- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
- 2 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (14 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (875 opinii)
- 4 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (158 opinii)
- 6 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
Nietypowy chodnik dla aut w Gdańsku. Rura zdecydowała o zabudowie
Wzdłuż nowego budynku przy ul. Długie Ogrody powstał chodnik, a właściwie nawierzchnia przypominająca chodnik, bo pełni jednocześnie funkcję dojazdu do miejsc parkingowych. Takie rozwiązanie to efekt projektu planu Biura Rozwoju Gdańska z 2011 r., które zdecydowało, by odsunąć historyczną linię zabudowy, dopuszczając parking i tym samym nie przekładać rury kanalizacyjnej przed nowym budynkiem.
W najbliższych dniach będą przekazywane nabywcom wszystkie 252 mieszkania i 7 lokali handlowo-usługowych. Jak informuje deweloper, projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego od dawna nie ma już wolnych lokali na sprzedaż.
Chodnikiem na parking?
Zbliżający się odbiór oznacza także odsłanianie przestrzeni ogólnodostępnej wokół budynku. Zastosowane tu rozwiązania budzą jednak wiele kontrowersji wśród naszych czytelników.
- To jest chodnik czy parking? Przecież takie rozwiązanie będzie przyczyniać się do konfliktów i niebezpiecznych sytuacji na linii kierowca - pieszy. Kto komu powinien ustąpić pierwszeństwa na tym dziwnym tworze przestrzennym? - zastanawia się pan Andrzej.
- Ulica Długie Ogrody to najbrzydsza część Śródmieścia, która wygląda jak wielki komis samochodowy. Teraz przed nowym budynkiem przewidziano kolejną "wystawę" aut. Kawałek dalej ma powstać jeszcze parking wielopoziomowy. Czy urzędnicy odpowiedzialni za planowanie przestrzenne nie mają żadnego pomysłu na miasto i jedyne, co potrafią projektować, to parkingi? - pyta pan Stanisław.
Kolejny parking-szkieletor w Gdańsku przy Długich Ogrodach?
Tak będą wyglądać nowe parkingi kubaturowe w Gdańsku
Deweloper: to estetyczny ciąg pieszo-jezdny
Deweloper przekonuje, że zastosowane rozwiązanie jest zarówno bezpieczne, jak i estetyczne, choć bez oznakowania może wprowadzać w błąd.
- Dojazd do miejsc parkingowych prowadzi ciągiem pieszo-jezdnym. Jest to rozwiązanie popularne i często stosowane na osiedlach oraz terenach prywatnych. Ze względów estetycznych, został on wyłożony płytami deptakowymi i być może stąd właśnie mylne wrażenie niektórych osób - mówi Andrzej Miś z biura prasowego Budimex Nieruchomości. - O przeznaczeniu danego ciągu zawsze jednak decyduje oznakowanie poziome bądź pionowe, a nie materiał posadzki. Główny ruch pieszych na ul. Długie Ogrody odbywa się chodnikiem, który jest zlokalizowany na terenie miejskim, wzdłuż ulicy i ogólnodostępnych miejsc postojowych.
Wjazd na naziemne miejsca parkingowe zlokalizowano w połowie długości budynku od strony ul. Długie Ogrody. Jest on zabezpieczony szlabanem, ponieważ prawo do parkowania tutaj będą posiadali jedynie mieszkańcy. Dla mieszkańców przewidziano też miejsca w hali garażowej, zlokalizowanej w kubaturze budynku, przy czym ich "dopełnieniem" do przelicznika jedno miejsce parkingowe - jedno mieszkanie, są właśnie miejsca przed budynkiem.
Urzędnicy: przełożenie rury kanalizacyjnej podrażało inwestycję
Dlaczego deweloper zrealizował budynek w takim kształcie? To w dużej mierze zasługa Biura Rozwoju Gdańska, które odpowiadało za przygotowanie w 2011 r. projektu planu zagospodarowania dla tej części Gdańska.
Z jego zapisami nie zgadzało się Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które postulowało zachowanie historycznej linii zabudowy, przybliżając tym samym budynek do istniejącego chodnika, bez możliwości tworzenia od strony głównej elewacji miejsc parkingowych. Te mogłyby powstać jedynie wewnątrz budynku lub na jego zapleczu.
Przeszkodą w spełnieniu postulatów stowarzyszenia okazała się rura kanalizacyjna wzdłuż ul. Długie Ogrody, która przebiega pod nowo powstałym ciągiem pieszo-jezdnym i miejscami parkingowymi.
- Przełożenie tej rury jest niesłychanie kosztowne i zniweczyłoby możliwość zainwestowania. Dlatego w projekcie planu dopuszcza się kształtowanie pierzei z uwzględnieniem tego kolektora [w istniejącej lokalizacji]. Ulica Długie Ogrody uległaby wówczas łagodnemu rozszerzeniu, co mogłoby być nową wartością w kształtowaniu tej pierzei - argumentował odrzucenie uwagi FRAG-u na sesji Rady Miasta Gdańska w 2011 r. ówczesny dyrektor BRG Marek Piskorski.
[2015 r.] Ważne zmiany w BRG. Edyta Damszel-Turek dyrektorem
Radni miasta jednogłośnie poparli projekt planu
Za przyjęciem uchwały zagłosowali jednogłośnie wszyscy 33 radni obecni na posiedzeniu. Nikt nie postanowił zabrać głosu w dyskusji czy zadać pytania o zapisy projektu planu.
Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej po ponad ośmiu latach od przyjęcia planu nie kryje gorzkich słów pod adresem Biura Rozwoju Gdańska.
- To kolejny przykład, kiedy zignorowano głos strony społecznej, w efekcie czego powstała nieciekawa przestrzeń miejska, z którą będziemy musieli zmagać się przez najbliższe dekady. Zamiast naprawiać błędy z przeszłości, BRG wciąż popełnia kolejne i to na własne życzenie - ocenia Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia.
Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
Inwestycje
Garden Gates - Długie Ogrody 18
Miejsca
Opinie (94) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-08 07:41
Garden gacie (1)
Nazwami zbliżamy sie do cywilizacji, mentalnie jeszcze daleka droga
- 37 6
-
2019-08-08 15:10
jak zwykle Janusz prześmiewca i jego wybitne opinie. Panie Januszu, bywa Pan gdzieś poza swoją wsią pod miastem typu Banino, Bojano, Rębiechowo?. Chyba nie bo gdyby Pan bywał to by wiedział że na świecie takie ciągi w wielkich miastach nikogo nie dziwią.
- 2 3
-
2019-08-08 14:32
Genialne !!!
- 2 2
-
2019-08-08 14:06
Teraz jest lepiej niż było
i to na sto procen. A marudom mówimy stanowcze nie!
- 6 6
-
2019-08-08 08:54
Nie pojmuję, w czym tu jest problem. To takie dmuchanie balonika, aż pęknie. (1)
Przecież, gdy kierowca będzie chciał wjechać na miejsce parkingowe, a akurat ktoś będzie przechodzić, to czy korona komukolwiek z głowy spadnie, gdy pieszy, czy kierowca wzajemnie siebie przepuszczą? Odrobina dobrego wychowania i zwykłej sympatii wystarczy. Ileż razy człowiek zatrzymuje się, aby przepuścić gdzieś pieszego, a ten z reguły uśmiechem dziękuje i po prostu jest miło. Naprawdę, nie szukajmy dziury w całym i nie mnóżmy problemów, których po prostu nie ma. Pamietajmy o magicznych słowach: proszę, dziękuję, przepraszam - uczą ich już w przedszkolu...
- 14 13
-
2019-08-08 13:04
W idealnym świecie
Tak właśnie by było. Ale chyba rzadko wychodzisz z domu... niestety, rzeczywistość jest jaka jest, a na Długich Ogrodach widać to dobitnie co dzień: mało kto respektuje "strefę 30", jak na skrzyżowaniu z Elbląską jest zielone, to kierowcy przyspieszają żeby zdążyć, nie patrząc czy ktoś się zbliża do przejścia czy nie, a o zasadzie prawej ręki na skrzyżowaniach równorzędnych to szkoda by gadać.
Z resztą, o jakim dobrym wychowaniu Ty mówisz? Czy objawia się ono parkowaniem na chodnikach lub trawnikach? Czy może grzaniem przez miasto stówą? A może brakiem umiejętności jazdy na zamek, przepuszczaniu innych kierowców przy zmianie pasów, ustępowaniem pierwszeństwa na ruchliwych skrzyżowaniach?
Chciałbym, żeby było tak jak mówisz, ale niestety - w większości przypadków, polski kierowca to cham i prostak z klapkami na oczach, dla którego ważne jest tylko to, aby on się poruszał.- 5 1
-
2019-08-08 07:10
Oskarżanie miasta o złą politykę, to jest...mowa nienawiści (2)
- 52 39
-
2019-08-08 12:57
dlatego radni PiS też głosowali za tą polityką
walnijcie się w czoło, prestiżowcy
- 1 2
-
2019-08-08 10:17
pozdrów Jara
- 4 10
-
2019-08-08 12:23
Miało być tanio to jest
brakuje jeszcze ogrodzenia ;) piękne getto by wtedy było
- 6 3
-
2019-08-08 12:22
posadzka
Ciekawe jak ta posadzka będzie wyglądać po miesiącu ciągłego jeżdżenia? Ile płyt będzie zwyczajnie popękanych?
- 7 0
-
2019-08-08 08:57
parking zamiast chodnika to nic w porównaniu z wybudowaniem budynku w granicy działki pod oknami ludzi już tam mieszkających (3)
Zniszczona cała droga wewnętrzna, brud i kurz do dzisiaj nie posprzątany, na budowie wrzeszczący Ukraińcy - tak pracuje Budimex
- 16 5
-
2019-08-08 11:21
ha ha ha
na budowie zazwyczaj jest brud i kurz :-) Po zakończeniu budowy na pewno będzie łądniej. Tak jak robisz remont w domu to czas remontu jest koszmarem a po posprzataniu jest super. Nie ma co narzekać.
- 3 2
-
2019-08-08 10:21
no to zgłoś do nadzoru lub do straży miejskiej a a nie zrzędzisz jak stary fortpian.
- 2 4
-
2019-08-08 09:51
W Gdańsku z mieszkańcami się nie liczą
Tu najważniejsi są deweloperzy
- 8 1
-
2019-08-08 07:58
(1)
Gdańsk - Miasto Deweloper. Za chwilę będzie budynek na budynku, zero zieleni no chyba że wciskana wszystkim tęcza ... zostaną sami obcokrajowcy i przyjezdni, a miejscowi wyjadą żyć spokojniej pod Pruszcz. Dziadostwo i tyle.
- 22 7
-
2019-08-08 11:14
Ale dzięki tym nowym budynkom masz nowoczesne miasto
Gdańsk jest w czołówce miast w Europie, które chce się odwiedzić. A ciebie to nie cieszy?
- 3 1
-
2019-08-08 08:20
Nuedouczeni architekci? (1)
Kto zasiada w tym Biurze Rozwoju? Jacyś niedouczeni architekci, którzy nie mają nawet odrobiny zmysłu estetyki? Dziwię się też deweloperowi, który dla estetyki nie chciał tego "ciągu pieszo-jezdnego" wrzucić za budynkiem. To miejsce mogłoby być pięknym salonem Gdańska. Parking kubaturowy wrzucić pod ziemię w miejscu obecnego parkingu naziemnego. Stworzyć pierzeję nowych kamienic po stronie prawej. Zrobić Nowy Rynek / Plac miejski z fontanną. Wstawić stylowe oświetlenie i zarys dawnych torów tramwajowych. Nie trzeba za wiele.
Zaczynamy być parkingowym zagłębiem a nie miastem turystycznym- 21 3
-
2019-08-08 10:47
za budynkiem są bloki w których też mieszkają ludzie i mogą sobie nie życzyć takiego ciągu.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.