- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (234 opinie)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (883 opinie)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
- 5 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (259 opinii)
5,5 tys. zł za wynajem zniszczonego mieszkania? Czytelnik ostrzega
Piękna kamienica we Wrzeszczu, a w niej stylowe, klimatyczne mieszkanie. Nietanie, bo właściciel za wynajem liczył sobie 5,5 tys. zł miesięcznie oraz trzykrotność tej kwoty tytułem kaucji. Zauroczyło jednak naszego czytelnika i jego dziewczynę tak bardzo, że zdecydowali się na podpisanie umowy najmu. Nie spędzili tam jednak ani jednej nocy, bo wymarzone gniazdko, gdy przyjechali się wprowadzić, zmieniło się nie do poznania.
Urokliwe mieszkanie w sercu Wrzeszcza po budzących zaufanie lokatorach
Marcin, nasz czytelnik, niezwłocznie skontaktował się z właścicielem mieszkania.
- Podał nam numer do swojej siostry, która przebywała na miejscu i miała pokazać nam mieszkanie - opowiada Marcin. - Zdradzono nam, że to mieszkanie należało wcześniej do artystki, aktorki teatru lalek. Osoby na poziomie. Pomyśleliśmy, że nie mogliśmy lepiej trafić. W trakcie spotkania siostra obecnego właściciela opowiadała nam, z jaką dbałością przez ostatnie lata zajmowała się mieszkaniem. I że sprzedała je bratu, bo bardzo zależało jej na tym, aby pozostało w rodzinie.
Marcin przedyskutował sprawę najmu ze swoją dziewczyną i zgodzili się, że mieszkanie w kamienicy ma swoje uroki i że bardzo istotny jest stosowny wystrój, aby zachować klimat miejsca.
- Powiedziano nam, że właściciel jest osobą uczciwą, dbającą o rzeczy, majętną - relacjonuje Marcin. - Co do szczegółów to wszystko mieliśmy ustalać z nim. Rodzina siostry wyprowadzała się do nowego domu za miesiąc, co nam pasowało, bo akurat taki był okres wypowiedzenia w poprzednim mieszkaniu. Meble z naszego nowego lokum miały być zabrane, ale w ich miejsce nowy właściciel miał urządzić mieszkanie pasujące do stylu, by mieszkanie wynajmowane za 5,5 tys. zł miesięcznie nie straciło swojego uroku.
"Oni czekali aż umrę". Seniorka prawie straciła mieszkanie
Zniszczone podłogi, wypalone dziury, ruszające się krany, urwane klamki, wyciągnięte ze ściany kontakty...
Nowi najemcy poprosili jedynie o wygodne łóżko z materacem, kanapę, stół z krzesłami oraz zmywarkę. Resztę zgodzili się doposażyć sami, na własny rachunek. Właściciel zapewnił, że meble, które zorganizuje przed wprowadzeniem się nowych lokatorów, będą pasujące i nowe.
Niepokój Marcina i jego dziewczyny wzbudziły dość srogie zapisy w umowie.
- Już wtedy powinna nam się zapalić czerwona lampka. Nie powinniśmy się godzić na takie zapisy - przyznaje Marcin. - "Wszelkie zmiany na koszt wynajmującego", "kaucja w wysokości potrójnego wynajmu, 15 tys. zł". Właściciel wydawał się być jednak spokojnym, stawiającym na pokojowe rozwiązywanie problemów młodym przedsiębiorcą. Zapewniał telefonicznie, że są kompletowane nowe i wygodne meble.
Po podpisywaniu umowy u notariusza i kontaktach z kancelarią adwokacką wskazaną przez właściciela Marcinowi i jego dziewczynie udało się podpisać umowę najmu okazjonalnego. Kosztami został obciążony najemca. W końcu nadszedł dzień, w którym para mogła się wprowadzić. W tym momencie sprawa nabrała jednak zupełnie innego obrotu.
- Zanim się wprowadziliśmy, 30 sierpnia br., musieliśmy długo czekać, aż wynajęta przez właściciela osoba posprząta mieszkanie, które poprzedni lokatorzy opuścili w pośpiechu, zostawiając za sobą ogromny brud - wspomina Marcin. - Po zabraniu mebli przez rodzinę właściciela naszym oczom ukazał się okropny widok. Zniszczone drewno na podłodze, wypalone dziury, ruszające się krany, urwane klamki, wyciągnięte ze ściany kontakty. Poświęciliśmy łącznie 8 godz., aby doprowadzić tę przestrzeń do stanu umożliwiającego wprowadzenie się. Wraz z dziewczyną byliśmy w sytuacji patowej, bo 31 sierpnia mieliśmy opuścić poprzednie mieszkanie i przenieść się nie do komfortowego i stylowego mieszkania w kamienicy, tylko zdewastowanej nory, wymagającej gruntownego remontu, czego wcześniej nie byliśmy świadomi.
Materac, na którym nie odważysz się położyć
Marcin tego dnia od rana próbował skontaktować się z właścicielem. Ten niestety nie odbierał. Po ok. 20 nieudanych połączeniach przysłał wiadomość, że jest niedostępny i oddzwoni, kiedy to będzie możliwe.
- Gdy w końcu oddzwonił, oznajmił, że jest zdziwiony, że wysiedziana i gnijąca kanapa nam się nie podoba i że grzyb na materacu na łóżku, na którym mieliśmy spać, nie spełnia naszych wymagań. Że zardzewiała zmywarka, która się nie domyka, nie umyje naszych naczyń - relacjonuje nasz czytelnik. - Był na tyle bezczelny, aby powiedzieć, że płacząca i roztrzęsiona dziewczyna to mój problem, a jeśli chcę ładny materac, to mogę przecież sam sobie go kupić, bo on przecież nigdy nie obiecywał nam ładnych mebli i ze swojej obietnicy wywiązał się doskonale. Przypomnę, że ten luksus miał nas kosztować 5,5 tys. zł miesięcznie i że wpłaciliśmy trzykrotność tej sumy jako kaucję.
Nieuczciwi lokatorzy drwią z właścicieli
Po nieprzespanej, poświęconej na przeanalizowanie całej sytuacji nocy Marcin i jego dziewczyna postanowili nie wprowadzać się do tego mieszkania, choć w tamtej chwili nie posiadali żadnej alternatywy. Poinformowali o tym właściciela. Ten najpierw zakładał, że żartują, a później zaczął ich desperacko przepraszać i błagać o wybaczenie.
- Grzecznie odmówiliśmy - opowiada Marcin. - Na tym etapie chwiejna postawa wskazywała na wszystko, co najgorsze w człowieku, i nie wyobrażałem sobie, że mógłbym skorzystać z usług takiego wynajmującego. Ten, aby zachować twarz, stwierdził ostatecznie, że rozumie i że odda pieniądze, ale już kolejnego dnia zmienił zdanie. Zaczęła się przepychanka prawna i walka o zwrot 8 tys. zł - kaucja plus czynsz bez opłat (wynegocjowaliśmy ostatecznie kaucję wysokości jednokrotności, a nie trzykrotności kwoty za wynajem). Od tego momentu nie odbierał już od nas telefonów. Kontaktował się z nami wyłącznie jego prawnik.
"Casting" na najemcę mieszkania. Pytali o plany ciążowe, zarobki i związki
Wynajmujesz mieszkanie? Sprawdź dokładnie, kim jest osoba, z którą podpiszesz umowę
W tym momencie nasz czytelnik postanowił poszukać informacji na temat osoby, od której wynajął mieszkanie. Zaczął od sprawdzenia prowadzonej przez niego firmy w internecie.
Znalazł ją, ale z komentarzami dziesiątek oszukanych klientów, którym mężczyzna ten nie uznawał reklamacji na oferowane przez siebie produkty.
- Ochronę prawną zarówno on sam, jak i jego firma mają tak dobrą, że z opisów klientów wynika, że dopuszcza się on pozywania klientów, gdy ci chcą skorzystać z prawa do reklamacji - czytelnik wymienia długą listę przewinień, jakich dopuszcza się przedsiębiorca. - Człowiek ten jest tak bezczelny, że ostatecznie, nie mając podstaw prawnych, by nie oddać mi pieniędzy, męczył mnie kilka tygodni, oferując spłatę połowy. Dopiero w momencie zaangażowania mojego prawnika wytargował 1 tys. zł, jako zadośćuczynienie. Nie miałem już siły się z nim targować i angażować prawnika do walki o taką kwotę, dlatego wolałem odpuścić. Podpisałem ugodę.
Koniec sprawy? Nie tak szybko...
Wydawać by się mogło, że podpisanie ugody zamknęło sprawę. Nic bardziej mylnego...
- Po trzech miesiącach właściciel feralnego mieszkania pofatygował się, aby na mój adres zameldowania wysłać pismo z żądaniem zapłaty za dwa piloty do bramy wjazdowej, które dorobił. Tylko z jakiej racji ja mam za to płacić? Szczególnie po takim czasie - zastanawia się Marcin. - Zachowanie tego mężczyzny uosabia najgorsze cechy, jakie może posiadać wynajmujący. Rynek nieruchomości jest bezczelny - płać duże pieniądze, w zamian nie otrzymując żadnych praw, i pozwól traktować się jak przedmiot. Oto motto mojej obecnej sytuacji, które podsumowuje działanie człowieka, którego miałem nieszczęście spotkać na swojej drodze. Człowieka, który kupił drogie mieszkanie, nic od siebie nie włożył, wrzucił tam zgniłe meble i żąda ogromnych pieniędzy, który, chowając się za prawnikami, wyłudza pieniądze od potencjalnych najemców.
Dlaczego Marcin zdecydował się nagłośnić sprawę dopiero teraz?
- Chciałbym, aby ta sprawa była przestrogą dla tych, którym trafi się okazja wynajęcia stylowego mieszkania w pięknej kamienicy - wyjaśnia nasz czytelnik. - Chciałbym również wyczulić, żeby przed podpisaniem umowy dokładnie prześwietlić wynajmującego. Wiele mówi się o nieuczciwych najemcach i planowanych castingach, są strony, na których przestrzega się przed osobami, które nie płacą i demolują, ale prawie nie słyszy się o tym, aby ktoś przestrzegał przed nieuczciwymi wynajmującymi. Jak widać, zdarzają się i tacy. I to nie tylko w przypadku mieszkań oferowanych w najniższym standardzie, za najmniejsze pieniądze. My wynajęliśmy stylowe mieszkanie w pięknej kamienicy. Za 5,5 tys. zł miesięcznie i przy kaucji wynoszącej trzykrotność tej kwoty. Nie było absolutnie nic, co powinno wzbudzić naszą czujność. A jednak...
*imię czytelnika zostało zmienione
Opinie (203) 8 zablokowanych
-
2022-12-06 08:46
Opinia wyróżniona
jak można przekazywać jakiekolwiek pieniądze bez obejrzenia mieszkania? (20)
Oględziny mieszkania + sprawdzenie czy wynajmujący jest właścicielem to podstawa, bez tego żdanych dalszych decyzji.
Nakręcając się , ulegając presji czasu jesteśmy łatwym celem dla oszustów.- 441 5
-
2022-12-07 20:02
a czy ktos
posluchal drugiej strony ? Tu jest opis jednej - stronniczy zapewne bo zawsze tak jest. Druga strona pewnie opiala by jaki to cwaniak i oszust najemnca.
- 1 0
-
2022-12-06 23:53
(1)
Mam wrażenie że nie obejrzeli dokładnie mieszkania.Meble meblami ale zastanawiam się co oni sprzątali przez i godzin?wyrwane gniazdko,.dziurę w drewnianej podłodze?Logiczne jest że właściciel.nie wymieni drewna, nie w tych czasach,nie wtedy gdy nie nie stanowi to przeszkody do wynajmu.
- 6 2
-
2022-12-07 13:21
Pipo, ale z Ciebie musi być syfiarz.
- 0 0
-
2022-12-06 14:31
Młodzi uczą się życia, dajcie im spokój, nie winić ofiary, piętnować cwaniaka. Młodzi krzywdy nikomu nie wyrządzili
- 19 5
-
2022-12-06 12:42
Przecież żyjemy w katolickim kraj (7)
a katolicyzm przecież zakazuje oszukiwać bliźniego. Czyż nie?
- 10 20
-
2022-12-07 05:41
(2)
Nie wiem w jakim kraju ty żyjesz bo ja w RP, kraju świeckim. Fakt, że większość mieszkańców deklaruje wyznanie katolickie to już inna kwestia. Polska nie jest krajem wyznaniowym.
- 4 0
-
2022-12-07 18:13
To dlatego mamy paragraf o "obrazie uczuć religijnych", który w świeckich państwach nie ma prawa istnieć? (1)
A może przypomnieć ci nową propozycję o karaniu za "zakłócanie mszy świetej" ?
- 1 4
-
2022-12-07 19:24
Jasne, w świeckim państwie rozwydrzonym babom z czarnymi parasolkami powinno się pozwalać przeklinać, nawet na Mszach Świętych. Nie wolno tylko zakłócać ich spędów, nawet organizowanych "spontanicznie" o północy.
- 4 0
-
2022-12-06 15:46
Żyliśmy (3)
Coraz mniej ludzi chodzi do kościoła, a coraz wiec nie widzi w oszukaństwie nic złego
- 11 13
-
2022-12-07 20:03
Na szczescie (2)
bo katolicyzm to finansowanie najstarczej mafii swiata
- 0 6
-
2022-12-07 22:14
Na szczęście?.... hmm (1)
Niech nie dziwi nas zatem coraz bardziej powszechne oszukaństwo i cwaniactwo, które są efektem braku moralności.
Teraz lepiej?- 5 1
-
2022-12-10 10:03
Moralność w kościele? Chyba tylko w Biblii...
- 0 0
-
2022-12-06 11:00
Można, jeśli ktoś relokuję się np z innego miasta i jedyne co ma do dyspozycji to zdjęcia mieszkania. (6)
Dodatkowo zakładasz, że wysoka cena idzie razem z jakością. Tutaj - najwyraźniej nie.
- 22 11
-
2022-12-06 12:01
Cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Czasem tak, ale reguły nie ma.
- 14 0
-
2022-12-06 11:47
(4)
5,5tys. zł to nie jest wysoka cena. Powiedziałbym, że normalna. Wysokie ceny zaczynają się od 10-12tys. zł, ale to już za naprawdę luksusowe apartamenty. 5tys. zł dzisiaj kosztuje zwykłe 3-pokojowe mieszkanie w bloku.
- 10 70
-
2022-12-07 21:48
no takie tam grosze, ja codziennie tyle wydaje na drobnostki. Bo wiadomo, wynajem mam w Sopocie na Monciaku za 30k na tydzien. Nie tam mieszkania dla biedoty, ja mam apartament.
Typie - jestes odklejony- 2 6
-
2022-12-06 11:54
(2)
Tak, tak. A ty u mamusi za darmo mieszkasz i co popiszesz w necie to twoje xd
- 48 6
-
2022-12-07 14:04
(1)
Tak, tak. Ja akurat posiadam kilkanaście własnych luksusowych nieruchomości, więc z pierwszej ręki wiem o tym o czym wcześniej wspomniałem. Także zanim znowu się zbłaźnisz - nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie każdy mieszka u matki tak jak ty.
- 4 7
-
2022-12-08 18:37
A ja latam w kosmos. Co tydzień ;)
Jeśli masz tyle luksusowych nieruchomości,to Twoja perspektywa jest inna niż najemcy.
- 2 0
-
2022-12-06 09:15
Można, można, bo tak wynająłem swoje mieszkanie najemcy
Moje mieszkanie jednak nie było oszustwem
- 22 14
-
2022-12-06 09:47
Opinia wyróżniona
W 2002 wynająłem mieszkanie w Italii (6)
Przez telefon. Pan mówił, że niska cena 260 euro, bo to nora. 72 mkw. ale nora. Kaucji nie chciał, bo znał mojego szefa i to nora. Kopara mi opadła jak zobaczyłem. Widok na Adriatyk. Ze wszystkich 4 okien. Fajnie wyposażone i urządzone. Miejsce parkingowe. Spokojni sąsiedzi. Zero polaków. Przy pierwszych opłatach, pytam gdzie ta zapyziała nora. A Pan, że dom ma aż 15 lat. I nie było remontu
- 239 28
-
2022-12-06 13:48
Nie było Polaków to ogromny atut. Zero disco polo i darcia ryja po pijaku. Niebywała okazja.
- 46 7
-
2022-12-06 11:03
Włosi z założenia nie zwracają kaucji
- 18 3
-
2022-12-06 11:01
Kłamiesz jak z Włoskich nut .
- 35 11
-
2022-12-06 10:19
Dlatego Włosi są biedni
- 21 8
-
2022-12-06 10:14
ta, ty we wloszech wynajales (1)
a potem sie obudziles
- 41 41
-
2022-12-07 10:27
włochy to była taka wiocha obok warszawy , teraz to dzielnica warszawy . Pewnie o te włochy chodzi
- 4 5
-
2022-12-06 09:15
Opinia wyróżniona
Miałem podobnie 12 lat temu jak ostatni raz w życiu wynajmowałem (7)
Generalnie właściciel zachwalał mieszkanie, choć w sumie jedynym plusem była lokalizacja. Poza tym wszystko się sypało, wyrwane kontakty itp. właściciel nie chciał inwestować w naprawy po poprzednim najemcy, na zwrócenie uwagi zamówił człowieka który ponaprawiał część rzeczy, ale tak to jest - wynajmujący niszczą mieszkanie, a najemcy nie spieszą się z naprawą
- 84 10
-
2022-12-07 06:46
5,5k placic za wynajem? Jeszcze w kamienicy?
- 8 0
-
2022-12-06 14:19
:)
Wynajmujący - to właściciel mieszkania Najemca - to osoba która zamieszkać w mieszkaniu właściciela za opłatą
Wynajmujący chyba sobie sam nie dewastuje mieszkania
Zanim się coś napisze to może najpierw trzeba sięgnąć po słownik i zrozumieć podstawowe pojęcia- 16 1
-
2022-12-06 10:39
Kup swoje (1)
Po co te żale?
- 13 12
-
2022-12-06 13:02
tobie pewnie tatuś kupił za pieniądze z gospodarki żebyś był miastowy
- 11 9
-
2022-12-06 10:19
O co chodzi? Idziesz oglądać mieszkanie i decydujesz się lub nie. (1)
Widzisz stan, uzgadniasz czynsz i jak pasuje to wprowadzasz się i tyle. A jak ci się odwidzi to zwyczajnie wyprowadzasz się. Lub w ogole nie wprowadzasz. Co to za roszczenia po podpisaniu umowy? Nikt nikogo na siłę nie trzyma w mieszkaniu. A jak juz to odwrotnie. To najemcy zawlaszczają i na siłe nie chcą sie wyprowadzic zgodnie z chorym prawem.
- 29 8
-
2022-12-06 23:24
.
To prawda, że najemcy częściej robią problemy, niszczą i nie chcą się wyprowadzać, ale jeśli chodzi o oglądanie przed zakupem to nie jesteś w stanie wszystkiego sprawdzić. Raczej nie łapiesz za kontakty i nie patrzysz czy wypadają. Usterki mogą być niewidoczne na 1 rzut oka.
W każdym razie gdzie się człowiek nie ruszy to chcą go dymac.- 5 1
-
2022-12-06 09:27
Chyba odwrotnie
Czy aby na pewno "wynajmujący niszczą mieszkanie, a najemcy nie spieszą się z naprawą"?
- 46 0
Wszystkie opinie
-
2022-12-11 23:09
administorowanie nieruchomościami
Poza tymi wszystkimi kwestiami bardzo ważne jest by zarządzanie nieruchomościami było rzetelne, dla mnie Polzen bardzo dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków
- 0 0
-
2022-12-06 08:46
Opinia wyróżniona
jak można przekazywać jakiekolwiek pieniądze bez obejrzenia mieszkania? (20)
Oględziny mieszkania + sprawdzenie czy wynajmujący jest właścicielem to podstawa, bez tego żdanych dalszych decyzji.
Nakręcając się , ulegając presji czasu jesteśmy łatwym celem dla oszustów.- 441 5
-
2022-12-06 12:42
Przecież żyjemy w katolickim kraj (7)
a katolicyzm przecież zakazuje oszukiwać bliźniego. Czyż nie?
- 10 20
-
2022-12-06 15:46
Żyliśmy (3)
Coraz mniej ludzi chodzi do kościoła, a coraz wiec nie widzi w oszukaństwie nic złego
- 11 13
-
2022-12-07 20:03
Na szczescie (2)
bo katolicyzm to finansowanie najstarczej mafii swiata
- 0 6
-
2022-12-07 22:14
Na szczęście?.... hmm (1)
Niech nie dziwi nas zatem coraz bardziej powszechne oszukaństwo i cwaniactwo, które są efektem braku moralności.
Teraz lepiej?- 5 1
-
2022-12-10 10:03
Moralność w kościele? Chyba tylko w Biblii...
- 0 0
-
2022-12-07 05:41
(2)
Nie wiem w jakim kraju ty żyjesz bo ja w RP, kraju świeckim. Fakt, że większość mieszkańców deklaruje wyznanie katolickie to już inna kwestia. Polska nie jest krajem wyznaniowym.
- 4 0
-
2022-12-07 18:13
To dlatego mamy paragraf o "obrazie uczuć religijnych", który w świeckich państwach nie ma prawa istnieć? (1)
A może przypomnieć ci nową propozycję o karaniu za "zakłócanie mszy świetej" ?
- 1 4
-
2022-12-07 19:24
Jasne, w świeckim państwie rozwydrzonym babom z czarnymi parasolkami powinno się pozwalać przeklinać, nawet na Mszach Świętych. Nie wolno tylko zakłócać ich spędów, nawet organizowanych "spontanicznie" o północy.
- 4 0
-
2022-12-06 11:00
Można, jeśli ktoś relokuję się np z innego miasta i jedyne co ma do dyspozycji to zdjęcia mieszkania. (6)
Dodatkowo zakładasz, że wysoka cena idzie razem z jakością. Tutaj - najwyraźniej nie.
- 22 11
-
2022-12-06 11:47
(4)
5,5tys. zł to nie jest wysoka cena. Powiedziałbym, że normalna. Wysokie ceny zaczynają się od 10-12tys. zł, ale to już za naprawdę luksusowe apartamenty. 5tys. zł dzisiaj kosztuje zwykłe 3-pokojowe mieszkanie w bloku.
- 10 70
-
2022-12-06 11:54
(2)
Tak, tak. A ty u mamusi za darmo mieszkasz i co popiszesz w necie to twoje xd
- 48 6
-
2022-12-07 14:04
(1)
Tak, tak. Ja akurat posiadam kilkanaście własnych luksusowych nieruchomości, więc z pierwszej ręki wiem o tym o czym wcześniej wspomniałem. Także zanim znowu się zbłaźnisz - nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie każdy mieszka u matki tak jak ty.
- 4 7
-
2022-12-08 18:37
A ja latam w kosmos. Co tydzień ;)
Jeśli masz tyle luksusowych nieruchomości,to Twoja perspektywa jest inna niż najemcy.
- 2 0
-
2022-12-07 21:48
no takie tam grosze, ja codziennie tyle wydaje na drobnostki. Bo wiadomo, wynajem mam w Sopocie na Monciaku za 30k na tydzien. Nie tam mieszkania dla biedoty, ja mam apartament.
Typie - jestes odklejony- 2 6
-
2022-12-06 12:01
Cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Czasem tak, ale reguły nie ma.
- 14 0
-
2022-12-07 20:02
a czy ktos
posluchal drugiej strony ? Tu jest opis jednej - stronniczy zapewne bo zawsze tak jest. Druga strona pewnie opiala by jaki to cwaniak i oszust najemnca.
- 1 0
-
2022-12-06 23:53
(1)
Mam wrażenie że nie obejrzeli dokładnie mieszkania.Meble meblami ale zastanawiam się co oni sprzątali przez i godzin?wyrwane gniazdko,.dziurę w drewnianej podłodze?Logiczne jest że właściciel.nie wymieni drewna, nie w tych czasach,nie wtedy gdy nie nie stanowi to przeszkody do wynajmu.
- 6 2
-
2022-12-07 13:21
Pipo, ale z Ciebie musi być syfiarz.
- 0 0
-
2022-12-06 14:31
Młodzi uczą się życia, dajcie im spokój, nie winić ofiary, piętnować cwaniaka. Młodzi krzywdy nikomu nie wyrządzili
- 19 5
-
2022-12-06 09:15
Można, można, bo tak wynająłem swoje mieszkanie najemcy
Moje mieszkanie jednak nie było oszustwem
- 22 14
-
2022-12-06 08:59
Dziwne (3)
to jakieś. Wynajęli mieszkanie bez oglądania?Nie było protokołu zdawczo-odbiorczego przy odbiorze? Dlaczego piszą o 15 tys. kaucji, kiedy wynosiła 5 tys, a za najem płacili 3 tys+ opłaty eksploatacyjne? Nie bronię absolutnie wynajmującego, kanapa faktycznie sy .iczna, ale chyba słowo zgniła do niej nie pasuje. Przy kolejnym mieszkaniu pewnie będą ostrożniejsi.
- 101 3
-
2022-12-09 07:14
(1)
Gdzie jest napisane, że płacili 3 tysiące???
- 0 0
-
2022-12-09 13:50
Tutaj jest napisane "Zaczęła się przepychanka prawna i walka o zwrot 8 tys. zł - kaucja plus czynsz bez opłat (wynegocjowaliśmy ostatecznie kaucję wysokości jednokrotności, a nie trzykrotności kwoty za wynajem)".
Kaucja trzykrotna =15tys zł, czyli kaucja jednokrotna wyniosła 15:3=5tys zł, więc czynsz bez opłat musiał wynosić 3 tys zł (8 - 5)- 0 0
-
2022-12-06 16:28
Życie uczy żeby się dokształcać i odpowiednio czytać artykuły ze zrozumieniem !
- 1 4
-
2022-12-07 07:40
lol (2)
wzieli mieszkanie za 5k bez ogladania i jeszcze dali 15k kaucji? graty
- 3 1
-
2022-12-09 04:32
Dali jednomiesięczną kaucję, a nie trzymiesięczną. To jakaś ściema, bo dochodzili się o zwrot 8 tys zł, czyli jednomiesięczny czyn + kaucja. Liczę i nijak nie wychodzi mi 8 tys.
- 0 0
-
2022-12-09 04:18
Skąd kwota 15tys zł?
- 0 0
-
2022-12-08 23:50
Bzdury
Ja jestem osoba która posiada mieszkanie do wynajęcia i niestety nie widzicie jak to działa w druga stronę. Miałem wyremontowane mieszkanie i trafił mi sie super najemca który zniszczył mieszkanie mówiąc, ze to eksploatacja. Niestety wynajmujący nie ma żadnych praw. Najemca może niszczyć, nie płacić a właściciel nawet nie może wejść do swojego mieszkania bez jego zgody, paranoja sami sobie narobiliście. Dopóki nie będzie jakiś regulacji prawnych to będzie to zabawa w kotka i myszkę. Jak nie moje to nie dbam. nie szanujecie niczego a potem zdziwienie ze macie taki standard, należy wam sie.
- 1 1
-
2022-12-06 10:15
Bo prawnika, szanowny panie najemco, trzeba nająć do podpisania umowy a nie jej rozwiązania. (1)
A wynajmowane mieszkanie najpierw się skrupulatnie ogląda, po czym spisuje protokół przekazania ze zdjęciami ilustrującymi stan mieszkania. I do przypilnowania tego bierze się prawnika
- 16 2
-
2022-12-08 17:27
Prawnik potrzebny do wszystkiego
Idziesz na zakupy? weź prawnika, bo wszyscy dookoła liczą by cię oszukać.
Jedziesz rowerem albo na hulajce? niech twój prawnik jedzie za tobą. Nigdy nie wiadomo kiedy cię potrąci cwaniak kierowca.
Kłócisz się z żoną? Niech prawnik robi notatki.
Zatrudnij też drugiego prawnika z innej kancelarii, żeby szpiegował tego pierwszego, bo zgromadzone o tobie dane mogą zosty wykorzystane wbrew twojej woli albo do wyłudzenia.- 0 0
-
2022-12-08 11:08
(1)
czy ktokolwiek z komentujacych wg czyta artykul zanim go skomentuje?... przeciez jest jasno napisane ze najemcy widzieli lokal, tylko ze np dziury w scianie byly zasloniete meblami
- 0 0
-
2022-12-08 11:55
Co widzieli, skoro "wymarzone gniazdko, gdy przyjechali się wprowadzić, zmieniło się nie do poznania"?
"Po zabraniu mebli przez rodzinę właściciela naszym oczom ukazał się okropny widok. Zniszczone drewno na podłodze, wypalone dziury, ruszające się krany, urwane klamki, wyciągnięte ze ściany kontakty."
- 1 0
-
2022-12-07 23:42
Po pierwsze nie wynajmuje się mieszkania w ciemno, właściciel obiecał meble? Gdzie to było na piśmie? Po drugie podstawą jest sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego dokładnie opisujący stan całego wyposażenia. Po trzecie w Polsce tak wysoka kaucja to rzadkość, od rozpoczęcia wojny trochę wzrosły kaucje, ale raczej do dwukrotności czynszu a nie więcej.
- 2 0
-
2022-12-07 22:34
Jaki adres tej kamienicy???
- 4 0
-
2022-12-06 08:37
z wynajmu przynajmniej można zrezygnować, nie podoba się biorę następne. (10)
jak kupisz takie mieszkanie z kredytem do grobowej deski, to czeka cię remont, głośni sąsiedzi, przywiązanie do miejsca, Jestem młoda i dynamiczna, być może za rok będę pracowała w Krakowie czy Barcelonie. Po co mi kredyt na norę. Jestem wolna!
- 34 77
-
2022-12-06 13:26
HA HA (1)
Wolę kredyt i mieć ten zły bank na głowie niż szukanie nowego lokum i wynajem od takiej januszerki
- 13 1
-
2022-12-07 21:05
Nikt by ci nie wynajął
- 0 0
-
2022-12-06 16:08
A po następnej dekadzie już Nie będziesz młoda i dynamiczna ! I co ci zostaje ! Dalej będziesz tułać się po nie swoim mieszkaniu ! Słabe myślenie masz kobieto !
- 5 0
-
2022-12-06 14:32
Tak tak szybkie życie i nie wiązanie się na dłużej...
Dziecko o czym ty piszesz....chyba nie za bardzo rozumiesz co się wokół ciebie dzieje...powodzenia w Barcelonie na pokoju z widokiem na podwórko ...może Lewego spotkasz w bardziej spektakularnej części miasta.
- 10 0
-
2022-12-06 09:45
"Jestem młoda i dynamiczna" (1)
Z wąsem i makaronem na brodzie.
- 23 2
-
2022-12-06 13:34
I "mlekiem" pod nosem
- 5 0
-
2022-12-06 08:54
(1)
Urzekła mnie Twoja dynamiczna historia
- 54 3
-
2022-12-06 13:17
Powtarzana co tydzień.
- 9 2
-
2022-12-06 11:30
raczej jesteś ofiarą propagandy 2030
- 9 0
-
2022-12-06 09:01
Już przestań, powtarzasz się. Taka jesteś młoda i dynamiczna, że za pół roku być może będziesz mieszkać w wiacie śmietnikowej.
- 38 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.