- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (872 opinie)
- 3 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
- 6 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
Dwóch chętnych na zagospodarowanie gdyńskiego Międzytorza
Jest szansa, że na przełomie 2014/2015 roku poznamy inwestora, który będzie współpracował ze spółką PKP SA przy zabudowie terenu tzw. Międzytorza . Oferty złożyły dwie firmy, jednak do tego, by na działce powstała nowa zabudowa, potrzebny jest plan zagospodarowania terenu.
Na razie PKP S.A. ujawniło dwie firmy, które zostały dopuszczone do ostatecznego etapu przetargu. To Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska. Pierwsze z przedsiębiorstw to lokalny deweloper z siedzibą w Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie osiedle Nowe Horyzonty na Grabówku i koncentrując się przede wszystkim na Rumi i Redzie.
Drugi oferent to mariaż firm, które mają już doświadczenie przy inwestycjach dworcowych. Trigranit Development zrealizowało zabudowę dworca w Poznaniu w połączeniu z galerią handlową. Działając od blisko 20 lat na rynku Europy Środkowo-Wschodniej ma na swoim koncie też inne inwestycje m.in. w Budapeszcie, Bratysławie, Pradze, czy Katowicach z flagowym obiektem - galerią Silesia City Center.
Z kolei Anguloa Trading wciąż pozostając jednym z trzech firm starających się o pierwszeństwo w zabudowie dworca Wrocław Świebodzki.
Na razie przedstawiciele PKP szczegółów negocjacji nie zdradzają, zasłaniając się tajemnicą handlową. Wstrzymują się także z deklaracją, czy umowę podpisze ostatecznie tylko jedna firma na całe 14 hektarów.
- Ostateczne zagospodarowanie zależy w znacznej mierze od koncepcji inwestora. Przyszła zabudowa powinna być wkomponowana w przestrzeń miejską i odpowiadać potrzebom rynku, lokalnej społeczności. Wybór partnera, z którym chcemy podpisać umowę inwestycyjną, powinien nastąpić na przełomie roku - informuje Paulina Jankowska z PKP S.A.
Na rozpoczęcie inwestycji możemy poczekać dłużej. Inwestor będzie zmuszony bowiem odbyć kolejne negocjacje - tym razem z miastem. Gdynia podobnie jak w przypadku terenów po Naucie, chce w pierwszej kolejności zabezpieczyć miejsce pod budowę Nowej Węglowej i przedłużenie Waszyngtona. Szacowany koszt to 100 mln zł. Miasto liczy, że w 3/4 inwestycje będą sfinansowane z pieniędzy unijnych.
Na razie wszyscy bazują na ogólnym studium przewidującym w tym miejscu m.in.: tereny usług (dopuszcza budowę obiektów o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m kw.) komercyjnych i publicznych, a także zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Bez konkretnego planu zagospodarowania się nie obędzie.
- Czekamy na pojawienie się inwestora i wtedy przejdziemy do konkretów. Nie możemy sobie pozwolić na ryzyku uchwalenia dokumentu i późniejszego zmieniania lub zaskarżania jego treści przez inwestora albo - co najgorsze - wycofania się firmy kupującej teren wyłącznie w celach spekulacyjnych - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo, że w pierwszej kolejności zostaną zabezpieczone tereny pod infrastrukturę drogową. Urzędnicy przyznają, że gotowi na ustępstwa, rozmowy w zakresie lokalizacji dróg, ale nieduże.
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie obydwu podmiotów - dodaje.
Jeśli inwestor, który będzie współpracował z PKP, rzeczywiście zostanie wybrany, bez dewelopera, o ile nie zapadną konkretne wcześniej, pozostanie tylko teren po Stoczni Nauta . Dla niego dopiero w ostatnim czasie został jednak uchwalony plan zagospodarowania, choć protesty jednej z działających tam firm nie ustają. Niewykluczone, że dokument zostanie zaskarżony, więc droga do znalezienia inwestora może się wydłużyć.
W dobrych humorach są za to przedstawiciele Polskiego Holdingu Nieruchomości. Działka po Dalmorze swojego inwestora znalazła kilka tygodni temu. Firma mLocum ma w pierwszym etapie razem z PHN rozpocząć zabudowę działki o wielkości 20 ha. Najdalej posunięta jest firma Vastint(dawne Swedecenter), która już od ponad roku prowadzi inwestycje przy centrum Waterfront (dawne Gemini) . Także i ten obiekt również docelowo ma zostać przeobrażone w nowy obiekt, o czym świadczy ostatni zakup terenu pod nową inwestycję.
Miejsca
Opinie (144) 1 zablokowana
-
2014-10-14 11:02
Najbardziej z tych planów cieszą się w Gdańsku. (4)
Gdynia nie będzie już konkurentem ani na morzu, ani na ladzie.
Za kilka pokoleń, jakiś bystry historyk zdemaskuje Szczurka, jako niszczyciela Polski Morskiej, tylkoco z tego? Ani jego, ani jego podwładnych nie będzie między żywymi. Ich potomkowie będą dawno mieszkać w Kaliforni, nie zastanawiając się nawet, skąd wzięło się to dziwne "ski" na końcu ich nazwiska.- 12 5
-
2014-10-16 23:55
tiaa bo prezydent miasta odpowiada za gospodarkę morską...
... chyba p-bało się z ministrem, tudzież szerzej rządem RP. Warszawa daje ciala od lat, taka prawda.
- 0 0
-
2014-10-14 12:37
gupi jesteś jak stary but (2)
pewnie z PRL
- 1 5
-
2014-10-14 12:57
sądząc z poziomu wypowiedzi popierasz działania Prezydenta Szczurka (1)
w zakresie niszczenia portu Gdynia, a tym samym Gdyni.
- 5 2
-
2014-10-14 16:32
A czego innego można się spodziewać po poplecznikach Wojciecha
Albo pisza bzdury, albo atakują w sposób chamski i niewybredny. To sa ich argumenty
- 5 1
-
2014-10-16 23:53
tylko nie Trigranit!
takiego bubla jak galeria w Poznaniu (nazywana żartobliwie dworcem) nigdzie nie widziano!
- 0 0
-
2014-10-15 10:30
dworzec w Poznaniu
Jak trigranit spieprzyl robote w Poznaniu mpżecie sobie poczytać w necie.Gargamel roku to najniższy wymiar kary.jak chcecie jeszcze pardziej spaprac centrum.....Ja bym im nawet nie zlecil budowy śmietnika w brazylijskiej faweli,albo blokowisku w Polsce,do wyboru
- 3 1
-
2014-10-14 22:41
Mamy pytanie, czy będzie przewidziana w międzytorzu zieleń, przestrzeń zielona dla ludzi? Jest potrzeba takiego miejsca w mieście.
- 3 2
-
2014-10-14 06:55
ja czegoś nie kumam. tyle gadali o tym międzytorzu, planu wizualizacje, a tu PZP nie ma.... no jak to? tyle lat... (3)
nochyba że urzedasy czekają, żeby pod inwestora zrobić, jak zawsze...?
- 30 7
-
2014-10-14 21:50
jakby było pzp to jak by tu wałki robić?
- 1 2
-
2014-10-14 12:26
racja, a Panie i Panowie urzędnicy, proszę wrócić do PRACY a nie minusować ;)
jw
- 7 2
-
2014-10-14 08:59
Czekają na dewelopera żeby ustawić plan zagospodarowania. A gdyby był plan zagospodarowania to mogłoby wejść 10 małych deweloperów i każdy zrobić swoje..
- 8 2
-
2014-10-14 06:50
(5)
My chcemy tam koniecznie z 4 BIEDRONKI bo my jesteśmy ubodzy i nie mamy gdzie zrobić w miarę tanich zakupów w GDYNI
- 24 8
-
2014-10-14 18:05
Myślę, że ceny mieszkań w tej okolicy będą takie, że klientów Bidronki (3)
znajdzie się jedynie wśród służby, a to za mało. Gdynia jest miastem dla młodych zdrowych, bogatych i postępowych.
Reszta, jak tu wielu pisze, wynocha na zmywak.- 2 1
-
2014-10-14 18:12
wynocha na zmywak (2)
albo do Gdańska
- 3 2
-
2014-10-14 18:19
Oficjalne stanowisko Samorządności? (1)
- 3 1
-
2014-10-14 21:49
100/100
trudno nie odnieść takiego wrażenia- 1 0
-
2014-10-14 17:58
moi koledzy wypisują wszystko na anty, a to jakoś nie POmaga
wszytko przez tego oszołoma z UMG "maRycha"
- 2 1
-
2014-10-14 06:04
1 ma byc tunnel pucka - chylońska w koncu (12)
jo
- 60 12
-
2014-10-14 08:07
(8)
poczytaj trochę o budowie geologicznej tego terenu, a później się wypowiadaj
- 6 10
-
2014-10-14 15:38
Nie masz bladego pojecia o czym piszesz. (2)
Tego tunelu nie będzie z prostego powodu - jego funkcję ma spełnić OPAT. Jeśli powstanie tunel to szanse na budowę OPAT są mniejsze.
- 2 1
-
2014-10-14 21:48
jedno z drugim nie powinno mieć nic wspólnego bo cele tych du inwestycji są zupełnie różne
- 1 0
-
2014-10-14 17:58
czyli cos w rodzaju....
- Pozyczysz mi 50 zł?
- OK, jak wróce z Radomia.
- A kiedy sie wybierasz?
- Nie zamierzam- 4 0
-
2014-10-14 11:10
Ludzie kilometrowe tunele w skale drążą.. kładą tunele na dnach cieśnin.... (4)
... przekopują tunele metra w błocie i to w strefach czynnych sejsmicznie.... nawet w kosmos człowiek lata, a Ty mówisz że nie da się zrobić kilkusetmetrowego tunelu w Gdyni?
- 17 2
-
2014-10-14 16:35
Ano nie da się. Z jednej, bardzo waznej przyczyny. (3)
A jest nią brach akceptacji miasta. Oni sie uparli ze tylko w ramach OPATu i juz Nic tego nie zmieni. Nawej jakby skauy sr*uy.
- 6 0
-
2014-10-14 17:22
Ależ oni mogą zrobić tunel bez najmniejszych strat dla OPATu (2)
Wystarczy zrobić niski tunel pod Pucką. Taki jak w Wejherowie.
- 3 0
-
2014-10-14 21:46
albo wiadukt...
- 1 0
-
2014-10-14 17:57
Gdyby mogli to by zrobili ;)
Ale przeciez nie mogą. ;)
Nie mogą zrobić niskiego tunelu na puckiej, a poczekać z pełnowymiarowym w miejscu obecnej północnej
Ważniejsza jest kolej linowa na szczyt Kamiennej lub tez Szkoła Filmowa dla 16 studentów. Infobox, superkładke rowerową obłużową oraz lotnisko pomijam ;)- 12 1
-
2014-10-14 13:03
lepszy byłby tunel na północnej do obwodnicy
- 5 0
-
2014-10-14 09:19
niemożliwe dla tej ekipy
co innego tak "ważne" rzeczy jak lotnisko...- 9 4
-
2014-10-14 06:37
Mokry sen Horały....
- 11 7
-
2014-10-14 20:36
Zabudować biurowcami i innymi nie potrzebnymi budynkami całą gdynie! (1)
Kiedyś w tych miejscach pracowało wiele tysięcy ludzi ,a teraz kupują sobie w tamtych miejscach mieszkania milionerzy żeby przyjechać na parę dni w roku nad morze lub osoby o wystarczająco zasobnych portfelach żeby mieszkać nad samym morzem. Te tereny kiedyś były wizytówką miasta północy zrodzonego z morza które dawało wielu chleb teraz mamy tam biurowce i bloki które nie pasują wg do reszty centrum miasta. A Gdynia była kiedyś taka ładna,wydajna i przede wszystkim zielona.
- 8 2
-
2014-10-14 20:46
a teraz można w ciągu 1 pokolenia cały ten dorobek spienieżyć
- 2 0
-
2014-10-14 19:44
durnota (1)
zbudują domy i biurowce, następnie będą skargi iż przeszkadzają wszystkim przetaczane wagony, a na koniec zamkną część portu i zlikwidują międzytorze.
- 5 2
-
2014-10-14 19:51
no i taki jest plan. wyżerać port kawałek po kawałku. a że Gdnia zdechnie,
to kogo to obchodzi. kasa, misiu, kasa.
- 3 2
-
2014-10-14 15:48
z wypowiedzi na forum wynika jak biedni są gdyńscy menele i abnegaci (3)
to już kolejna placówka, którą im się zabiera. Więc wystarczy poczytać ich komentarze i złorzeczenie na wszystkich dookoła a najmięcej na gdyńska władze, choć teren jest PKP.
Tylko taki menel oprócz p..wa i własnego czubka nosa nic nie widzi i nic nie chce wiedzieć.
Ot menelstwo zagnieździło sie w Gdyni, liczą, ze poprzez partie ogólnopolskie za flaszkę zagłosują i zdobędą w jakimś sensie wpływy?- 3 6
-
2014-10-14 16:01
Marych, ale ty jestes bezstronny i troskliwy. (2)
Tylko jedna zagwozdka:
wiele osobowości wykształciło się w Tobie w wyniku konieczności pracy pod róznymi nikami z ramienia UMGdynia,
czy zatrdniono Cię dlatego, zę juz miałeś wiele osobowości wcześniej i w ten sposób postanowionio zaoszczędzić na etatach PRowskich?- 5 3
-
2014-10-14 16:51
czy Gdynia musi się upodobniać do Gdańska ? (1)
Myślisz, że skoro tam zatrudniają swojaków, a na dodatek specjalistyczne firmy PR( o czym mówił nawet rzecznik, "oni tak ^dobrze piszą^od siebie" ), to tak samo robi się to w kryształowej z przejrzystości naszej Gdyni?
- 2 3
-
2014-10-14 16:56
Istotnie, w Gdyni odbywa się to inaczej. W Gdyni zatrudnia się fanatyków religijnych.
O "kulcie jednostki" w Gdyni mówił juz ok. 2010 roku sam Szczurek na łamach pisma UM w jakimś wywiadzie ;)
No cóż wyznawcy boskości i nieomylności Słońca Bałtyku, są znacznie skuteczniejsi i tańsi we wmawianiu ludziom, że ich władca jest bogiem.
Przykre tylko, ze Szczurek i jego ludzie nie wahają się wykorzystywać osoby chore psychicznie, jak Marych o wielorakiej osobowości.- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.