• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaostrza się spór o wiadukt na Karwinach

Patryk Szczerba
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu. Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu.

Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją do władz Gdyni. Chcą, by zamiast wiaduktu drogowego łączącego Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, powstała tam kładka pieszo-rowerowa, która nie dość, że jest znacznie tańsza, to nie przyczyni się do zwiększenia ruchu samochodowego w dzielnicach.



Jak zakończy się sprawa nowej inwestycji nad torami na Karwinach?

Nie milkną emocje dotyczące planów budowy wiaduktu drogowego między ul. Strzelców i Buraczaną, który połączy Mały Kack z Karwinami. Na zmianę decyzji liczą mieszkańcy, którzy złożyli petycję do władz miasta. Domagają się realizacji koncepcji kładki pieszo-rowerowej. Pod wnioskiem podpisało się ponad pół tysiąca osób.

Karwiny: mieszkańcy protestują przeciw wiaduktowi



- Kładka samochodowa wprowadzi na ulice Karwin setki aut dziennie. I to nie tylko na ul. Nałkowskiej, ale także na Staffa. Dla mieszkańców Karwin ta zmiana oznacza więcej hałasu, więcej spalin i przestrzeń jeszcze mniej przyjazną dla pieszych i rowerzystów niż jest ona obecnie. Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, chce promować ruch samochodowy. Czyli zamiast zmniejszać ruch samochodowy w okolicach przedszkoli i szkół, jeszcze go spotęguje - opowiada Piotr Borek, inicjator zbiórki podpisów.
Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach. Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach.
Na razie nie wiadomo, czy protest zrobi jakiekolwiek wrażenie na władzach miasta. Podobne petycje dotyczące pomnika Polski Morskiej, planu zagospodarowania Polanki Redłowskiej i Orłowa, czy uchwały krajobrazowej przeszły bez echa na korytarzach Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze o inwestycji na Karwinach zdążyły zresztą poinformować w biuletynie prezydenta i rady miasta "Ratusz" - prezentując ją jako "oczekiwaną przez mieszkańców", czym jeszcze bardziej podgrzały nastroje w dzielnicy.

- Na pewno te kilkanaście milionów złotych można wydać lepiej. Warto zaznaczyć, że podpisy składali nie tylko mieszkańcy Karwin, wiele podpisów pochodzi z Małego Kacka - dodaje Piotr Borek.
Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego ogłoszono podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Czytaj również: wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Miały być rozpatrywane dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

Miasto: nie było konsultacji, bo był wniosek mieszkańców



Tyle, że kilka godzin później głos zabrali radni dzielnicy Karwiny. Przypomnieli, że na początku roku otrzymali od wydziału inwestycji wycenę kładki pieszo-rowerowej za 2 mln zł, jako oczekiwanej opcji.

Nie ukrywali, że nowy pomysł władz miasta im się nie podoba i nie wiedzą, skąd tak radykalny wzrost szacowanych kosztów. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

Zobacz też: Karwiny: chcieli kładkę, będzie wiadukt

Postępowanie władz miasta tłumaczył wiceprezydent Gdyni Michał Guć, opowiadając, że konsultacje nie były organizowane, ponieważ o takie połączenie od lat wnioskowali mieszkańcy, stad prezydent Wojciech Szczurek uznał, że jeżeli pojawia się możliwość techniczna i finansowa, to należy przystąpić do przygotowania inwestycji.

ZDiZ: inwestycja, żeby nie było korków na Wielkopolskiej



Zarząd Dróg i Zieleni promował inwestycję jako odciążającą ruch na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Sopockiej. Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. W jaki sposób? Nie wiadomo.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Czytaj też: Urzędnicy wycofali się ze sprzedaży działki na Karwinach

Miejsca

Opinie (259) 5 zablokowanych

  • A ja się nie zgadzam (1)

    Żeby Karwiniaki jeżdziły przez mój Sopot. Bo hałas i auta. Niech sobie jadą swoją PKM raz na godzinę i potem SKM albo 21

    • 9 7

    • A ja z Sopotu mogę dojechać do obwodnicy

      Przez Karwiny ?

      • 8 1

  • Niech w końcu zabiorą się za naprawę mostu na Nałkowskiej (2)

    Na który podobno nie ma kasy, a nie d*p....ę zawracają wiaduktami. Wczoraj dwóch dekli pobiło się na kładce bo jeden drugiemu nie ustąpił pierwszeństwa, zresztą często tam trąbią i wyzywają się na wzajem z tego powodu, ale podobno teraz jest spokojniej, jak twierdzą władze, Szczyt obłudy i chamstwa. Przez Staffa i dalej Kruczkowskiego codziennie tymi wąskimi uliczkami codziennie tłoczą się setki aut a tu jakiś ćwiol wymyślił wiadukt. Palnijcie się w cabany.

    • 27 1

    • Przecież tam codziennie są takie historie

      Wyzwiska, trąbienie i jak jadą z przeciwka to pedał gazu do oporu i kto pierwszy. Aż dziw że nikt nie zginął. Mam nadzieję , że odpowiednie służby sprawdzą tą dziwną niemoc w naprawie mostu i ktoś się przyjrzy skąd nagła pomysł na wiadukt. Czyż nie przypomina sytuacji np przystanku we Włoszczowej?

      • 8 0

    • Jutro jadę tam z kamerą i niech się wstydzą ci co będą sfilmowani.

      Mam nadzieję ze jak prześlę materiał na portal Trójmiasto, będą wiedzieli co z nim zrobić.

      • 3 0

  • Jak nie chcą wiaduktu drogowego to uj w d... mieszkańcom Karwin i Małego Kacka! (1)

    Nie budować wiaduktu drogowego, ani kładki pieszo-rowerowej. Odgrodzić ich murem i niech żyją jak w gettcie!

    • 11 11

    • Przecież ona nie jest dla mieszkańców Karwin a Guć łże jak pies. Gruszecka niech też się odp...li od Karwin. Jak ja nie trawię tych ze Strzelców najpierw zajechali Hovnanian a teraz chcą dobić Karwiny. Co za roszczeniowe słoje.

      • 4 3

  • Nie wierzcie w strefę Tempo 30 ... to nie działa w praktyce. Teoria jest piękna.

    • 7 2

  • Nie wierzcie w strefę Tempo 30 ... to nie działa w praktyce. Teoria jest piękna.

    • 6 1

  • Wszyscy są za budową byle nie koło jego domu :D

    ...

    • 6 5

  • (2)

    JA tu mieszkam i chce ulice nie kładkę. A kobita chodziła po osiedlu i zbierała podpisy. Nie pytała o to w jakim kierunku się decyduję w kwestii wyboru tj czy chce kładkę czy ulice...tylko czy chcę kładkę?... Dużo ludzi nie wiedziało o drugiej alternatywnej opcji ( ulicy ) i podpisywali nie poinformowani jak leci....Jawne oszustwo. Pokupowali mieszkania cwaniaki z UM i innych firm powiązanych/ zależnych od UM mieszkania na Żniwnej a teraz pawiana świrują...bo im smród będzie przeszkadzał. Po co żeście tu przyszli?...to tak jak z tymi głosami w wyborach...poobstawiane wszystkie stanowiska a choćbyś miał fakultetów 1000 to i tak cię odrzucą...Banda...

    • 13 9

    • Ja tu tez mieszkam i nie chce zadnego wiaduktu (1)

      No i co z tym zrobisz?mamy remis:)pokupowali mieszkania na zad*piu pod lasem i wiedzieli na co sie pisza.nie beda mi smrodzic pod oknami i zatykac waskich osiedlowych uliczek.dotarlo?

      • 11 2

      • Też się przyłączam do tej opinii. Mam dzieci (maja normalne imiona i nie są wożone pod szkołę samochodem) które korzystają z przejścia przez Nałkowską . Już w chwili obecnej rano jest trudno przejść dopóki nie zatrzyma się jakiś kulturalny kierowca. Bo zazwyczaj to jadą mamuśki ze swoimi pociechami (patrz Dżesiki i Brajanki) do szkółki nie bacząc na inne dzieci bo spieszą sie do pracy . Dopóki starczy mi sił będę walczył o to aby powstała tylko kładka pieszo-rowerowa. Choć i ta nam nie jest potrzebna. Jest wiele innych bardziej potrzebnych i istotnych spraw na które te pieniądze można przeznaczyć.

        • 6 1

  • budowe osiedla zaczyna sie od zaplanowania infrastruktury drogowej a nie na odwrot.to teraz wladze niech kupia mieszkancom helikoptery jak tak bezmyslnia postepoja.

    • 17 0

  • Cwaniaki

    Niech developer który budował osiedle na Strzelców teraz dowozi mieszkańców helikopterem!!!

    • 17 1

  • Developer niezle sobie wykombinowal (1)

    Skosil niezla kase a droge dojazdowa ma wybudowac miasto przez inne osiedle.szczurek chyba naprawde mysli ze gdynia to jego ksiestwo i bedzie rzadzil dozywotnio.

    • 19 2

    • Prezes SM Karwiny tez tak myślał. Do ostatniej soboty :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane