• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy można jeszcze poprawić Forum Gdańsk?

Krzysztof Koprowski
13 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Film z wizualizacją Forum Gdańsk z lotu ptaka i z perspektywy użytkownika.

Od budowy centrum handlowego Forum Gdańask na Targu Siennym i Rakowym nie ma już odwrotu, ale krytykowany przez wielu projekt wciąż można poprawić.



Jak oceniasz projekt Forum Gdańsk?

Forum Gdańsk, czyli centrum handlowe i usługowe, które powstaje na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska nie należy do perełek architektonicznych. Choć stanie tuż obok historycznego śródmieścia Gdańska, jest to praktycznie zwykła galeria handlowa, przypominającą setki innych obiektów tego typu.

Na kilka tygodni przed rozpoczęciem budowy wiele w nim zmienić się nie da, ale parę elementów projektu wciąż można, a nawet powinno się poprawić.

1. Trzeba połączyć Targ Sienny i Rakowy z Głównym Miastem

Myśl o tym, by wykorzystać budowę Forum Gdańsk do ucywilizowania przestrzeni wokół Bramy Wyżynnej paraliżuje miejskich urzędników od lat. Choć przy okazji budowy centrum handlowego kierowcy zyskają nową, bezkolizyjną drogę przez Śródmieście, od dawnej przychodni kolejowej zobacz na mapie Gdańskado ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska, to nie planuje się żadnych zmian na szerokich Wałach Jagiellońskich, które oddzielają Główne Miasto od Forum Gdańsk.

By dostać się z Bramy Wyżynnej do nowego centrum handlowego, nadal będzie trzeba korzystać z przejścia podziemnego. Tu powinno powstać naziemne przejście dla pieszych. By dostać się z Bramy Wyżynnej do nowego centrum handlowego, nadal będzie trzeba korzystać z przejścia podziemnego. Tu powinno powstać naziemne przejście dla pieszych.
Czy naprawdę piesi nie zasługują na choć jeden przyjazny gest? Ile jeszcze nowych dróg jest potrzebnych, by na wysokości Bramy Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska utworzyć naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie?

Przypomnijmy, że w 2017 r., gdy gotowe będzie Forum Gdańsk, Śródmieście będzie można ominąć za pośrednictwem tunelu pod Martwą Wisłą i Południowej Obwodnicy Gdańska. Jeśli te dwie inwestycje za łącznie ok. 2 mld zł nie zmniejszą ruchu w centrum miasta, to
co innego zmniejszy?

Nowe przejście nie wpłynie znacząco na zatamowanie zmniejszonego ruchu, tym bardziej że już dziś ruch na pasie jezdni w stronę Traktu Św. Wojciecha i tak jest wstrzymywany przez sygnalizację świetlną dla przejeżdżających przez tory tramwajowe aut.

2. Trzeba połączyć Targ Sienny i Rakowy z Nowymi Ogrodami

Wielokrotnie podkreślano, że Forum Gdańsk zlikwiduje barierę przestrzenną w postaci wykopu z torami kolejowymi. Ale czy faktycznie przykrycie go płytą cokolwiek zmieni na lepsze?

Przed rozpoczęciem budowy, na odcinku od al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) zobacz na mapie Gdańska do Huciska zobacz na mapie Gdańska istniało jedno przejście zobacz na mapie Gdańska przez tory kolejowe (poprzez kładkę) i ul. 3 Maja.

Na przedłużeniu osi Drogi Królewskiej musi powstać przejście dla pieszych przez ul. 3 Maja. W innym przypadku połączenie nowej zabudowy ze starą będzie fikcją. Na przedłużeniu osi Drogi Królewskiej musi powstać przejście dla pieszych przez ul. 3 Maja. W innym przypadku połączenie nowej zabudowy ze starą będzie fikcją.
Po zakończeniu budowy tory pokonamy być może w trzech miejscach, ale to nic pewnego. Po pierwsze poprzez sklepy, o ile będą w nich otwarte drzwi (przykład Galerii Bałtyckiej pokazuje, że do sklepu na parterze można zrobić drzwi od ulicy, ale nigdy ich nie otwierać). Po drugie przez wjazd do parkingu, o ile będzie dozwolony tam ruch pieszy i o ile ktokolwiek będzie chciał wchodzić do budynku przez parking. Po trzecie wreszcie przez przedłużenie Drogi Królewskiej - o ile będzie dostępne przed wybudowaniem części biurowej, która ma powstać po galerii handlowej.

Jednak nawet większa liczba przejść nad torami nie zmieni nic w kwestii przekroczenia ul. 3 Maja. Tym bardziej, że po zakończeniu budowy ulica stanie się jeszcze szersza, niż dziś. W dodatku jedyne przejście zaplanowane jest na wysokości wjazdu na parking, czyli mniej więcej w tym samym miejscu, co dotychczas.

Wciąż brakuje dodatkowego przejścia przez ul. 3 Maja na wysokości przedłużenia Drogi Królewskiej. Jest ono niezbędne, jeśli na serio myślimy o przedłużeniu ciągu pieszego od ul. Długiej do Nowych Ogrodów (rozumianych jako fragment Śródmieścia, a nie ulica), gdzie ma docelowo powstać reprezentacyjny gmach wieńczący całą oś (kilka lat temu brano pod uwagę rozbudowę urzędu miejskiego). Tylko w ten sposób możliwe stanie się logiczne połączenie obu rozdzielonych części miasta.

3. Trzeba poprawić brzydką elewację parkingu

Wielka, pusta ściana parkingu od strony ul. 3 Maja od samego początku budzi mnóstwo kontrowersji. Trudno oczekiwać, że deweloper ją przeprojektuje, ale można go przekonać do jej poprawienia.

Widok na makietę Forum Gdańsk od strony ul. 3 Maja. Długa ściana na pierwszym planie to parking, który zasłoni panoramę Gdańska jadącym od strony Chełmu. Widać też przejście naziemne na wprost wjazdu do centrum handlowego. Widok na makietę Forum Gdańsk od strony ul. 3 Maja. Długa ściana na pierwszym planie to parking, który zasłoni panoramę Gdańska jadącym od strony Chełmu. Widać też przejście naziemne na wprost wjazdu do centrum handlowego.
Można umieścić tam artystyczną grafikę, np. z zarysem panoramy Gdańska, którą parking zasłoni. Można umieścić ciekawe neony. Można wykorzystać szlachetniejsze materiały elewacyjne. Rozwiązań jest wiele.

Również idea przeniesienia (według zwolenników tego pomysłu jest to możliwe technicznie) nad wjazd do parkingu mozaiki z dawnego kina Neptun mogłaby być miłym gestem ze strony inwestora. Wszak nazwa Forum Gdańsk powinna zobowiązywać do promocji lokalnej sztuki.

4. Trzeba zadbać o zieleń

Zielone wzgórze, które pojawiło się przy Wałach Jagiellońskich od strony Bramy Wyżynnej, jest jednym z najdziwniejszych pomysłów w koncepcji zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego. Ta idea narodziła się zanim jeszcze deweloper Forum Gdańsk zainteresował się inwestycją w Gdańsku. Zachowanie tego pagórka nie ma sensu. Nawet projektantowi centrum zabrakło pomysłu, co zrobić z tym skrawkiem trawy na skarpie.

Na wielkim trawniku od strony Bramy Wyżynnej można stworzyć kompozycję z kwiatów. Na wielkim trawniku od strony Bramy Wyżynnej można stworzyć kompozycję z kwiatów.
Podpowiadamy więc, by spróbować wykorzystać ten trawnik do stworzenia kompozycji z kwiatów. Może spróbować ułożyć z nich wielki napis "Gdańsk" wraz z herbem albo morskie fale? A może co roku zmieniać układ kwiatów?

Z pewnością nie można jednak dopuścić, by trawa była wypalana przez słońce lub by była utrzymywana, jak większość zieleni w mieście, czyli strzyżona dopiero, gdy urośnie do kolan.

Czytaj także: Jak nie utknąć w korku po zamknięciu ul. Hucisko

Pamiątkowe zdjęcie na tle panoramy miasta
Kilkuset gdańszczan zebrało się w niedzielę w okolicach Węzła Groddecka zobacz na mapie Gdańska, by zapozować do pamiątkowego zdjęcia na tle panoramy Głównego Miasta, która zniknie po wybudowaniu Forum Gdańsk.

  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.
  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.
  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.
  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.
  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.
  • W niedzielę Maciej Kosycarz wykonał pamiątkowe zdjęcie gdańszczan na tle panoramy Gdańska, która zniknie, gdy powstanie Forum Gdańsk. Mniej więcej w tym miejscu powstanie parking. Jego fasada będzie widoczna dla wszystkich, którzy wjadą do Gdańska od strony Chełmu.

Do pozowania zaprosił mieszkańców Maciej Kosycarz, gdański fotoreporter.

- Chciałbym, aby zachowała się pamiątka po panoramie miasta, widzianej od strony Chełmu. Gdy centrum powstanie, z tego miejsca będzie zupełnie inny widok - tłumaczy fotoreporter.

Duże zdjęcie zostanie opublikowane za trzy lata, po zakończeniu budowy centrum handlowego, gdy wykonane zostanie drugie zdjęcie z tego samego miejsca. Małe zdjęcie fotoreporter udostępni w najbliższych dniach.

Opinie (222) ponad 20 zablokowanych

  • Co to za absurd z tym ciągłym lobbowaniem przejść naziemnych? (6)

    Duże miasto musi mieć sprawną infrastrukturę.
    Tylko wtedy może dobrze funkcjonować.
    Samochody to nie jakies roboty, które trują i jeżdzą aby gnębić mieszkańców.
    W autach też jadą ludzie: wiozą dzieci do szkoły, dowożą chleb do piekarni, kurier dostarcza zakupy z allegro, autobus podwozi do pracy. :)

    • 32 53

    • ? (4)

      A dziecko do szkoły pieszo nie może?

      • 16 10

      • A czy dziecko może mieszkać w chatce z antylopich odchodów, być analfabetą, umierać przed piątymi urodzinami. (2)

        Tak bywa, ale co to za życie? Że inne dzieci mają życie do bani, nie usprawiedliwa dręczenia własnych, skoro zapewnienie im porządnego dzieciństwa jest dla nas łatwiejsze niż dla rodziców-partaczy.

        W bij sobie do zachodniego baniaka: "może" nie oznacza "musi".

        • 3 7

        • porządne dzieciństwo - zza szyby samochodu albo przed komputerem (1)

          • 5 5

          • Tak. Jesteś typowym zwolennikiem zamordyzmu.

            Uważasz, że ludzie mają żyć według tylko jednej recepty, którą ty sobie upatrzyłeś. Każdego kogo nie rajcujesz trzeba albo opluć, albo leczyć. Ruski próbowali dopisać niechęc do komunizmu do listy chorób psychicznych.

            Moja rodzina ma inną receptę na szczęście niż twoja. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, a to co nam proponujesz wywołuje u nas czarną rozpacz. Nie jesteśmy bardziej nienormalni niż ci, których opisałem wyżej nielubianych przez Ruskich.

            Masz to zaakceptować albo iść do pudła wraz z innymi socjopatami.

            • 1 0

      • Może. Ale czy może też tunelem! Czy musi po jezdni?

        • 8 3

    • bo tu piszą małolaty, które jeżdżą rowerami

      • 6 3

  • Przejście na wysokości Bramy Wyżynnej jest konieczne! (7)

    • 98 21

    • Dodaj że naziemne. (5)

      a najlepiej wybudować tam tunel dla samochodów i stworzyć nad nim plac dla pieszych. Wtedy elegancko by było

      • 28 3

      • NIE (4)

        Tam powinno sie ograniczac ruch samochodowy dla tranzytu, a nie budowac kolejne drogi.

        Po otwarciu tunelu pod Martwa Wisla i jak najszybszej budowie tunelu pod Motlawa nalezy tam wprowadzic drogi lokalne (poszerzyc ul. 3 maja).

        Nie ma juz technicznego powodu, dla ktorego przez Srodmiescie ma isc trasa przelotowa.

        • 10 5

        • co ma krótki tunel do przepustowości?

          mowa o wsadzeniu samochodów pod ziemie na odcinku 20-50 metrów...
          jak to ma zmienić przepustowośc? pozostanie taka sama ulica jak obecnie, tylko piesi będą przechodzić nad nią...

          • 2 1

        • Porąbany jesteś jak typowy fragowiec na czele z autorem

          Tranzyt przez Wały Jagiellońskie już teraz jest znikomy i takie teksty to demagogia oszołomów. Ruch na Wałach generują samochody jadące od strony Pruszcza, Oruni i Chełmu, a zwłaszcza z licznych hurtowni wzdłuż Traktu. Żaden tunel tego nie zmieni, a na budowę tunelu dla samochodu w miejsce obecnych Wałów nie ma co liczyć - koszty i warunki gruntowe, a zwłaszcza hydrologiczne.

          • 4 4

        • pewnie i progi zwalniające co 300 m... (1)

          • 1 4

          • nie

            jednak takie zbudowanie miasta, abys nie mogl tam jechac 100km/h.

            Zauwaz (prosze), ze nie mowie o zamknieciu bezwarunkowym ruchu. Chodzi o konkretna polityke inwestycyjna sluzaca wykluczeniu Srodmiescie z tras tranzytowych.

            Chcesz dojechac do Srodmiescie, bo masz tam sprawe? Wsiadz w SKM czy tramwaj. Jesli juz koniecznie musisz jechac samochodem - pojedz samochodem. Ale to wcale nie znaczy, ze Srodmiescie ma byc rozorane 4 pasmowymi drogami w kazda strone. Wystarczylyby 2 pasy (mowie o sytuacji, w ktorej likwidujemy stamtad ruch tranzytowy).

            Jesli mamy budowac za 2mld zlotych POG i tunel, aby potem nadal utrzymywac takie same autostrady w centrum, to jest jakies nieporozumienie.

            Nie chodzi o jeden chodnik, czy jeden przystanek czy jedna droge, Chodzi o kompletny pomysl na cale miasto. Miasto przyjazne ludziom - wszystkim, nie tylko tym w samochodzie.

            • 4 3

    • juz ze Staszkiem sie bierzem i ci robim przejscie ! tylko flaszke zrobimy

      juz sie zrywamy do lopat ! masz 5 000 000 ? bo material trza kupic

      • 2 2

  • Rondo Gryfa Pomorskiego

    Kolo UW i PUM zrobig Rondo Gryfa Pomorskiego

    • 1 1

  • Brak normalnego (naziemnego) przejścia do Bramy Wyżynnej to kpina. (9)

    To beton umysłowy. I przy tym wydaje się krocie na niskopodłogowe tramwaje, do których sensowny dostęp dla niektórych jest tylko windą.

    • 144 24

    • samochody powinny zniknąć w tunelu pod ziemią (3)

      powinien powstać tunel dla samochodów, jak w Sopocie pod monciakiem przy molo

      • 18 2

      • nie (2)

        Po to zbudowano tunel pod Martwa Wisla i Poludniowa Obwodnice Gdanska, aby tamtedy sampchody nie jezdzily.

        To jest Srodmiescie. W Srodmiesciu nie powinno byc tranzytu. Od tranzytu sa obowdnice. Jesli ktos nie jedzie do Srodmiescie, powinien nie wjezdzac tam wcale.

        Budowa tunelu w tym miejscu spowodowalaby, ze jeszcze wiecej ludzi chetnie pojechaloby przez Srodmiescie - bo przeciez szeroka i wygodna droga.

        Juz dzis grubo ponad polowa samochodow w Srodmiesciu traktuje te dzielnice jako dzielnice tranzytowa. Dobrze, ze nie puszcza ich po Dlugiej - przeciez byloby torche blizej i lepsza przepustowosc....

        • 18 5

        • Co nie zmienia faktu, ze

          W tym konkretnym miejscu powinien byc tunel. Choćby wielkości tego, co pod monciakiem, żeby piesi szli góra, a samochody dołem. Nikt nie mówi o tunelu pod całym śródmieściem. Taki tunel nic ne zmieni, jeśli chodzi o przejazd i nikt nie będzie sie pchał w Śródmieście.

          • 2 0

        • to jak niby dojechać do śródmieścia deklu jak nie drogą czy tunelem?

          może k**** wyspę najlepiej zróbcie sobie ze sódmieścia i wpuście krokodyle do fosy?

          • 3 4

    • Przejście podziemne jest o wiele bezpieczniejsze i pozwala oszczędzić czas. Zwłaszcza w porównaniu z wprowadzonym niedawno nowym sposobem starowania światłami na Hucisku.

      • 1 1

    • Widocznie właściciel przestraszył się małej liczby klientów (1)

      Swoją drogą to trzeba mieć to coś, aby tak forsować korzystne dla prywatnego właściciela zapisy kosztem mieszkańców - przejście naziemne nie jest dobre, wystarczy windy zrobić dla niepełnosprawnych.

      I też trzeba mieć wizję, żeby postawić CH obok starówki. Klientów poza sezonem brak, a CH obok starego miasta to zbrodnia na tkance miejskiej.

      • 2 4

      • przejscie naziemne nie jest tylko dla niepełnosprawnych

        potrzebują je matki i ojcowie z wózkami, ludzie starsi, za 15 lat może będzie potrzebował Adamowicz.
        Windy są częściej niesprawne niż sprawne.
        Nie bądź taki egoista.

        • 5 3

    • A ja proponuje zamiast forum gdańsk

      zbudować tam lotnisko dla paralotniarzy i balonów gazowych.
      Zawsze mieszkańcy mieli by widowisko i adrenaline czy lotnik wyląduje na lotnisku czy na nich ;) To sie nazywa przyjemne z pożytecznym :)

      • 6 2

    • tam nawet nie ma widny i wszystko wskazuje że nie będzie...

      • 14 3

  • Bunkry są i nie jest zarąbiście!

    Na rogu Okopowej i AK gigantyczny betonowy kloc bez okien kompletnie zabijający okolicę, bo nie ma na świecie takiej ilości prosacu, żeby ktoś przeszedł wzdłuż takiej ściany płaczu i nie umarł na depresję. Ale co tam - przykryje się ją gigantyczną reklamą stoperanu albo podpasek i będzie kolorowo i radośnie.
    I zamiast samochody spuścić do tunelu - nie, niech piesi dymają po schodach oszczanym tunelem.
    Po co się wysilać? Postawcie wielki betonowy prostokąt i skupcie się, żeby w środku - w galerii handlowej - było ładnie, a nie na zewnątrz. Albo w ogóle zróbcie to pod ziemią a na powierzchni wielki parking. Przecież ludzie uwielbiają zasuwać tunelami, jak krety. Powierzchnia powinna być dla samochodów. Zabetonujmy całe Śródmieście. Przecież na Starym Mieście pomiędzy kamienicami też są tylko kamienne ulice - nie możemy budować parków, bo nie pasują do zabytkowej architektury.

    • 6 3

  • A dlaczego skrócili czas światła zielonego dla pieszych?

    Po żeby ludzi zniechęcić do przejść naziemnych. Proste. Prawda?
    A potem zdziwieni dlaczego ludzie ich nie wybrali? A oni się tak starali...

    • 1 0

  • Ignorancja władzy w najlepszym wykonaniu!

    Wiemy co jest dla Was najlepsze- to czego Wy chcecie to jest nieistotne.

    • 0 2

  • Od baranów urzednikow, którzy zgodzili się na projekt przejścia podziemnego dla pieszych trzeba wyciągnąć konsekwencje. (4)

    Nie ma już co zmieniać. Projekt to lipa.

    • 99 29

    • A w Gdyni wszystko na Wzgórzu wrzucili do przejść podziemnych (3)

      i nikt nie protestuje. Ciekawe.

      • 11 6

      • Dostrzez jednak roznice (1)

        Bardzoszeroki i wysoki tunel, dobrze oswietlony, nie znajduje sie w ciagu zadnego pieszego pasazu. Wyposazony w windy i lagodne zejscia z kazdej strony.

        A teraz porownaj to z tym tunelem ;)

        • 3 1

        • Tunel przy Bramie Wyżynnej też do wąskich nie należy, a kwestia oświetlenia jest niezależna od istnienia samego tunelu.
          No i nie znajdował się w ciągu żadnego pasażu. To teraz dobudowuje się pasaż. Całkiem bezmyślnie, moim zdaniem, bo w tym miejscu jest potrzebny jak świni siodło.

          • 1 1

      • protestują

        Tylko pytanie czy ktoś w Gdyni ma szansę wygrać z urzędami...

        • 5 2

  • drugi ewenement w gdansku na skale swiatowa

    1. to trojpoziomowe kolozyjne skrzyzowanie - wezel ue
    2. parking na 1100 samochodow za parawanem czyli ogrodzony plac 8 metrowym plotem, plot na wysokosc 8 metrow

    • 4 4

  • (7)

    Budyń ze swoimi urzędnikami - wszystko spieprzy!! Człowiek bez gustu, wyobraźni i rozsądku! PS. właśnie dowiedziałem się, że dzięki Budyniowi Lechia Gdańsk ma stadion RÓWNY WIELKOŚCIĄ obecnemu stadionowi mistrza Anglii Chelsea Londyn! Zarówno Stamford Bridge w Londynie jak i PGE w G-sku może pomieścić ponad 41 tysięcy widzów. Z tym, że Chelsea jest jak mówią "jednym z 10 najbardziej medialnych klubów na świecie", a Lechia .. nie jest ... A ekstraklasa to nie Premiership, a G-sk to nie Londyn - no i stadion wiecznie będzie stał pół-pusty.. dzięki Budyniowi!

    • 16 11

    • Nie narzekaj. W przerwach można tam króliki hodować (1)

      • 1 0

      • tak, ..króliki. ale tu o trybuny chodzi..a ty mówisz o murawie zdaje się więc nie wiem..

        • 0 1

    • albo Juventus Turyn, z którym Lechia ma zagrać wkrótce. Stadion w Letnicy jest większy (trochę) od nowego (wybudowany 2011r.) stadionu Juventusu, za to dwukrotnie droższy (Turyn - 105 mln Euro, Letnica - 863 mln zł.).

      Juventus - aktualny mistrz Włoch, finalista Ligi Mistrzów, z największą liczbą kibiców we Włoszech (wg badań opinii publicznej opublikowanych przez "La Repubblica" w 2008 r.), regularnie gra w Lidze Mistrzów.

      • 4 3

    • a wiesz trollu, że w Londynie jest aż 19 stadionów piłkarskich (3)

      z Wembley o pojemności 82 tys. na czele.

      • 10 3

      • (2)

        jesteś trollu niestety ograniczony, jak typowy wyborca Budynia. A wiesz, że w aglomeracji londyńskiej mieszka 13 mln. ludzi czyli 20 razy więcej niż w "aglomeracji gdańskiej"? A wiesz, że na Wembley nie rozgrywa meczów żaden klub? A przede wszystkim: naprawdę nie rozumiesz, że stadion Lechii wiecznie będzie w połowie pusty na jej meczach?

        • 5 6

        • nie podoba ci się PGE Arena ? (1)

          Zawsze możesz udać się pod stadion wywiesić transparent i urządzić głodówkę protestacyjną. Najlepiej w dniu meczu Lechia- Juventus Turyn. Albo szybciej już w piątek przed meczem ligowym z Cracovią.

          • 5 4

          • nie chodzi o to czy mi się podoba. chodzi o to, że "stadion wiecznie będzie stał pół-pusty .. dzięki Budyniowi!" PS. Juventus to kolejny dobry przykład - wiesz, że Juventus przyjedzie na stadion, który ma większą pojemność niż ich własny nowy stadion?? Juventus, który co roku gra w Lidze Mistrzów...

            • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane