- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (237 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (298 opinii)
- 3 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (886 opinii)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 6 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
Przystanek PKM Karwiny, mimo że powstanie dopiero za rok, już teraz działa na deweloperów jak magnes. W realizacji są trzy osiedla w jego sąsiedztwie, a budowa dwóch kolejnych ruszy w przyszłym roku. Co to za inwestycje, kiedy będą gotowe i jaka jest oferta?
Niedawno pisaliśmy o tym, że rejon na styku trzech gdyńskich dzielnic zmieni się nie do poznania w ciągu kilku lat. Wszystko za sprawą nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (ma być gotowy za rok) oraz węzła przesiadkowego, który zmieni sposób poruszania się po okolicy.
W te zmiany wpisują się także deweloperzy ze swoimi inwestycjami, obudowując niemal z każdej strony teren wokół przystanku. Obecnie w realizacji są trzy osiedla, a dwa kolejne czekają na pozwolenie na budowę.
Najnowszą propozycją w tym rejonie jest Merano Park firmy Ekolan. W ramach inwestycji na działce o powierzchni 23,8 tys. m kw. przy ul. Parkowej powstanie 8 dwukondygnacyjnych budynków. Każdy będzie składał się z 4 do 7 segmentów o powierzchni od 115 do 150 metrów kwadratowych.
- Budowa Merano Park rozpoczęła się pod koniec sierpnia. W pierwszym etapie powstają cztery budynki z 25 segmentami. Termin zakończenia prac przypada na III kwartał 2016 roku - informuje Alina Wabnic-Kamińska, pełnomocnik zarządu Ekolanu ds. marketingu.
To oznacza, że pierwsi mieszkańcy zaczną sprowadzać się tam mniej więcej w tym czasie, kiedy uruchamiany będzie przystanek PKM Karwiny. Czy wizja regularnych połączeń kolejowych miała wpływ na decyzje inwestycyjne (Ekolan kupił działkę od miasta w grudniu 2013)?
- Pod względem dostępności do komunikacji ta lokalizacja jest bardzo dobra nawet bez PKM-ki - przekonuje Wabnic-Kamińska. - Oczywiście jej pojawienie się będzie dodatkowym atutem.
Sprzedaż mieszkań w Merano Parku ruszyła w październiku. Deweloper przyznaje, że cieszą się one dużym zainteresowaniem. Nie chce jednak zdradzać cen.
Po sąsiedzku, przy ul. Leśnej , swoją inwestycję mieszkaniową realizuje ogólnopolski deweloper - firma J.W. Construction. Budowa osiedla Bernadowo Park ruszyła wiosną. Pierwszy etap składał się będzie z 10 czterokondygnacyjnych budynków ze spadzistymi dachami. We wnętrzach znajdzie się 197 mieszkań o metrażach od 33 do ponad 120 m kw. W tym samym czasie powstanie też boisko, plac zabaw oraz zewnętrzna siłownia.
Budowa potrwa do końca września przyszłego roku, a mieszkańcy zaczną się wprowadzać w IV kwartale.
- W sprzedaży pozostało 48 proc. mieszkań - informuje Marlena Grzelak, specjalista ds. sprzedaży J.W. Construction. - Ceny wahają się między 5,5 tys. a 8 tys. zł za metr.
Czy obecność PKM ma znaczenie dla klientów?
- Na pewno - nie ma wątpliwości Grzelak. - Część z nich pyta o tę inwestycję, inni ją znają, a jeszcze inni są zaskoczeni tym, że PKM powstanie.
W tym tygodniu Polnord rozpoczął sprzedaż II i III etapu inwestycji Brama Sopocka. Obejmą one budowę 42 apartamentów w metrażach od 60 do 101 m kw. Termin oddania do użytku zaplanowano na luty 2017 roku. Ceny zaczynają się już od 6925 zł za metr kwadratowy.
Niedawno zakończyła się realizacja pierwszego etapu inwestycji, która powstaje przy ul. Sopockiej , na granicy dwóch miast. W jej ramach powstało 9 nowoczesnych dwupiętrowych budynków z 54 mieszkaniami.
Swoją inwestycję przy PKM planuje także Inpro. Deweloper jest w przededniu rozpoczęcia budowy osiedla, które powstanie na wzniesieniu między ul. Strzelców a Wielkopolską .
W ramach inwestycji Azymut powstanie prawie 200 mieszkań zlokalizowanych w siedmiu budynkach o zróżnicowanej wielkości.
Deweloper jest obecnie w trakcie uzyskiwania pozwolenia na budowę. Realizacja ma się rozpocząć w I kwartale przyszłego roku i trwać do końca 2017. Już teraz można wstępnie rezerwować mieszkania, a sprzedaż ruszy wraz z początkiem robót. Ceny metra wahać się będą między 6 a 7 tys. zł.
Deweloper nabył działkę w zeszłym roku. Czy wpływ na taką decyzję miały informacje o budowie przystanku PKM Karwiny?
- To na pewno jest dodatkowy atut, ale nie powód zakupu gruntu - przekonuje Rafał Zdebski, pełnomocnik zarządu firmy Inpro. - Ta lokalizacja i tak jest dobrze skomunikowana.
Na pozwolenie na budowę czeka również spółka Willage, która zamierza postawić siedem czterokondygnacyjnych budynków z 42 apartamentami o powierzchni od 52 do 156 m kw. Budowa osiedla Vida Verde ma się rozpocząć na początku przyszłego roku i potrwa maksymalnie dwa lata.
Inwestycje
Opinie (96)
-
2015-11-22 18:36
Taa a potem mieszkańcy osiedla będą zbierać podpisy aby zlikwidować linię kolejową bo im hałasuje.
- 19 0
-
2015-11-22 13:05
Mało kto kupi tam mieszkanie z powodu przystanku PKM (1)
Większość pracuje w Gdyni, więc ma 10-15 min. do centrum autem. Kilka minut pieszo na przystanek, oczekiwanie na pociąg, podróż pociągiem, potem z dworca pieszo do pracy klika minut . W sumie przynajmniej 30-40 minut. Żaden szał. Chyba że jak juz wszyscy się wprowadzą to na wielkopolskiej korki będą takie że się jeździć nie da, już jest ciężko, a kilka tysięcy ludzi więcej zrobi swoje. Ergo: lokalizacja robi się coraz słabsza, zwłaszcza za ponad 6000 za m2.
- 16 11
-
2015-11-22 18:24
niedlugo na wielkopolskiej bedzie buspas
i nikt normalny nie bedzie z karwin zjezdzał samochodem do centrum.
W zamian autobusem dojedziesz w 15 min.
To krok w dobrym kierunku, autobusy co 3 min. a wiesniaki i tak wszedzie musza dojechac samochodem.
Auta zostawmy dla przedmiesc typu wiczlino czy sokołka.- 9 1
-
2015-11-22 17:28
Budowanie przy PKM ma sens.
Tam zamieszkają młode rozwojowe małżeństwa, i te które mają już dzieci.
Skomunikowanie z dolnym tarasem Gdańska jest ważne.
W domu jeden samochód, u bogatszych dwa.
A dziecko pójdzie do szkoły średniej, później na studia.
Młodzież będzie miała czym dojechać z "sypialni" do celu swej codziennej podróży.- 3 7
-
2015-11-22 11:35
Stacje na wypizdowie maja swoja racje bytu (1)
Od razu wiedzialem ze to pod osiedla. Ceny w ziemi w góre.
- 36 6
-
2015-11-22 17:25
wszędzie budują, ale mieszkań socjalnych nie ma na lata
- 3 4
-
2015-11-22 12:25
Panie Michale! Niech Pan ustali dlaczego niby za wiele lat powstanie drugi peron na Wzgórzu Świętego Maksymiliana. (2)
Miałbym dojazd do pracy jak w bajce. A tak, zasuwać na Gdynię Główną.
- 12 1
-
2015-11-22 17:10
no coz, jak zwykle nie ma zainteresowanych w finansowaniu takiej inwestycji
a UM Gdynia jak zwykle robi spychoteke i liczy na kogos kto wybuduje i sfinansuje inwestycje
- 5 3
-
2015-11-22 14:06
Panie Stary Satyrze
odpowiadam - po pierwsze dlatego, ze deweloperzy nie maja na Wzgorzu Nowotki (sw Maksymiliana) nic do wybudowania juz a najwspanialsza inwestycja wszechczasow - gdynska galeria handlowa - nie byla zainteresowana uczestnictwem w nakladach na ewentualny drugi peron, o kotrym pisze sie juz od 40 lat tak naprawde, jeszcze za istnienia preznego polaczenia kolejowego z kosciezyna. Po drugie nikogo nie obchodzi problem Starego Satyra w dotarciu do pracy - Satyr Stary i Mlody do swoich kolowrotkow dotra tak czy inaczej a czy w trasie zajmie im to wiecej czasu.. - co z tego, zycie Satyrow ma sie opierac na szablonie - pobudka, praca, dom/telewizja, sen.. mniej wolnego czasu to mniej czasu na myslenie i ewentualne wnioski o zyciu..
Pozdrawiam.- 17 1
-
2015-11-22 15:51
Oj chyba coraz słabiej sprzedają się mieszkania w Gdyni
- 11 1
-
2015-11-22 12:38
yyyy - wygwizdowo.pl tam powinni sie deweloperzy oglaszac (2)
za ciężko się buduje w miescie wiec lepiej far far away -a raczej cast away ostatnimi czasy. Nic ciekawego poza nazwami- ja mam pomysł
SZADÓŁKI green baltic sea view eco enklave.......- 20 5
-
2015-11-22 15:28
7 za metr na kurkinach to juz lepiej dac 4 na szadołkach
- 4 2
-
2015-11-22 14:01
to chodzi o gdyńskie Karwiny,
czy jakieś gdańskie przy Szadółkach?
- 2 0
-
2015-11-22 15:03
artykul sponsorowany
- 17 1
-
2015-11-22 14:31
"Brama Sopocka" na Karwinach?
niezły chwyt marketingowy.
do bólu i smieszne i naiwne.- 24 3
-
2015-11-22 13:51
pamietam (2)
gdzies w 1975tym jako mala dziewczynka bylam z rodzicami na spacerze w tych okolicach - pociagiem z gdyni do wielkiego kacka i tam dookola na piechote.. Na wzgorzach byly tu praktycznie tylko laki i lasy, pare zabudowan.. stary maly kosciolek.. droga do chwaszczyna po jednym pasie w jedna strone, ta na chwarzno to byla jeszcze tylko droga gruntowe utwardzona - ..teraz jedynie asfalt i beton az po horyzont.. smutno..
- 14 0
-
2015-11-22 14:07
Widać z tego, że Gdynia nam się dynamicznie rozwija (1)
i za15. lat przegonimy w ilości mieszkańców Gdańska, który powstawał w ciągu ponad tys.lat :))
- 3 6
-
2015-11-22 14:16
najwyrazniej uwazasz, ze to ilosc mieszkancow jest wykladnia sukcesu miasta..?
..a nie jest to raczej jakosc zycia tych mieszkancow..( - ktora to jakosc niewatpliwie ilosc obniza)? zapchane drogi, zapchane sklepy, zapchane osiedla.. zabetonowane tereny zielone a te uratowane - zapchane.. zadeptane, zajezdzone, zakrzyczane.. dla mrowki szczytem marzen jest wielkie mrowisko.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.