• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port szuka chętnych na dzierżawę terenów w Porcie Centralnym

Robert Kiewlicz
18 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
  • Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni.
  • Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni.
  • Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni.
  • Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni.

Ruszyło postępowanie konkursowe, które ma na celu wyłonienie dzierżawców terenów planowanego Portu Centralnego w Gdańsku. Działki pod dzierżawę powstaną dopiero w wyniku zalądowienia obszaru morskiego położonego w granicach administracyjnych portu, na wodach Zatoki Gdańskiej. Jednak władze gdańskiego portu już teraz chcą wiedzieć, które podmioty zdecydują się zainwestować i operować na nowych trenach. Termin składania ofert mija 18 grudnia 2020 r.



- Przedmiotem dzierżawy będzie nieruchomość gruntowa lub nieruchomości gruntowe, które powstaną przez zalądowienie przez dzierżawcę lub dzierżawców obszaru morskiego (lub części tego obszaru) stanowiącego morskie wody wewnętrzne leżące w granicach Portu zarządzanego przez wydzierżawiającego (ZMPG) - czytamy w zaproszeniu - Na każdej z nieruchomości powstałych w wyniku zalądowienia zrealizowane zostanie przedsięwzięcie inwestycyjne przygotowane według koncepcji dzierżawcy. Czas trwania dzierżawy określono na 30 lat od dnia zawarcia umowy dzierżawy.

Kilkaset hektarów nowych trenów portowych



O planach powstania Portu Centralnego informowaliśmy już w 2015 roku. W "Strategii rozwoju Portu Gdańsk" do 2027 roku ujęto wówczas koncepcję rozwoju kolejnej głębokowodnej części portu w kierunku wód Zatoki Gdańskiej. Projektowi temu zaproponowano roboczą nazwę Port Zewnętrzny, alternatywnie Port Centralny. Planowano wówczas, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020.

  • Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł
  • Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł
  • Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł

W 2018 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z wykonawcą na opracowanie koncepcji Portu Centralnego. W 2019 roku zaprezentowano koncepcję. Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni. Projekt przewiduje powstanie dziewięciu terminali - w tym dwa terminale kontenerowe, terminal offshore, LNG, przestrzeń dla stoczni i statków pasażerskich

Miliardowa inwestycja w Porcie Gdańsk



Wybudowane zostaną cztery obrotnice i trzy tory podejściowe. Przewiduje się budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. Zaplanowano trzyetapową budowę Portu Centralnego. Które terminale pojawią się najpierw - zadecyduje rynek.

Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę nowych falochronów, obrotnic i torów podejściowych. Zarząd Portu planuje zrealizować inwestycję z wykorzystaniem formuły partnerstwa publiczno-prywatnego.

Miejsca

Opinie (79) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Podatnik zapłaci za to by ktoś chciał na to spojrzeć.

    Podatnik zapłaci za to by ktoś chciał na to spojrzeć.

    • 0 0

  • (1)

    Gdyby w każdej Spółce Skarbu Państwa pracowali tak pracowici i kumaci Prezesi jak w Porcie to Polska za 10 lat dogoniłaby rozwinięte kraje zachodu. Niech trole biorą przykład jak ciężką pracą i zaangażowaniem można zmienić zeczywistosc w 3-4 lata!

    • 4 12

    • Nie wiem co bierzesz ale zmniejsz dawkę.

      • 0 0

  • Prezes Partacz (12)

    1. DCT otwiera biura zagraniczne w miastach, w których miał je otwierać ZMPG
    2. DCT dokonuje rozbudowy na miarę Portu Centralnego
    3. 90 pracowników spółki SOP idzie na bruk - protest już jest w trakcie
    4. Postępowanie konkursowe na zasadach do których nie przystąpi nikt
    5. Trwający mobbing w ZMPG
    kiedy w końcu pogonią tego partacza?

    • 29 6

    • Najlepszy to był Osaaaaa. Nic nie kumał, ale gadał (3)

      Co by nie mówić Port się zmienił. Nie wszyscy rozumieją, że czas cymbałów się skończył. Albo pracujesz, albo odchodzisz, tego oczekuje nowy zarząd. Nie ma miejsca dla partaczy i leniwców

      • 7 1

      • (2)

        osa tu, osa tam , osa wkrótce wróci na Tron tam :) parampam pam !

        • 3 3

        • (1)

          nawet szybciej niz sie wszyscy spodziewaja

          • 1 2

          • A Adaś wróci do przychodni czy do hurtowni leków ?

            • 0 0

    • (1)

      Chyba jakiś sfrustrowany cienki Bolek, który miał marzenie zostać Prezesem Portu szczuje na Zarzad

      • 5 10

      • Adaś czy Łukaszek

        Który ?

        • 1 1

    • (3)

      Przecież ZMPG nie ma kadry. Tam jest w większości skostniały urzędniczy beton.
      Kogo posadzą w tym biurze za granicą?
      Wyślą kogoś na placówkę?
      ZMPG jest trudnym kontrahentem i partnerem bo jest skostniały w procedurach. Oni się boją swojego cienia a umowy z nimi wygladają tak, że oni mogą wszystko a ich kontrahent nic.
      Panisko na włościach

      • 13 0

      • Ciekawe kiedy CBA wejdzie do zmpg i pge ? (2)

        • 9 1

        • Zapomniałeś o sopg

          • 6 0

        • Oj było by ciekawie.

          • 4 2

    • (1)

      Jak ochronę zekomo do lepszej spółki oddali to nik nie protestował jak sop dostało podwyżki to śmialiście się z ochrony o....
      A teraz płacz

      • 0 0

      • A kto pamięta o pracownikach ochrony Sopg , Florian, Agua port i innych którzy zostali pokrzywdzeni przez port

        • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Kibicuję rozwojowi Portu Gdańsk!
    Może nie wszyscy Prezesi w ZMPG to Orły ale zmiany widać gołym okiem. Biznesowo to naprawdę jest inny świat w porównaniu z poprzednikami.

    • 8 12

    • Jak tam stępka pod prom w Szczecinie?

      • 0 0

    • ..

      a wiedzę o tym co piszesz czerpiesz z jednego artykułu? Widać ze zero pojęcia o tym co się dzieje w porcie od 2016...

      • 2 3

  • Najem nieistniejącego portu? Świetna okazja.

    • 0 0

  • Czyli...

    Jest Plan,a brak sponsorów

    • 1 0

  • Łukasz do roboty!

    Widać ewidentnie które komentarze napisał sam Greinke - zgadza się, poza sianiem fermentu ten człowiek zajmuje się takimi właśnie g*wnami

    • 2 2

  • Gigantomania

    Gigantomania to choroba ludzi małych. (nie mylić z osobami niskimi).
    Mam nadzieję, że będą budować to ze środków uzyskanych z banków, a nie państwowych.

    • 4 2

  • (2)

    Mniej partyjnych nieuków, a więcej fachowców! Taka jest mieszanka w Porcie Gdańsk. Bez kompleksów, z pomysłem i pasją. Wzrosty Gdańska nie biorą się z nikąd

    • 5 8

    • Xyz

      Wzrosty w porcie biorą się z ciężkiej pracy firm operujących w porcie a nie z faktu że zarząd portu dobrze działa. Oni tylko wypinają pierś do medalu. Faktyczną robotę robi zupełnie ktoś inny !!!

      • 4 2

    • Geniusze

      Jeszcze są geniusze pseudo magisterskie, zabetonowaną wiedzą kotwiczące ten port w PRLu.

      • 0 1

  • Ja proponuję sprzedać deweloperom i postawić tam jeszcze młodsze miasto niż na terenach stoczniowych

    i będzie to słuszna linia niejakiego Adamoznicza

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane