• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę

VIK
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni. Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".

- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 4 zablokowane

  • polska nad morzem

    stocznie polskie nie potrzebne porty polskie też nie bedą potrzebne a inni robią biznes gdzie tu logika ?

    • 2 2

  • Z Chin do Polski płyną chińskie towary..... a co płynie z Polski do Chin? (1)

    Jedyne co widzę to pisowska ideologia... ale tę można frachtować taniej - taka Afryka ma to za darmo :)

    • 7 5

    • Ze Świnoujścia w kontenerach płynie polskie drewno co było pokazane w programie ,,Truckerki"

      • 1 0

  • Same nazwy nowych statków mówią ile Polska na nie wyłożyła. (1)

    • 25 1

    • Po kilkanaście mln USD. Więcej nie powinna

      • 0 0

  • Państwowa spółka... i wszystko jasne

    Nie liczy się rachunek ekonomiczny, więc hulaj dusza, nie nasze pieniądze.

    • 3 7

  • ...czyli, jak ma sie rozumieć, w zarządzie po stronie polskiej 100% PiS? (2)

    Może jakieś kumplaszki Horały? Zdziwił bym się gdyby było inaczej...

    • 19 30

    • a ja bym się nie zdziwił, jakby dla panów z pisu wstępu tam nie było

      wydaje mi się, że ta firma to nie jest dla nich liga. A to, co tymi statkami pływa poza ładunkiem komercyjnym to nawet nie pisi interes ...

      • 4 2

    • Pewnie

      Gdyby byl Nowak to i statki byłyby sprzedane

      • 13 12

  • od drugiej reki

    Niemiec płakał jak sprzedawał hehehe :D

    • 1 3

  • to nie polacy kupili (1)

    statki tylko chinczycy chipolbroku jest tak ze kazdy odpowiada za swoje 50 % ze strony polskiej wszystkie statki maja polskie nazwy np asnyk paderewski itd.siejecie propagande i tyle

    • 19 1

    • Tak jest, sa to chińskie statki z całkowicie chinskimi zalogami, jak to się ma do działalności polskiej części spółki, chyba nijak, taka informacja na wyrost, co nas obchodzi że Chińczycy nowe- stare statki kupili

      • 5 2

  • No niech ktoś z rządzących powie.....

    W listopadzie pogrom w Naucie. Już kierownicy poszczególnych działów szykują listy pracowników do zwolnienia , tymczasem wszędzie cicho na ten temat???

    • 12 3

  • BRAWO

    No i jak się chce to można rozbudowywać choć powoli ale zawsze swoją flotę. Może niech słynne kiedyś na cały świat PLO weźmie z nich przykład.
    Kiedy nastąpi w PLO wykup akcji za dobre pieniądze, a czy taki kiedyś będzie ?

    • 31 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane