- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (7 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 3 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (237 opinii)
- 4 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
Droga w tunelu może odciążyć centrum Gdańska
Krótkie nagranie z powstającego tunelu pod Targiem Siennym i Rakowym.
Kierowcy obawiający się korków po otwarciu przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej powinni pamiętać o podziemnej ulicy Nowe Podwale Grodzkie, która pobiegnie pod Forum Gdańsk i pozwoli uniknąć stania na światłach w kilku miejscach.
Informacja wywołała burzę w komentarzach pod artykułem. Choć było wiele głosów o tym, że budowa przejść naziemnych to powrót do normalności po latach wpychania pieszych pod ziemię, to dominowały głosy, że to fatalne rozwiązanie dla zmotoryzowanych. Zdaniem wielu naszych czytelników, nowe przejście zakorkuje główny ciąg komunikacyjny śródmieścia.
Byli też i tacy, którzy popierali pomysł.
3 tysiące czytelników wzięło udział w ankiecie na ten temat. 56 proc. z nich skrytykowało pomysł utworzenia naziemnego przejścia dla pieszych, zaś 35 proc. go poparło. 9 proc. ankietowanych nie opowiedziało się po żadnej stronie.
W komentarzach dało się zauważyć, że nie wszyscy wiedzą, że pod Forum Gdańsk powstanie podziemna droga, równoległa do Wałów Jagiellońskich i Okopowej, którą będzie można ominąć zarówno Hucisko, jak i miejsce, w którym powstanie przejście.
Dlatego jeszcze raz dokładnie opisujemy projekt podziemnej ulicy, która powstaje wraz z budową centrum handlowego na Targu Siennym i Rakowym.
Powstająca już, częściowo podziemna, ul. Nowe Podwale Grodzkie (na rysunku zaznaczona niebieską, przerywaną linią), pozwoli kierowcom ominąć centrum miasta - Wały Jagielońskie, Hucisko i właśnie Okopową.
Ulica zacznie się tuż za hotelem Central, na wysokości siedziby gdańskiej prokuratury. Kierowcy skręcą w prawo przed budynkiem dawnego Żaka. Najpierw pojadą równolegle do torów kolejowych, a na wysokości wiaduktu Hucisko wjadą pod ziemię.
Podziemny tunel będzie miał ok. 350 metrów długości. Jadąc w kierunku południa, wyjedziemy nim już za Węzłem Okopowa, przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej, Okopowej i Traktu św. Wojciecha , na wysokości stacji SKM Gdańsk-Śródmieście.
Ulica będzie miała jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Nie będzie w niej chodników, sygnalizacji świetlnej ani drogi dla rowerów.
Co ciekawe, na odcinku bezpośrednio pod Forum Gdańsk, Nowe Podwale Grodzkie będzie należało do właściciela centrum handlowego. Droga znajduje się bowiem w świetle działki, którą miasto przekazało inwestorowi. Tymczasem prawo w Polsce nie przewiduje wyodrębniania własności nieruchomości ze względu na głębokość czy wysokość nad gruntem.
Jednak władze Gdańska, jeszcze przed rozpoczęciem budowy ustaliły z inwestorem, że Nowe Podwale Grodzkie pod Forum Gdańsk będzie drogą nieodpłatną oraz publicznie ogólnodostępną. Miasto weźmie na siebie jej utrzymanie.
- droga bez pieszych i rowerzystów
- omija się światła na Hucisku i przy budynku LOT-u
- brak skrzyżowań
Dlaczego nowa droga może się korkować
- przekrój - jedna jezdnia po pasie w każdą stronę
- utrudnienia wywołane przez dostawców sklepów w Forum Gdańsk
Co do tej pory zostało zbudowane?
Na placu budowy tunelu trwa wznoszenie ścian podporowych pod strop na wysokości Urzędu Miejskiego. Do tej pory wykonawcy prac udało się przykryć nową drogę w rejonie Huciska i al. Armii Krajowej. W tej drugiej części tunel ma dobre 250 m.
Tam, gdzie wykonano już stropy tunelu, zamontowano elementy wygłuszające tunel. Gotowa jest także konstrukcja zaplecza Forum Gdańsk, do którego podjeżdżać będą auta dostawcze.
Obecnie na całej długości drogi tunelowej nie ma jeszcze elementów konstrukcyjnych jezdni. Za to wykonano już przeciwpożarową instalację zraszającą. To na wypadek pożaru w podziemnym obiekcie.
Przypomnijmy, że od dwóch lat trwają prace przy budowie centrum handlowego Forum Gdańsk pomiędzy ul. Okopową , 3 Maja , Hucisko i al. Armii Krajowej . Inwestycja obejmuje zabudowę Targu Siennego i Rakowego . Powstaną tu budynki handlowe, biurowe i usługowe, których łączna powierzchnia wyniesie blisko 144 tys. m kw.
Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Sama 6-hektarowa miejska działka warta jest ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej.
Deweloperem Forum Gdańsk jest spółka Multi Development Poland. Natomiast wykonawcą samego centrum jest przedsiębiorstwo Warbud. Z kolei firma Doraco zajmuje się rozbudową układu drogowego i sieci w obrębie inwestycji.
Opinie (310) ponad 10 zablokowanych
-
2017-09-28 16:42
Jeden pas pod ziemią przez ten odcinek nie odkorkuje niczego
- 4 1
-
2017-09-28 13:08
Słabym punktem nowej drogi (2)
Będą skrzyżowania. Na lewoskręt przy Hotelu Centrum już trudno się wbić a jak otworzą nową drogę będzie to niemożliwe, szczególnie że lewym pasem jadą też autobusy i tam są przystanki.....
- 4 2
-
2017-09-28 16:14
Zdaje się,że kombinują by wyrzucić autobusy miejskie z pod Dworca Gł.Budowany aktualnie węzeł przesiadkowy przy przystanku SKM Gdańsk Śródmieście sugeruje,że wszystkie autobusy aktualnie dojeżdżające do Dworca Głównego będą tam kończyć bieg.
- 0 1
-
2017-09-28 13:09
Prawoskret
Miało być
- 1 1
-
2017-09-28 08:59
"prawo w Polsce nie przewiduje wyodrębniania własności nieruchomości ze względu na głębokość czy wysokość nad gruntem" (1)
Dopóki na działce nie znajdą się złoża ropy czy cokolwiek innego cennego.
- 13 0
-
2017-09-28 16:09
W punkt.
Hehe.
- 0 0
-
2017-09-28 15:57
alternatywa wyjazdu RÓWNOLEGŁEGO DO 3 MAJA na Chełm ,Orunię już dawno stała się koniecznością
- 2 0
-
2017-09-28 15:52
Większość piszących nie pamięta ,że obecne korki na Podwalu są spowodowane zmianą cyklu świateł przez remont torowiska.Skoncza będą mniejsze korki
- 1 3
-
2017-09-28 15:50
A idzcie w cholere
z tym przejściem, najlpeiej same przejscia porobić zamiast tuneli, szlag by was trafił i Budynia
- 3 3
-
2017-09-28 15:39
Droga dla dostawców forum
Miasto utrzymuje drogę na prywatnej działce?- 4 2
-
2017-09-28 10:05
Boże! Ty widzisz i nie grzmisz! (9)
Przecież to nic nie zmieni, a wręcz przeciwnie, kolejne światła... To właśnie przez światła ruch nie jest płynny i powoduje korki. Proszę zwrócić uwagę na dodatkowe światła przy Alchemii, Olivia Bussines Park. Powoduje to wzmożenie ilości spalin w powietrzu.
Poza tym sugeruję wrócić do systemu kiedy w godz. 22:00 - 6:00 były zapalone żółte światła. Ruch jest wtedy niewielki, a zmniejszy się właśnie ilość spalin i przejazd będzie płynny.
Służby mundurowe tłumaczą się tym, że nie można tego zwrócić ponieważ obecne rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo... sprawa dyskusyjna. Przecież są znaki pionowe, które regulują ruch.- 17 7
-
2017-09-28 12:13
(1)
W całym mieście poprawiła się płynność jazdy. I co urzędasy?
- 0 1
-
2017-09-28 15:37
poprawa płynności wynikła z poruszania się z umiarkowaną prędkością
a nie tylko z powodu awarii świateł, która skłoniła kierowców do ostrożniejszej jazdy.
Dlatego uspokojenie ruchu ma sens. Budowa arterii dwupasmowych w każdą stronę prowokuje do szybkiej jazdy, stłuczek i korków. (przepraszam, zatorów drogowych).- 0 1
-
2017-09-28 12:09
Białystok, ostatnio (chyba 2 września) była awaria świateł w całym mieście: (1)
I co? "Kiedy kilka minut po godzinie 13.00 próbowaliśmy sami sprawdzić jak wygląda ruch w Białymstoku, byliśmy zszokowani. I bynajmniej nie rozmiarami awarii, ale tym, że praktycznie wszędzie ruch odbywał się płynnie. A to już powinno poważnie postawić znak zapytania nad zasadnością zakupu systemu zarządzania ruchem. Zresztą tę płynność jazdy zauważyło wielu kierowców, którzy dzielili się na portalach społecznościowych radością z jazdy po białostockich ulicach. Bez świateł sygnalizacji."
- 2 0
-
2017-09-28 13:20
Jakbyś poczytał komentarze pod tym artykułem, to zobaczyłbyś, że ludzie pisali o poprawie ale tylko na głównej ulicy. Z bocznych nie dało się wbić na główną a o skręcie w lewo zapomnij.
- 1 0
-
2017-09-28 12:15
Większość nie chce, a oni swoje
- 1 0
-
2017-09-28 12:14
Taka to u nas demokracja
Większość nie chce ale urzędnik wie lepiej
- 1 1
-
2017-09-28 10:34
korki powoduje nadmiar samochodów a nie skrzyżowania (2)
i nie światła na nich
- 1 4
-
2017-09-28 11:00
niby prawda, ale jak zwykle nie do końca...
Namierna ilość samochodów to rzecz oczywista. Niemniej jednym z czynników powodujących korki jest nadmierna ilość świateł w newralgicznych miejscach. Zamiast usprawniać czynią miasto niepełnosprawnym.
- 3 0
-
2017-09-28 10:51
to prawda, ale...
jednym z czynników powodującym korki są światła "usprawniające" ruch. Im ich więcej tym miasto jest bardziej niepełnosprawne. Nadmierna Ilość samochodów to oczywista oczywistość.
- 3 0
-
2017-09-28 06:21
Mnie tam bez różnicy (3)
Ważne żeby odseparować ruch pieszy od kołowego.
- 63 19
-
2017-09-28 15:32
ważne, by tworzyć ulice nie tylko dla samochodów
jezdnia może być miejscem spotkań, a nie tylko korytarzem ruchu kołowego.
Uspokojony ruch to przyszłość przestrzeni miejskich w pobliżu centrum i węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej Trójmiasta.- 2 2
-
2017-09-28 08:20
Trzeba zakazać prowadzenia rowerów! (1)
- 4 12
-
2017-09-28 14:37
i zakaz pedałowania
- 2 5
-
2017-09-28 14:40
Jeden pas w jedną stronę???
Banda debili!!! Adamowicz odejdź już!!!
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.