranych im w postaci podatków pieniędzy, które możemy wydać po uważaniu i bez odpowiedzialności. Nie widzimy natomiast ciężkiej, wytrwałej i systematycznej pracy, której efekty trafiają również do społeczeństwa i są źródłem jego pomyślności.

        • 3 1

        • (5)

          Chodzi o Odense czy Aarhus?

          • 0 0

          • Odense - miasto rowerowe Danii przez wiele lat (3)

            bardzo przyjazne dla mieszkańców. Podobnie Aarhus. W ogóle Dania już dawno zakwestionowała sens dominacji samochodów w miastach i na terenach wiejskich.

            • 3 1

            • bierz pod uwagę topografię (2)

              albo posłuchaj komentarzy podczas przemieszczania się z Aarhus C do V. A to zaledwie mniej niż połowa wysokości spotykanych w Gdyni. Choć jak na Danię, to góry.
              Miasto, oprócz śródmiejskiej "autostrady" ma dwa ringi i kilka promienistych "arterii". Autobusy, kolej i dalekobieżny tramwaj. Zdecydowanie nie widać aby brzydzili się samochodów.
              Podstawowa różnica, to że nie muszą ich używać, ponieważ wszystko co potrzebne jest blisko. Bo nie zaczynali od "du***y strony".

              Jeszcze raz powtórzę, skupianie się na (tanich) efektach a nie przyczynach problemów i antagonizowanie sił społecznych wywoła efekt miotły. Szczególnie przy zaniedbaniu źródeł finansowania takich "fanaberii".

              • 1 1

              • poprawa warunków chodzenia pieszo to nie fanaberia (1)

                wiele miast Szwajcarii ma dużo bardziej urozmaiconą rzeźbę terenu niż Gdynia, a udział ruchu pieszych i rowerzystów w ogólnej liczbie podróży bywa tam dużo wyższy niż w "pagórkowatej" Gdyni. Jeśli ci się wydaje, że nie cierpisz na samochodozę i cyklofobię, to wiedz, że to się leczy.

                • 0 0

              • paranoję też się leczy

                ale ostrzegam, rokowania sa poważne.

                Jednak to bylaby okoliczność łagodząca i bardziej się obawiam że ty tak bardziej serio i z premedytacja.

                Co do Szwajcarów... Po prostu, mają czas i ochotę. Bo rzeczywistość mają znacznie lepiej zorganizowaną i nie musza załatwiać 12 spraw w 23 miejscach. Bryki trzymają w garażach lub zastawiają je na publicznych parkingach

                W stosunku do potrzeb, prace na 3Maja to fanaberia i bździna. Pomijając już fakt innych "eksperymentów" w tym miejscu, których w niedalekiej przeszłości nie brakowało a które obecny "remont" odkręca.

                Bo ktoś roboty musi się nauczyć i spradzić "pomysła" na żywym organiźmie.

                Jak zwykle, "od d*py strony"...

                • 0 0

          • no, które jest drugie?

            ??

            • 1 0

        • w generowaniu słowotoku jesteś mistrzem (3)

          mam wrażenie, że niewiele rozumiesz z tzw. nowego paradygmatu planowania przestrzeni miejskich z myślą o mieszkańcach, a nie o ich pojazdach. Co konkretnie proponujesz w Gdyni? Co sądzisz o poszerzaniu chodnika na ulicy 3 maja ?

          • 0 2

          • dlaczego muszę rozumieć bzdury? (2)

            wewnętrznie sprzeczne i niespójne?
            Proszę rozproszyć administrację miasta po dzielnicach albo utworzyć kampus magistracki np. na doskonale skomunikowanych terenach dawnego TOS albo Pekinu, to nie będę musiał jeździć do centrum.
            Urząd, który muszę co pewien czas odwiedzić, jest jedynym powodem dla którego odwiedzam to miejsce. Nie może być w Redłowie czy Leszczynkach? Byle przy linii kolejowej, jedynym sensownym środku lokomocji. Z przykrością to stwierdzam, jako dawny mieszkaniec "centrum" tego miasta.

            Czy ktoś musi w innym celu "centrum" odwiedzać?
            To walka z nieszczęsnymi, zasiedziałymi mieszkańcami, którzy mają tego pecha, że ich posesje nie mają garaży. A nowe mają. Nie schodzą?

            • 0 1

            • jak nie rozumiesz prostego przekazu, piszesz że to są bzdury (1)

              to Twój problem. Wystarczy byś zrozumiał, że w dobrze zarządzanym mieście wielu ludzi rezygnuje z posiadania samochodu a wtedy garaże są im niepotrzebne. Ciekawe, czy to potrafisz ogarnąć swoją wyobraźnią?

              • 0 1

              • to są twoje chore imaginacje

                głoszone z bolszewicką żarliwością.
                Ludzie nie zrezygnują z samochodów a możesz ich jedynie przekonać aby ich mniej używali. Można to zrobić przez dogodną organizację np. urzędów, aby były dostępne w miejscu zamieszkania. Zaprzestania centralizacji miejsc pracy w postaci biurowych gett.

                Oraz przez zburzenie Riviery i innych centrow handlowych.

                Ludzi możesz przekonać a nie zmusić szyderstwem, ograniczeniem, penalizacją czy wymuszeniem.

                Inaczej twoje pokrzykiwania należy klasyfikować do klasyki manipulacji: "stwarzać problemy i proponować rozwiązania".

                • 2 0

        • Tylko, że właśnie nie wszystko leży w pieniądzach (1)

          O tym też już wielu mówiło. Niemniej jednak dobrze jest starać się równać do najlepszych (Kopenhaga)

          • 4 3

          • idee mają to do siebie, że wynikaja z uwarunkowań rzeczywistości

            Tak jak można w ograniczonym stopniu meblować głowy, tak trudno przeskoczyć fakt, że w odróżnieniu od ciągle cytowanej Kopenhagi, Gdynia jest miastem o charakterystyce górskiej (!!!), porównywalnej z np. Bielsko-Białą.
            Porozmawiaj z kanalarzami, jakie są konsekwencje.

            • 2 1

      • Mieszkańców Bankowca przy 3 Maja nikt nie pytał. Mieszka tam sporo ludzi, w tym starszych, niektórzy są niepełnosprawni. Tak, mamy samochody. Używamy ich. Niektórzy jeżdżą nimi do pracy np. poza Gdynią, w miejscach, do których trudno dojechać komunikacją publiczną. Nie do poruszania się po Śródmieściu.Osoby starsze też ich używają. Pewnie rzadziej, ale samochód posiadają i gdzieś on stać musi, w miarę blisko domu. Likwidacja tych miejsc, bez żadnej sensownej alternatywy utrudni nam wszystkim życie. Płacę abonament, tylko chciałabym nadal mieć za co płacić.

        • 4 0

    • (3)

      Bilety za drogie? Ale tabor nowy to się chce co? Więcej autobusów to się chce? Ale płacić to już nie! Kierowcy i pracownicy najlepiej bez podwyżek przez 20 lat. Budzimy się, to tak nie działa marudo.

      • 4 8

      • sądzisz, że kieszeń mieszkańca to jedyne źródło dochodu? (2)

        No, ciekawą macie koncepcję, towarzyszu...

        Po pierwsze, nie oczekujemy nowego taboru. Tym bardziej nie oczekujemy zabawek i kosztownych eksperymentów typu "elektrobusy" i inne "pierwsze w świecie", na tle których foty sobie strzelą tak mało fotogeniczne osoby jak mieszkańcy magistratu. A na pewno, tych kosztów nie powinno pokrywać się z kieszeni mieszkańców. Bo ktoś ma ochotę doktorat zrobić albo dołożyć kolejny laur do "profesury".

        Po drugie, oczekujemy spójnego i przystępnego systemu komunikacji zbiorowej i indywidualnej w Trójmieście a nie na Świętojańskiej i okolicach. Bo taka jest przestrzeń w której muszą zdobyć środki do życia mieszkańcy Gdyni. W tym również te płynące do kasy magistratu.

        Po trzecie, oczekujemy wyciągnięcia wniosków z akcji werbunkowej nowych mieszkańców, którzy zagęszczają przestrzeń z mierną korzyścią dla tej "sypialni", którą stała się Gdynia. Niegdyś miasto - węzeł komunikacyjno - handlowy i przemysłowy.

        Po czwarte, oczekujemy zastanowienia nad modelem współpracy publiczno - prywatnej, gdzie korzyści publiczne, jeśli nawet są, to doraźne i jednorazowe.

        Po piąte, oczekujemy efektywności działania objawiającej się skutecznością w załatwianiu bieżących problemów miasta i radzenia sobie ze skutkami siły wyższej. Tłumaczenia o korowodach biurokratycznych są kryciem zwykłej nieudolności osób, które nigdy, nic nie musiały. A najchętniej, nic by nie mogły oprócz przyjęcia kolejnego przelewu z wypłatą.

        Po szóste ale nie ostatnie, jeśli ktoś się obraża na rzeczywistość i brakuje mu politycznego wyczucia, to czas mu na emeryturę...

        • 5 1

        • kolejny słowotok tego samego autora? (1)

          zajmij stanowisko wobec pomysłu na poszerzenie chodnika i mitygowanie kierowców do zajmowania go za darmo.

          • 0 4

          • w tyle mam mitygowanie kierowców

            to ty masz z tym problem.

            I nie mam zamiaru rozmieniać się na drobne zgodnie z zasadą o wciąganiu na swój teren i zwycięstwie przez doświadczenie.

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Forum Rynku Nieruchomości - Korekta Kursu

3590 zł
forum

ERES Annual Conference

600 - 2200 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane