- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (38 opinii)
- 2 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (99 opinii)
- 3 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (192 opinie)
- 4 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 5 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (267 opinii)
- 6 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
Gdynia: przy ul. Morskiej powstanie nowe osiedle
Gdynia zmienia plan miejscowy, by u zbiegu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego mogło powstać osiedle mieszkaniowe. Obecnie obowiązujący plan przewiduje budowę obiektu handlowego.
Przypomnijmy:
- Teren o powierzchni blisko 44 tys. m kw. należał od 2008 roku do sieci sklepów Carrefour.
- Spółka odkupiła go od Gdyńskich Zakładów Naprawczych.
- Miało tam powstać trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni ok. 40 tys. m kw.
- Z planów nic nie wyszło, a teren przejęła firma Semeko.
- Deweloper zapowiedział w zeszłym roku budowę osiedla, do czego potrzebna jest zmiana planu miejscowego.
W Szkole Podstawowej nr 29 odbyła się publiczna dyskusja nad wyłożonym projektem dokumentu. Zakłada on, zgodnie z wnioskami dewelopera, powstanie w tym miejscu zabudowy wielorodzinnej.
Budynki wysokie do 55 metrów
Według zapisów projektowanego planu będą się tam mogły pojawić budynki, wysokość których może sięgnąć 55 metrów. Na parterze dopuszczono sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. W stanie nienaruszonym mają pozostać znajdujące się przy ul. Morskiej schrony.
Dodatkowo planiści zaproponowali przejście przez osiedle do terenu szkoły i zachowanie zieleni na znajdującej się nieopodal skarpie.
Najwięcej emocji wśród mieszkańców wzbudziły parametry wysokościowe inwestycji oraz proponowane rozwiązania komunikacyjne.
W projekcie ustalono minimum 0,9 stanowiska postojowego na 1 mieszkanie, lecz nie mniej niż 1,8 stanowiska na 1 mieszkanie o pow. użytkowej większej niż 75 m kw., 1-3 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej usług, a także 1-2 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej biurowej.
Mieszkańcy: za mało miejsc parkingowych
Według wstępnych obliczeń w budynkach na osiedlu ma się pomieścić ok. 2 tys. mieszkań. Inwestor będzie mógł przygotować maksymalnie 1,8 tys. podziemnych miejsc postojowych.
Podczas dyskusji okazało się, że pierwotne przedstawiane koncepcje zakładały ponad 2,5 tys. miejsc postojowych.
- To wyliczenia dewelopera, a wy je zmieniacie. Nie rozumiem, skąd takie decyzje - dopytywał jeden z mieszkańców.
Planiści: to celowe działanie
Planiści podkreślali, że teren jest dobrze skomunikowany i znajduje się w pobliżu stacji SKM oraz przystanków autobusowych. Zgodnie z rozwiązaniami przygotowywanymi w nowym studium zagospodarowania, na tym terenie liczbę samochodów trzeba zmniejszać.
- Wprowadzamy ograniczenia. Deweloper jeśli będzie stawiał zabudowę mieszkaniową, to nie będzie mógł zrealizować wybranej liczby mieszkań. Parkingowy wskaźnik blokuje możliwość realizacji inwestycji z dowolną liczbą lokali mieszkalnych - odpowiadali planiści.
Mieszkańcy nie ukrywali także obaw o dojazd i wyjazd z osiedla. Dojazd do budynków ma się odbywać ul. Działdowską. Wjazd i wyjazd z ul. Morskiej został dopuszczony. Wyjazd z osiedla ma się odbywać z łącznicy Trasy Kwiatkowskiego.
Jeśli osiedle, to konieczne zmiany w infrastrukturze
W projekcie planu przewidziano przebudowę ul. Działdowskiej i przebudowę lub rozbudowę skrzyżowania ul. Działdowskiej z ul. Morską.
- Kto za to zapłaci? Pewnie my jako mieszkańcy w podatkach, robiąc inwestorowi prezenty - zastanawiali się uczestnicy.
Urzędnicy odpowiadali, że kwestie drogowe były dogłębnie analizowane, a koszty w ramach "umowy drogowej" może ponieść inwestor.
Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej. Uwagi można składać do 13 sierpnia.
Miejsca
Opinie (343) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-29 08:29
Etatowe marudy (10)
Puste klepisko pełne meneli było by najlepsze według wypowiadających się tu mieszkańców albo narzekanie na brak terenów zielonych w mieście w ponad 30% porośniętym lasem. No po prostu mistrzostwo marudzenia. Jedyna słuszna uwagi to że planują za mało miejsc parkingowych
- 16 48
-
2019-07-29 08:45
(5)
Idź sobie z Oksywia, Obłuża czy nawet z Placu Kaszubskiego do tych 30% porośniętych lasem...
- 13 4
-
2019-07-29 08:48
Plac Kaszubski (4)
Tia piec minut na skwer 15 na kamienną górę. Mieszkania w centrum tez niezła paranoja. Tam powinny być same biura i urzędy
- 4 8
-
2019-07-29 09:48
(2)
W takiej koncepcji widok dziecka maszerującego parę kilometrów do najbliższej piaskownicy nie będzie niczym dziwnym.
- 10 3
-
2019-07-29 13:49
I wszystko ok (1)
Kto przy zdrowych zmysłach mieszka z dziećmi w centrum
- 0 7
-
2019-07-29 14:04
Pewnie ich rodzice.
- 8 0
-
2019-07-29 10:26
"15 min na Kamienną Górę"
i co?
Plac budowy i płoty. A nawet jak kiedyś skończą, to dziki tłum "turystów"...- 7 1
-
2019-07-29 08:48
lasu jest ponad 50% (1)
powierzchni miasta
- 4 7
-
2019-07-29 11:40
no i?
No i nie ma go tam, gdzie są ludzie...
- 4 3
-
2019-07-29 08:53
A znasz taka piosenke Wysockiego - "Moskwa - Odessa"? (1)
Poszukaj, posluchaj.
Dla ulatwienia, kluczowe slowa to "a mnie tuda nie nada".
Zielen moze i jest ale nie tam, gdzie sie jej oczekuje. Prosze to przyjsc do wiadomosc, a stare analogii o statystycznej ilosc nog z moim pajakiem ptasznikiem nie chce mi sie przytaczac.
Wiec skoncz te prymitywnie urzednicze polajanki.- 11 6
-
2019-07-29 09:56
Dokładnie
Według tej logiki jakby do Warszawy włączyć Puszczę Kampinoską to wtedy można zabetonować Łazienki, bo przecież procent zadrzewienia nie zmaleje, a mieszkańcy nadal będą mieli świetne miejsce rekreacji niedaleko.
- 10 4
-
2019-07-29 08:33
No gratuluję pomysłu! (3)
Trzeba by upaść na głowę żeby mieszkać w takim miejscu. Dzień i noc, świątek piątek "sympatyczny" dźwięk przejeżdżających ciężarówek. O smrodzie i zanieczyszczeniach nawet nie wspomnę.
- 47 6
-
2019-07-29 11:10
(2)
Lepsza taka lokalizacja, niż ten powstający pomiędzy ul. Chylońska a torami SKM.
- 10 4
-
2019-07-29 11:30
To swoją drogą.
A przy Opata Hackiego kolejne wieżowce Archicomu.
- 5 0
-
2019-07-29 16:17
Chylonska 110 to dobra lokalizacja. Fakt,że głośno ale wszędzie blisko. Coś za coś. Jak ktoś chce mieć ciszę to niech mieszka za miastem. Każdy woli coś innego.
- 2 8
-
2019-07-29 08:37
Super lokalizacja
Punkt obserwacyjny korków całej estakady
Ciekawe kto będzie chciał mieszkać w takich betonach w tym miejscu ,chyba podobne be...- 26 4
-
2019-07-29 08:38
Ja bym tam przywrócił TOS jak dawniej. (2)
Niezapomniane lata 90-te. Pozdrawiam uczniaków i pracowników :)
- 20 7
-
2019-07-29 19:39
W latach 90-tych to był już GZNS.
- 2 0
-
2021-04-09 20:40
gość
a przed tosem pasły się tam krowy
- 0 0
-
2019-07-29 08:42
Opinia wyróżniona
Ruchu samochodów nie ogranicza się poprzez zmniejszenie liczby prywatnych miejsc parkingowych, a poprzez ograniczanie ich ruchu (12)
Ludzie nie zrezygnują z posiadania samochodu, niezależnie czy skm jest blisko czy daleko. Bo samochód jest wykorzystywany w różnych celach (wakacje, zakupy,...), Nie tylko do pracy.
Ograniczeniem jest możliwość parkowania w miejscach publicznych, zakaz wjazdu do centrum, umożliwienie taniego i szybkiego dojazdu do pracy środkami komunikacji publicznej- 120 12
-
2019-07-29 09:57
Nie rozumiem dlaczego komuś coś ograniczać? (7)
Kupiłem, płacę, jeżdżę i jeździć będę... Jeżeli ktoś jest wrogiem samochodów proponuję zakup siedliska na wsi i jazdę rowerem. Duże miasta charakteryzują się dużą ilością ludzi, samochodów, firm, wzmożonym ruchem i betonem.
- 13 18
-
2019-07-29 12:30
Ależ proszę, jeździj (3)
Ale miejsce parkingowe legalnie sobie znajdź, a nie stawaj gdzie popadnie.
Nie wymagaj też całego społeczeństwa, żeby poświęcało każdy skrawek miasta na jeszcze więcej parkingów, bo właśnie próbujesz ograniczać wszystkich dookoła.- 15 5
-
2019-07-29 13:20
(1)
Miasto jak chce zeby firmy w nim zdecydowaly sie otworzyc siedzibe i placily w nim podatki musza zagwarantowac dojazd i parkingi. NA calym swiecie miastach sa parkingi pietrowe i nie sa tanie ale mozna legalnie zaparkowac samochod.
- 9 7
-
2019-07-29 13:38
No tak.
I patrz, jak to ładnie działa w Śródmieściu.
Parking stoi pusty, samochody zaparkowane na dziko wszędzie.
Jest jeszcze kwestia mentalności.- 11 1
-
2019-07-30 23:16
Bede parkowal, gdzie mi wygodnie i nic z tym nie zrobisz. Za duze znajomosci mam, zebys mi mowil, co mam robic.
- 0 0
-
2019-07-29 12:38
Wszystko napisałeś na odwrót (1)
Samochód jest w XXI wieku domeną wsi, gdzie inaczej nie da się funkcjonować (duże odległości do wszystkiego, zero komunikacji zbiorowej). A w miastach jego rola zanika na zachodzie od dekad - właśnie na rzecz komunikacji zbiorowej, roweru czy nawet poruszania się piechotą. Po prostu Polacy jeszcze się nie zorientowali i ciągle płacą za mieszkania na obrzeżach podobnie jak za te położone przy centralnej osi Trójmiasta. Kiepska inwestycja.
- 15 7
-
2019-07-29 13:55
Pełna zgody. My jako kraj niestety zmierzamy w przeciwną stronę, za Wschód.
- 8 3
-
2019-07-29 15:22
Nikt Ci nie broni, ale nie narzekaj że korki, brak miejsc postojowych i nie ma czym oddychać.
- 4 1
-
2019-07-29 12:35
Co do ograniczania ruchu, masz rację
A tu chodzi o coś zupełnie innego. Inwestor musi zapewnić określoną proporcję miejsc parkingowych i lokali, na to w mieszkaniówce nie ma obejścia. Więc ścinając liczbę miejsc parkingowych eliminuje się pomysły pokroju "a może zróbmy tam same mieszkania po 25m z jednym oknem, na wynajem jak znalazł".
- 7 0
-
2019-07-29 15:21
Tak ale rodzina 2 +2 nie musi mieć 3 samochodów. Jeden w zupełności wystarczy.
- 8 2
-
2019-07-29 22:02
Brawo za opinie!!!!
- 2 0
-
2019-07-30 00:23
ludzie chcą mieć samochody
A komuna tępi ich pragnienia.
Milosniku transporu komunalnego...- 3 2
-
2019-07-29 08:42
i miasto stracilo
Kolejna szanse na budowe zwartego "kampusa" urzedniczego, przeniesienie akcentow i uczynienie Gdyni bardziej miejska.
Woli kolonizowac "centrum", ktore co raz bardziej pustoszeje. Jeszcze za budowa Pekinu i smierc komunikacyjna stanie sie faktem.- 22 3
-
2019-07-29 08:42
po co komu miejsca postojowe. zamiast hali garażowej, zrobić tam kolejne mieszkania. idealne dla piwniczaków
- 17 0
-
2019-07-29 08:48
Czy powstaną tak także jakieś drogi dojazdowe dla samochodów i parkingi?
Czy jak zwykle bywa w tym mieście przyjaznym dla urzędasów i rowerzystów namaluje się tylko pas dla rowerów i stojaki?
- 18 4
-
2019-07-29 08:54
Do końca kadencji Pana niszczyciela Gdyni jeszcze 4 lata i do tego czasu Gdyni zostanie doszczetnie ogolocona z terenow miejskich. Wszystkie oddane zostana deweloperom pod zabudowę mieszkaniowa. czy popularnie mowiac betonowiska. A gdzie potrzeby "publiczne " mieszkancow. Przeciez tam mozna usytypwac tereny sportowe / basen , lodowisko, aqua park/., zamiast np.lodowiska planowanego i nigdy nie zarealizowanego na Morskieja likwidowanego tegu na PIsudskiego. poza zniszczeniem oczywiscie przyrody. Gdzie w Gdyni jest naprawde ładny reprezentacyjny park. Na Kamiennej Girze w dotychczasowym parku od poltora roku mamy magazyn sprzetu budowlanego i ludzi udajacych ze cos robią. Park kompletnie zdemolowany i nic z niego juz nie zostalo. Turysci którzy tu niepotrzebnie zabladza kiwaja glowa z politowaniem, bo znali poprzedni park. To samo tzwPark Centrany przerabiany na parking dewelopera AB.Poza parkingiem zostanie teren deskowiczow, o dziwo tez dewelopara AB./ wywdzieczenie sie za parking?/. Kazde miasta w Polsce ma ładniejszy park. ale tam, są samorzady a nie samowladcy. Teraz Prezydent likwidator jest na urlopie, a;e niedlugo wróci pelen wielu nowycy pomyslow walki z zielenia , miejscami parkingowymi i mieszkancami Gdyni/
- 37 4
-
2019-07-29 08:58
Wręcz marzę o nasłuchiwaniu huku z Morskiej i Estakady (1)
Osiedle marzeń, oaza ciszy i spokoju
- 29 3
-
2021-04-09 20:42
gdynianin
i tak ćmoku nie stać cię na te apartamenty
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.