• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozliczenia pre-paid - zarządzanie i kontrola zużycia energii

25 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Rosnące ceny mediów: wody, gazu, energii elektrycznej, spowodowały, że wiele osób analizuje swoje wydatki, szukając poprzez ich kontrolę potencjalnych oszczędności.



Dostawcy mediów, również w ramach oszczędności, ograniczają koszty związane z odczytami liczników, redukując je do dwóch w roku i zastępując rzeczywiste rozliczenia dwumiesięcznymi rachunkami częściowymi, których wysokość jest określana na podstawie historycznych danych. Z punktu widzenia klientów, którzy chcą kontrolować swoje wydatki, taka forma rozliczeń stanowi utrudnienie. Trudno jest zidentyfikować, co i w jakim czasie wpłynęło na wysokość średniego rachunku.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, w ramach nowej linii produktowej Smart Eco Energa-Obrót SA wprowadziła usługę Rozliczenia pre-paid. Zamówić ją może każdy klient z grupy taryfowej G z terenu Gdańska, Słupska, Płocka, Kalisza oraz Koszalina. W niedługim czasie dostępna będzie w pozostałych Oddziałach Energi (Elbląg, Olsztyn, Toruń).

Usługa ta opiera się na montażu u klienta odpłatnie licznika przedpłatowego, który działa na podobnej zasadzie, jak komórki pre-paidowe (na tzw. kartę). System ten pozwala na dowolną częstotliwość zakupów porcji energii. Klient sam decyduje, czy chce kupować porcje energii wystarczające na kilka dni, tydzień czy miesiąc. Jednocześnie, sprawdzając stan licznika, codziennie może kontrolować wpływ poszczególnych urządzeń elektrycznych i czasu ich używania na wielkość zużycia energii.

Rozliczenia pre-paid mają jeszcze jedną ważną zaletę - nie pozwala się zadłużyć! Kiedy klient nie dokona zakupu i zużyje cały zapas energii, licznik zamyka dopływ prądu do czasu ponownego doładowania.

Więcej informacji o systemie przedpłatowego rozliczania energii znajdziesz na stronie smarteco.pl

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (9)

  • super (1)

    Energa wprowadza rozwiązania jak dla czarnej biedoty w stanach.

    "Usługa ta opiera się na montażu u klienta odpłatnie licznika przedpłatowego"

    "mają jeszcze jedną ważną zaletę... licznik zamyka dopływ prądu do czasu ponownego doładowania"

    Powodzenia jeżeli masz coś co wymaga ciągłego podłączenia, np. lodówka.

    • 7 4

    • dobre w mieszkaniu na wynajem

      niech wynajmujący martwi się zakupem energii

      • 3 0

  • niech lepiej zrobią porządek w swoim POK-U we Wrzeszczu. tam jest jakis koszmar. w kolejce stoi kilkadziesiąt osób, czekania tak myślę na ok.2h. zlikwidowali p-kt na Przymorzu . hasło mają wywieszone "obsługujemy z klasą", a na to obsłużenie trza czekać ze 2h. są bezczelni i niech się nie kompromitują. może tak by jakś kamerka z TV Gdansk tam weszla, może by wtedy poszli po rozum do głowy. tam jest kolejka, jak k...wa za komuny

    • 6 1

  • rozliczenie (1)

    Tego typu rozwiązanie już sie nie sprawdza, gdyż 14 stycznia 2011 r. podałem stan licznika i do dnia dzisiejszego nie otrzymałem e-fartury. Energa poinformowała mnie że w ciagu trzech dni dostarczy mi fakturę, niestety do dnia dzisiejszego jej nie otrzymałem. Pojawia sie tylko kominukat że ze względu na duże zainteresowanie klientów termin wystawienia fatrury przesunie sie o kilka dni.

    • 1 3

    • To o czym piszesz to inna usługa

      Piszesz o Rozliczeniach Rzeczywistych czyli formie post-paid a Rozliczenia pre-paid to coś zupełnie odwrotnego. Tu nie podajesz stanu licznika tylko kupujesz kody doładowania tak jak w komórce na kartę.

      Odnośnie tej drugiej usługi to się nie dziwię, że jest duże zainteresowanie skoro można pozbyć się w ten sposób prognozy.

      • 0 0

  • ja zainstalowałem taki licznik w mieszkaniu które wynajmuję studentom i jest ok, jedna rzecz mi odeszła i nie muszę się głowić czy w czerwcu zostanę z rachunkami a bez studentów.... dla mnie rewelka

    • 9 0

  • dziwi mnie to ze autor tej reklamowki nie napisal :

    Ze jezeli nie zużyjesz energi ani ani to dolicza ci oplate za uzywanie licznika pre paid - TAKI MALY KANCIK o ktorym nie dowiemy sie z oficjalnych materialow zamieszczonych w necie .
    BARDZO PROSZE autora reklamowki o zamieszczenie tej informacji

    • 0 1

  • Nowe zawsze budzi nieufność i podejrzenie, że ktoś, jak zwykle, chce nas wykorzystać. Śmieszy mnie ta nieufność. Licznik pre-paidowy mam już pięć lat i uważam, że nie ma lepszej formy rozliczania energii. Z pełnym przekonaniem polecam to rozwiązanie wszystkim znajomym. Daje pełną mozliwość kontroli zużycia. Płacić trzeba oczywiście, jak za każdy inny towar i pamietać też, ale nie grożą odsetki, kary, odłączenia. Poza tym można doładować za 20, 30 zł, gdy jest cieńko w portfelu.

    • 0 0

  • Zbierajcie dowody zapłaty za doładowania energi!

    do wszystkich uzytkowników licznika pre-paid - zbierajcie dowody -paragony na doładowanie. W zeszłym tygodniu dostałam z Energi wezwanie do zapłaty!!! za zapłaconą i doładowaną energię! Okazuje się że jestem zmuszona kontrolować rozrachunki między firmą pośredniczącą ( działajaca w punktach doładowań i sklepach) a Energą, wyjaśniać bałagan u nich na koncie itd, a wszystko to zgodnie z obowiązujacym prawem. Zgroza !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane