• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiecha na biurowcu BCB. Airport City czeka dalszy rozwój

Ewa Budnik
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Realizacja drugiego budynku jest zaawansowana. Pierwsi najemcy będą mogli się tu wprowadzić pod koniec tego roku.
  • Tradycyjna wiecha na dachu drugiego budynku.
  • Terminal lotniska i przystanek PKM znajduje się kilkaset metrów od biurowców.
  • Goście na uroczystości zawieszenia wiechy.
  • Agnieszka Maciejczyk, prezes zarządu spółki BCB oraz Michał Zaraś, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie.
  • Tak wygląda aktualna koncepcja kompleksu BCB przy lotnisku. Na pierwszym planie budynek magazynowo-logistyczny (MG) i budynki budowane na zamówienie najemców (BTS 1-6). Nieco dalej obiekt rekreacyjny (R1). Bliżej lotniska sześć biurowców BCB Business Park (B1-B6), a obok nich budynki handlowo-usługowe (H1-H4). W samym rogu obiekt gastronomiczny (MC).
  • Pierwszy budynek kompleksu. Jego budowa została zakończona w 2012 roku.
  • Istniejący budynek BCB Business Parku.
  • Miejscem rekreacji przy pierwszym budynku jest element wodny, przy drugim budynku zaplanowano ogród japoński.

W Rębiechowie, obok lotniska zobacz na mapie Gdańska, trwa rozbudowa kompleksu biurowców BCB Business Park. W październiku oddany do użytkowania zostanie drugi budynek, kolejny ma już pozwolenie na budowę. Cały projekt wpisuje się w ideę powstania w otoczeniu portu lotniczego biznesowej dzielnicy Airport City.



Czy okolice lotniska to dobre miejsce na biurowce i hotele?

Budowa pierwszego biurowca w kompleksie BCB Business Park realizowana była w 2011 roku. Inwestor zapowiadał wtedy realizację pięciu biurowców, hotelu oraz centrum wystawienniczo-konferencyjnego. Budowa kolejnego biurowca miała ruszyć w 2012 roku, a cały kompleks według ówczesnych planów miał zostać wybudowany do 2015 roku, ale tak się nie stało.

- Nie jest tajemnicą, że najemcą miał być OLT Express [linie lotnicze należące do Amber Gold - red.]. Upadłość spółki spowodowała, że musieliśmy zmienić plany i projekt. W międzyczasie BCB dokupiło też dodatkowe 5 hektarów gruntu, w sumie mamy ich teraz 17, w związku z tym konieczna była zmiana całej koncepcji zagospodarowania - mówi Michał Zaraś, dyrektor ds. komercjalizacji spółki BCB.
W efekcie drugi budynek powstaje właśnie teraz. Na dachu biurowca właśnie zawisła tradycyjna wiecha. Na budowie codziennie pracuje ponad setka ludzi, więc najemcy będą się tu mogli wprowadzać już w październiku.

- W pierwszym budynku mamy ponad 20 najemców. Są to głównie firmy z branży IT, zajmujące się budownictwem, projektowaniem statków, szeroko rozumianym offshore. Drugi budynek również jest już w połowie wynajęty, zajmą go firmy z tej samej branży, w tym nasi rozrastający się najemcy z budynku pierwszego - informuje Michał Zaraś.
Właśnie w oparciu o plany rozwojowe swoich najemców i informacje o szybkim tempie rozwoju firm wynajmujących powierzchnie biurowe w Trójmieście inwestor podjął decyzję o realizacji na swoim terenie sześciu budynków BTS (ang.Build to Suit), które powstać mają na zamówienie konkretnych firm chcących mieć cały budynek biurowy do własnej dyspozycji. Nowy plan zagospodarowania działki przewiduje docelowo realizację sześciu biurowców o powierzchni 9250 m kw. każdy. Powstać tu ma także sześć wspomnianych BTS-ów (każdy ma mieć ok. 5 tys. m kw.), budynek magazynowo-logistyczny, obiekt rekreacyjny, cztery budynki handlowo-usługowe oraz obiekt gastronomiczny.

- Mamy prawomocne pozwolenie na budowę trzeciego biurowca, rozpoczniemy jego realizację kiedy tylko osiągniemy odpowiedni poziom komercjalizacji w drugim budynku. Po przerwie, realizacja naszego projektu nabierze teraz tempa - zapowiada Agnieszka Maciejczyk, prezes zarządu BCB. - W planach oprócz wybudowania nowoczesnej powierzchni biurowej jest m.in. stworzenie na terenie kompleksu przedszkola, co z pewnością będzie znacznym udogodnieniem dla pracujących rodziców. Ważną rolę odgrywać będzie także powierzchnia usługowa (m.in. gastronomia, centrum medyczne i fitness) i rekreacyjna. Zależy nam, by powstało tu swego rodzaju biznesowe miasteczko, ale jednocześnie funkcjonalne, przyjazne i umożliwiające odpoczynek - dodaje.
Lokalizacja tego parku biurowego jest dość nietypowa, jeśli brać pod uwagę położenie większości nowych biurowców przy głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta. Ale najemcy - zwłaszcza działający na rynku międzynarodowym - doceniają sąsiedztwo portu lotniczego, a pracownicy biurowca "odwrotne natężenie ruchu i korków". Dla każdego z biurowców przewidziano ponad 300 miejsc parkingowych. Nie ma tu problemu ze znalezieniem miejsca.

Generalnym wykonawcą budowy biurowca jest Warbud SA, jego projekt powstał w pracowni Grupy Projektowo-Inwestycyjnej Bass.

Czytaj także: w okolicach lotniska powstać ma tunel aerodynamiczny

W okolicy lotniska rośnie biznesowa dzielnica Airport City. Dużym zapasem gruntów m.in. pod zabudowę biurową dysponuje port lotniczy. W okolicy lotniska rośnie biznesowa dzielnica Airport City. Dużym zapasem gruntów m.in. pod zabudowę biurową dysponuje port lotniczy.
BCB Business Park wpisuje się w koncepcję Airport City, czyli nowej, biznesowej dzielnicy Gdańska, która ma powstać w pobliżu portu lotniczego. W projekt zaangażowane jest lotnisko, które poszukiwać będzie inwestorów zainteresowanych wybudowaniem na ich terenie - o powierzchni ok. 24 ha - biurowców, hoteli, centrów wystawienniczych i handlowych. Na początku roku gotowa miała być analiza rynkowo-finansowa dotycząca tego przedsięwzięcia i chociaż w prezentacji podsumowującej rok 2016 port lotniczy pokazał koncepcyjną (poglądową) wizualizację przyszłego przedsięwzięcia, to prezes nabiera wody w usta.

- Nie mogę zdradzić żadnych szczegółów na temat prac nad tym projektem - ucina krótko Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.
Poglądowa wizualizacja przyszłej zabudowy Airport City przy lotnisku. Poglądowa wizualizacja przyszłej zabudowy Airport City przy lotnisku.

Opinie (78) 1 zablokowana

  • "oczywiście, we wszystkich miastach taka zabudowa rozwija się wokół lotnisk"

    normalnie wszystkie wieżowce biurowe w Londynie są przy lotnisku, tak samo Berlin i NY... w alternatywnym wszechświecie ;)

    • 1 0

  • Zero infrastruktury dla mieszakńców (3)

    To jest właśnie nasza Polska - z Klukowa które jest położone 400-500 metrów dalej, żeby dojść do lotniska trzeba sie ciskać dziurami i w kałużach . Przysłowiowe zero chodnika. Dzieciaki w Klukowie muszą iśc drogami bo cała zgraja urzędasów nie potrafi wymusic na takich inwestorach jak Intel BCb by przy budowie swoich obiektów zrobiono coś dla lokalnej społeczności. Ech szkoda pisać...

    • 7 6

    • Drogi i chodniki w Klukowie (2)

      To prawda, - ażeby dojść do przystanku kolei metropol. na lotnisku, trzeba iść drogą bez chodnika, bez oświetlenia. Mało tego ową droga- Telewizyjna grzeją chłopcy i dziewczęta z korporacji na obwodnicę tam to jest masakra. Ludzie skaczą po krzakach ażeby nie zostać rozjechanym. Droga wygląda jakby ktoś asfalt wysypywał łopatą a to zaledwie 900 metrów w linii prostej do lotniska.

      • 2 0

      • Klukowo to inna gmina (1)

        Proponuje się udać z problemami do Wójta własnej gminy.

        • 2 6

        • Klukowo to nie twoje kowale czy Bartoszyce.. w Gdańsku od 73

          • 5 1

  • i tam powinny powstawać biurowce.. (3)

    a nie w centrum Oliwskim, to jest odcięcie dla zwiększenia ruchu w centrum.

    • 16 8

    • no tak, po prostu Slowackiego bedzie zakorkowana w obie strony (1)

      Co mialoby byc w centrum zatem?

      Bo nie mieszkania - za glosno
      NIe biura - bo przy lotnisku
      - nie centra handlowe - bo to pod obwodnica

      czyli co w miesice?

      • 5 1

      • a czy przypadkiem nie jest odwrotnie?

        rano słowaka stoi na dół a popołudniu do góry?

        • 2 1

    • akurat nie

      W centrum jest dobra KM.
      Na lotnisko jest ona średnia i przy większej ilości biurowców spowoduje to gigantyczne korki, bo każdy będzie dojeżdżał autem.

      Jednakże na pewno rozwój biurowców mocno poprawi przewozy PKM.

      • 3 0

  • Ciekawe czy pomysleli o (11)

    1. Parkingi...
    2. Opcja rozbudowy lotniska w przyszłości - drugi pas z kierunku 90 stopni + infrastruktura......o czym mówię, przecież ciągle sprzedają działki budowlane w najbliższej okolicy, gdzie potem banda krzykaczy, która wprowadziła się po budowie lotniska domaga się odszkodowań za hałas itp.....

    • 9 7

    • Pod kątem 90 już jest...
      W Gdyni...
      ;)

      • 3 0

    • (3)

      nie, na pewno nie pomyśleli, są zwykłymi typami z ulicy biorącymi się za biznes. NA PEWNO.

      • 3 0

      • (1)

        A kasę na inwestycję wzięli z prowidenta

        • 1 0

        • Nieeee z amber gold :), wystawiony typ mariusz czy jak mu tam odsiedzi swoje a koledzy dalej biznes ciągną pod inną nazwą i z innym właścicielem

          • 2 1

      • O tym powinno pomyśleć miasto

        Zresztą nie zdziw się, jeśli większość tych firm to typowy outsourcing...

        • 1 0

    • (2)

      Taaaa, drugi pas w kierunku 90 stopni.
      Na wysokich palach, nad torami kolejowymi PKM na estakadzie i na nasypie.
      :D

      • 9 1

      • Taaaaa....

        Flughafen Leipzig/Halle - zobacz jak powinno wyglądać lotnisko i przyległa infrastruktura z perspektywa pracy na następne 50 lat. Choć tam są dwa pasy równoległe. Gdyby była potrzeba takiej inwestycji, bez żadnego problemu zlikwidowali by nasyp i obniżyli poziom torowiska, by pociąg mógł przejechać pod pasem startowym i drogą dojazdową.

        • 7 0

      • Przezież większa część społęczeństwa jest tak tępa, że z prostymi sprawami i rozumowaniem sobie nie radzi.
        Co zresztą widać powyżej.

        • 6 0

    • (2)

      Wytrzyj pianę i przypomnij mi kiedy ktoś chciał odszkodowanie jeśli chodzi o gdańskie lotnisko...

      • 5 1

      • ależ oczywiście , że chcieli i chyba nawet niekórzy dostali ... (1)

        • 1 5

        • Dawaj fakty...
          Powiedzmy, że z ostatnich 5-10 lat.

          • 2 0

  • Konkurencja dla LOT-u?

    Czyli OLT nie miał być taką wydmuszką jak nam sugerowano.

    • 2 1

  • "Rozwój" Gdyni widać na każdym kroku:))) (3)

    Ucieczka firm, pogrom mieszkańców...

    • 39 6

    • laweta goni lawetę! (2)

      • 3 0

      • Groszkowe Golfy III jeszcze zwoza? (1)

        • 4 0

        • Ktoś z Rumii i Redy przecież kupuje te gdyńskie Golfy.

          • 1 0

  • (3)

    cieszę się że lotnisko w gminie Kosakowo się tak rozwija nie to co w tym gdansku
    warto było wydać ponad 100 mln

    • 8 0

    • tak tak szczur!! brawo ty!!! (1)

      • 3 0

      • brawo ja!

        • 2 0

    • Przecież właśnie o to m.i.n chodziło, aby nie pozwolić na powstanie miejsc pracy w Gdyni.

      Nie oszukujmy się, nie chodziło o konkurencję lotniczą (przecież Wizzair czy inny operator nie zdecydowałby się na loty z Kosakowa; tam nie ma odpowiedniego zaplecza).

      • 2 0

  • (1)

    To chyba o Gdyni.
    Pewnie w tych biurowcach będą projektować rakiety kosmiczne.

    • 14 1

    • zeby wy.....bać szczurka w kosmos

      • 4 0

  • Blokowisko

    Ludzie z Gdyni to mają jakieś kompleksy....wielkości. Co jest fajnego w śmiesznych biurowcach i obskurnym szarym blokowisku...ponieważ takim miastem jest Gdynia..Jedno z najbrzydszych miast w Polsce Północnej.

    • 5 4

  • I o to m.in. chodziło z lotniskiem w Gdyni (co zawsze podkreślano).

    Lotnisko to zawsze dobry pretekst do poprawienia komunikacji ze śródmieścia, a ponieważ w ciągu dnia hałas lotniska nie jest tak uciążliwy, jak w nocy i rankiem, to idealne miejsce na parki biurowe.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane