- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (119 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (881 opinii)
- 4 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 6 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
Wyremontowane torowisko we Wrzeszczu do naprawy
Torowisko tramwajowe w ciągu ul. Mickiewicza we Wrzeszczu wreszcie doczekało się remontu. Problem w tym, że już miesiąc po oddaniu inwestycji nowy asfalt w kilku miejscach jest pofalowany i wybrzuszony, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy. Spółka GAiT tłumaczy, że powodem uszkodzenia nawierzchni są drgania i duże siły odśrodkowe powstające podczas przejazdu tramwajów. Jednocześnie zapowiada ustabilizowanie toru i odtworzenie uszkodzonej nawierzchni.
- Pierwszorzędna fuszerka na Mickiewicza. Ten asfalt ma maksymalnie miesiąc - pisał w Raporcie w połowie września jeden z czytelników.
Kolejne krytyczne głosy dotyczące falującego i wybrzuszonego asfaltu otrzymaliśmy w niedzielę.
Pierwszorzędna fuszerka na Mickiewicza (44 opinie)
Przesłane przez czytelnika zdjęcia pokazaliśmy urzędnikom ze spółki GAiT, odpowiedzialnym za utrzymanie torowiska. Niedawny remont jezdni w obrębie torów został przeprowadzony w ramach tzw. bieżącego utrzymania. To oznacza, że roboty naprawcze i konserwacyjne torowiska są traktowane jako działanie doraźne.
Prace naprawcze zakończyły się w połowie sierpnia, a ich celem - jak tłumaczy spółka GAiT - była poprawa estetyki oraz bezpieczeństwa ruchu pieszego i samochodowego.
- Przyczyną występujących punktowo wybrzuszeń nowo ułożonej warstwy nawierzchni jest, wymagający kompleksowego remontu, stan torowiska - przejeżdżające po nim tramwaje powodują powstawanie drgań i dużych sił odśrodkowych, których efektem są punktowe wybrzuszenia - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Co istotne, nie zagrażają one w żaden sposób bezpieczeństwu ruchu. W zidentyfikowanych miejscach wybrzuszeń, by zminimalizować ten efekt, stosowane będą kotwy chemiczne stabilizujące tor. Odtwarzana będzie w tych miejscach także uszkodzona nawierzchnia. Natomiast docelowym rozwiązaniem tego problemu jest realizacja naprawy głównej torowiska, która jest zadaniem inwestycyjnym.
Podobnie było w 2012 roku
Torowisko na Mickiewicza nie ma szczęścia do remontów. Podobny problem opisaliśmy zimą 2012 roku, gdy zaledwie kilka lat po kompleksowym remoncie, torowisko zaczęło się rozpadać. Wówczas przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający za utrzymanie jezdni i torowisk, tłumaczyli, że kruszejące i odpadające wypełnienie gumowe, wykorzystywane do uszczelnienia szyn, to naturalne zjawisko przy użytej technologii i efekt zwykłej eksploatacji.
- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - klarowali wówczas gdańscy urzędnicy.
Zielonego torowiska nie będzie
Innym pomysłem na radykalną metamorfozę tego odcinka linii tramwajowej miało być zastąpienie asfaltu między szynami - naturalną nawierzchnią z trawy. Przed dwoma laty taki projekt został zgłoszony przez radną Wrzeszcza Dolnego Halinę Królczyk do Budżetu Obywatelskiego.
Projekt - już na etapie weryfikacji formalnej - został jednak odrzucony przez urzędników i nie został nawet dopuszczony do głosowania. Magistrat tłumaczył, że torowisko na ul. Mickiewicza znajduje się w jezdni, co wiązałoby się z jego wydzieleniem i przebudową samej jezdni, na co we wskazanej lokalizacji nie ma miejsca.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-05 07:14
W innych miastach (15)
Kładą między torami płyty betonowe. Nie rozumiem czemu u nas nie jest to stosowane. Może nie jest to szczyt estetyki za to rozwiązanie na lata. Nic się nie wybrzusza bo nie ma co
- 151 11
-
2022-10-05 17:02
Płyty betonowe bardzo szybko się wykruszają i między torami powstaje bajzel.
- 2 0
-
2022-10-05 11:19
bo to za tanio!
Za tanie rozwiązanie!
- 2 0
-
2022-10-05 10:12
ona jeździ non stop PO Polsce, nie widzi jak jest w innych miastach?? (3)
- 6 4
-
2022-10-05 10:39
Szkoda że premier nie jeździ po Polsce. (2)
Może by zobaczył do jakiej biedy doprowadziły jego rządy...
- 6 4
-
2022-10-05 12:36
Ja już 4 lata szukam pracy w Gdańsku (1)
Mogę robić za najniższą albo ma czarno ale przez pis roboty nie ma.
- 0 4
-
2022-10-05 20:35
Jaki masz zawód ( i praktykę ) ?
Trolowanie się nie liczy. Nawet na tym forum są oferty ale gamoń czytać nie umie ?
- 0 0
-
2022-10-05 09:58
(1)
u nas dopiero od niedawna poszli po rozum do glowy i w zatokach przystankowych daja plyty betonowe a nie polbruk ktory sie wykruszal pod autobusami.
za duzo oczekujesz od UMG- 5 2
-
2022-10-05 14:12
W UMG słyną z ciężkich głów
Niestety, więcej socjologów niż inżynierów...
- 4 1
-
2022-10-05 08:48
nie wybrzusza (2)
Do czasu, az peknie...
Plyty betonowe byly stosowane w Gdansku wiele lat i z nich zrezygnowano wlasnie z powodu niskiej trwalosci i zawodnosci tego rozwiazania...
Porownaj wytrzymalosc plyty umieszczanej miedzy szynami z masa tramwaju...
Chrupia jak herbatniki..- 13 7
-
2022-10-05 14:10
Bo nasze płyty betonowe (1)
To mają klasę betonu i kruszywa z czasów socjalizmu gierka, nadają się tylko do budowy dróg tymczasowych i to z trudem.
Zobaczcie sobie z jakich betonów budował Le Corbusier w Czandigarh- 3 1
-
2022-10-05 14:55
podejrzewam, że Corbusier korzystał z jakości betonu zbliżonej do naszych wieżowców z lat 60
Lany beton do którego trudno podejść inaczej niż udar pneumoelektryczny.
Za to wadą ówczesnej technologii były szalunki i stosowanie wojennych norm wytrzymałości.
Obecnie technologia "wróciła" ale szaluje się gładką sklejką a normy są znacznie niższe. Przez co wszytko drga i dzwoni jak pudło rezonansowe. Gdyby nie tony styropianuLany beton do którego trudno podejść inaczej niż udar pneumoelektryczny.
Za to wadą ówczesnej technologii były szalunki i stosowanie wojennych norm wytrzymałości.
Obecnie technologia "wróciła" ale szaluje się gładką sklejką a normy są znacznie niższe. Przez co wszytko drga i dzwoni jak pudło rezonansowe. Gdyby nie tony styropianu nie dałoby się w tym żyć.
Beton "za Gierka" zły nie był, o czym świadczy trwałość "wielkiej płyty" i konieczność stosowania niepoślednich narzędzi do jego "obróbki". Płyty jednak pochodziły z "fabryk domów" i tam łatwiej było utrzymać normy technologiczne. Jednak wszędzie tam, gdzie do głosu dochodziła decyzja pracownika, faktycznie, jest fatalnie...
I jest tak nadal...- 5 0
-
2022-10-05 08:46
Rozwiązanie beznadziejne
chyba, że jeździły by po nim lekkie samochody. Ciężkie pojazdy bardzo szybko spowodują "klawiszowanie" płyt a tym samym ich przemieszczanie i kruszenie
- 14 7
-
2022-10-05 07:18
(2)
Tak a płyty leżą 10 lat i się nie przemieszczają.
- 10 1
-
2022-10-05 13:00
siła odśrodkowa - WOW - chyba po drugiej gorzkiej żołądkowej...
- 5 1
-
2022-10-05 12:57
OMG
ile to razy będziemy stali w korkach przez takie remonty remontów - karać w urzędach i wykonawców za ten bubel - 2-3lata wykruszą sie BUD- heńki, staśki, mańki, wańki i gamonie w urzędach którzy biorą byle kogo! "Wypuścić tam kozy - takom mam koncepcjem"
- 7 0
-
2022-10-05 08:07
Torowisko nie ma szczęścia do wykonawców (2)
jak i projektantów
- 107 1
-
2022-10-05 19:52
Torowisko przede wszystkim nie ma szczęścia do zarządcy
- 1 0
-
2022-10-05 09:32
Przede wszystkim nie ma szczęścia do organizatorów przetargów z jedynym kryterium ceny.
- 10 0
-
2022-10-05 07:35
Standard... (4)
Na Mickiewicza wypadałoby w końcu zrobić remont z prawdziwego zdarzenia i torowiska przenieść ze środka do krawędzi jezdni, jezdnie dla aut pozostawić na środku, takie rozwiązanie będzie dużo bezpieczniejsze dla pieszych (nie będzie przystanków na jezdni tylko przy krawędzi) oraz ofiary losu skręcające w lewo nie będą blokowały tramwai jadących
Na Mickiewicza wypadałoby w końcu zrobić remont z prawdziwego zdarzenia i torowiska przenieść ze środka do krawędzi jezdni, jezdnie dla aut pozostawić na środku, takie rozwiązanie będzie dużo bezpieczniejsze dla pieszych (nie będzie przystanków na jezdni tylko przy krawędzi) oraz ofiary losu skręcające w lewo nie będą blokowały tramwai jadących prosto. Mickiewicza jest na tyle szeroka, że już teraz tramwaj jadący środkiem spokojnie mieści się z autobusem, trzeba ich zamienić miejscami i po bokach można spokojnie zrobić zielone torowiska. Oczywiście do przebudowy będzie też plac ks. Komorowskiego i skrzyżowanie Hallera z Mickiewicza, ale efekt finalny będzie na lata i można na prawdę poprostować :)
- 47 28
-
2022-10-05 21:15
Nie wolno wyprzedzac tramwaju z lewej strony, koniec kropka. Twoje rozwiazanie zablokowaloby mickiewicza na amen.
- 0 0
-
2022-10-05 12:23
Juz sie chyba sam pogubiłes w zeznaniach (1)
Gdzie ofiary losu skręcające w lewo blokuja tramwaj? Na skrzyzowaniu z Hallera. Więc chcesz przesunąc torowiska w stronę przystanku żeby pasażerowie nie wyłazili na jezdnie. Wtedy wyjeżdżający z Dubios i Zbyszka władują się prosto pod tramwaj i bedziesz miał śmiertelne wypadki jak na Kartuskiej. Póxniej piszesz że jest miejsce co jest oczywistą
Gdzie ofiary losu skręcające w lewo blokuja tramwaj? Na skrzyzowaniu z Hallera. Więc chcesz przesunąc torowiska w stronę przystanku żeby pasażerowie nie wyłazili na jezdnie. Wtedy wyjeżdżający z Dubios i Zbyszka władują się prosto pod tramwaj i bedziesz miał śmiertelne wypadki jak na Kartuskiej. Póxniej piszesz że jest miejsce co jest oczywistą nieprawdą. Ale nie wiesz tego bo nie masz pojęcia o projektowaniu jezdni ani torowisk. Żaden Architekt ani kierownik budowy nie podpisał by sie pod takim rozwiazaniem w tym miejscu. Nastepnie piszesz że można zrobić zielone torowiska czyli liczba mnoga. Chyba jak tam walniesz wiadukt. Ogarnij sie.
- 8 1
-
2022-10-05 12:29
Straszne
Bo ciężko podjechać do końca ulicy spojrzeć w lewo i zobaczyć o tramwaj... Weź nie kompromituj się bardziej. Moje rozwiązanie jest bardzo wygodne dla pieszych, tramwaj będzie przy krawędzi, żaden i**ota nie potrąci nikogo podczas obsługi przystanku, a na wyjazdach dla bezpieczeństwa można zainstalować swiatła wzbudzane, takiej jak na Witosa koło wydziału komunikacji.
- 1 5
-
2022-10-05 10:10
jak długo będzie trwał ten remont poprawkowy - na ile miesięcy zamkną ul. Mickiewicza ?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.