- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (235 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (883 opinie)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (259 opinii)
- 6 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec
Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.
Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.
Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.
- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.
Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.
Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.
Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens
- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.
Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście
Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.
Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-31 07:27
W ankiecie brakuje odpowiedzi:
"Pracuję zdalnie"
i nie trzeba docierać- 0 1
-
2019-10-30 10:30
+ 2k do liczby zatrudnionych w Gdańsku, +10 minut do dojazdu w stronę Oliwy w korkach (16)
- 80 23
-
2019-10-30 10:40
nie wiem czy słyszałeś o SKM (6)
- 15 6
-
2019-10-30 11:10
rozuzmiem, że nie wiesz. Czego oczekujesz ode mnie? (1)
- 3 5
-
2019-10-31 07:21
obiadu
- 0 0
-
2019-10-30 11:32
(3)
Polecam skm w godzinach 7:15-8:30. Już teraz czasami trudno się zmieścić.
- 14 1
-
2019-10-30 12:12
W Indiach podróżują na dachach składów. (2)
Nie przesadzaj.
- 10 2
-
2019-10-30 12:21
(1)
to nie znaczy że w gdańsku też
- 5 1
-
2019-10-30 17:28
jak przyjadą indianie :) to was nauczą :)
- 6 1
-
2019-10-30 10:34
A stój i godzinę. (2)
- 20 8
-
2019-10-30 11:15
Ależ mnie tam nie będzie (1)
Po co ten jad? Korek zaszkodzi większości mieszkańców w ten czy inny sposób. Mój post miał tylko celu zwrócenie uwagi na niezrównoważony rozwój miasta, który wszystko przytyka.
- 10 6
-
2019-10-31 07:21
nie zaszkodzi
Bo ludzie z Gdańska sa normalni i jeżdżą rowerami. Tylko te NO, NE, Sro... To wożą d*pska jak na swoich wioskach. Ćwoki
- 1 2
-
2019-10-30 11:44
Rower, autobus, pociąg, tramwaj (1)
Inna sprawa, że w tej okolicy jest bardzo wiele do poprawienia w kwestii komunikacji publicznej.
Nie powinno się wydawać ani złotówki na poprawę dojazdu samochodem. Droga donikąd.- 7 10
-
2019-10-30 12:20
tak. najlepiej wprowadzić dodatkowe podatki dla posiadaczy samochodów, mega drogie miejsca parkingowe, ale nie dać nic w zamian. dlaczego rozkład jazdy tramwajów w tych okolicach wygląda praktycznie teraz tak samo jak 10 lat temu?
powinno się zachęcać, a nie karać.- 11 3
-
2019-10-30 11:18
rowerem bez korków
- 4 2
-
2019-10-30 10:38
+x ludzi w SKMce i tramwaju
- 11 4
-
2019-10-30 10:35
A ja na rowerze + 0 minut
Tylko chyba maskę tlenową muszę sobie dokupić.
- 25 4
-
2019-10-30 10:34
No i?
- 13 2
-
2019-10-31 06:35
Dziekujemy za kolejna piramide!!!! Tak zniszczyc fajna dzielnice
- 5 2
-
2019-10-31 06:08
Antysmogowy beton
No, no ale czy to nie jest tylko pi ar?
- 2 1
-
2019-10-31 05:50
szkoda tylko ze skanskiej skonczyly sie pieniadze
na kontunuacje drugiej czesci budynku
- 0 2
-
2019-10-30 23:39
"praca na powietrzu" = grzebanie bez sensu na insta
taka prawda
- 2 3
-
2019-10-30 22:28
meejg
Znowu głupia ankieta. Żeby zobaczyć wyniki, musiałam skłamać, bo nie pracuję. Z tego wniosek, że wszelkie ankiety mają błędne wyniki.
- 1 2
-
2019-10-30 20:50
zaczyna wygladac ładnie
w słońcu super lśni
elewacja przynajmniej nie nudna jak pozostałe na grunwaldzkiej czyli tanie i nudne szkło/beton
tu mamy coś nowego
bedzie sie wyrózniał- 1 1
-
2019-10-30 10:34
Antysmogowy ten budynek byłby, gdyby nie zapewniał (3)
A miejskie autobusy zatrzymywałyby się przed nim w godzinach szczytu co 7 minut.
- 42 13
-
2019-10-30 20:36
kto wydaje zgodę na budowę takiej szklanej ruiny?
przecież to latem i zimą generuje potężną emisję CO2. Ilość prądu do klimy i do ogrzewania tych klocków jest tak duża, że strach. Budować klocki poza obwodnicą, a na otaczającym polu stawiać baterie słoneczne. Kto pracował w takich szklanych domach to wie jak to wszystko wygląda. Latem upał, a zimną zimno.
- 7 3
-
2019-10-30 11:21
skm co 3 minuty jak za PRL
ale spytajcie Struka.
- 4 4
-
2019-10-30 10:43
super logika, przystanek autobusowy jest 200 metrów dalej o nazwie "Biblioteka Główna UG".
Zresztą, w miarę wygodnie nim dojedziesz tylko z Wrzeszcza. Jedzie przez Suchanino i jest raczej średnio użyteczny jeżeli dojeżdżasz skądś indziej. Poza tym, jedzie bardzo długo.- 6 7
-
2019-10-30 20:36
niedługo Gdynia będzie dzielnicą Gdańska, kwestia czasu
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.