• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersje wokół firmy sprzedającej akcesoria dla dzieci

Elżbieta Michalak
14 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu Littlebaby.pl ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze. Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu Littlebaby.pl ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze.

Zgłosili się do nas czytelnicy, którzy czują się oszukani przez sklep internetowy Littlebaby.pl, sprzedający akcesoria dziecięce. Zamówili towar, przelali pieniądze, ale nie doczekali się realizacji zlecenia ani zwrotu wpłaconej należności. Właściciel sklepu początkowo zaprzeczał, by takie sytuacje miały miejsce, ale po naszej interwencji zobowiązał się do uregulowania zaległych spraw.



Czy robisz zakupy przez Internet?

Sklep internetowy North Prestige Littlebaby.pl z siedzibą w Gdańsku specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów dziecięcych: fotelików samochodowych, zabawek, rowerków, leżaków, krzesełek, chodzików, mat edukacyjnych, pościeli czy rzeczy niezbędnych dla mam.

Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu Littlebaby.pl ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze, do których trafiło wiele zgłoszeń i wniosków oskarżających firmę o oszustwo.

- Chciałbym ostrzec wszystkich przed zakupami w sklepie Littlebaby.pl. Zamówiłem tam towar, przelałem pieniądze na konto podane na stronie i nie otrzymałem ani towaru, ani zwrotu pieniędzy. Po miesiącu anulowałem zamówienie, ale i tak nie przyczyniło się to do zwrotu pieniędzy. Sprawę przekazałem do sądu, Inspekcji Handlowej i na policję. To też niewiele pomogło - pisze pan Marcin z Gdańska.

- 3 marca zamówiłam w Littlebaby.pl domek ogrodowy dla dzieci. Do tej pory go nie otrzymałam. Początkowo kontaktowałam się ze sklepem, pracownicy zapewniali mnie, że wciąż czekają na zamówiony towar, potem, że go mają, ale że czeka na zapakowanie i wysłanie, potem znowu, że towaru jednak nie ma. W końcu, 30 marca, anulowałam zamówienie. Wtedy sklep przestał się do mnie odzywać - pisze Anna Balas, klientka sklepu.

- Ja wózek dla dziecka zamówiłem tuż przed wyjazdem na urlop, w sierpniu 2012 roku. Łącznie z przesyłką kosztowało mnie to 615 zł. Zamówienie nie było realizowane, dzwoniłem, pytałem, pisałem, ale przypominało to raczej zabawę w kotka i myszkę. Mówiono mi, że nie ma koloru, potem, że go nie wybraliśmy, następnie, że towar zaraz zostanie wysłany. Dlatego anulowałem zamówienie, ale pieniądze nie wróciły na moje konto. W listopadzie sprawę zgłosiłem na policję, gdzie dowiedziałem się, że poszkodowanych jest więcej - opowiada w liście do redakcji kolejny poszkodowany, Jacek Wasilewski.

Sprawa sklepu LittleBaby.pl pojawiła się też na kilku forach dyskusyjnych: tu, tutu

Doniesienie naszych czytelników potwierdza zarówno policja, jak i pracownicy Inspekcji Handlowej.

- W przypadku tego sklepu internetowego policjanci z Oruni od początku stycznia 2012 r. do dnia dzisiejszego otrzymali kilkadziesiąt zgłoszeń z całej Polski - mówi Aleksandra Siewert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Wszystkie te sprawy zakończyły się odmową wszczęcia postępowania lub jego umorzeniem z uwagi na to, że właściciel sklepu ostatecznie zwrócił wszystkim poszkodowanym pieniądze za zamówiony towar lub przesłał towar - dodaje Siewert.

Z kolei do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w 2012 r. wpłynęły 22 wnioski o wszczęcie procedury porozumienia. Ceny wyrobów, o które ubiegali się poszkodowani, wahały się w granicach od 150 do 2000 zł.

- Po myśli konsumentów rozstrzygnięto 16 spraw. W pozostałych przypadkach nie doszło do ugodowego porozumienia. Początkowo możliwe było nawiązanie kontaktu z przedsiębiorcą - mówi Dariusz Klugmann, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Gdańsku. -Z kolei w tym roku, od stycznia do kwietnia, wpłynęło siedem wniosków, ale żaden z nich nie został załatwiony. W odróżnieniu od sytuacji z ubiegłego roku przedsiębiorca nie wykazuje woli polubownego rozstrzygnięcia sporu, a podejmowane przez Inspektorat próby nawiązania kontaktu są bezskuteczne - dodaje Klugmann.

Interwencja policji i Inspekcji sprawiła, że właściciel sklepu, Paweł Borysewicz, zaczął regulować zaległości wobec swoich klientów. W zeszłym tygodniu wciąż miał jednak na koncie 11 zleceń klientów, którzy nie dostali towaru ani zwrotu pieniędzy. W rozmowie z nami zobowiązał się, że wszystkie należności ureguluje do poniedziałku, 13 maja.

Tego dnia sprawdziliśmy, czy rozliczył się ze swoich obietnic. Szef LittleBaby.pl stwierdził, że uregulował kolejne cztery zaległości i potwierdzenia wpłat przesłał Inspekcji Handlowej. Tam natomiast uzyskaliśmy informację, że wpłynęły dwa potwierdzenia, a resztę należności Borysewicz zobowiązał się przesłać na konto swoich klientów do 14 maja.

Rozmowa z Pawłem Borysewiczem, szefem sklepu LittleBaby.pl

Czy zdarzało się, że zamówiony i opłacony towar w sklepie Littlebaby.pl nie był wysyłany do klienta? Czy to prawda, że mimo próśb i anulowania zamówienia przez klienta pieniądze nie były zwracane na jego konto?

Jeżeli chodzi o brak wysyłki do klienta, to takie sytuacje mogą się zdarzyć - jak w każdym sklepie internetowym - ponieważ większość towarów mamy dostępne "na zamówienie" i okres ich realizacji uzależniony jest od dostępności u danego dostawcy. Informacja na ten temat zawarta jest na naszej stronie.

Ze względu na szeroki asortyment korzystamy z magazynów zewnętrznych dostawców i wysyłki wysyłane są bezpośrednio z ich magazynów, więc dana wysyłka i jej termin uzależniony jest od ilości wysyłek u dostawcy w danym momencie, co czasami może wpłynąć na okres realizacji zamówienia.

Byłbym nieszczery, gdybym powiedział, że nie ma sytuacji, w których dany towar się opóźnia - jest to zjawisko występujące w każdym sklepie internetowym i ma na to wpływ wiele czynników, takich jak chociażby możliwości danej firmy kurierskiej. Jednak w każdym przypadku, w którym klient zgłasza nam, iż dana przesyłka nie dotarła podejmujemy interwencję u dostawcy lub w firmie kurierskiej, aby jak najszybciej załatwić temat z pozytywnym skutkiem.

Nie jest prawdą, jakoby klienci nie otrzymywali zwrotów - każdorazowo zwroty są dokonywane do klientów po przyjęciu anulacji.

Dlaczego nie przesyłał pan towaru ani nie regulował kwestii finansowych, czyli nie zwracał klientom pieniędzy?

Cały czas wysyłamy towary do klientów, a w przypadkach, kiedy klient zażyczy sobie zwrotu - jest on dokonywany. Jeżeli zdarzyły się sytuacje, w których ktoś musiał czekać dłużej na dany zwrot, było to spowodowane czynnikami zewnętrznymi lub błędem pracownika. Również jesteśmy ludźmi i przy dużej ilości zamówień mogą się zdarzyć pomyłki - proszę pamiętać, że obsługujemy kilka tysięcy zamówień w roku.

W temacie zwrotów nie ma jednak sytuacji, w której dany klient nie otrzymałby go na swoje konto - jeżeli w danym przypadku nastąpiło to z opóźnieniem z takich czy innych przyczyn - każdorazowo klient otrzymuje kwotę powiększoną o odsetki.

Czy dochodziły do pana głosy, że klienci są niezadowoleni, że prosili o pomoc policję, prokuraturę i Inspekcję Handlową?

Jeżeli chodzi o opinie klientów, to w całym zjawisku e-handlu w Polsce oczywiste są opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne, dotyczy to nie tylko naszego sklepu, lecz wszystkich sklepów w Polsce. Niestety, żyjemy w kraju, w którym nasza narodowa mentalność daje się dość specyficzne we znaki i ma swoje odzwierciedlenie w niektórych opiniach klientów - z reguły nie mających zbyt wiele wspólnego z danym sklepem.

Jeżeli chodzi natomiast o instytucje państwowe typu Inspekcja Handlowa, Policja itd. - to współpracujemy z nimi i na każde zgłoszenie odpowiadamy tak samo, jak na zapytanie klienta - jest to oczywista część pracy w sklepach internetowych. Trzeba wziąć pod uwagę, iż, niestety, przestrzeń internetowa jest dość często miejscem, gdzie osoby nieuczciwe mogą dopuszczać się oszustw, przez co wiele osób w naszym kraju mogło się spotkać z przykrymi doświadczeniami - dlatego też poniekąd nie dziwi nas fakt, iż dany klient sklepu zamiast zapytać na infolinii o swoje zamówienie - zgłasza się do danej instytucji. Z tego też powodu bardzo cenimy sobie współpracę z instytucjami państwowymi, które często pomagają nam w kontakcie i pozytywnym załatwieniu danej sprawy z klientem.

Kiedy zamierza pan uregulować sprawy klientów, którzy wciąż czekają na zwrot pieniędzy lub wysyłkę towaru?

Obsługujemy kilka tysięcy zamówień rocznie i każdą sprawę załatwiamy bezpośrednio z klientem, dlatego też tak ważnym czynnikiem w tym zakresie jest utrzymywanie przez klienta stałego kontaktu ze sklepem. Jeżeli dane zamówienie nie zostało zamknięte w sposób satysfakcjonujący klienta, prosimy, aby skontaktował się bezpośrednio ze sklepem, a na pewno sprawa zostanie załatwiona w krótkim czasie.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (193) ponad 50 zablokowanych

  • Wszystko ok

    Zamówiłem kilka gier.Niestety lub stety dostałem meila że jednej z gier niema w magazynie i że trzeba poczekać kilka dni.Po dwóch dniach dostałem kolejnego meila że paczka jest skompletowana i wysłana.Uważam że sklep jest w porządku informując klienta o chwilowym kłopocie.Poza tym jest ok.Polecam!

    • 0 2

  • BARDZO RZETELNIE

    gorąco polecam zakupy w littlebaby, bardzo bogata oferta i niskie ceny to jest to czego potrzebuję.szczególnie przy większych zamówieniach kiedy można indywidualnie ustalic cenę całego zamówienia. dostawa na czas, w każdej chwili można sprawdzić status zamówienia po numerze przesyłki. moje zamówienie dotyczyło towarów dostępnych na zamówienie takze indywidualnie ustalał termin dostawy oraz koszty kuriera. bardzo polecam.

    • 0 2

  • bez towaru i bez zwrotu pieniędzy

    od 23.01.2013r. do dziś 18.02.14r. nie doczekaliśmy się realizacji zamówienia ani zwrotu kasy. Zamówiliśmy traktor dla dziecka za 1320,65zł. nr zamówienia 10012504.
    nie polecam!!!

    • 2 0

  • OK

    Przebieg transakcji bardzo sprawny, bezproblemowy kontakt, zarówno mail-owy, jak i telefoniczny. Wysyłane potwierdzenia na każdym etapie zamówienia. Możliwa zmiana decyzji w wyborze towaru już w trakcie trwania zlecenia np. zamiana koloru... . Przesyłka, aż za dobrze opakowana - małe produkty (np. gryzak, grzechotki) pakowane dodatkowo w małe pudełeczka, co z jednej strony zapobiega ich przemieszczaniu się ich w dużej paczce przy większych zakupach, lecz z drugiej niektóre opakowania - jedna gruba kartka, do której jest przyczepiony produkt (załóżmy grzechotka) nie mieszczą się do małego pudełeczka i są zgięte, co przy zakupach do własnego użytku nic a nic nie przeszkadza, lecz jeśli ktoś kupuje na prezent to powinien zwrócić na to uwagę i podać taką informację do sklepu. Bardzo szybka wysyłka - 1 dzień pakowanie, i to przy zmianie kolorów produktów, + 1 dzień dostarczenie przez firmę kurierską.

    • 0 5

  • Wózek na szybko

    Już kolejne zamówienie w tym sklepie, z obsługi jestem bardzo zadowolony - miła i rzeczowa obsługa, jest w stanie doradzić i sprostać oczekiwaniom. Ponieważ obecny wózek w czasie Świąt odmówił posłuszeństwa zmuszony byłem jak najszybciej dokonać zakupu nowego, z uwagi na to, iż mamy dwójkę małych dzieci i bez wózeczka trudno funkcjonować. Przed zakupem dwukrotnie dzwoniłem na infolinie aby sprawdzić dostępność. Po zakupie, trzeci raz zadzwoniłem, pytając kiedy zostanie uruchomiona wysyłka i Pani obiecała iż następnego dnia i tak się stało. Uważam, że firma jak najbardziej wywiązała się z zamówienia co bardzo mnie ucieszyło gdyż tak jak wspomniałem zależało mi na czasie. Jeszcze raz dziękuję Pani przyjmującej zamówienie za doradztwo i szybkie załatwienie sprawy. Polecam z czystym sumieniem. Pozdrawiam Marcin

    • 0 5

  • Wszystkich ostrzegam

    Wszystkich ostrzegam przed tym sklepem. Moje zamówienie numer 10013703 z dnia 2013-11-18 nie zostało do tej pory zrealizowane. dnia 30.12 złożyłam rezygnację i miałam otrzymać zwrot pieniędzy na konto w przeciągu 3 dni roboczych. Oczywiście pieniędzy do dnia dzisiejszego nie ozyskalam. O spawie zostało poinformowana Inspekcja Handlowa oraz Prokuratura. Zostałam przez ten sklep oszukana na 1875 zł!!!!!! (zamówiłam orbitreka Kettler). Wszystkich ostrzegam nie kupujcie w tym sklepie.

    • 4 0

  • POLECAM SKLEP (1)

    Towar naprawdę najwyższej jakości, miła i profesjonalna obsługa sklepu, kontakt w 100% zarówno mailowy jak i telefoniczny. Wysoka dbałość o zadowolenie klienta. Towar bardzo dbale i szczegółowo zapakowany, dostarczony w idealnym stanie. Serdeczne podziękowania dla samego właściciela oraz całego zespołu sklepu. Szczerze polecam ten sklep, posiadają naprawdę godne polecenia produkty nawet wtedy kiedy chwilowo braknie zamówionego towaru, zrobią wszystko aby klient był usatysfakcjonowany:) Napewno będę częstym klientem a dzieci będą zawsze uśmiechnięte.

    • 0 6

    • Ciekawe

      kto pisze te dobre opinie?

      • 5 0

  • Kategorycznie odradzam

    Odradzam wszystkim jakikolwiek kontakt ze sklepem littlebaby.Pl. Nikomu nie życzę zakupów w tym sklepie, kontaktu z obsługą czy samym właścicielem. 7. Lipca 2013 roku zamówiłam krzesełko firmy fisher price za 604,20zł + 25zł za kuriera (zamówienie nr 10013265), dla miesięcznego wówczas synka. Do dzisiaj nie mam ani krzesełka (zakupionego w tym sklepie, w innym kupiłam i zakup wraz z dostawą zajął mi 3 dni), ani nie mogę doprosić się zwrotu pieniędzy. Moje liczne telefony i maile z prośbą o zwrot pieniędzy, wezwania do zapłaty wysłane pocztą przez mojego prawnika nic nie dają. Właściciel jest miły i uprzejmy, i zawsze słyszę "do jutra do 12.00 pieniądze będą u pani na koncie". Przychodzi "jutro" po 12 i nic, i tak mija kolejny dzień. (...) Jeszcze raz szczerze odradzam.

    • 5 0

  • Bardzo dobry wozeczek (1)

    Zamówienie w miarę szybko zrealizowane. Po złożonym zamówieniu otrzymałam linka do płatności online po pozwoliło wykonać normalny przelew - swoją drogą fajne ułatwienie transakcji. Zamówienie robiłam w poniedziałek ok 10.00 i od razu przelewałam pieniądze, jednak dotarły dopiero we wtorek a wózeczek dojechał w środę. Paczka została dostarczona kurierem DPD, który zadzwonił przed dostawą, aby się zapytać czy ktoś jest w domu, lecz zadzwonił spod drzwi w czasie gdy wszyscy byli w pracy (o godz 16.00). Gdy poinformowałam go, że w domu będzie ktoś dopiero od 18.00 umówił się ze mną na dostawę następnego dnia. Zgodnie z ustaleniami przesyłka została do mnie dostarczona następnego dnia, wózek solidnie zapakowany zabezpieczony dodatkowo od wewnątrz specjalnymi wypełniaczami. Towar godny z opisem na stronie a dodatkowo zawierał mały gratis w postaci moskitiery. Ogólnie oceniam sklep bardzo dobrze zarówno w kwestii kontaktu jak i wysyłki.

    • 0 7

    • bardzo kiepskie kłamstewko

      Zanim się zacznie kłamać, to przynajmniej warto spojrzeć na stronę, przecież oni "wysyłają" UPS-em a nie DPD.

      • 2 0

  • Stale kupuje i nie narzekam

    Serdecznie polecam. Towar dobrze zabezpieczony, dodatkowo swiatecznie zapakowany. Super szybka dostawa. Rzetelna informacja w mailu. Czysta przyjemnosc. Dziekuje i pozdrawiam! P.S Ludzie nie piszczcie takich bzdurnych negatywów. Jak nie umiecie zamawiać przez internet to nie zamawiajcie, albo poproście wnuka(wnuczkę) o pomoc! Pozdrowienia dla normalnych!

    • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane