• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przy ul. Morskiej powstanie nowe osiedle

Patryk Szczerba
29 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Gdynia zmienia plan miejscowy, by u zbiegu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni mogło powstać osiedle mieszkaniowe. Obecnie obowiązujący plan przewiduje budowę obiektu handlowego.



Co powinno powstać na styku Estakady Kwiatkowskiego i ul. Morskiej?

Przypomnijmy:

  1. Teren o powierzchni blisko 44 tys. m kw. należał od 2008 roku do sieci sklepów Carrefour.
  2. Spółka odkupiła go od Gdyńskich Zakładów Naprawczych.
  3. Miało tam powstać trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni ok. 40 tys. m kw.
  4. Z planów nic nie wyszło, a teren przejęła firma Semeko.
  5. Deweloper zapowiedział w zeszłym roku budowę osiedla, do czego potrzebna jest zmiana planu miejscowego.


W Szkole Podstawowej nr 29 odbyła się publiczna dyskusja nad wyłożonym projektem dokumentu. Zakłada on, zgodnie z wnioskami dewelopera, powstanie w tym miejscu zabudowy wielorodzinnej.

Budynki wysokie do 55 metrów



Według zapisów projektowanego planu będą się tam mogły pojawić budynki, wysokość których może sięgnąć 55 metrów. Na parterze dopuszczono sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. W stanie nienaruszonym mają pozostać znajdujące się przy ul. Morskiej schrony.

Dodatkowo planiści zaproponowali przejście przez osiedle do terenu szkoły i zachowanie zieleni na znajdującej się nieopodal skarpie.

Najwięcej emocji wśród mieszkańców wzbudziły parametry wysokościowe inwestycji oraz proponowane rozwiązania komunikacyjne.

W projekcie ustalono minimum 0,9 stanowiska postojowego na 1 mieszkanie, lecz nie mniej niż 1,8 stanowiska na 1 mieszkanie o pow. użytkowej większej niż 75 m kw., 1-3 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej usług, a także 1-2 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej biurowej.

Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany. Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Mieszkańcy: za mało miejsc parkingowych



Według wstępnych obliczeń w budynkach na osiedlu ma się pomieścić ok. 2 tys. mieszkań. Inwestor będzie mógł przygotować maksymalnie 1,8 tys. podziemnych miejsc postojowych.

Podczas dyskusji okazało się, że pierwotne przedstawiane koncepcje zakładały ponad 2,5 tys. miejsc postojowych.

- To wyliczenia dewelopera, a wy je zmieniacie. Nie rozumiem, skąd takie decyzje - dopytywał jeden z mieszkańców.

Planiści: to celowe działanie



Planiści podkreślali, że teren jest dobrze skomunikowany i znajduje się w pobliżu stacji SKM oraz przystanków autobusowych. Zgodnie z rozwiązaniami przygotowywanymi w nowym studium zagospodarowania, na tym terenie liczbę samochodów trzeba zmniejszać.

- Wprowadzamy ograniczenia. Deweloper jeśli będzie stawiał zabudowę mieszkaniową, to nie będzie mógł zrealizować wybranej liczby mieszkań. Parkingowy wskaźnik blokuje możliwość realizacji inwestycji z dowolną liczbą lokali mieszkalnych - odpowiadali planiści.
Mieszkańcy nie ukrywali także obaw o dojazd i wyjazd z osiedla. Dojazd do budynków ma się odbywać ul. Działdowską. Wjazd i wyjazd z ul. Morskiej został dopuszczony. Wyjazd z osiedla ma się odbywać z łącznicy Trasy Kwiatkowskiego.

Jeśli osiedle, to konieczne zmiany w infrastrukturze



W projekcie planu przewidziano przebudowę ul. Działdowskiej i przebudowę lub rozbudowę skrzyżowania ul. Działdowskiej z ul. Morską.

- Kto za to zapłaci? Pewnie my jako mieszkańcy w podatkach, robiąc inwestorowi prezenty - zastanawiali się uczestnicy.
Urzędnicy odpowiadali, że kwestie drogowe były dogłębnie analizowane, a koszty w ramach "umowy drogowej" może ponieść inwestor.

Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej. Uwagi można składać do 13 sierpnia.

Miejsca

Opinie (343) ponad 20 zablokowanych

  • Etatowe marudy (10)

    Puste klepisko pełne meneli było by najlepsze według wypowiadających się tu mieszkańców albo narzekanie na brak terenów zielonych w mieście w ponad 30% porośniętym lasem. No po prostu mistrzostwo marudzenia. Jedyna słuszna uwagi to że planują za mało miejsc parkingowych

    • 16 48

    • (5)

      Idź sobie z Oksywia, Obłuża czy nawet z Placu Kaszubskiego do tych 30% porośniętych lasem...

      • 13 4

      • Plac Kaszubski (4)

        Tia piec minut na skwer 15 na kamienną górę. Mieszkania w centrum tez niezła paranoja. Tam powinny być same biura i urzędy

        • 4 8

        • (2)

          W takiej koncepcji widok dziecka maszerującego parę kilometrów do najbliższej piaskownicy nie będzie niczym dziwnym.

          • 10 3

          • I wszystko ok (1)

            Kto przy zdrowych zmysłach mieszka z dziećmi w centrum

            • 0 7

            • Pewnie ich rodzice.

              • 8 0

        • "15 min na Kamienną Górę"

          i co?
          Plac budowy i płoty. A nawet jak kiedyś skończą, to dziki tłum "turystów"...

          • 7 1

    • lasu jest ponad 50% (1)

      powierzchni miasta

      • 4 7

      • no i?

        No i nie ma go tam, gdzie są ludzie...

        • 4 3

    • A znasz taka piosenke Wysockiego - "Moskwa - Odessa"? (1)

      Poszukaj, posluchaj.
      Dla ulatwienia, kluczowe slowa to "a mnie tuda nie nada".
      Zielen moze i jest ale nie tam, gdzie sie jej oczekuje. Prosze to przyjsc do wiadomosc, a stare analogii o statystycznej ilosc nog z moim pajakiem ptasznikiem nie chce mi sie przytaczac.
      Wiec skoncz te prymitywnie urzednicze polajanki.

      • 11 6

      • Dokładnie

        Według tej logiki jakby do Warszawy włączyć Puszczę Kampinoską to wtedy można zabetonować Łazienki, bo przecież procent zadrzewienia nie zmaleje, a mieszkańcy nadal będą mieli świetne miejsce rekreacji niedaleko.

        • 10 4

  • No gratuluję pomysłu! (3)

    Trzeba by upaść na głowę żeby mieszkać w takim miejscu. Dzień i noc, świątek piątek "sympatyczny" dźwięk przejeżdżających ciężarówek. O smrodzie i zanieczyszczeniach nawet nie wspomnę.

    • 47 6

    • (2)

      Lepsza taka lokalizacja, niż ten powstający pomiędzy ul. Chylońska a torami SKM.

      • 10 4

      • To swoją drogą.

        A przy Opata Hackiego kolejne wieżowce Archicomu.

        • 5 0

      • Chylonska 110 to dobra lokalizacja. Fakt,że głośno ale wszędzie blisko. Coś za coś. Jak ktoś chce mieć ciszę to niech mieszka za miastem. Każdy woli coś innego.

        • 2 8

  • Super lokalizacja

    Punkt obserwacyjny korków całej estakady
    Ciekawe kto będzie chciał mieszkać w takich betonach w tym miejscu ,chyba podobne be...

    • 26 4

  • Ja bym tam przywrócił TOS jak dawniej. (2)

    Niezapomniane lata 90-te. Pozdrawiam uczniaków i pracowników :)

    • 20 7

    • W latach 90-tych to był już GZNS.

      • 2 0

    • gość

      a przed tosem pasły się tam krowy

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ruchu samochodów nie ogranicza się poprzez zmniejszenie liczby prywatnych miejsc parkingowych, a poprzez ograniczanie ich ruchu (12)

    Ludzie nie zrezygnują z posiadania samochodu, niezależnie czy skm jest blisko czy daleko. Bo samochód jest wykorzystywany w różnych celach (wakacje, zakupy,...), Nie tylko do pracy.
    Ograniczeniem jest możliwość parkowania w miejscach publicznych, zakaz wjazdu do centrum, umożliwienie taniego i szybkiego dojazdu do pracy środkami komunikacji publicznej

    • 120 12

    • Nie rozumiem dlaczego komuś coś ograniczać? (7)

      Kupiłem, płacę, jeżdżę i jeździć będę... Jeżeli ktoś jest wrogiem samochodów proponuję zakup siedliska na wsi i jazdę rowerem. Duże miasta charakteryzują się dużą ilością ludzi, samochodów, firm, wzmożonym ruchem i betonem.

      • 13 18

      • Ależ proszę, jeździj (3)

        Ale miejsce parkingowe legalnie sobie znajdź, a nie stawaj gdzie popadnie.

        Nie wymagaj też całego społeczeństwa, żeby poświęcało każdy skrawek miasta na jeszcze więcej parkingów, bo właśnie próbujesz ograniczać wszystkich dookoła.

        • 15 5

        • (1)

          Miasto jak chce zeby firmy w nim zdecydowaly sie otworzyc siedzibe i placily w nim podatki musza zagwarantowac dojazd i parkingi. NA calym swiecie miastach sa parkingi pietrowe i nie sa tanie ale mozna legalnie zaparkowac samochod.

          • 9 7

          • No tak.

            I patrz, jak to ładnie działa w Śródmieściu.
            Parking stoi pusty, samochody zaparkowane na dziko wszędzie.

            Jest jeszcze kwestia mentalności.

            • 11 1

        • Bede parkowal, gdzie mi wygodnie i nic z tym nie zrobisz. Za duze znajomosci mam, zebys mi mowil, co mam robic.

          • 0 0

      • Wszystko napisałeś na odwrót (1)

        Samochód jest w XXI wieku domeną wsi, gdzie inaczej nie da się funkcjonować (duże odległości do wszystkiego, zero komunikacji zbiorowej). A w miastach jego rola zanika na zachodzie od dekad - właśnie na rzecz komunikacji zbiorowej, roweru czy nawet poruszania się piechotą. Po prostu Polacy jeszcze się nie zorientowali i ciągle płacą za mieszkania na obrzeżach podobnie jak za te położone przy centralnej osi Trójmiasta. Kiepska inwestycja.

        • 15 7

        • Pełna zgody. My jako kraj niestety zmierzamy w przeciwną stronę, za Wschód.

          • 8 3

      • Nikt Ci nie broni, ale nie narzekaj że korki, brak miejsc postojowych i nie ma czym oddychać.

        • 4 1

    • Co do ograniczania ruchu, masz rację

      A tu chodzi o coś zupełnie innego. Inwestor musi zapewnić określoną proporcję miejsc parkingowych i lokali, na to w mieszkaniówce nie ma obejścia. Więc ścinając liczbę miejsc parkingowych eliminuje się pomysły pokroju "a może zróbmy tam same mieszkania po 25m z jednym oknem, na wynajem jak znalazł".

      • 7 0

    • Tak ale rodzina 2 +2 nie musi mieć 3 samochodów. Jeden w zupełności wystarczy.

      • 8 2

    • Brawo za opinie!!!!

      • 2 0

    • ludzie chcą mieć samochody

      A komuna tępi ich pragnienia.
      Milosniku transporu komunalnego...

      • 3 2

  • i miasto stracilo

    Kolejna szanse na budowe zwartego "kampusa" urzedniczego, przeniesienie akcentow i uczynienie Gdyni bardziej miejska.
    Woli kolonizowac "centrum", ktore co raz bardziej pustoszeje. Jeszcze za budowa Pekinu i smierc komunikacyjna stanie sie faktem.

    • 22 3

  • po co komu miejsca postojowe. zamiast hali garażowej, zrobić tam kolejne mieszkania. idealne dla piwniczaków

    • 17 0

  • Czy powstaną tak także jakieś drogi dojazdowe dla samochodów i parkingi?

    Czy jak zwykle bywa w tym mieście przyjaznym dla urzędasów i rowerzystów namaluje się tylko pas dla rowerów i stojaki?

    • 18 4

  • Do końca kadencji Pana niszczyciela Gdyni jeszcze 4 lata i do tego czasu Gdyni zostanie doszczetnie ogolocona z terenow miejskich. Wszystkie oddane zostana deweloperom pod zabudowę mieszkaniowa. czy popularnie mowiac betonowiska. A gdzie potrzeby "publiczne " mieszkancow. Przeciez tam mozna usytypwac tereny sportowe / basen , lodowisko, aqua park/., zamiast np.lodowiska planowanego i nigdy nie zarealizowanego na Morskieja likwidowanego tegu na PIsudskiego. poza zniszczeniem oczywiscie przyrody. Gdzie w Gdyni jest naprawde ładny reprezentacyjny park. Na Kamiennej Girze w dotychczasowym parku od poltora roku mamy magazyn sprzetu budowlanego i ludzi udajacych ze cos robią. Park kompletnie zdemolowany i nic z niego juz nie zostalo. Turysci którzy tu niepotrzebnie zabladza kiwaja glowa z politowaniem, bo znali poprzedni park. To samo tzwPark Centrany przerabiany na parking dewelopera AB.Poza parkingiem zostanie teren deskowiczow, o dziwo tez dewelopara AB./ wywdzieczenie sie za parking?/. Kazde miasta w Polsce ma ładniejszy park. ale tam, są samorzady a nie samowladcy. Teraz Prezydent likwidator jest na urlopie, a;e niedlugo wróci pelen wielu nowycy pomyslow walki z zielenia , miejscami parkingowymi i mieszkancami Gdyni/

    • 37 4

  • Wręcz marzę o nasłuchiwaniu huku z Morskiej i Estakady (1)

    Osiedle marzeń, oaza ciszy i spokoju

    • 29 3

    • gdynianin

      i tak ćmoku nie stać cię na te apartamenty

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane