- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (12 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 3 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 4 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (14 opinii)
- 5 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
Nowe chodniki w historycznym Śródmieściu
Kolejne ulice w Śródmieściu Gdańska doczekają się poprawy estetyki. Tym razem miasto zabiera się za ciąg ulic Grobla II - Grobla III - Grobla IV , ul. Straganiarską oraz fragment ul. Łagiewniki . Na Głównym Mieście roboty obejmą chodniki i jezdnie, zaś na terenie Starego Miasta prace skupią się wyłącznie na wymianie nawierzchni dla pieszych.
Na ul. Grobla IV nowe nawierzchnie chodników będą wykonane w podobnym standardzie i również tylko po wschodniej stronie. Na wysokości Szkoły Podstawowej nr 50 zlikwidowany zostanie niewielki, wąski zieleniec, a w jego miejsce posadzone zostaną trzy drzewa (jarzęby szwedzkie).
Dodatkowo na ul. Grobla IV odtworzona zostanie brukowana nawierzchnia jezdni. Dla wygody rowerzystów na jezdni wzdłuż krawężników będą wykonane pasy z płaskiej kostki na wzór ul. Jaracza czy Ogarnej . Niestety podobnej, równej nawierzchni nie przewidziano w rejonie przejść dla pieszych, gdzie podobnie jak na całej jezdni, dominować będzie tzw. starobruk.
Czytaj też: Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
Na ul. Straganiarskiej również odsłonięta zostanie oryginalna nawierzchnia z bruku (bez pasów dla rowerzystów ze względu na drobniejszą kostkę). Chodniki na odcinku Grobla III/IV - Różana/Minogi będą wykonane z płyt granitowych, zaś dalej w stronę Motławy z płytek betonowych. Prace ominą fragment chodnika, który został wyremontowany kilka lat temu.
Betonowe płytki będą również dominowały na chodnikach po obu stronach ul. Łagiewniki między Gnilną/Askamitną a Heweliusza. Na tym odcinku nie zaplanowano zmian w nawierzchni jezdni.
We wszystkich projektach remontów chodników starano się ograniczyć możliwość wjazdu samochodów na przestrzeń dla pieszych, przewidując montaż słupków lub wysokich krawężników.
Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie auta
Ciekawostką jest zastosowanie różnych kolorów chodników i krawężników. Na ul. Straganiarskiej chodniki betonowe będą w kolorze różowym. Na różowo będą też zabarwione krawężniki na ul. Łagiewniki. Z kolei na ul. Grobla II krawężniki będą w kolorze czerwonym.
- Krawężniki, jak i płytki w kolorze różowym są materiałem często wykorzystywanym przy realizacji chodników na terenie miasta. Z uwagi na historyczny charakter, projekt uzyskał pozytywną decyzję pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a także został uzgodniony z Działem Estetyzacji Zarządu Dróg i Zieleni - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje tę inwestycję.
Obecnie inwestycja jest na etapie weryfikacji ofert i wyboru wykonawcy. W przetargu zostały złożone trzy oferty, a kryteriami przy wyborze najlepszej z nich są cena (90 proc.) i okres gwarancji (10 proc.; co najmniej trzy lata, nie dłużej niż pięć lat).
Wszystkie prace budowlane muszą być wykonane do 30 listopada br.
Eurovia - 2 549 908,95 zł,
Konsorcjum firm: Trakt (lider) oraz Jumar i Drogomet - 3 919 538,06 zł,
Prasbet - 2 609 003,57 zł
Miejsca
Opinie (122) 3 zablokowane
-
2016-08-21 14:44
Nareszcie!!!!! Co z chodnikiem na ul Kartuskiej, strona połuniowa?(po dreszczach zgroza kałuży przy kałuży. Co z podarkami nie remontowanymi od 65 lat. To slamsowisko, to skandal, włodarze miasta. Chaszcze i dziury i niesprzątany bałagan
- 5 1
-
2016-08-21 13:49
Chodniki (1)
Chodnik na Kartuskiej po stronie numerów nieparzystych jest naprawiony a po stronie numerów nieparzystych jest dla ludzi gorszego sortu.
- 4 2
-
2016-08-21 14:15
przy obecnym rządzie to chyba normalne, że musi być taki podział
- 4 3
-
2016-08-21 12:16
Chodniki zapewne są bardzo potrzebne, ale chyba dziś w niedzielę ich nie robią ? (1)
ale jednakowo tak samo potrzebne dobre ddr, albo wydzielony pas ulicy, bez żadnych kontra pasów. Poza tym, jak napisano, obustronnie dla rowerzystów, a po jednej stronie stoją auta, tylko czekać aż staną po drugiej.
- 16 7
-
2016-08-21 14:07
w takich miejscach nie wyznacza się ddr. Pasy rowerowe nawet w takiej postaci są w 100% wystarczające
- 6 0
-
2016-08-21 13:16
Nie wiem po kiego grzyba skoro i tak wszystkie zastawione są wiecznie samochodami.
- 8 1
-
2016-08-21 13:08
czyli znów barierki!
- 5 0
-
2016-08-21 12:59
Czemu odcinek jezdni na Łagiewnikach nie będzie remontowany?
Tam jezdnia zapada się średnio kilka razy w roku.
Dziura na dziurze łatana dziurą.
Akurat chodniki są tam w lepszym stanie niż jezdnia. Dobrze byłoby jeszcze wymienić latarnie przy okazji, bo teraz każda jest z innej parafii po budowie Ibisa i wymianie części z nich.- 9 0
-
2016-08-21 12:52
kostka brukowa na chodnikach
czyli cofanie się do średniowiecza na własne życzenie.
To może jeszcze zabronić telefonów komórkowych?- 18 8
-
2016-08-21 12:22
Kiedy zabiora sie za szeroką (1)
- 45 5
-
2016-08-21 12:37
zrobim jeszcze flaszke i juz sie bierzem za szeroka !
Stachu waciak zalozy i juz lecimy . Lopaty masz kupione ? . Kase masz ? bo nawet ci kafelki zlocone mozemy na szerokiej polozyc jak zaplacisz !
- 7 0
-
2016-08-21 12:35
Ile to kosztuje realnie, konsorcjum firm z Gdańska chce to zbudować za 1.300.000 więcej niż konkurencja? Czy oni chcą tyle zarobić czy reszta zbuduje to z g...a i po gwarancji będziemy mieli dużo napraw. Kostka kamienna dla rowerów?! Nie ma na co wydawać kasy! Czy EUROVIA to przypadkiem nie firma budująca Sobieskiego, która już dawno miała być skończona, a jadąc tą ulicą nie zobaczysz pracowników Eurovii?
- 6 4
-
2016-08-21 12:30
sielskie obrazy
Co z Targiem Rybnym Grodzka i otoczeniem Hiltona od strony Motlawy iulica Podwale staromiejskie obraz nedzy i rozpaczy
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.