• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korposzczury w SUV-ach? To mit. Poprawmy komunikację w Oliwie

Jan Kowalski
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców przy Grunwaldzkiej w Oliwie idealnie symbolizuje stan komunikacji miejskiej w tej okolicy. A przecież pracuje tu co najmniej 20 tys. osób. Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców przy Grunwaldzkiej w Oliwie idealnie symbolizuje stan komunikacji miejskiej w tej okolicy. A przecież pracuje tu co najmniej 20 tys. osób.

Ogromna większość pracowników zagłębia biurowego w Oliwie dojeżdża do pracy komunikacją miejską, choć niewiele robi się, by im to ułatwić. Dlatego sugerowanie, że "korposzczury powinny porzucić swoje białe SUV-y w leasingu" jest nie tylko pozbawione sensu, ale też krzywdzące - pisze nasz czytelnik, podpisujący się jako Jan Kowalski.



W jaki sposób dojeżdżasz najczęściej do pracy?

Możemy śmiać się z ludzi pracujących w biurowcach Oliwy zobacz na mapie Gdańska, ale czy tego chcemy, czy nie, statystyka jest nieubłagana. Na początek przedstawmy dwa fakty:

Fakt nr 1



W ostatnich 10 latach powstało tam ponad 200 tys. m kw. powierzchni biurowej, co przy naprawdę skromnym przeliczeniu - 10 m kw. na jednego pracownika, wytworzyło 20 tys. miejsc pracy. Nie rozumiem gdy ktoś mówi "korposzczury, a gdzie jakieś fabryki, przemysł?". Przecież świat się zmienił - to naprawdę 20 tys. pracujących dorosłych ludzi (wyborców).

Fakt nr 2



Jeśli zliczymy absolutnie wszystkie miejsca parkingowe - podziemne, naziemne, miejskie w tej okolicy, to wyjdzie nam, że jest tam największe skupisko parkingów w całej aglomeracji - łącznie jakieś 4 tys. miejsc parkingowych. Oznacza to (wbrew powszechnej opinii), że pozostałe 80 proc. pracowników (16 tys.) dociera do biurowców komunikacją miejską, na rowerze lub pieszo.

Nawet jeśli wypełni się wszystkie miejsca parkingowe w promieniu kilometra od centrów biurowych w Oliwie, to i tak nie zmieści się na nich więcej niż 4 tys. samochodów. To oznacza, że 80 proc. pracowników dojeżdża do pracy komunikacją miejską lub rowerem. Nawet jeśli wypełni się wszystkie miejsca parkingowe w promieniu kilometra od centrów biurowych w Oliwie, to i tak nie zmieści się na nich więcej niż 4 tys. samochodów. To oznacza, że 80 proc. pracowników dojeżdża do pracy komunikacją miejską lub rowerem.
Skoro zatem kierowcy aut, to istotna, ale jednak mniejszość - zastanówmy się, jakie możliwości daje miasto, jeśli chodzi o dojazd do Oliwy komunikacją zbiorową. Żeby nie było, że jestem stronniczy, przedstawmy wszystkie możliwe środki transportu.

Tramwaje



Najbliżej Alchemii/Olivia Business Centre znajdują się przystanki BażyńskiegoTetmajera. W tym pierwszym przypadku pasażerowie muszą przejść kilkaset metrów po chodniku, droga jest oświetlona do obu parków biurowych. Z przystanku Tetmajera, który znajduje się zdecydowanie najbliżej Olivia Business Centre, wiedzie chodnik, który w ostatnich miesiącach Uniwersytet Gdański chciał zagrodzić, żeby ludzie tamtędy... nie chodzili.

Ogrodzenie stadionu UG utrudnia dojście do biurowców


Dobrze, że inwestor Olivii dogadał się z UG i tysiące ludzi dalej mogą docierać do swoich miejsc pracy. Kilka lat temu nie było tam tego chodnika, ludzie brodzili po kostki w błocie. Obecnie wciąż nie ma np. oświetlenia (co jest problemem zwłaszcza w zimie, gdy ciemno robi się na długo przed końcem pracy "korposzczurów").

Koszt? Kilkadziesiąt tysięcy złotych?

Autobusy



Przystanek Hala Olivia pamięta czasy budowy samej hali. W ostatnim roku przeprowadzono remont al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do ul. Abrahama. Kierowcy aut zyskali nową nawierzchnię, ale zatoka autobusowa pozostała dziurawa, wykonana z siermiężnej trylinki. Próżno szukać tam wiaty przystankowej (która wydawałaby się oczywistą zachętą dla ludzi z reguły elegancko ubranych) czy systemu informacji pasażerskiej. Zresztą sam przystanek - gdyby usunąć drugi plan na zdjęciu - wygląda jak z głębokiego przedmieścia. Dojeżdża tam jedna linia autobusowa jeden raz na godzinę, krótki autobus mogący pomieścić ok. 80 osób (przypominam - pracuje tam 20 tys. ludzi).

Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców, w którym pracuje co najmniej 20 tys. osób. Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców, w którym pracuje co najmniej 20 tys. osób.
Gdy zapytałem odpowiednie osoby, dlaczego przystanek nie został wyremontowany podczas remontu al. Grunwaldzkiej, odpisano mi, że ten "znajdował się poza zakresem opracowania". Aha.

Koszt przywrócenia stanu przystanku do wymogów XXI wieku? Kilkadziesiąt tysięcy złotych?
 

SKM



Czy SKM jeździ częściej niż 10 lat temu przed budową tych wszystkich biurowców? Nie. Czy składy są nowsze? Nie. Kolejarze wolą protestować w "obronie miejsc pracy", jakby nie rozumieli, że miejsca pracy obronią, jak będą mieli klientów, a pasażerów zdecydowanie odstrasza np. zejście z peronu Przymorze-Uniwersytet, które nie było odmalowane od co najmniej kilkunastu lat. Z wiszącymi kablami, zapisane graffiti. Schody - można sobie rozerwać na nich nogę, dawno zostały wytarte przez tysiące ludzi korzystających z tego przystanku. Do tego stopnia, że sterczą z nich pręty zbrojeniowe.

Koszt odnowienia zejścia z peronu? Kilkanaście tysięcy złotych?

  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.

Rower



Niby tutaj jest dobrze: droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej istnieje, wzdłuż ul. Wita Stwosza również. Tylko szkoda, że są to drogi rowerowe biegnące wzdłuż SKM albo wzdłuż linii tramwajowych. Kiedy jednak chcemy pokonać trasę poprzeczną, gdzie nie ma alternatywy, zaczynają się schody. Zapewne masa ludzi chciałaby dojechać do biura z Przymorza/Zaspy. Na ul. Kołobrzeskiej mamy jednak cztery pasy ruchu dla samochodów, parkingi, pasy rozdziału i brak drogi rowerowej. Ul. Piastowska - również brak drogi rowerowej. Ul. Bażyńskiego - brak drogi rowerowej. Ul. Abrahama - brak drogi rowerowej.

Konkluzja



Zastanówcie się, zanim następnym razem napiszecie, żeby "korposzczury dojeżdżały se komunikacją, a nie białymi SUV-ami w leasingu". A jeżeli chodzi o włodarzy miasta, to prośba o rozsądek z inwestycjami i pomnikami za kilkaset milionów złotych, podczas gdy mieszkańcy potrzebują zaledwie kilkuset tysięcy złotych na realne potrzeby, które pomogą im w codziennym życiu.

Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus, dewelopera Alchemii:
Mówiąc o SKM warto dodać, że funkcjonuje też drugi tunel wiodący z peronu SKM Przymorze-Uniwersytet, bezpośrednio na teren inwestycji Alchemia. Wygląd tego tunelu jest zupełnie inny, znajduje się on pod stałą opieką firmy Torus, która w całości sfinansowała jego budowę.

Co więcej, w ramach Alchemii powstało już ponad 1 tys. miejsc parkingowych dla rowerów (docelowo będzie ich ponad 1,4 tys.), a w budynkach znajdują się szatnie z infrastrukturą sanitarną.

W ramach budowy drugiego etapu Alchemii Torus wybudował także dwie zatoki autobusowe - powstały tam przystanki obsługiwane przez 3 linie (umiejscowione one są bliżej Castoramy). Z kolei w ramach trzeciego etapu Alchemii powstała zatoczka dla taksówek.

Przy realizacji inwestycji, Torus stara się zawsze modernizować i usprawniać komunikację wokół budynków oraz tworzyć dodatkową infrastrukturę transportową.


Olivia Business Centre: Pomagamy, jak możemy

Zdajemy sobie sprawę, jak wygląda komunikacja miejska w otoczeniu zespołu biurowców w Oliwie. Rozumiejąc wagę problemu, staramy się wyjść naprzeciw potrzebom pracowników naszego kompleksu biurowego. Stąd pomysł i realizacja linii autobusowej Olivia Bus, która cieszy się wielkim zainteresowaniem. To również projekt Olivia Carpooling, która po uruchomieniu aplikacji ma cały czas rosnącą liczbę użytkowników dojeżdżających wspólnie do pracy. Przygotowaliśmy też strefy dla taksówek, wydzielone z parkingów należących do kompleksu OBC.

Dagmara Rybicka, Olivia Business Centre
Jan Kowalski

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (685) ponad 20 zablokowanych

  • W tym kraju lepiej sie wyrażają o pokoleniowych pobieraczach zasiłków niż o uczciwie pracujących ludziach! Którzy swoimi podatkami opłacają cały ten burdel! I nawet nie maja jak w przyzwoitych warunkach dojechać żeby zarobić na chleb...

    • 4 2

  • uwaga uwaga (4)

    Nie o wszystkich ale... szpanują samochodami, mieszkaniami 150m2 .... ale zapominają, że nie spłacili tych rzeczy nawet w 30% XDD Jak to się mówi, lepiej ciasne ale własne albo lepsze VW Passerati 1.9 TDI jak samochód w kredycie gdzie pozostało jeszcze 90 tys do spłaty XD Pozdrawiam niewolników systemu

    • 5 1

    • (3)

      Pozdrawiam dzieciarnie z gimnazjum.

      • 2 2

      • (2)

        Coś sobą reprezentuję w przeciwieństwie zapewne do Ciebie. A gimnazjum? Już nie ma. Widzę że nie jesteś na bieżąco. Ale tak. Chodziłem kiedyś. Jakieś 12 lat temu.

        Dałeś minusa bo pewnie masz wszystko na kredyt albo właśnie nie bo nie masz nawet trójki z przodu przy wypłacie XD

        • 1 1

        • (1)

          Kredyt to wygoda, jak ktoś ma potrzebę kupić cos to nie powinien tluc się jakimiś szrot ami, życie jest za krótkie

          • 1 0

          • prawda

            To prawda, wszystko wiadomo z odpowiednią dozą. Coś na kredyt a coś nie. Np. samochód tak a mieszkanie nie. Albo mieszkanie nie a samochód już tak. Ja to jestem zdania że jak muszę wziąć coś na kredyt albo na raty to znaczy że mnie na to nie stać. Raty 0% zdarza mi się wziąć. Ale 10 rat to już totalne maksimum aby było 0%. Głownie 6 albo na dwie jak jest taka opcja. Śpię spokojnie a również korzystam z życia.

            • 1 0

  • Dlaczego w tym miejscu powstają korpo budynki? (15)

    Trzeba było od samego początku stawiać budynki przy obwodnicy, łatwiejszy mieliby dojazd osoby tam pracujące.
    Autor ciągle narzeka ale podatki płaci zapewne w "warmińsko mazurskim".

    • 246 220

    • Bo korpo budynki stawiają korporacje (2)

      A korporacje się korkami nie przejmują. Poza tym: jaki samorząd wyda zgodę na budowę wysokościowców na przedmieściach? Poza tym to problem dla miasta: w Oliwie masz tramwaj, autobusy, SKM, trochę dalej PolRegio, a co masz za obwodnicą?

      • 13 5

      • Mieszkania (1)

        • 3 1

        • W Oliwie, na Przymorzu i Wrzeszczu mieszkań nie ma?

          • 0 0

    • (7)

      Co niby miałyby ci poprawic biurowce przy obwodnicy?? wez ty chlopie mysl. specjalnie buduje sie je w takich miejscach gdzie jest infrastruktura, by był jak najdogodniejszy dojazd komunikacją publiczną. przy obwodnicy 95% by musiała jezdzic samochodem

      • 83 12

      • (6)

        1. sporo korpo dojeżdża z rejonów obwodnicy
        2. władze Gdańska twierdzą, że komunikacja jest na dobrym poziomie zwłaszcza gdy doszło połaczenie PKM. Chyba nie sugerujesz że kłamią albo pudrują rzeczywistość

        • 13 51

        • no jest nieźle skoro 80% nią dojeżdża (2)

          co nie znaczy że nie może być lepiej.

          • 13 3

          • jest źle (1)

            80% komunikacją dojeżdża nie dlatego, że zbiorkom jest taki fajny i dobrze zorganizowany, ale dlatego, że musi, bo nie ma parkingu.
            Należy poprawić komunikację w rejon biurowców skoro tylu ludzi tam pracuje.

            • 7 3

            • musi, bo nie ma parkingu

              Pierwszy raz ktoś przyznaje, że w centrach trzeba likwidować miejsca parkingowe jako jeden ze sposobów ograniczania korków.

              • 6 3

        • "poro korpo dojeżdża z rejonów obwodnicy"

          Tak, ale te "rejony" to od Chwarzna po Straszyn, nawiasem mówiąc obwodnica też się korkuje.

          • 5 0

        • Skoro buduje się tam, gdzie jest infrastruktura.. (1)

          .. to nie rozumiem, w czym problem? Autor artykułu twierdzi, że infrastruktura jest zła i mamy (z naszych podatków) ją poprawić

          • 5 8

          • Tak, żeby więcej niż 80% ludzi dojeżdżało komunikacją

            I autor też pisze o "naszych" podatkach. Tak Twoich, jak jego.
            Tylko pewnie Twój budynek biura generuje mniej podatków, bo nie ma większych w Gdańsku niż "budynek autora".

            • 11 0

    • pewnie że łatwiejszy.

      teraz stoimy godzinę na Spacerowej, a tak stalibyśmy dwie!

      • 3 0

    • Chcesz jeszcze bardziej zapchać obwodnicę?

      Biura buduje się blisko węzłów komunikacyjnych do których łatwo dojechać inaczej niż samochodem

      • 8 0

    • Tak najlepiej budować biurowce w prestiżowym miejscu jak Banino lub Żukowo.

      Nie po to mieszkam w mieście żeby do pracy jeździć do sąsiedniego powiatu.
      Śmieszne jak niektórzy mają ból czterech liter o to że część ludzi nie musi pracować fizycznie i prowadzi styl życia nie zorientowany wokół samochodu i przedmieść.
      Chcę wyjść z pracy, pójść na obiad do pobliskiej restauracji, zrobić zakupy iść na siłownię czy wrócić rowerem/ spacerem do domu a nie jechać godzinę w korkach. Może ty jesteś słoikiem ja chce pracować w moim mieście gdzie mieszkam.

      • 36 8

    • Szuwarowo bagiennym

      • 6 3

  • Koroposzczury po 40 to jest dramat. Właściwie zycie już przegrane, pełna zależność (3)

    trzeba włazidupstwo trenować bo tysiące młodych na miejsce... 45 lat to już wrak człowieka.

    • 8 10

    • Masz jakieś źródło tych danych? (2)

      Ja u mnie w firmie widzę co innego :)

      • 3 0

      • niby co? gości w rurkach z brodami po 40 kreujących sie na 30 latków? jeden mały kryzysik

        i wszystkie rurki będą pełne. jedna podwyżka stóp procentowych i ratka wzrośnie z 1500 do 2500.

        • 1 0

      • Target sr*rget..

        • 0 3

  • Korposzczury (2)

    Niezmiennie od lat zastanawia mnie, dlaczego ludzi to jeszcze rusza. Zakładając, że zgodnie z artykułem pracujesz w korporacji, masz SUVa, jeździsz nim do pracy, a ktoś nazywa Cię korposzczurem z SUVa w leasingu, to jak taka błahostka może powodować, że poczujesz się urażony? Co prawda nie pracuję w korpo, jednakże jako posiadasz samochodu przykuwającego uwagę na ulicy również spotykam się z takimi opiniami. U mnie one od zawsze wywołują uśmiech. Przez lata pracy doszedłem do punktu, w którym mogłem sobie pozwolić na taki samochód i zwyczajnie go kupiłem. Na co dzień żyję skromnie, na uboczu, z uprzejmością do ludzi na każdym kroku, ale jeżeli ktoś mi coś zarzuca z powodu samochodu, argumentując to prostym "BO TAK", to raczej daje mi to satysfakcje że ktoś kto nie osiągnął swoich marzeń chce odreagować mieszając z błotem moje i bynajmniej nie mówię tu o satysfakcji z niespełnionych marzeń ludzi. Chodzi wyłącznie o sytuację, gdy komuś przeszkadza mój stan materialny. Jest to zwyczajnie budujące, i na swój sposób wręcz to lubię. Ale żebym się poczuł urażony? Niestety, ale nigdy.

    • 13 5

    • a jednak cię gniecie że musisz wyrażać się samochodem przykuwającym wzrok na ulicy. że mają cię za buraka

      i słusznie boli cię o to d.

      • 2 0

    • Nie zrozumiałeś artykułu

      Autor nie dojeżdża do pracy SUVem w leasingu, tylko komunikacją miejską, jak 80% ludzi i wnioskuje o to, żeby nie inwestować w infrastrukturę dla aut, tylko polepszyć sytuację większości.

      • 1 1

  • (3)

    Znam osoby pracujace w tych biurowcach i nikt nie jezdzi komunikacja. Kazdy dociera autem i parkuja nawet w alfa centrum albo ludziom pod domami zastawiaja bramy.

    • 20 5

    • d

      Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) U mnie także większość dojeżdża komunikacją miejską. Zalew ludzi wysiadających z SKM i autobusów jest zatrważający :) czasami ciężko przejść, jak się idzie w drugą stronę.

      • 3 0

    • Ja pracuje, jeżdżę. Skm

      Tylko dwóch kolegów z pokoju, na 11 osób jeździ samochodem, bo jeden z Elbląga, reszta w tym ja, komunikacja

      • 2 1

    • Pracuję tu już w 4 firmie, pow 100 pracowników każda. W każdej Większość jeździe kommnikają

      • 5 0

  • Polityka miasta (16)

    Jak na dloni widac filozofie gdanskich wladz. Deweloperka, deweloperka i jeszcze raz deweloperka, nie zwazajac na otoczenie, a reszta, w tym infrastruktura to sprawa trzeciorzedowa.

    • 246 57

    • Trzeci Swiat

      Fakt .Miasto nic nie zrobilo aby rozwiazac sprawe uproszczonej komunikacji czyli kladki dla pieszych, podziemne dojazdy do budynkow . Poustawiali dodatkowe swiatla i tyle. Prosze spojrzec na koncepcje Lower Wacker Dr. W Chicago.

      • 1 0

    • (5)

      Bo z tego oszołomie są pieniądze dla miasta. Miasto musi się rozwijać, żeby zarabiać.

      • 8 21

      • A ile tych pieniędzy? (2)

        Tyle co z "przemysłu turystycznego"? Tam są biura z zerowym zyskiem, i pracują tam ludzie płacąc pit poza Gdańskiem. Z podatku od nieruchomości są grosze. 8 co w zamian? Blokada komunikacyjną miasta. Brawo wy.

        • 16 9

        • (1)

          Kto Ci na opowiadał takich bzdur. Z samego faktu, że pracuje tam 20 tyś. zarabiających średnio powyżej średniej krajowej i wydają te pieniądze w trójmieście na usługi i zakupu nasz rejon czerpie wielkie zyski. Zdecydowana większość osób rozlicza się również z podatków w Gdańsku bo jest to zwyczajnie łatwiejsze i związane są z tym Benefity.

          • 6 3

          • Mieszka w Gdyni i dojeżdża skm...

            • 2 1

      • Miasto ma służyć mieszkańcom!

        • 17 0

      • Miasto

        To mieszkańcy. To nie jest jakiś wyimaginowany twór.

        • 20 5

    • A kto pracuje w tych biurowcach? (5)

      Deweloperzy, czy ludzie z otoczenia?

      • 3 5

      • Właśnie o to chodzi. (1)

        W budynkach budowanych przez deweloperów pracują ludzie, a wokół mieszkają inni ludzie. Dlatego deweloper powinien budować dobrze skrojoną infrastrukturę - z rozbudowanymi, dobrze zaprojektowanymi drogami dojazdowymi do gigantycznych budynków, odpowienią ilością miejsc parkingowych i infrastrukturą komunikacyjną. Oczywiście w urzędzie w Gdańsku o takich rzeczach nikt nie myśli, bo tu w ogóle nikt nie myśli. Ważniejsze, że devo coś tam postawi - rozwój to jest. Jak w Bangkoku, ale rozwój!

        • 7 1

        • Deweloper jak mówi definicja to inwestor budujący budynki - od dróg, to ty masz w naszym kraju samorządy i agencje rządowe

          Deweloper może co najwyżej wybierać miejsce swoich inwestycji i ciężko sobie wyobrazić lepszą lokalizację w Gdańsku niż Oliwę. Jakie lepsze drogi dojazdowe jesteś w stanie sobie wyobrazić od tych, które są tutaj? Przecież tam są po 3 pasy w każdą stronę, 300 m dalej równoległa dwupasmowa Chłopska, 100 metrów dalej równoległa dwupasmowa Wita Stwosza, 200 metrów dalej Polanki, masz tam tory tramwajowe, kolejowe, czego ty tam jeszcze oczekujesz? Teleportu?

          • 8 3

      • (1)

        Parowy same tam pracują..

        • 0 3

        • Oczywiście.

          Od zawsze wiadomo, że tylko szlachta nie pracuje.

          • 1 0

      • To już jest pytanie zahaczające o zbyt złożoną logikę. Chociaż poczytawszy trochę komentarzy mogę domniemywać, że pewnie wg. niektórych tutaj to w budynkach OBC pracują tylko znajomi znajomych od strony dewelopera, znajomi urzędników albo po prostu życiowe niedorajdy po prywatnych studiach, które są zbyt tępe i za mało ogarnięte aby znaleźć sobie "prawdziwą pracę". No nic, pomyślę o tym ze swojego SUV'a, rocznik bieżący jak będę jechać z pracy odebrać żonę i dzieciaki.

        • 3 3

    • Trzeciorzędowa czy trzeciorzędna? (1)

      • 7 0

      • Się naoglądał filmów.

        • 3 0

    • Akurat w tym miejscu jest skm, pkm, arteria drogowa, niedaleko tramwaj. Gdzie lepiej budować? Może w Gdyni?

      • 3 0

  • To rodzice ktorzy wioza g**niaki do i ze szkoly robia korki (4)

    Jak byly ferie to nagle magicznie sie odkorkowalo

    • 31 6

    • Pomysł troche (2)

      Zanim cos napiszesz, a moze po prostu duzo osób pracujących wraz z dziećmi wyjechało na ferie na południe bo raczej nad morze w zimę sie nie przyjeżdża...tak damo słoiki, studenci którzy tez mieli ferie

      • 5 3

      • no niezbyt

        Latem też korki mniejsze. również zasugerujesz że ci sami rodzice przez 2 miesiące zamiast pracowac siedza z pociehami na urlopach?

        Nie dziwię się rodzicom dowożącym dzieciaki do szkól/przedszkoli. Jak ktoś ma 2 małych dzieci to współczuję mu jak musi je wepchnąć zaspane rano do już i tak wypchanego na maxa tramwaju. Wsiada w furę i dowozi je sam - też bym tak robił. Komunikacja miejska w rejonie centrum, wrzeszcza, oliwy totalnie nie daje rady. moim ulubionym komunikatem z tramwaju jest "nie stój w drzwiach, przejdź w głąb pojazdu" - taaaa, bardzo wykonalne... większe składy, częstsze kursy... Jak taki rodzic z dzieciakiem będa mogli spokojnie wejśc do tramwaju i stanąc sobie "w głębi pojazdu" to prawdopodbnie sporo rodziców przestanie korzystać z amochodów - bo to rozwiązanie szybsze i tańsze, szczególnie teraz gdy dzieciaki jeżdżą za darmo.

        • 2 0

      • no tylko ciekawe ze jakos w pracy ludzi tyle samo, tylko dzieciaki na kolonie powysylane

        • 1 3

    • Dokładnie!

      • 2 0

  • Przecież wiadomo, że urzędnikom najłatwiej jest zorganizować SPP i kasować za abonamenty (2)

    A opinii publicznej przekazywać informację "przecież jest SPP a do obc można dojechać transporttem publicznym"
    Zatem dalej wspólnie udawajmy że jest ok i kontynuujmy to "dzieło" Adamowicza.

    • 43 10

    • Tym bardziej że sami wyposażą się w plakietki "bez opłat"

      • 1 0

    • Ciekawe gdzie umieścisz 20 000 miejsc

      • 2 0

  • Jeżdżę w tę okolicę - szkola 35 i Olivia od 10 lat

    Jeszcze parę lat temu nie było najmniejszych problemów. Odkąd ruszyły biurowce rozpoczęła się mordęga i dla takich jak ja i dla okolicznych mieszkańców. Widać autor pisze pod zamówienia Olivia Biznes Centrum. Tu nie zaprojektowano odpowiednich dojazdów i wyjazdów przed rozpoczęciem budowy oraz wystarczającej ilości miejsc parkingowych. To mieszkańcy i miasto ponoszą wszelkie dodatkowe koszty. Widać układ gdański na to pozwala. Wybrani do miasta radni powinni się już dawno spalić ze wstydu.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane