• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie ósmy budynek biurowy OBC

bra
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę budynku Prime B.
  • Olivia Prime B będzie ósmym budynkiem kompleksu OBC.
  • Budynek Olivia Prime A został oddany do użytku w zeszłym roku.

Trwa budowa kolejnego budynku kompleksu biurowego Olivia Business Centre - Prime B zobacz na mapie Gdańska, który zostanie połączony z oddanym do użytku w zeszłym roku budynkiem A zobacz na mapie Gdańska. Razem osiągną powierzchnię 56 tys. m kw. Na dachach obu 55-metrowych budynków znajdą się tarasy widokowe.



W czwartek wmurowany został kamień węgielny pod budowę biurowca Olivia Prime B. Będzie to już osmy budynek kompleksu, który powstaje od 2010 roku. Do tej pory przy al. Grunwaldzkiej w sąsiedztwie Hali Olivia powstały biurowce o łącznej powierzchni ok. 145 tys. m kw.

Budynek Prime B (26 tys. m kw.) powstaje obok oddanego w zeszłym roku budynku A (30 tys. m kw.), z którym zostanie połączony.

- Ich łączna powierzchnia wyniesie 56 tys. m kw. więc razem będą zaliczane do jednego z dziesięciu największych, pod względem powierzchni, budynków biurowych w Polsce - mówi Dagmara Rybicka z OBC.
Tak będą razem prezentowały się budynki Olivia Prime A i B. Tak będą razem prezentowały się budynki Olivia Prime A i B.
Budowa Olivii Prime B ma się zakończyć na przełomie 2019 i 2020 roku.

Z kolei na początku roku inwestor złożył wniosek o wydanie pozwolenia na budowę dziewiątego budynku w ramach projektu OBC. Na razie jednak nie są znane szczegóły tego przedsięwzięcia.

Projekty niemal wszystkich budynków OBC powstały w gdyńskiej pracowni BJK Architekci.

Przypomnijmy, że na początku lutego wiecha zawisła na Neonie zobacz na mapie Gdańska - ostatnim budynku kompleksu biurowego Alchemia, który znajduje się po drugiej stronie skrzyżowania.
bra

Opinie (135) 2 zablokowane

  • A co z parkingami i dojazdem do tego nowego biurowca?? (7)

    Czy miasto i wlasciciele maja jakas koncepcje?

    Czy tylko budowac budowac a potem sie zastanawiac...albo i nie zastanawiac tylko podwyzszac ceny za parkowanie!!

    • 18 17

    • Jest skm jest tramwaj są ścieżki rowerowe... Autobusuw malo.

      Po co sie bujac autem do pracy w biurze? Lapka w plecak nie zmieścisz?

      Problemem sa dzieci żłobki itp ale to juz miasto daje ciala bo w wielu dzielnicach brakuje miejsc i trzeba dzieci wozic ... Sam tak mam ale do pracy jade komunikacja.

      Rozumiem jak mieszkasz nadzielnicach poludniowych .. to faktycznie wspolczuje ale za to masz mniejsze raty kredytu. Jest balans w przyrodzie.

      • 2 3

    • Koncepcja jest tak że masz obok SKM. (2)

      • 9 6

      • Dojadę tą skmką do Brzeźna? (1)

        • 7 1

        • Skoro zdecydowałeś się mieszkać w Brzeźnie, to sam jesteś sobie winien.
          Nie obarczaj innych odpowiedzialnością za swoje życiowe porażki :D

          • 7 6

    • Masz pelna komunikacje miejska wiec niczego wiecej nie brakuje, no moze helikopterow albo sterowcow.

      Jak chcesz miec blisko do pracy w biurowcu kup mieszkanie w okolicy lub wynajmuj. Swoje na Jasieniu wynajmiesz komus innemu. Sam przeprowadzisz sie do Oliwy/Wrzeszcza i w 5 minut bedziesz w pracy. Do tego zaoszczedzisz na paliwie i traconym wczesniej czasie na dojazdy itd. Same plusy.

      • 1 4

    • (1)

      w nowym jorku miejsce parkingowe na manhatanie kosztuje milion dolców. w gdańsku jest taniej, więc jak kogoś stać, to niech sobie kupi

      • 2 4

      • W nowym jorku metrem podjedziesz niemal pod drzwi. W trojmiescie to bez samochodu to masochizm.

        • 6 2

  • fajne ale o polowe za ...niskie soo !

    • 4 6

  • dlaczego OBC nie zrobi tunelu z peronu SKM w swoją stronę, tak jak Alchemia? (6)

    • 30 6

    • alchemia tego przejścia nie zrobiła (1)

      tylko odremontowała. Mogliby za to zrobić kolejne przejście albo kładkę na końcu peronu (w stronę gdańska), tak aby odciążyć istniejące przejścia i zmniejszyć ruch. Wiem, że jest pewnie z 10 powodów dla których tego nie da się zrobić, ale na pewno byłoby to pomocne. Szczególnie mając na uwadze, że za biurowcami kompleksu Alchemia powstają kolejne...

      • 3 6

      • Nie masz racji

        Torus za własną kasę (3 mln) na przebicie tunelu od strony biurowców do peronu

        • 13 0

    • (3)

      Żeby nie pędzić ludzi pod ziemią, skoro mogą iść chodnikiem.

      • 11 6

      • (2)

        W naszym polskim klimacie wolalbym isc pod ziemia. Czlowiek nie moknie, nie marznie, nie trzeba przechodzic przez jezdnie.

        • 7 8

        • to sobie chodź kanałami (1)

          jak szczur

          • 2 9

          • A ty chodz chodnikami, jak plebs ze wsi.

            • 6 8

  • Wincyyyyyj (1)

    wincyj biurowców!! Co tam mieszkańcy, co tam korki! Nie poprawiajmy komunikacji ale budujmy budujmy budujmy. Kasa musi się zgadzać!

    • 17 12

    • DObrze napisales

      Wiecej biurowcow, wiecej kasy to wszystko wplywa na dobrobyt 3 miasta

      • 6 1

  • (1)

    Tylko co w tym interesującego?Czyżby kryptoreklama?

    • 4 7

    • Oczywiscie ze jest to reklama firmy produkujacej prety stalowe.

      • 4 0

  • Najemcy powinni się zrzucić na dodatkowe kursy PKM

    • 14 1

  • A teraz policzcie ile moze byc warta cala okoliczna zabudowa biurowa.

    I zestawcie to z inwestycjami w okoliczna infrastrukturę, do których miasto zobowiazalo inwestorów tej całej zabudowy biurowej. Gigantyczne molochy przy glownej ulicy Trojmiasta i przy SKM, stawiane w celu zarobkowym, a miasto do niczego inwestorów nie zobowiazalo. Ta sama ulica, ten sam peron SKM, te same dziurawe i koślawe chodniki. A molochy generują ruch dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy ludzi dziennie.

    • 27 0

  • Rośnie budynek (4)

    A Grunwaldzka i chodniki okoliczne bez zmian w przepustowości .... + skład MEVO przed budynkiem.

    • 21 5

    • Przepustowość skończyła się lata temu.

      Wiedziały gały co brały. Latem rower, zimą renifery.

      • 4 1

    • Zwiększanie przpustowości nic nie daje. (2)

      Tak robiono w USA w latach 50-70.
      Tam trzeba zlikwidować jedną jezdnię i puścić tramwaj do Oliwy.

      • 7 11

      • (1)

        Skąd się tacy biorą, chyba na rowerku główkę przewiało... przecież tam jest już tramwaj

        • 6 4

        • ale tramwaj jest za daleko - powinien stawać przy każdym budynku;)

          • 4 2

  • najszybciej na świecie i tak rozwija się Gdynia!!! (10)

    • 60 16

    • najszybciej w całym kosmosie, inwestycyjny tygrys (4)

      radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie
      Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód. O tym jednak było wiadomo już wcześniej, gdyż Marek Łucyk, nowy wiceprezydent miasta zajmujący się inwestycjami, poinformował, iż koncepcję modernizacji trzeba przeprojektować, aby do maksimum zwiększyć przepustowość planowanej ulicy. Zważywszy, że na Chwarznie i Wiczlinie zamieszkać ma w najbliższych latach nawet dodatkowe 20 tysięcy osób, ten krok jest akurat ze strony urzędników logicznym posunięciem. Także dlatego, że poprzednia koncepcja rozbudowy ul. Chwarznieńskiej poddana została miażdżącej krytyce ze strony mieszkańców i ekspertów.

      • 6 0

      • (1)

        Oby te 27 milionów wróciło nie w postaci kolejnej drogi dla słoików porzucających potem samochody na każdym trawniku (bo przecież nie zhańbią się płaceniem za postój w strefie). Proponuję przeznaczyć na bramki przy każdym wjeździe i organiację systemu myta od wielbicieli sarenek.

        • 1 4

        • od tego są węzły żeby mieszkańcy i słoje zostawiali graty. te miliony już nie wrócą

          Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

          • 3 0

      • radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy (1)

        pewnie jesteś abnegatem totalnym i mimo braku Państwowej Spółki Wodnej byś budował ? A następnie mieszkańcy płaciliby odszkodowanie. Od PiS=owska logika oby z tych mandatów opłacić sobie wyborców poprzez 599 + i 1000 dla emerytów bo nie ma pieniędzy w budżecie.

        • 1 5

        • szczurek siedzi przy korycie 25 lat i nie miał czasu przygotować prostego projektu

          za to na projekt urzędu miasta bis, wydał 6 milionów złotych:)
          ile kosztował projekt budynku w cudzym parku rady europy? 8 milionów:))??

          • 6 0

    • Gdynia rozwija się w sposób planowy i zrównoważony, (4)

      jak każe miasto na świecie, które otrzymywało to najwyższe wyróżnienie.

      • 3 8

      • (3)

        Jedni maja PKM, Olivia Center, remontowane drogi... inni maja wyroznienie. Kto co lubi.

        • 14 4

        • (1)

          Analiza przeprowadzona przez Parlament Europejski dotycząca miast powyżej 100 tys. mieszkańców pokazuje, że w Polsce podobnie jak w Niemczech jest stosunkowo mało „inteligentnych miast" jedynym rodzynkiem jest własnie Gdynia. Podobna sytuacja jest w całej Europie Wschodniej, w której takich miast jest niewiele w porównaniu z resztą Europy. Liderami wdrażania idei smart cities są państwa nordyckie (wszystkie miasta) oraz kraje Europy Zachodniej, takie jak Holandia lub Austria (większość miast). Również ok. połowy miast w Wielkiej Brytanii. Własnie w tych miastach ogranicza się transport i zwęża drogi. Czy OBC to jakiś wielki cymes, dla mnie nie, ale faktycznie mając w perspektywie bezrobotnych absolwentów UG to chyba najlepsze co się mogło trafić?

          • 5 10

          • i co z tej analizy? przybyło inwestycji? ubyło dziur w drogach?

            • 6 1

        • No nad tymi drogami to musicie jeszcze popracować, bo na razie komplet uszkodzeń zawieszenia mam z Gdańska. Artykuł jest o inwestycji w Gdańsku, wczoraj był inny o inwestycji w Gdyni - nie można tego naprawdę pisać pod odpowiednimi wątkami, tylko ciągłe wojenki? Weźcie wy w końcu wyluzujcie, jestesmy jednym obszarem (pseudo)metropolitarnym.

          • 7 0

  • Poprzednie budynki pięły się w górę bardzo szybko. Ten "stoi w miejscu". Alchemia i Skanska wygrywają w tempie.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane