• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny etap zmian w centrum Gdyni

Michał Sielski
14 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zmiany przed głównym gmachem Poczty Polskiej to część projektu Klimatycznego Centrum. Zmiany przed głównym gmachem Poczty Polskiej to część projektu Klimatycznego Centrum.

Nowy chodnik, zieleń, ławki, stojaki i droga rowerowa - w Gdyni zaczyna się remont kolejnego fragmentu Śródmieścia. Robotnicy zabrali się za odcinek przy ul. 10 Lutego obok gmachu poczty - pomiędzy ul. Władysława IVMapkaul. Zygmunta AugustaMapka. Prace potrwają miesiąc.



Czy podobają ci się planowane zmiany?

To kolejny fragment jednej z głównych ulic Śródmieścia, który ma przejść metamorfozę w ramach projektu Klimatyczne Centrum.

- Tym razem remontujemy 70-metrowy chodnik wzdłuż budynku Poczty Polskiej. Oprócz nowych płyt chodnikowych pojawią się tu ławki, kosze na odpady i nowe stojaki rowerowe. Będzie to kontynuacja zmian przeprowadzonych na wcześniejszych odcinkach ul. 10 Lutego. Zadbamy też o nasadzenia, które wpasują się w klimat ulicy. Już w pierwszej połowie czerwca udostępnimy odnowiony ciąg rowerzystom oraz pieszym - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na remoncie wartym 270 tys. zł mają zyskać zarówno piesi, jak i rowerzyści. Wymieniony zostanie chodnik o powierzchni niemal 460 m kw., powstanie też droga rowerowa, którą będzie można dojechać do dworca. Na razie jednak tylko teoretycznie, bo wcześniej wybudowany fragment przy ul. 10 Lutego wciąż czeka na nawierzchnię.

Czytaj więcej: Kończy się remont w centrum Gdyni

W ramach remontu posadzono już m.in. kilkadziesiąt nowych - choć na razie niedużych - drzew. Wszystkie inwestycje prowadzone są w ramach projektu Klimatyczne Centrum, który ma sprawić, że śródmieście Gdyni będzie bardziej zielone oraz przyjazne pieszym i rowerzystom.

Miejsca

Opinie (311) 10 zablokowanych

  • Gdynianka (18)

    Schizofrenii urzędników ciąg dalszy ," klimatyczne centrum" a kawałek dalej wywalą potężny biurowiec . Beton i szkło to jest dopiero klimat . Albo "klimatyczne centrum " ograniczenie budowania nowych budynków i sadzenie zieleni na każdym wolnym miejscu. Albo budowa nowych biurowców i dostosowanie do tego infrastruktury , czyli szersze drogi i dużo parkingów.

    • 237 41

    • Dzida

      Nowy budynek Moderny i obrzydliwa żółta kamienica na 10 lutego,kiedy za to się weźmiecie?????

      • 0 0

    • To właśnie masz już szersze drogi (8)

      W krajach, dla których samochód przestał być bożkiem już dawno temu, droga 4-pasmowa bez ograniczeń ruchu w takim miejscu by nie przeszła. Bo do tego biurowca niekoniecznie trzeba się dostać własnym samochodem. Już nawet kilka drzewek i naprawa chodnika przeszkadza szlachcie, co?

      • 12 33

      • co za anachroniczne bzdety wypisujesz? (7)

        w jakich krajach tak jest? w miastach o zrównoważonej infrastrukturze komunikacyjnej odchodzi się od restrykcyjnego podejścia do ruchu samochodów osobowych w centrach miast. Z prostych przyczyn, samochody sa coraz bardziej ekologiczne i nie stanowią obciążenia poprzez nadmierną emisję spalin. Ponadto, dostosowuje się infrastrukturę drogową do bardziej zindywidualizowanych środków komunikacji, jak np., samochody osobowe, motory, skutery, hulajnogi, rowery, itp. Zauważalnym trendem jest zmniejszenie zainteresowania transportem publicznym, a dodatkowy wpływ na tę zmianę miał covid-19. Przestańcie opowiadać farmazony w tym gdyńskim UM, przejedźcie się do Kopenhagi, Hamburga, Rotterdamu. Co z komunikacją na odcinkach centrum - dzielnice? Infrastruktura musi służyć wszystkim mieszkańcom miasta, a nie wyłącznie wąskiej grupie osób.

        • 6 2

        • (1)

          I ci wszyscy to kierowcy a ta wąska grupa osób to... wszyscy?

          • 1 5

          • przeczytaj raz jeszcze i bedziesz wiedział/ła

            • 3 0

        • ostatnim zdaniem wygrałeś internet dzisiaj, samozaoranie level master i pewnie nawet o tym nie wiesz

          • 0 1

        • dawno nie czytałem takiej mieszanki bzdur i nieprawdziwych opinii (3)

          samochody może mają silniki emitujące mniej spalin, ale bez względu na napęd emitują wiele innych zanieczyszczeń - ponadto nawet te z napędem elektrycznym są tak samo najbardziej terenochłonnymi pojazdami wykorzystywanymi do poruszania się po mieście - bez sensu. Gdy się infrastrukturę miejską dopasowuje do potrzeb ludzi, to stosuje się bardzo restrykcyjną politykę parkingową i rozwija komunikację szynową - w Trójmieście może to polegać na wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości połączeń pociągami regio i SKM. W wymienionych miastach i w wielu innych miastach w okresie pandemii dynamicznie zwiększa się obszar stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów i poprawia się komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych, wzmacniając trendy zapoczątkowane już wiele lat temu. Wg. dyrektora firmy Volvo samochód nie jest pojazdem odpowiednim do poruszania się po mieście, nawet jeśli jest napędzany elektrycznie.

          • 1 7

          • Warto jeszcze dodać że teraz kiedy jest 10 razy tyle samochodów co kiedyś ale każdy zajmuje tylko 1/10 tego miejsca co dawniej. Dlatego właśnie mimo iż samochodów jest coraz wiecej to w ogóle nie ma problemu z ich parkowaniem mimo iż średnio ponad 90% czasu sie nie poruszają.

            • 2 4

          • Mniej fantazji na użytek własnych wizji, a więcej faktów.

            Na całym świecie, w Europie i również w Polsce radykalnie spadło korzystanie z publicznych i zbiorczych środków komunikacji. Natomiast wzrosła liczba nowo kupowanych samochodów osobowych, coraz większy udział mają napędy hybrydowe i elektryczne.

            • 4 1

          • Wyjdzie z mentalnosci lat 90ych, minely juz dekady w urbanistyce

            Zrównoważona infrastruktura miejska to również infrastruktura drogowa i parkingowa. Zarówno dla samochodow, skuterów czy rowerów. Wyjdzcie w końcu z tego zascianka towarzysza Łucyka i spki. Miasto rozwija sie poprzez tworzenie nowych rozwiązań, a nie przez ich likwidacje. Dlaczego nie wykorzystuje się komunikacji drogą wodną pomiędzy centrum, a takimi dzielicami jak Oksywie, Obłuże itp?

            • 4 2

    • W Kutnie zrobili wielki parking w centrum miasta za 40 mln. (4)

      Cały świat już się z tego śmieje.

      • 10 18

      • budowa jednego miejsca do parkowania samochodu w wielopoziomowym parkingu kosztuje ponad 100 tysięcy złotych (2)

        roczny koszt utrzymania takiego miejsca wynosi kolejny tysiąc złotych. Budowa wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu.

        • 6 17

        • do minusujących: z faktami się nie dyskutuje

          • 0 3

        • Ale podatki w paliwie coś tam coś tam przepustowość i mniej spalin coś tam coś tam

          • 2 3

      • EL... do domu

        To wróć EKU.... do tego swojego Kutna. Za dużo was w Gdyni .

        • 3 5

    • Gdynia

      .Dlaczego kolo dawnych bior dalmoru wycieto wszystkie stare drzewa gdynia niedlugo bedzie miastem betonowym nieprzyjaznym dla ludzi i przyrody. i turystow. Wybudujcie chociaz wiecej podziemnych parkingow bo turysci nie beda mieli gdzie parkowac swoje samochody nie wspominajac o mieszkancach.

      • 8 2

    • Parkingi to złomowiska...

      Czegoś takiego raczej nie umieszcza się w centrum miasta.

      • 8 8

    • tak, szersze drogi i dużo parkingów w centrum

      czyli mentalne zacofanie odcinek 2547

      • 12 20

  • Wywalić kierowców i turystów

    Z centrum,żeby mieskancy nowych tworów budowlanych koleżków deweloperów mieli spokój i ciszę.Zamknięcie parkingu na skwerze JPII było inicjatywa mieszkańców SeaTower,którym przeszkadzał widok samochodów i spacerujących mieszkańców czy turystów.Trzeba głosować na kogoś kto odkręci te niszczycielskie zmiany pana Szczurka.

    • 2 0

  • Zmiany na 10-lutego

    Na 90% przeprowadza deweloper,który wcisnął następny betonowy budynek na przeciwko Delicji.Nowi mieszkańcy z Warszawki(bo kogo stać na mieszkanie za 20tys pln za m2),maja mieć ciszę i spokój,dlatego pozbyto się parkingów.Pytanie dla tych rowerowych szaleńców,czy macie zamiar budować na każdej ulicy centrum trasę rowerowa?Naprawde kazdy rowerzysta musi mieć możliwość jeżdżenia po każdej ulicy centrum?Nie wystarcza,jedna dwie drogi?Potem można przeprowadzić rower pod dane zadane miejsce.Takie zarzucanie miasta ścieżkami jest bezsensowne,mieszkamy w klimacie zimnym,przez większość czesc roku nikt nie będzie z nich korzystał a z samochodów jak najbardziej.

    • 2 0

  • (35)

    Co za bzdura był park przy władka 4 zrobili osiedle było zielono przy pomniku harcerza zrobili mieszkania było zielono przy banku polskim postawili blok co za patalachy

    • 254 46

    • To są działki prywatne, a miasto nie może w MPZP nakazać trzymania tam trawnika,

      bo każdy sąd administracyjny taką decyzję podważy w jeden dzień.
      W przypadku Skweru im. Tajnego Hufca Harcerzy właściciel i tak zrobił łaskę, zgadzając się na inwestycję zachowującą oś widokową ze Świętojańskiej na Kamienną Górę. Mógł to zabudować jednolitą pierzeją pozostawiając jedynie przejście bramne na Pl. Grunwaldzki i miasto mogło mu nagwizdać (był zresztą taki projekt; pomnik stał wówczas na małym placyku za bramą).
      To samo dotyczy działki na obecnym terenie Infoboksu. Dzięki łasce właściciela można było odpowiednio połączyć działki własnościowe i pozostawić jednolity kawałek przestrzeni, na której pozostanie informacyjna (główna) część Infoboksu. Dodatkowo właściciel nie miał obowiązku zezwolenia na dobudowę do jego projektowanego biurowca czegokolwiek, a miasto będzie mogło dobudować tam nową wieżę obserwacyjną (która zawsze była głupotą za bańkę służącą jedynie za miejsce zatrudnienia jakiegoś pociotka jako windowego). To samo zresztą dotyczy "windy" na szczyt Kamiennej Góry. Od samego początku powinna była być automatyczna, a nie obsługiwana przez windowego, który tylko zamyka drzwi i naciska guziczek.

      • 0 0

    • (10)

      Akurat przy władka, to był raczej park bezdomnych. Ale z resztą się zgadzam. Pomnik harcerzy się kiedyś wybijał, był wielki. Teraz między tymi pustymi budynkami wygląda jak mała płyta nagrobkowa. Nic się tu nie zmieni, następne wybory znowu wygra Wojtuś, chyba, że jakimś cudem odpuści rujnowanie miasta. Najgorsze, że brak jakiejkolwiek alternatywy, bo znowu się pojawia jakieś pisowskie horały i inne pały

      • 20 7

      • Smutne lecz prawdziwe (4)

        Ale tak na prawdę, to chyba jest szczyt możliwości tej ekipy.
        Jak w jakimś małym miasteczku, stawiamy doniczki na rynku, malujemy trawę na zielono a cała reszta leży i kwiczy.
        Mam wrażenie, że taki to ma być właśnie klimacik.
        Tylko jeszcze miasto na powiat trzeba przemianować i prezydenta na wójta, czy tam sołtysa...

        • 10 6

        • Gdzie w Gdyni malowano trawę na zielono? (3)

          • 8 2

          • Jak Papierz był (1)

            • 1 0

            • papież P0LAK?! Ten papież?! XDDD

              • 1 0

          • przed zakładami mączki rybnej na meksyku

            jak miał Gierek przyjechac

            • 0 1

      • Horała chciał za nasze pieniądze stawiać w centrum mieszkania komunalne (1)

        • 11 9

        • I mial rację

          Lepiej inwestować w nowych mieszkańców niż dofinansowywać deweloperów budujacych na Polach kapusty

          • 2 7

      • Okolice Pomnika Harcerzy to był estetyczny skandal. (1)

        "Park" jak na pocztówkach z PRL i parszywe budy z cuchnącym zapiekankami. Pomnik Harcerzy w żaden sposób nie stracił na tej przebudowie, ale ta część miasta zyskała.

        • 10 12

        • między przeciętnie zadbanym miejscem parkowym a tym, co powstało niedawno jest przepaść... to pierwsze wystarczyło dopieścić. No ale lepiej zabudować...

          • 8 7

      • Nie wygra bo zmieniły sie chyba już przepisy.

        • 4 5

    • 50 procent powierzchni Gdyni zajmują lasy. (10)

      Z każdej dzielnicy masz kilka minut do lasu. Gdzie mają budować nowe domy? W lesie? Dzielnice pobudowane na obrzeżach miasta są przyczyną korków.

      • 32 37

      • nie tłumacz, nie zrozumie (1)

        na jednym forum będzie narzekał, że coś budują, a na innym, że miasto się nie rozwija

        • 21 20

        • Budują deweloperzy domy na działkach kupionych na ustawionych przetargach

          Korupcja w UM to chleb powszedni. Tylko nie ma tam jak dojechać

          • 2 1

      • o 50 za duzo

        • 0 0

      • w Kościerzynie albo w Redzie

        • 0 1

      • Mówimy o zieleni w centrum miasta! (3)

        Czy do tych nowo wybudowanych w centrum budynków mieszkalnych też "niekoniecznie trzeba się dostać własnym samochodem"?

        • 16 4

        • W tym celu kupuje się mieszkanie w centrum - żeby używać auta w jak najmniejszym stopniu.

          • 8 3

        • tak, do budynków mieszkalnych położonych w centrum miasta można dostać się również nie tylko samochodem. (1)

          zwykle nawet po zaparkowaniu samochodu można między samochodem a budynkiem przemieścić się pieszo. Jest też coraz więcej innych opcji - inteligentny czytelnik sam je zidentyfikuje (chyba, że cierpi na zaawansowaną samochodozę, ale to się leczy).

          • 16 11

          • samochodoza panie

            muszem zaparkować pod drzwiami

            • 13 9

      • Dokładnie, trolle widzą tylko wycinanie drzew w mieście ale już dewastacji TPK do którego mają kilka minut nie zauważają. Ciekawe dlaczego i ile kosztuje taka usługa.

        • 6 11

      • Osiedla w centrum nie są przyczyną korków.

        Powodują oczyszczanie powietrza, wcześniej zatruwanego przez tereny zielone.

        • 14 9

    • zaden park tylko chaszcze i bloto z dziekiego parkingu (7)

      ale bylo za darmo, rozumiem. o takie niesprawiedliwe, ze teraz trzeba placic za takie podstaowe porzeby jak parkowanie w centrum

      • 10 5

      • Gdynianka (5)

        Żeby za coś zapłacić to musi to najpierw być. A parkingów w centrum miasta po prostu jest za mało. I mimo , że chętnie zapłacę to nie będę szukać miejsca 40 min , żeby wejść do sklepu na Świętojańskiej lub na obiad w tej samej okolicy. Po prostu pojadę do Riviery i tam zostanę. Tak to działa.

        • 10 9

        • A płatne miejsca parkingowe na podziemnym pod Filmówką 2 minuty piechotą od rzeczonej ulicy (1)

          (i to jak się idzie tempem emeryta) nieodmiennie wolne...

          • 5 1

          • no ale one są płatne

            • 0 0

        • obok Batorego masz parking (1)

          więc nie piernicz, że nie ma parkingu

          • 10 7

          • no ale on jest płatny!

            • 0 1

        • Co kto lubi. Jeden zje w restauracji, drugi zadowoli się posiłkiem na papierowym talerzu w galerii handlowej. Ja wybieram restauracje choćbym miał się do niej dostać na pieszo.

          • 7 4

      • Dokładnie, to nie był żaden park tylko hybryda kloaki i parkingu.

        • 9 3

    • Dla mnie to

      Ten świat moze zniknąć za dużo tu złodziejstwa i egoizmu. Nie da się powoli żyć z takim społeczeństwem gdzie powoli bogaci robią sobie co chcą.

      • 5 1

    • To co było przy Władysława IV, to nie był park,

      tylko zaniedbane klepisko, trawniki zarzucone psimi odchodami, krzaczory przy przystanku, zalatujące na 10 metrów uryną i dziki "parking" dla starych volkswagenów. Plac Unii to dobrodziejstwo...

      • 9 5

    • drzewa na 10 lutego juz byly

      Czemu je wycieli za nasze pieniądze kilkanaście lat temu? żeby znowu zasadzić za nasze? Żaden urzędnik nigdy nie odpowiada swoim majątkiem za marnotrawienie publicznych pieniędzy. I tak będziecie co 10-15 lat sadzić i wycinać? Drzewa były zdrowe. Sami obejrzyjcie sobie w internecie zdjęcia sprzed kilkunastu lat. Wywalić bandę z UM na bruk. Tylko marnują pieniądze w imię Eko czego?

      • 17 3

    • To zobacz sobie co powstanie na miejscu infoboxu. Z drugiej strony dobrze, że zagęszczają zabudowę. Miejsce biur jest w centrum.

      • 7 9

  • 10. Lutego (23)

    Kiedy wyremontują nawirzchnię tej ulicy? Stan jak po trzęsieniu ziemi. Zlikwidować tą kostkę bo generuje niepotrzebny hałas. Tylko proszę nie mówić, że to historyczna nawierzchnia. Jeżeli ktoś tak twierdzi to radzę z niej zrobić gruntową i będzie bardziej historyczna. A co z Placem Konstytucji? Tak zaniedbanych ulic jak w Gdyni to nie ma nigdzie w Polsce.

    • 374 30

    • olek A nadal

      jak znajdziesz w miarą ,, zdrową '' jezdnię w Gdyni , to mnie obudż

      • 0 0

    • To piękna historyczna nawierzchnia położona w III wieku przez Rzymian ;) nie wolno ruszać

      • 2 0

    • Przecież w Gdyni się robi " klimatyczne "zmiany.... Więc co tam nawierzchnia drogi

      • 2 1

    • Zapomnij

      Durny konserwator śmiesznych gdyńskich 90letnich zabytków uznał że ta zasyfiala kostka to zabytek i nie można jej usunąć. Pomysl jaki jest jego poziom umysłowy. Poza tym to Gdynia. Tu syf goni syf. Spójrz na to pokrzywione rondo i drogi koło zajezdni autobusowej przy dworcu głównym. Jeśli ktoś nie zna tego syfu to albo kogoś rozjedzie bo nic tam nie jest poprawnie oznaczone albo rozbije się na wybojach. Obrzydliwe miasto.

      • 6 1

    • XXI wiek (1)

      Kiedyś pisali o tym, ten bruk na prawym pasie ul 10 Lutego musi zostać bo to podobno światowe dziedzictwo i spuścizna po budowniczych Gdyni z czasów gdy jeździły tędy wozy konne.

      • 8 0

      • przy czym w tamtym czasie służył jako parking

        • 0 0

    • I takie fragmenty jak na Dworcowej w Gdyni.. naprawdę tak ciężko zmienić nawierzchnię na 100m ulicy ? (5)

      Gdynio ! za kasę na "rewitalizację parku na kamiennej górze" wołałbym rewitalizacje nawierzchni głównych dróg. Nie szkoda wam autobusów za tyle milionów ?

      • 53 3

      • Gdzie żeś ty bywał ......?

        • 0 0

      • (3)

        Autobusy i trolejbusy uciekają na lewy pas, żeby tylko tym "zabytkowym" prawym pasem nie jechać. Wpisali Śródmieście do tych zabytków, to teraz jakiś super konserwator czy inny buc się tym zajmuje, a raczej NIE zajmuje. Już powoli mam dość Naszego miasta, wyrzucanie pieniędzy w błoto przez ekipę Szczurka chyba nigdy się nie skończy.

        • 57 1

        • (2)

          Tylko że nierówną nawierzchnia to właśnie efekty przejazdu ciężkich autobusów. Widać to dosyć często w Gdyni na starszych odcinkach dróg, z węzłem na Unruga na czele.

          • 10 2

          • Zlikwidować autobusy! (1)

            Centrum bez autobusów jest przyszłością. Tylko ja i moje Audi A4 z 2005.

            • 15 9

            • to zbyt mało zabytkowy pojazd

              żeby się poruszać po tej zabytkowej nawierzchni ;)

              • 19 0

    • Kierowca

      Są we Włocławku.

      • 1 0

    • (5)

      Na całej szerokości powinny być kocie łby.

      • 12 6

      • Też tak myslę (2)

        Są pod asfaltem. Tak samo na Świętojańskiej i np. na Al. Zwycięstwa w Kolibkach.

        • 4 2

        • Ty nie wiesz co to są kocie łby. (1)

          Na Świętojańskiej, na Kolibkach, na Morskiej {Czerwonych Kosynierów} i Chylońskiej była kostka granitowa i bazaltowa.

          • 6 0

          • Ojej!

            • 1 0

      • i końskie łajno należy jeszcze rozrzucić alby było historycznie i klimatycznie

        • 27 0

      • I koniecznie jeszcze rynsztoki, to jest dopiero prawdziwie historyczny element miejskich ulic

        • 21 1

    • Dokładnie! albo niech miasto płaci za uszkodzenia samochodów spowodowane (2)

      tym szajsem bo nawet droga polna jest ladniejsza

      • 32 10

      • miasto, czyli mieszkańcy mają płacić? (1)

        co jeszcze?

        • 15 4

        • Miasto jest ubezpieczone a składki płaci podatnik, czyli mieszkaniec.

          Dlatego władzy nie zależy na remontach jezdni. Ubezpieczyciel zapłaci, czyli Ty i Ja. Urząd Miasta nie ma "swoich" pieniędzy tylko dysponuje naszymi.

          • 19 5

    • to historyczna nawierzchnia

      idź pogadaj z konserwatorem :)

      • 18 5

  • Puste ścieżki rowerowe (1)

    Zauważyliście puste ścieżki rowerowe w Gdyni? Ciekawe dlaczego? Powiem Wam: są niebezpieczne! W wielu miejscach.

    • 3 1

    • w wielu miastach naszego kraju drogi dla rowerów są mniej zatłoczone niż jezdnie w godzinach szczytu

      zastawione samochodami zaparkowanymi lub czekającymi w kolejce na zmianę świateł. Po prostu rowery są pojazdami dużo mniej terenochłonnymi niż samochody i nie stoją w korkach. Teza o tym, że "ścieżki"/drogi rowerowe w Gdyni są niebezpieczne nie znajduje potwierdzenia. Źródłem niebezpieczeństwa w ruchu drogowym w większości przypadków są zachowania kierowców i kształtowana pod ich potrzeby infrastruktura skrzyżowań.

      • 0 1

  • Brak parkingow (2)

    Za miejsca do parkowania szczurek by się wziął, bo niedlugo pod wpływem tej rowerowej histerii i budowania ścieżek pod publiczkę nikt do centrum nie przyjedzie....już dziś znaleźć miejsce to jak wygrać w totka...poza tym park cały na kamiennej i na skwerze do zagospodarowania, full dziurawych ulic a UM ścieżki wpie*rza z naszych podatków,bo tak najłatwiej o pseudoreklame pseudonowoczesnosci.... Chyba że właśnie o to chodzi żeby Gdynia stała się miastem 5 klasy bo dziś jest już 4 klasy i co roku coraz gorzej...nic się tu nie dzieje, ty tylko parkingi likwidują i się jeszcze tym szczycą że takie to cool i Eco....

    • 6 1

    • we wszystkich miastach, w których wdrażany jest konsekwentny program uwalniana centrum

      od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów jakość życia mieszkańców ulega poprawie. W Gdyni też tak będzie. Zmiany idą w dobrym kierunku, szkoda, że nie towarzyszy im odpowiednia akcja wyjaśniająca i nie są one wystarczająco radykalne.

      • 0 1

    • Może się chwalą że to jest cool i eco dlatego że to jest cool i eco? Ja tam nie wiem.

      • 0 1

  • A piesi? (1)

    Miasto dla rowerzystów. Czy kiedyś władze pomyślą o pieszych?Dlaczego to pieszym zwęża się chodniki i ich stłacza? Jak przejść Świętojańską z wózkiem i dzieckiem za rękę,gdy restauracje okupują chodniki. Zanim dojdę na pocztę,to się zestresuję. Bo tam trzeba będzie uważać na rowerzystów... Czy ktoś planuje to miasto pod siebie? Dlaczego przy 2 muzeach i teatrze nie ma parkingu? Nie widzialam,by w Amsterdamie czy Paryżu rowerzyści jeździli chodnikami.Tam wspaniale się spaceruje po szerokich chodnikach. Nie trzeba dię przeciskać między stolikiem a stojakiem z menu i donicami z kwiatami.

    • 2 1

    • W wielu stolicach europejskich wdrażany jest radykalny program stopniowego zwiększania obszarów centrum

      uwalnianych od jeżdżących i parkujących samochodów. W centrum Gdyni trzeba coraz więcej chodników uwalniać od zaparkowanych samochodów - to jest najważniejsze działanie poprawiające komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych. Projekt realizowany na 10 lutego przypuszczalnie osiągnie taki sam efekt, mimo wylewania się na tym forum hejtu antyrowerowego ze strony osób cierpiących na samochodozę i chcących wszędzie parkować swoim samochodem za darmo.

      • 0 0

  • No nareszcie (2)

    czuć powiew europejskości w Gdyni.

    • 1 6

    • A dokładniej? Którego miasta europejskiego? (1)

      Byłam w wielu miastach europejskich.Nie można porównywać Gdyni z brudnymi elewacjami na prestiżowej ulicy i z niebezpiecznymi ścieżkami rowerowymi,bez parkingów podziemnych,do miast europejskich.

      • 1 1

      • przecież w Gdyni są parkingi podziemne

        w Paryżu podziemne, wielopoziomowe parkingi w centrum są obecnie przekształcane w miejsca hodowli pieczarek.

        • 0 0

  • Kolejne pseudoruchy szcUrka i jego towarzyszy z partii. A kto tym razem ma zarobić za te piardy. Pokaż szcUrze ile zieleni zniszczyłeś swoją nieudolna i geszefciarską "polityką". Zaoszczędź mojemu miastu kłopotów i odejdź

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane