• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy "lex deweloper" w Trójmieście. Inwestor dopłaci blisko 8 mln

Ewa Budnik
23 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (244)
aktualizacja: godz. 14:13 (24 listopada 2022)
Działka dewelopera, na której powstać ma inwestycja w listopadowej aurze. W odczuciu mieszkańców to tereny zieleni, które zostaną im odebrane. Działka dewelopera, na której powstać ma inwestycja w listopadowej aurze. W odczuciu mieszkańców to tereny zieleni, które zostaną im odebrane.

W zamian za 7,7 mln zł inwestycji w okoliczną infrastrukturę, Gdańsk chce zgodzić się na pierwszą w Trójmieście inwestycję realizowaną w trybie "lex deweloper". Wątpliwości ma część okolicznych mieszkańców Cygańskiej Góry.



AKTUALIZACJA, 24.11.:


Uchwała ws. wyrażenia zgody na zawarcie przez prezydent Gdańska porozumienia z inwestorem Invest Komfort w trybie ustawy lex deweloper została przyjęta przez Radę Miasta Gdańska.

Decyzja nie była jednogłośna i poprzedziła ją długa dyskusja. Za głosowało 21 radnych (KO i WdG), przeciwko 8 z PiS, wstrzymało się 4 radnych z PiS. Klub PiS argumentował, że decyzja jest podejmowana wbrew protestującym mieszkańcom, którzy "nie czują się częścią tego porozumienia".


Czy urzędnicy powinni ustalać z deweloperem warunki powstania inwestycji przed wystąpieniem przez niego o pozwolenie na budowę?

Przy ul. Cygańska GóraMapka na Suchaninie firma deweloperska Invest Komfort posiada blisko 1,5 ha gruntu.

Dla mniejszej części tego terenu obowiązuje plan miejscowy pozwalający na wznoszenie budynków mieszkalno-usługowych, o wysokości do 12 metrów i z dachami stromymi.

Jednak większość działek należących do dewelopera nie jest objęta żadnym planem. Ich zabudowa jest możliwa jednak np. w oparciu o zapisy przyjętej w 2018 r. Ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, czyli tzw. "lex deweloper".

Do tej pory gdańscy urzędnicy otrzymali niewiele wniosków o zgodę na prowadzeni inwestycji na mocy tych przepisów. Jako że są one kontrowersyjne, to urzędnicy nie byli chętni do wydawaniu zgody na powstawanie zabudowy w tym trybie. Informacje o takich wnioskach publikowane są na stronie Biura Rozwoju Gdańska.

Lex deweloper. Na czym polega i jakie inwestycje nie powstaną w oparciu o te przepisy



Najpierw korzyści dla miasta, potem zgoda na budowę



Teraz, w oparciu o zapisy właśnie tej ustawy, na swoich działkach budować chce Invest Komfort. Wniosek w sprawie realizacji inwestycji oficjalnie jeszcze nie wpłynął. Miasto uznało bowiem, że najpierw deweloper musi się zobowiązać do przeprowadzenia w okolicy tzw. inwestycji towarzyszących. Dopiero podpisanie specjalnej umowy w tej sprawie poskutkuje wydaniem zgody przez Radę Miasta na budowę nowego osiedla.

Według projektu porozumienia deweloper zainwestuje w:

  1. zagospodarowanie i rewaloryzację terenów zielonych wokół zbiornika retencyjnego Cyganka;Mapka koszt realizacji do 2,4 mln zł;
  2. termomodernizację Szkoły Podstawowej nr 43 przy ul. Beethovena 20Mapka wykonaną w oparciu o przygotowany przez miasto audyt energetyczny; koszt przygotowania projektu i wykonania prac nie wyższy niż 2,9 mln zł;
  3. realizację około 50 ogólnodostępnych miejsc postojowych pomiędzy budynkami mieszkalnymi przy ul. Cygańska Góra, o wartości 0,5 mln zł;
  4. modernizację przestrzeni sąsiedzkiej polegającą m.in. na przebudowie i budowie chodników, doposażeniu przestrzeni (np. kosze na śmieci, ławki) na terenie sąsiadującym z inwestycją; inwestycja przeprowadzona ma zostać w uzgodnieniu z Radą Dzielnicy Suchanino; koszt projektu i realizacji nie przekroczy 100 tys. zł.


Dodatkowo, z oświadczenia jakie zarząd Invest Komfortu przysłał do redakcji wynika, że planuje on przebudowę skrzyżowania Cygańska Góra - Powstańców WarszawskichMapka na rondo oraz tzw. wyniesienie tarczy skrzyżowania na ulicy Cygańska Góra wraz z remontem nawierzchni. Projekt uwzględnia także nowe oświetlenie oraz możliwość wprowadzenia przejścia dla pieszych. Koszt realizacji przedsięwzięcia to 1,8 mln. zł.

Jeśli Rada Miasta zgodzi się na zawarcie porozumienia z deweloperem, będzie on zobowiązany do złożenia wniosku o budowę osiedla w oparciu o lex deweloper do czerwca 2023 roku. Uchwała zezwalająca na budowę osiedla w tym trybie, będzie dla dewelopera podstawą do uzyskania niezbędnych uzgodnień (m.in. drogowych) oraz do wystąpienia z wnioskiem o pozwolenie na budowę.

Bezpiecznik dla obu stron



Projekt porozumienia przewiduje, że jeśli Rada Miasta Gdańska do końca 2023 nie podejmie uchwały zezwalającej na budowę osiedla lub uchwała ta zostanie uchylona lub unieważniona, to porozumienie dotyczące inwestycji towarzyszących wygasa.

Mieszkańcy Cygańskiej Góry protestują



Mieszkańcy osiedla sąsiadującego z planowaną inwestycją wykazują, że budowa osiedla negatywnie wpłynie na ich życie.

- Od dobrych dwóch miesięcy próbujemy wypracować jakieś rozwiązanie z deweloperem, ale jesteśmy ignorowani. Odbywają się różne spotkania, ale sprawiają one wrażenie gry [...], gdzie stanowimy tło dla jakiś działań, chociaż ewidentnie nie uwzględnia się naszego zdania - mówił w czasie konferencji zwołanej przez radnego Przemysława Majewskiego na Cygańskiej Górze Zdzisław Nieckarz, mieszkaniec Cygańskiej Góry. - Nie jesteśmy przeciwni tej inwestycji, mamy świadomość znaczenia tej inwestycji dla miasta, ale nie zgadzamy się, aby na tym terenie coś się zadziało bez uwzględnienia naszego życia.
Planowane rozmieszczenie nowych budynków w otoczeniu istniejącej zabudowy. - Na rysunku zaznaczono naturalną pierzeję wyznaczoną obecnie przez fronty przeciwległych budynków oraz miejsca, w których inwestycja może powodować znaczne zacienienia sąsiednich budynków. Planowane rozmieszczenie nowych budynków w otoczeniu istniejącej zabudowy. - Na rysunku zaznaczono naturalną pierzeję wyznaczoną obecnie przez fronty przeciwległych budynków oraz miejsca, w których inwestycja może powodować znaczne zacienienia sąsiednich budynków.
Mieszkańcy ul. Cygańska Góra wskazują, że:

  • droga dojazdowa do osiedla, będąca obecnie ciągiem pieszo-jezdnym bez chodników, według wyliczeń mieszkańców obsługuje obecnie około 60 aut, a będzie obsługiwała kolejne 320 aut (tyle miejsc postojowych ma powstać wg. wstępnej koncepcji nowego osiedla); z kolei poszerzenie tej drogi i budowa chodników zabierze tereny zieleni (trawniki przed blokami); mieszkańcy chcieliby, by miasto wynegocjowało powstanie nowej - osobnej drogi dojazdowej do osiedla;
  • skala zabudowy przytłoczy zabudowę jednorodzinna, która także znajduje się w sąsiedztwie planowanego osiedla; mieszkańcy postulują mniejszą intensywność nowej zabudowy;
  • architektura budynków nawiązuje do innych realizacji dewelopera, a nie zabudowy ze stromymi dachami istniejącej na Cygańskiej Górze;
  • stworzenie nowych terenów zieleni będzie nieskuteczne, ponieważ miasto nie znajdzie środków na utrzymane tej zieleni;
  • budowa garaży podziemnych zmieni stosunki wodne, czego skutki są nieprzewidywalne;
  • budowa osiedla zabierze mieszkańcom tereny zieleni (w tym mowa o niezagospodarowanym obecnie terenie będącym prywatną własnością inwestora);
  • budynki wysokości czterech-sześciu kondygnacji spowodują zacienianie istniejącej zabudowy;
  • inwestycja nie realizuje założenia ustawy lex deweloper o budowie mieszkań dla grup społecznych o umiarkowanych dochodach.


W swoim oświadczeniu deweloper wskazuje jednak, że projekt osiedla został przygotowany przez doświadczoną pracownię architektoniczną Wolski Architekci, a budynki o wysokości od trzech do pięciu pięter będą miały m.in. "cofnięte" ostatnie kondygnacje, tak by nie zasłaniać widoku
sąsiadom i optycznie obniżyć wysokość domów.

- Ponad dwa lata temu rozpoczęliśmy proces przygotowania inwestycji mieszkaniowej oraz inwestycji towarzyszących. Opracowaliśmy analizę ruchu drogowego uzgodnioną z ZDiZ i uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. [...] To po konsultacjach z mieszkańcami zmodyfikowaliśmy projekt - dwa budynki, bezpośrednio sąsiadujące z istniejącą zabudową, będą niższe niż pierwotnie zakładał plan. Tym samym, liczba mieszkań została zmniejszona. Powiększyliśmy również liczbę miejsc postojowych na terenie osiedla - wyjaśnia w oświadczeniu zarząd Invest Komfortu wyliczając następnie nakłady jakie poniesie na podniesienie jakości życia w dzielnicy.
Głosowanie nad wyrażeniem zgody na podpisanie porozumienia głosowane ma być na czwartkowej sesji Rady Miasta. Komisja Polityki Gospodarczej i Morskiej porozumienie zaopiniowała pozytywnie.

Architektura osiedla przedstawiona przez dewelopera okolicznym mieszkańcom. Architektura osiedla przedstawiona przez dewelopera okolicznym mieszkańcom.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    A dlaczego.... (17)

    ... w ramach inwestycji towarzyszących tylko miejsca parkingowe. Skoro może być problem z przepustowością dróg to deweloper obowiązkowo powinie zrealizować infrastrukturę dla rowerów np. także stojaki ogólnodostępne.

    • 86 50

    • Przez prawie 50lat nie potrzebowalem (10)

      Stojaka żeby przypiąć rower zawsze był płot latarnia cokolwiek. Co za czasy

      • 19 12

      • I uważasz że 50 lat to za mało aby postawić głupi stojak na rower? (3)

        Chyba cywilizacyjnie jesteśmy już na to gotowi :). Kurtkę w domu też rzucasz na podłogę, bo tak robiłeś 50 lat ostatnio, czy sobie robisz w ścianie haczyk?

        • 4 4

        • Najlepsze są te bloki, gdzie deweloper ugiął się i postawił ten stojak na rowery, bo to modne (2)

          Służą one wtedy jako miejsca parkowania hulajnóg na minuty oraz wygodne słupki do obsikiwania przez pieski na spacerze. Rowerów nie odnotowano.

          • 7 2

          • Bzdury gadasz (1)

            Mieszkam na nowym osiedlu. Dew postawił stojaki i ludzie z nich korzystają, średnio w 2/3 są zajęte. Żadnej hulajnogi nie odnotowałem, a choćby nawet to co? Dłużej niż kilka godzin i tak nie postoi.

            • 3 3

            • O, chyba jakiś producent stojaków się uaktywnił!

              • 0 0

      • Noi tu jest problem (4)

        Przypinasz do płotu, a tu przychodzi właściciel i mówi, że czemu to robisz niszczysz jego płot. Przypinasz do latarni to tarasujesz albo pół chodnika, albo niszczysz zieleń. Stojak jest po to aby rower był przypięty tak, aby był stabilny i nie latał. Ja to się mówi kiedyś nie było aut to i parkingi nie były potrzebne, a teraz jest tyle, że parkingów brakuje i są korki i rowery wróciły do łask. Noi najważniejsze niektóre rowery są tyle warte, że wymagają przypięcia do poważnych rzeczy.

        • 11 5

        • jak PiS od nowego roku zwiększy OC+ o 300% ... a paliwo do 10zł/L (3)

          na posiadanie samochodu i utrzymanie jego --- to będzie niewielu już stać.
          i tak poPiSowo problem braku parkingów się sam rozwiąże+
          "dobra zmiana"

          • 3 7

          • polecam wgląd w nowe normy euro 7

            jak to wprowadzą ostatecznie to ceny aut wzrosną o 30-50% - czekaj, czekaj czy to czasem nie euro nieroby z UE ?

            • 3 1

          • jak za komuny auto dobrem luksusowym na bony od partii - widać co się marzy staremu komuchowi , powrót do czasów kiedy żył jak pączek w maśle z racji wuja partyjniaka, któremu to kablował na brata

            • 2 0

          • mnie podwyżki nie robią bo i tak zawsze tankuję za 50zł

            • 6 0

      • mój stary jeździł ukrainą codziennie 40 km i to ciężką bez przerzutek bez leginsów i bez ogolonych nóg - ku..a bohater i iron man - dziś gołe łydy by się zasapały bez cienkich oponek i rowerku ważącego pół kilo

        • 3 2

    • weź się z tymi stojakami na rower

      • 2 0

    • zrealizuje miejsca parkingowe ale u siebie za płotem i za szlabanem (3)

      szkoda tylko, że pieski zza płotu będą wyprowadzać na stare osiedle i trawniki

      • 19 5

      • (2)

        Dokładnie. A jeszcze nowi mieszkańcy beda sobie rościć prawo do starych parkingow

        • 5 0

        • Ale te stare parkingi to chyba nie są prywatną własnością, nie?

          • 3 2

        • ten problem jest od budowy nowej grodzonej części

          jako dzieciaki bawiliśmy się na placu zabaw z kumplami za tym płotem, jakaś prukwa nas pogoniła krzycząc że to plac zabaw dla dzieci z tych bloków a nie z zewnątrz, potem sama wyprowadzała pieska za płot i parkowała samochód na starych parkingach bo miejscówka za płotem kosztowała kilka stów miesięcznie

          • 5 1

    • bo elektorat nie jeżdzi rowerami

      • 2 1

  • (1)

    I dobrze, ludzie chcą mieszkać w centrum

    • 5 5

    • Zabudujmy górę gradowa. Tyle miejsca w centrum się marnuje!

      • 0 1

  • Niech mieszkańcy leśne dziadki (1)

    zajmą się wnukami i odczepią się. Później dziwota że koszt zakupu mieszkania taki wysoki - przez to m.in. że z leśnymi dziadkami trzeba się użerać latami i wyskakiwać dodatkowo z 7 baniek.

    • 1 4

    • O czym Ty piszesz??? Niech sobie zbudują drogę od strony UCK czy od Beethovena i niech budują. Ale jak nie powstanie dodatkowych 50 miejsc parkingowych dla starych mieszkańców bez zabierania nam trawnika pod balkonem to sprawa trafi do sądu. I w te miejsca nie mają się wliczać miejsca dla mieszkańców nowych bloków. Twoim tokiem myślenia proponuję zabudować park orunski, górę gradowa i parczek kolo forum. Przecież tyle ludzi by mogło mieszkać w ścisłym centrum!

      • 1 1

  • Dla IK urzad miasta zawsze wszystko

    Gdansk sopot gdynia hahaha

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Abstrahując od tego czy powinny tam powstać nowe bloki czy nie to... (22)

    postawa mieszkańców osiedla Cygańska Górka jest hipokryzją. Jak pod ich osiedle wycinali drzewa i budowali bloki zmniejszając ich tokiem rozumowania komfort wcześniejszych mieszkańców to było dobrze ale jak oni mają tego doświadczyć to już niedobrze. Najbardziej śmieszy argument o zieleni ponieważ dokoła mają pełno 'innej zieleni tylko zamiast pod oknem będą mieli 100 metrów dalej.

    • 249 74

    • Mieszkaniec os Cyganska Góra

      Natalia - jesteś przyszłym mieszkańcem czy przedstawicielem dewelopera? Osiedle i tak jest ruinowane przez otwarcie skrótu drogi do Sobieskiego, codziennie rozjeżdżane , wszędzie parkowane auta pacjentów GUMedu. To dewastacja na którą nie mamy wpływu. Po za tym przy osiedlu pracuje przepompownia wody wybudowana u podnóża wzniesienia to powoduje przenoszone drgania na budynki. To zapewne będzie powodem skarg i protestów ewentualnych nowych mieszkańców wznoszonych osiedli .Natalia , wspomnij o tym

      • 2 1

    • 7 bloków, ok. 300 mieszkań = 450 aut, wąska droga użytkowana w trakcie budowy jako dojazdowa dla ciężarówek, betoniarek, etc. (1)

      Masakra.
      Dojazd powinien być od Nowej Medyków

      • 16 1

      • Nie, nie od Nowej Medyków, tylko od Beethovena/ Powstańców Warszawskich

        - to najkrótszy dojazd (odgałęzienie) od drogi głównej do działki/ działek developera, zatem najniższa uciążliwość dla okolicznych mieszkańców. W tym kierunku są tez sklepy/ apteki/najbliższy przystanek autobusowy, itp. - zatem, czy prędzej, czy później wymuszą taką drogę sami nowi mieszkańcy z tych nieistniejących jeszcze bloków. Nowa Medyków to pomysł zupełnie nietrafiony - to jest wąska droga w dolinie, która już dziś jest mocno obciążona ruchem (autobusy, użytkownicy działek, jest to też uczęszczany skrót na trasie z/ do Wrzeszcza oraz dojazd, w tym karetek, do przychodni/ szpitali - zakaźny i cała akademia medyczna). Nie należy też zapominać, ze jest tam ujęcie wody pitnej i strefa ochronna wokół niego.

        • 2 2

    • Ale deweloper nie chce

      Bezpłatnego parkingu, dlatego postanowił zrobić rondo. A to dla władz Gdańska wystarczy

      • 1 2

    • Znasz chyba to miejsce z opowieści i nie wiesz jak ono wyglądało wcześniej (11)

      w latach 90 gdy stawiana była zabudowa o której mowa nie było tam drzew a krzaki i zarośnięte pola oraz sad. Znałem właścicieli tych terenów, którzy za swoją ziemię dostali wtedy grosze i chyba 2 mieszkania (dziś było by to kilkadziesiąt baniek). Potem po 2000 roku dobudowano drugą część osiedla (grodzone getto domków) której nie widać na zdjęciu, w miejscu zaniedbanego sadu i melin okolicznych pijaków. Przy okazji zabierając połowę miejsc parkingowych przewidzianych dla wcześniejszych mieszkańców. Teraz w zwykłą osiedlową ulicę chcą wprowadzić cały ruch nowego osiedla. Nie dziwię się mieszkańcom że są zdenerwowani, bo nagle z cichej ulicy zrobi się ruchliwa autostrada przez osiedle. Niech dobudują dojazd z drugiej strony od ulicy Beethovena albo od strony działek za szkołą.

      • 41 20

      • Jedno osiedle autostrady nie czyni (9)

        W latach 90-tych świat wyglądał inaczej nie mieliśmy kompetencji planowania przestrzennego jak obecnie, nie wychodziło się w przód tylko stawiało się osiedla tam, gdzie były najprzystępniejsze do budowy warunki. Konsekwencje zarówno tej polityki mieszkaniowej, jak i tej komunistycznej, odczuwamy niestety w krajobrazie do dziś. Nietrafiony argument z tym, że 30 lat temu zamysł na miejsca parkingowe był inny bo 30 lat temu to prawie nikt nie miał auta, a jeśli już, to fiata, malucha, ew. hondę civic. ;)

        • 15 16

        • Miasto !!!! ????

          Miasto wraz z jego zabudowa planuje się na 50 do 100 lat do przodu i zajmuja się tym zawodowi urbaniści wraz z zespołem architektów i drogowców a nie kilka osób o niewiadomym wykształceniu z dnia na dzień , bo tak podejmowane decyzje powoduja tylko straty dla społeczeństwa !!!!!!!

          • 4 2

        • porównaj rozplanowanie osiedli wtedy z tym co jest teraz i napisz coś więcej po przemyśleniach

          wtedy wbrew pozorom planowanie było na wyższym poziomie niż teraz, nie liczyło się tylko opchnięcie skrawka ziemi i zabudowa okno w okno co ma miejsce na nowych osiedlach.

          • 18 1

        • Zasady planowania przestrzennego nie zmieniły się od kilkudziesięciu lat. (3)

          Po prostu w Polsce sie nie przyjęły, bo wszystko u nas opiera się na łapówkach.

          • 30 10

          • Widać, że mało się znasz (1)

            W latach 90tych na terenie obecnego Ujeściska były pola kapusty. Jeździłem obok nich do szkoły. Tak właśnie wyglądał gdański pomysł na rozwój miasta ;) Powoływanie się na ustalenia z czasów, gdy ogromna część Gdańska była nieużytkiem, to pomyłka.

            • 17 5

            • No wlasnie, a mozna bylo.. posadzic drzewa zamiast kapusty lub budynkow

              • 6 4

          • Bajtek nie mierz wszystkich swoja miarą

            • 1 2

        • (2)

          Akurat planowanie przestrzenne w ubiegłym wieku było o niebo lepsze niż obecnie. Wystarczy sobie porównać kilka osiedli dzisiejszych i tych z lat ubiegłych na mapach. Poprzednio projektowało się pół dzielnicy z góry, a nie działka po działce bez ładu jak ma to miejsce dziś.
          Aktualnie co się nie zbuduje to stawia się płot dookoła żeby ktoś czasem nie przeszedł z zakupami przez osiedle. Złodzieje i tak sobie radzą jak często widać w raporcie, czy na social mediach.

          • 26 1

          • za Gomółki ale jeszcze wyrażniej za Gierka - bardzo starannie planowano tzw "Ciągi Powietrzne" (1)

            chodzi o takie wolne i otwarte przestrzenie pomiędzy zabudową miasta - by typowe dla danej okolicy wiatry przewiewały osiedla na wylot ...
            - dziś ten rodzaj planowania - to już zupełnie OLANO !!!

            • 22 1

            • Taa

              I teraz przy falowcach przedrzeć się nie można, tak wieje czasami

              • 7 7

      • Nie

        • 0 0

    • Te 100metrów dalej jest również przeznaczone na zabudowę -- betonozy ciag dalszy !!!!

      • 1 1

    • no, tak trzeba będzie zbierać psie kupy

      • 3 1

    • Ta droga ma być dojazdową na budowę, przez ciasne osiedle.....

      • 10 0

    • (1)

      Chyba jestes pracownikiem dewelopera! Tą ledwo śmieciarka przejezdza a chcą tam zrobić główna ulicę dojazdowa do osiedla! Albo budowana droga od Beethovena albo zamknięcie inwestycji!!!! Skandal!

      • 11 6

      • A ty jetse mieszkancem, ktory nie martwoil sie o to jak tam kupowal swoje mieszkanie, ale martwisz sie o innych?

        • 4 9

    • To nie jest kwestia zieleni, która będzie 100 metrów dalej.

      Zieleń pod oknami będzie zabrana bo trzeba poszerzyć drogę i miejsca parkingowe czyli droga i parking będzie pod oknem.. Dodatkowe 50 miejsc parkingowych? Będą wiecznie zajęte przez nowych lokatorów, którzy nie wykupią parkingu pod blokiem.

      • 16 5

  • (2)

    A deweloper to instyticja charytatywna i te miliony to wyłoży z własnej kieszeni. Jasne. Albo niczego nje zrobi, albo miasto będzie musiało to sfinansować albo sfinansują to kupujący mieszkania w cenje lokali. Innej opcji nje ma.

    • 6 0

    • Każde mieszkanie będzie droższe o kilkadziesiąt tysięcy, czyli kogo będzie stać na takie mieszkanie? Te prawo tylko powoduje, że zamiast przeciętnego ciężko pracującego człowieka, mieszkania w najlepszych lokalizacjach wykupią fundusze.

      • 0 0

    • Jeżeli deweloper podpisze porozumienie z miastem, to wywiąże się ze zobowiązania, a koszty wliczy w wyższą cenę mieszkań. Przecież to jest oczywiste.

      • 2 0

  • Rząd jest po stronie deweloperów? (5)

    Mieszkańcy nie mają nic do powiedzenia.

    • 24 40

    • Rząd Gdańska naturalnie

      • 1 0

    • rząd PiS - jest po stronie każdego kombinatora+ wały i afery jakie teraz robią nie mają swojego odzwierciedlenia w historii (1)

      już nam żona premiera pokazała jak działkować się mamy ... wybuchła ledwo wojna i siup działeczka kościelna wyprzedana+

      • 1 6

      • Twierdzisz, że rząd PiS popiera układ gdański?

        • 5 0

    • Mieszkańcy zawsze postąpią zgodnie z zasadą NIMB

      Not In My Backyard! Co mi tu będą budować, ma być jak jest, wujowo, ale stabilnie! I żeby nie było - temat ewentualnego zacienienia i minimalizowania uciążliwości nowego sąsiedztwa powinien być bardzo mocno pilnowany! Ale nie róbmy tak, że ludzie muszą mieszkać za obwodnicą i codziennie stać w korkach, a w mieście mamy działki do zabudowania, gdzie można w cywilizowany sposób żyć, blisko szkoły, komunikacji miejskiej i potrzebnych usług.

      • 3 5

    • Rząd jest niestety po stronie antyTrójmiasto

      dlatego napuszczają radnych, żeby pod przykrywką walki o interes mieszkańców szkodzili swoim politycznym konkurentom... Pan Przemysław Majewski świetnie udaje zatroskanego, ale w jego konferencji co minutę pada słowo "KO to...", "KO tamto...".

      • 12 8

  • Gdyby nie oddawanie za bezcen terenów

    w różnych miejscowościach (nie tylko w Gdańsku) na różne biznesy kościelne, to samorządy byłyby mniej czułe na takie chore propozycje typu termomodernizacja czegoś tam (tu szkoły), przebudowa drogi, zagospodarowanie skwerku itp. za które i tak nie developerzy płacą, tylko przyszli mieszkańcy danej inwestycji. Ale takie łączenie faktów nie jest powszechne - ostatnio jedna jaskółka była w Pszczółkach, ale to stanowczo za mało.

    • 0 2

  • sorry, ale to Suchanino jest jakieś rozpuszczone (4)

    Działka wygląda nieatrakcyjnie, za kilka metrów haszczy dostaną fajny park, parkingi i modernizację szkoły... Przypominam, że gdy na śródmieściu stawiali blok na bloku, okno w okno nikt nic z tym nie robił... gdy na letnicy wyrósł moloch właściwie zasłaniający cały krajobraz nikt nic z tym nie robił, a dzielnica dalej rozpada się w pył.

    • 31 16

    • Jak fajny park?

      bzdury piszesz chyba na życzenie inwestora i jego totumfackich

      • 2 0

    • A to wszystko na terenie wielkości boiska szkolnego.

      • 5 0

    • Bo na prlowskich osiedlach panuje specyficzna mentalność, na zasadzie nikt nam tu nie będzie...

      • 6 7

    • Suchanino perłą Trójmiasto

      • 4 0

  • (2)

    Mietek zawsze spada na cztery łapy.

    • 25 2

    • No spokojnie

      Jeszcze trwa wyjaśnianie zakupu przez osoby trzecie w Gdyni Tam tak spokojnie nie będzie

      • 0 0

    • to prawda, doświadcziny wyjadacz

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane