- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (64 opinie)
- 2 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (100 opinii)
- 3 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (2 opinie)
- 4 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (192 opinie)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 6 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
Miejska wizja bulwarów na nabrzeżu Młodego Miasta
Urzędnicy z gdańskiego magistratu mają pomysł na zagospodarowanie nabrzeży Młodego Miasta. Gdyby udało się go zrealizować, można byłoby przejść nadwodnym bulwarem od Zielonego Mostu do mostu pontonowego , prowadzącego na Wyspę Ostrów. Niestety projekt nie otrzymał ministerialnego dofinansowania.
- Miasto planowało wykonać przebudowę nabrzeża w ramach obecnego okresu programowania Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Nie udało się jednak pomysłem zainteresować ministerialnych urzędników odpowiedzialnych za rozdysponowanie środków unijnych. Pomysł więc trafił do szuflady i musi poczekać na inne źródła finansowania.
Nowy basen, zmiana położenia żurawia
W ramach inwestycji przede wszystkim zlikwidowane zostałyby dwie bezużyteczne pochylnie znajdujące się między basenem dawnej Stoczni Cesarskiej, a ul. Wiosny Ludów. W ich miejsce, tuż obok powstałby nowy basen z pomostem, umożliwiającym cumowanie niewielkim jachtom.
Swojego trapezowego kształtu nie zmieniłby basen dawnej Stoczni Cesarskiej . Tu także pojawiłyby się pomosty do cumowania. Miejscem wyjątkowym miałyby być ostrogi nabrzeża wspomnianego basenu. Po jego wschodniej stronie - z uwagi na najdalsze wysunięcie w stronę wody - powstałby punkt widokowy. Część terenu mogłaby zostać obniżona schodkami z siedziskami.
Natomiast po drugiej stronie basenu na ostrodze stanąłby, objęty ochroną konserwatora, żuraw stoczniowy. Wcześniej należałoby go jednak przesunąć. Dziś znajduje się on kilkanaście metrów dalej. Przy tej okazji powstałaby oś widokowa do ul. Popiełuszki.
Nadmieńmy, że w koncepcji zagospodarowania Stoczni Cesarskiej, opracowanej przez holenderskie biuro, zaproponowane zostało zagospodarowanie części basenu na pływalnię.
Koncepcja zakłada pozostawienie drugiego historycznego żurawia w dotychczasowym miejscu, czyli przy moście pontonowym prowadzącym na stoczniową Wyspę Ostrów. Jednak tam dodatkowo wyeksponowana dla przechodniów zostałaby szyna, po której poruszałby się wspomniany dźwig.
Jeśli koncepcja zostanie zrealizowana, to po całym nabrzeżu będzie można swobodnie spacerować, bowiem zakłada ona wykonanie deptaku o szerokości ok. 5 m. W posadzkę zostałaby wmontowana mosiężna wstęga, z której odczytać można byłoby sierpniowe postulaty 1980 r. Pojawiłoby się też oświetlenie i mała architektura. Nabrzeże nie miałoby balustrad.
Nabrzeże Trawlerowe
Co ciekawe, miasto mając na względzie estetykę Martwej Wisły, chciało także zagospodarować brzeg po drugiej stronie rzeki, czyli Nabrzeże Trawlerowe. Jest ono w fatalnym stanie i nieco psułoby widok osobom spacerującym po nabrzeżu Młodego Miasta.
Stąd powstał pomysł budowy nowego przemysłowego nabrzeża o długości ok. 400 m na odcinku od mostu pontonowego do Kanału Kaszubskiego. Niestety ten pomysł również upadł.
- Realizacja Nabrzeża Trawlerowego planowana była wspólnie z Urzędem Morskim w Gdyni w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Niestety Ministerstwo Rozwoju nie uwzględniło projektu w ww. dokumencie, co oznacza brak otrzymania dofinansowania na realizację inwestycji - mówi Schneider.
Powodem był wysoki koszt (preferowany wariant realizacji to konstrukcja oparta na palach) wynoszący blisko 42 mln zł oraz brak zabezpieczonych środków finansowych na realizację zadania.
Opinie (154) 7 zablokowanych
-
2018-03-28 11:57
PO zlikwidowała Przemysł Okrętowy oraz Przemysł Stoczniowy - wstydźcie się ludzie PO (1)
- 6 9
-
2018-03-28 12:34
To Jaworski był w PO?
- 3 2
-
2018-03-28 12:08
Pisowski trolu, spytaj się lepiej Rydzyka gdzie podziała się kasa z cegiełek na ratowanie Stoczni Gdańskiej (1)
i czy przypadkiem imperium Rydzyka nie powstało z tej właśnie kasy. Sprawa do dzisiaj nie jest wyjaśniona. Kilkanaście milionów złotych zbieranych na ratowanie Stoczni Gdańskiej rozmyło się nagle i słuch o nich zaginął. Tymczasem Ojciec Dyrektor z Torunia dostaje samochody od bezdomnych...
Przyjdzie czas to i tą aferę się rozliczy- 10 3
-
2018-03-28 13:16
Ile mozna słuchać tego pitolenia!!
Sprawa jest dokładnie wyjaśniona przez prokuraturę, kto chciał odzyskał swoje pieniądze, a teraz napisz coś o mitycznym Maybachu, którego widać tylko na jakichś żenująco spreparowanych zdjęciach, robionych na pożywkę dla takich troki jak Ty..
- 2 3
-
2018-03-28 12:13
Likwidatorzy Przemysłu Stoczniowego i Przemysłu Okrętowego - dalej bronią własnej głupoty i niewiedzy i są Polakożerczy
- 4 4
-
2018-03-28 13:02
czyżby wybory się zbliżały?
- 1 1
-
2018-03-28 13:08
Rząd woli dać 120 mln na płot na wsch granicy ...Tam kasy nie szkoda
Nie ma jak wydawać nie swoje pieniadze.
zbudujmy dookoła pl będzie nas widać z kosmosu :)- 3 3
-
2018-03-28 13:40
a znabrzeża Trawlerowego jak wrócę?
Tą samą drogą? Trochę kicha. Zrobić jakąś pętelkę.
Tunel na przykład ;)- 1 2
-
2018-03-28 13:45
Szybciej proszę z tymi działaniami bo się chcę wprowadzać
Jacht czeka we Włoszech na transport, projektant i meble do apartamentu czekają a tu jak nic się nie dzieje tak nic.
- 3 1
-
2018-03-28 13:52
Po do roboty bo miasto w brudzie i błocie/piachu tonie
- 2 0
-
2018-03-28 14:38
Na wizualizacji nie widać
nowych mieszkań Budynia
- 4 4
-
2018-03-28 14:51
czekam na wizualizację projektu bulwaru wzdłuż kanału Raduni
od jego ujścia do Motławy do ulicy Garncarskiej i dalej do Wałów Jagiellońskich.
Trudny do przecenienia potencjał szlaku dla pieszych i rowerzystów.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.