- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (872 opinie)
- 3 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 4 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (158 opinii)
- 5 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec
Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.
Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.
Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.
- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.
Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.
Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.
Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens
- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.
Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście
Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.
Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-30 16:06
I co z tego!! (1)
I co z tego,a dostawcy mają tam masakre z dostawą,niech władze OBC coś z tym zrobia,bo budynek extea,ale nic poza tym
- 10 3
-
2019-10-30 17:08
dostawcy czego? haszu?
- 1 4
-
2019-10-30 16:41
Jak można było tak zniszczyć Oliwe , biurowce za miasto
- 16 7
-
2019-10-30 15:43
Nie rozumiem lini 122 (1)
Kiedyś ta linia miała sens bo jezdzila kolo 40 minut z Wrzeszcza do Sopotu. Teraz niedość, że jeździ co godzinę, jest cała przepełniona to jeszcze ma bardzo długą linie - przez co nigdy na niej nie można polegać. Jak już jest taka długa linia i bardzo potrzebna to czemu nie można wprowadzić jej co 20 min np?
- 12 1
-
2019-10-30 15:55
to samo 115
i pare innych.
- 7 0
-
2019-10-30 14:37
(3)
Miasto się rozwija ale szkoda tylko, że nikt nie pyta mieszkańców czy taki rozwój im się podoba. Korki, brak miejsc parkingowych..... To nie są problemy wydających pozwolenia na takie budowy.
- 19 6
-
2019-10-30 15:31
Oni chyba chcą byśmy znielubili słoiki
- 2 4
-
2019-10-30 14:49
To nie jest żaden rozwój
To jego niszczenie.
- 4 6
-
2019-10-30 14:40
W sedno.
- 2 3
-
2019-10-30 14:54
Jestem głodny (1)
Kogoś to obchodzi? Ja jestem głodny. Poważnie. Słabo mi.
- 4 7
-
2019-10-30 15:11
Pomysl
To cos zjedz
- 1 0
-
2019-10-30 14:46
Tam już jest masakra. Przejście przy bimecie dodatkowo tworzy haos.
- 13 5
-
2019-10-30 12:58
nic nie zapbezpieczyło (2)
Razem 75 tys. m2 powierzchni budynków - to znaczy ok 5 tys. pracowników
Niech tylko 1/4 z nich przyjedzie samochodami. Rozumiem, że miasto zabezpieczyło dodatkowe co najmniej 1000 miejsc postojowych u samego dewelopera (garaż podziemny).- 11 2
-
2019-10-30 14:38
to niech nie przyjeżdżają
- 1 0
-
2019-10-30 13:01
Tak, miasto zabezpieczyło....
Będą parkować gdzie popadnie, i wszystko rozjeżdżać.
- 4 1
-
2019-10-30 14:35
Szklarnie
Czyli będą kolejne korki , może jak budują takie molochy to przy udzielaniu pozwolenia na budowę wymuszali by budowę nowych dróg od inwestora
- 13 6
-
2019-10-30 13:38
Komunikacja miejska (3)
Mam nadzieję, że transport miejski do Oliwy zostanie w końcu zorganizowany. Tysiące ludzi codziennie dojeżdżają już tutaj, a będzie ich jeszcze więcej. Osowa, Jasień, Ujeścisko.. może więcej autobusów, buspasy, ścieżki rowerowe.
- 11 7
-
2019-10-30 13:43
przestan liczyc (2)
jestes naiwny. taka mamy wladze. nieudolne.
- 2 2
-
2019-10-30 13:50
(1)
To lepiej hejtowac, bo się liczy na to, że coś się zmieni, a po hejcie tutaj, narzekać jak to źle? Może powinien Pan pójść na wybory i pokazać, że władza w Gdańsku jednak się nie spisuje. Albo chociaż tutaj napisać na co się ma nadzieję i co jest potrzebne mieszkańcom. Jakby nie patrzeć ten portal dosyć często ma jakiś tam wpływ na potrzeby mieszkańców. Ale nie, lepiej powiedzieć, że ktoś jest naiwny i obrazić. Miłego dnia.
- 4 3
-
2019-10-30 14:15
Bo mozę pamiętam jak jeszcze była w Gdańsku komunikacja?
Kiedy nie dorwała sie do niej ekipa lisickich, budyniow i innych jego ...
Zniszczyli nawet prywatne linie autobusowe w miescie.- 5 5
-
2019-10-30 13:08
Fajnie (3)
Że się buduje, ale te open space-y, to koszmar...
- 11 0
-
2019-10-30 14:02
(1)
a jak zmieścić firmę która ma załóżmy 300 pracowników?
To że czasem działy są małe (np. 2-3 osoby), to i tak czasem wrzucani są na open space, bo ludzie chcą by np. była lepsza komunikacja między innymi działami, jeśli jest taka potrzeba. Niestety efektywność takiej pracy jest niższa, bo zawsze znajdzie się ktoś kto będzie nam przeszkadzać.- 3 0
-
2019-10-30 14:14
Moze na terenach postoczniowych? pod lotniskiem?
- 2 0
-
2019-10-30 13:15
ale co sie buduje?
bo zarowno media prad, wodai drogi i zaplecze kulturalne nadal leża w Gdańsku.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.