• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miejska wizja bulwarów na nabrzeżu Młodego Miasta

Maciej Naskręt
28 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.

Urzędnicy z gdańskiego magistratu mają pomysł na zagospodarowanie nabrzeży Młodego Miasta. Gdyby udało się go zrealizować, można byłoby przejść nadwodnym bulwarem od Zielonego Mostu zobacz na mapie Gdańska do mostu pontonowego zobacz na mapie Gdańska, prowadzącego na Wyspę Ostrów. Niestety projekt nie otrzymał ministerialnego dofinansowania.



Czy podoba ci się pomysł bulwarów przy Młodym Mieście?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamówiła koncepcję zagospodarowania nabrzeży wzdłuż Młodego Miasta. Dokumentacje opracowała firma NAVPRO Hydrotechnika. Nowe nabrzeże miałoby około kilometra długości i łączyłoby nabrzeże w rejonie ul. Wiosny Ludów zobacz na mapie Gdańskamostem pontonowym zobacz na mapie Gdańska na terenach stoczniowych.

- Miasto planowało wykonać przebudowę nabrzeża w ramach obecnego okresu programowania Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Nie udało się jednak pomysłem zainteresować ministerialnych urzędników odpowiedzialnych za rozdysponowanie środków unijnych. Pomysł więc trafił do szuflady i musi poczekać na inne źródła finansowania.

Nowy basen, zmiana położenia żurawia



W ramach inwestycji przede wszystkim zlikwidowane zostałyby dwie bezużyteczne pochylnie znajdujące się między basenem dawnej Stoczni Cesarskiej, a ul. Wiosny Ludów. zobacz na mapie Gdańska W ich miejsce, tuż obok powstałby nowy basen z pomostem, umożliwiającym cumowanie niewielkim jachtom.

Swojego trapezowego kształtu nie zmieniłby basen dawnej Stoczni Cesarskiej zobacz na mapie Gdańska. Tu także pojawiłyby się pomosty do cumowania. Miejscem wyjątkowym miałyby być ostrogi nabrzeża wspomnianego basenu. Po jego wschodniej stronie zobacz na mapie Gdańska - z uwagi na najdalsze wysunięcie w stronę wody - powstałby punkt widokowy. Część terenu mogłaby zostać obniżona schodkami z siedziskami.

Natomiast po drugiej stronie basenu na ostrodze stanąłby, objęty ochroną konserwatora, żuraw stoczniowy. Wcześniej należałoby go jednak przesunąć. Dziś znajduje się on kilkanaście metrów dalej. zobacz na mapie Gdańska Przy tej okazji powstałaby oś widokowa do ul. Popiełuszki.

Nadmieńmy, że w koncepcji zagospodarowania Stoczni Cesarskiej, opracowanej przez holenderskie biuro, zaproponowane zostało zagospodarowanie części basenu na pływalnię.

Koncepcja zakłada pozostawienie drugiego historycznego żurawia w dotychczasowym miejscu, czyli przy moście pontonowym prowadzącym na stoczniową Wyspę Ostrów. Jednak tam dodatkowo wyeksponowana dla przechodniów zostałaby szyna, po której poruszałby się wspomniany dźwig.

Jeśli koncepcja zostanie zrealizowana, to po całym nabrzeżu będzie można swobodnie spacerować, bowiem zakłada ona wykonanie deptaku o szerokości ok. 5 m. W posadzkę zostałaby wmontowana mosiężna wstęga, z której odczytać można byłoby sierpniowe postulaty 1980 r. Pojawiłoby się też oświetlenie i mała architektura. Nabrzeże nie miałoby balustrad.

  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.
  • Wizualizacja bulwarów przy Młodym Mieście nad Wisłą.

Nabrzeże Trawlerowe



Co ciekawe, miasto mając na względzie estetykę Martwej Wisły, chciało także zagospodarować brzeg po drugiej stronie rzeki, czyli Nabrzeże Trawlerowe. zobacz na mapie Gdańska Jest ono w fatalnym stanie i nieco psułoby widok osobom spacerującym po nabrzeżu Młodego Miasta.

Stąd powstał pomysł budowy nowego przemysłowego nabrzeża o długości ok. 400 m na odcinku od mostu pontonowego do Kanału Kaszubskiego. Niestety ten pomysł również upadł.

- Realizacja Nabrzeża Trawlerowego planowana była wspólnie z Urzędem Morskim w Gdyni w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Niestety Ministerstwo Rozwoju nie uwzględniło projektu w ww. dokumencie, co oznacza brak otrzymania dofinansowania na realizację inwestycji - mówi Schneider.
Powodem był wysoki koszt (preferowany wariant realizacji to konstrukcja oparta na palach) wynoszący blisko 42 mln zł oraz brak zabezpieczonych środków finansowych na realizację zadania.
Wizualizacja Nabrzeża Trawlerowego. Wizualizacja Nabrzeża Trawlerowego.

Opinie (154) 7 zablokowanych

  • Prawda jest taka ze bez developerki kicha...

    Że skladkowego budżetu samorządowego, to można zbudować coś dużego raz na dekadę, a deweloperka inwestuje stałe w infrastrukturę przy okazji domów , bo liczy na szybki zysk przy atrakcyjnej i wygodnej lokalizacji ...

    • 5 2

  • projekt nie zyskał akceptacji pisowskich ministerstw

    • 9 5

  • Na prawdę sądzili, że pisobolszewia da grosz dla naszego Gdańska ?

    Ważniejsze milionowe premie, Rydzyk i Podkarpacie.

    • 11 8

  • a ile ta wizualizacja nas kosztowala?

    • 10 3

  • Na pierwszym zdjeciu zle oznakowanie drogi rowerowej plus ta sama droga zle wykonana bo nie jest na roznym poziomie z chodnikiem czyli wbrew zasadom.

    • 3 2

  • uwaga,znowu troll się pojawił który pisze hejty na PiS pod każdym postem (1)

    • 6 12

    • jaki hejt ?

      szczera prawda, a niby kto siedzi w ministerstwach ? przecież misiewicze i inna pisobolszewia

      • 6 2

  • Zamiast Stoczni Gdańskiej im.Solidarności mamy nawiązanie do pruskiego okupanta i zaborcy-Stocznię Cesarską (1)

    • 3 6

    • Bez Kaisera nie byłoby stoczni

      To on kupił tereny i wybudował stocznię w XIX wieku. Później Schichau (Niemiec) z Elbląga kupił tereny obok i wybudował swoją stocznię. Stocznie potrzebowały kadry inżynierskiej, dlatego powstała szkoła inżynierska - obecnie Politechnika Gdańska. Taka była historia Gdańska

      • 5 2

  • Jestem przeciwny (1)

    Zrobią wszystko by każdy skrawek terenów stoczniowych zagarnąć dla deweloperów. Pod przykrywką budowy terenów rekreacyjnych, postawią za miliardy PLN apartamentowce na które stać głównie obcokrajowów, sklepy i restauracje należące do zachodnich koncernów. Oczywiście te firmy opłacą sowicie osoby które będą decydować co ma stanąć w miejscu dzisiejszych hal i nabrzeży których mieszkańcy Pomorza, Polacy, pracują od kilkudziesięciu lat. Setki spawaczy, elektryków, ślusarzy, rurarzy itd stracą prace by urzędnicy mogli dostać prezenty od deweloperów. Przypominam że wyspa Ostrów to dziś głównie produkcja stoczniowa, pracuję tam ja, i pewnie kilka tysięcy innych ludzi którym ciężko będzie się przebranżowić, bo w imię czego? kolejnych drogich sklepów i apartamentów w których nie zamieszka żaden mieszkaniec Trójmiasta?

    • 9 4

    • Stoczniowcy mają pole do popisu na Wyspie Ostrów

      Im więcej budynków, tym większe wpływy dla Miasta, tym Miasto bogatsze i mieszkańcy bardziej zadowoleni. Bez deweloperów i bez przemysłu nie ma rozwoju miast.

      • 3 2

  • Fundacja narodowa ma rocznie okolo 180milionow zlotyxh

    Okolo 180 milionow dostaje pisowska fundacja of spolek skarbu panstwa...rocznie..Dostaja na promocje Pokski w swiecie..przyglady ich dzialania to piknik DLA zolnierzy NATO w Warszawie czy straw anie namiotow ,patriotycznych...natomiast ministers two nie ma marnych funduszy na uratowanie Polskiej Kroniki Filmowej.

    • 5 1

  • A1 i A2 (1)

    Bardzo dobry pomysł, tylko pochylnie jako zabytkowa część stoczni powinny być zachowane.

    • 3 2

    • Pochylnie z lat 50-tych mogą zostać na K3 - tam budują statki

      Te A1 i A2 to już ich nie ma, bo kolidowały z ulicą Popiełuszki

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane