• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie Centrum Logistyczne będzie jeszcze większe

Robert Kiewlicz
11 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Firma GLP otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego etapu Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.

Pomorskiego Centrum LogistyczneMapka w Gdańsku powiększy się o prawie 40 tys. m. kw. GLP, wcześniej znane jako Global Logistic Properties - właściciel PCL otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu.



W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Nowy budynek będzie realizowany zgodnie z GLP Design Standard, czyli najlepszymi praktykami w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Nowe powierzchnie magazynowe w gdańskim porcie



Jesienią 2021 r. rozpocznie się budowa nowego obiektu, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb klientów i bardziej ekologiczny. Zwiększona do 12 m wysokość hali oznacza, że klienci zyskają dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20 proc. oszczędności na wynajmie.

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3



Wzmocniona konstrukcja dachu umożliwi instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwi manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 m szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na m kw. wytrzyma nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych. Inne udogodnienia to m.in. więcej światła naturalnego dzięki dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików, oświetlenie LED oraz inteligentny system monitorujący i sterujący zużyciem mediów.

W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku. W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku.

Centrum dystrybucyjne obok DCT



Pomorskie Centrum Logistyczne to multimodalny obiekt, który ma doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych szlaków morskich, drogowych, kolejowych oraz lotniczych. Inwestycja znajduje się obok DCT Gdańsk - największego głębokowodnego portu na Bałtyku, do którego już zawijają największe statki transportowe świata, a jego rozpoczynająca się rozbudowa zwiększy możliwości przeładunkowe DCT do 4,5 mln TEU rocznie.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Nasze centrum dystrybucyjne obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk jest idealnym miejscem dla firm korzystających z frachtu morskiego, które cenią udogodnienia związane z przeładunkiem czy procedurami celnymi. Nowy obiekt o podwyższonym standardzie zapewni im realne oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni - mówi Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP.

GLP przejmuje Goodman Group



W Pomorskim Centrum Logistycznym istnieją już cztery budynki o łącznej powierzchni 150 tys. m kw. Kolejny obiekt będzie gotowy latem 2022 roku. Docelowo może tu powstać nawet 500 tys. m kw. wysokiej jakości przestrzeni logistycznej wraz z zapleczem biurowym.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



W marcu 2020 r. GLP ogłosiło przejęcie Goodman Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro.

GLP jest już trzecim inwestorem kapitałowym na trójmiejskim rynku. W 2018 r. Mapletree Investment przejęła od Prologis ponad 1,5 mln m kw. powierzchni magazynowej obejmującej także gdański park logistyczny w okolicy portu lotniczego. W 2019 roku singapurski operator terminalowy PSA International został strategicznym udziałowcem w gdańskim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.

Miejsca

Opinie (65)

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

    Dramat (1)

    nie można tego wybudować jeżeli już nie w Szadółkach to chociaż na Przetocznej?
    Koniecznie trzeba wyciąć las? A co z mieszkańcami tego lasu? Na grilla?

    • 9 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

      Nie

      Nie da się. Potrzebne obok dla sprawnej obsługi portu, nie obwodnicy, a dzięki temu setki ton towarów dziennie nie przejeżdżają przez miasto i obwodnicę południową. Jak chcesz las, to se sadź liściaste, nie iglaste jak tam, myśląc przyszłościowo, czy nie będzie utrudniała rozwoju gospodarki, a w konsekwencji szansy na walkę z katastrofą klimatyczną, bo trzeba mieć na to jeszcze pieniądze.

      Sosny to nie drzewa, a jeszcze nie zebrany materiał budowlany. Żadna strata.

      • 1 0

  • Kolej (9)

    Dobrze,że rozwija się transport kolejowy,widać nowe tory przy blokach w Nowej Letnicy.

    • 39 6

    • tylko że ta kolej (8)

      Letnicy nie skomunikuje.

      • 9 1

      • (5)

        tylko dla przemysłu - nic dla ludzi - oto nasze państwo

        • 3 5

        • (2)

          Port coraz bardziej wchodzi w miasto. Przy ul.Handlowej ogromne zwały złomu i miału jakby węglowego wysokości pobliskich zbożowców.Ogromne zapylenie.....

          • 2 0

          • to miasto wpycha (1)

            Sie do portu.
            A raczej ludzka chciwosc i pazernosc, ktora buduje na zasypanym popiolami bagnie.

            • 0 3

            • Jezioro Zaspa

              Budują dookoła,nowe osiedla,do portu gdańskiego to jeszcze kawał drogi, a ulica Handlowa jest przy porcie,koło schroniska dla bezdomnych,przy niszczejącym dworku Fischera.

              • 2 0

        • nie dla przemysłu (1)

          dla handlu.

          • 0 2

          • handel będzie dopiero wówczas gdy będzie spokojnie i będziesz miał spokój duszy - w tej chwili panuje ludzka obojętność

            • 2 0

      • Reaktywacja SKM do Nowego Portu

        Kolejka do Nowego Portu przez Nową Letnicę i Brzeżno powinna być reaktywowana.Nowa Letnica z nowymi osiedlami mieszkaniowymi to tysiące nowych mieszkańców płacących podatki.Tak bogate miasto powinno dopłacać do komunikacji kolejowej.

        • 1 1

      • Tak,to nie tory SKM ,tylko dla pociągów towarowych do portu gdańskiego.Tory SKM do Nowego Portu już dawno zwinięte.

        • 2 0

  • Brama wjazdowa (1)

    Taki wielki moloch a w bramie wjazdowej dwie ciężarówki mają problem żeby się wyminąć

    • 3 0

    • N I E dla tirów na ul.Wyzwolenia

      Te tiry do portu to powinny jeżdzić ul.Oliwską,na której od zawsze są bramy portowe,a nie środkiem osiedla mieszkaniowego,czyli ul.Wyzwolenia,która jest oddalona od portu gdańskiego.Radni miejscy i dzielnicowi jak zwykle b e z r a d n i.......po wyremontowaniu ulicy Oliwskiej ciężki transport już na nią nie wrócił,tylko został przeniesiony na odległą,osiedlową ulicę Wyzwolenia.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

    megazyny?

    • 0 2

  • A kolo dct ani jednego parkingu ogólnodostępnego ciężarówki parkują gdzie popadnie .....

    • 2 0

  • Generalnie wszystko tam łącznie z portem powinno zostać tam wyburzone i posadzone drzewa (1)

    Precz z fabrykami i innymi zakładami. Bez drzew zginiemy.

    • 3 5

    • Brak dojazdu do portu dla ciężarówek i tirów, n i e przez środek osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia.Najpierw obwodnica dzielnicy Nowy Port,a póżniej rozwój portu.

      • 4 0

  • (10)

    Czyli będzie więcej przeładowanych tirów na zniszczonych ulicach, więcej agencji pracy sprowadzających "ja nie paminaju" oraz więcej ofert pracy typu: poszukujemy do pracy na magazynie, system trójzmianowy 24/7, pracujące weekendy oraz święta, mile widziane uprawnienia na wszystko, prawo jazdy a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k również uprawnienia na promy kosmiczne, mile widziane 10 lat doświadczenia oraz status studenta. Oferujemy: pracę w młodym dynamicznym zespole, umowa zlecenie 2500 netto;)

    • 59 16

    • tak (1)

      powinni tez zamknąć port, żeby te niedobre tiry nie niszczyły naszych dróg

      • 1 3

      • Drogi osiedlowe nie są przystosowane do tak ciężkiego transportu,np.ul.Wyzwolenia była drogą lokalną ,osiedlową.

        • 2 0

    • Popraw mnie, jeśli się mylę (2)

      Ale w Polsce nie ma chyba przymusu podejmowania pracy, na którą nie ma się ochoty?

      • 2 10

      • jest przymus

        prosty i bezpośredni.
        Micha.

        • 5 0

      • Nie zrozumiałeś sensu komentarza? Byle jaka praca i do tego jeszcze wieksza skala sprowadzania przybyszy ze wschodu + tiry. Taka to wielka korzyść dla regionu;)

        • 9 0

    • (3)

      ale to wina urzednikow ze dopuszczaja ruch pojazdow powyzej 3,5t na ulicach miasta

      • 8 3

      • Brakuje przecież obwodnicy dzielnicy Nowy Port.

        • 9 0

      • (1)

        Wyzwolenia w Nowym Porcie- to co się dzieje to istny koszmar.

        • 8 0

        • Nowy Port ulWyzwolenia

          Ten koszmar mamy od ponad 40 lat i końca nie widać,a miało być tak dobrze po otwarciu tunelu,wg. zapowiedzi kierownika ,pana K.,z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

          • 6 1

    • Jeszcze

      Brakuje jeszcze mile widziane orzeczenie w ofercie bo kasę czerpie za pracownika zakład pracy ale nie chce wiedzieć że pracownik ma jakiś uwarunkowania lub przeciwskazania. Ot całe jestectwo ofert pracy i cwaniactwa.

      • 13 0

  • No proszę jak pięknie się rozwija - bez fleszy , pokazówek , przecinania wstęg i pokazywania reportaży w TVP :) (10)

    • 7 23

    • pieniądz lubi ciszę (4)

      ale to owoce zatrutego drzewa.

      "Gdy w ustawie określano organizację i strukturę własnościową podmiotów zarządzających głównymi portami ustalono, że oprócz Skarbu Państwa udziały w nich posiadać będą gminy Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście. Dwie pierwsze objąć miały po 45% akcji, a dwie drugie po 24,5%. Ponieważ ustawodawca uznał, że gmin może nie być stać na wniesienie do spółek portowych odpowiedniego kapitału w formie pieniężnej, postanowił je zasilić w kapitał rzeczowy. W tym celu wojewodowie przekazali nieodpłatnie gminom w użytkowanie wieczyste należące do Skarbu Państwa tereny portowe, by one wniosły je następnie aportem, jako swój wkład, do spółek zarządzających portami."
      "Lecz gminy miast portowych najzwyczajniej w świecie tego nie zrobiły, mimo że upłynęło już 20 lat. Co więcej, ani rząd, ani działający w jego imieniu wojewodowie, którzy te tereny przekazali, przez cały ten okres nie próbowali nawet wykonania tego przepisu ustawy od gmin wyegzekwować. W efekcie, ich udziały własnościowe w zarządach poszczególnych portów są symboliczne czego jednak nie można powiedzieć o udziale w ich radach nadzorczych. Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie.... Efekt jest taki, że na setkach hektarów terenów znajdujących się w granicach portów rządzą się gminy, a nie zarządy portów. W Gdańsku, na przykład, powstaje na nich wielkie centrum logistyczne firmy Goodman, a w Gdyni stoi wielka elektrociepłownia."

      Widać co robił Adamowicz jako przewodniczący RN portu.

      • 2 0

      • Akurat centrum logistyczne jest związane jak najbardziej z działnością portu (2)

        to nie są magazyny dla jakiegoś marketu który kartofle z pola zwozi, a powierzchnia magazynowa i punkt dystrybucji właśnie produktów transportowanych drogą morską. Odległość od portu do magazynu w przypadku wielu produktów jest skracana do minimum. Teraz nabrzeża na całym świecie buduje się w dużej mierze na morzu. Na brzegu mogą być punkty składowania - i to też jest przewidziane np w dalszych etapach rozbudowy DCT (widoczny w tle las idzie w kolejnych etapach pod wycinkę - ale to pewnie za jakieś 8-12 lat, przy rozbudowie kolejnego nabrzeża.)

        Co do reszty zgoda 100%

        • 1 2

        • Dzieje się tak dlatego ponieważ świat przestawił się na przewóz kontenerów co jest bardzo wygodne przy rozładunku, ale kiedyś przecież jak i teraz w niektórych przypadkach portu zarabiają najwięcej na przeładunkach !!! Na przeładunkach złomu, przeładunkach stali, drewna, węgla itd... dopiero wówczas możemy mówić o prawdziwym handlu międzynarodowym. No cóż...składowiska...chcesz powiedzieć że nasi przodkowie byli głupsi od nas ? Nie sądzę...zobacz ile budowano spichlerzy i budynków właśnie przeładunkowych - dopiero wówczas miasta bogaciły się bo robiły zapasy, rozwijało się szkutnictwo, a plany można było snuć na dziesięciolecia bo miasta portowe miały przyszłość i wzbogacały biedny kraj. Budowa i rozbudowa DCT to nadgorliwość przemysłowa nad którą można ubolewać jeżeli Zarząd Portu Gdańsk nie widzi swoich własnych możliwości nabrzeży i handlu dalekomorskiego z innymi portami tymi bliskimi na morzu Bałtyckim.

          • 1 1

        • opisane działania to już przeszłość, patologie, gdzie się dało, zostały zmitygowane

          ale wcale tak nie musiało to się stać.
          Gdańsk to jeszcze w miarę rozsądnie tym kręcił, a problem polegał na tym kto i w jaki sposób sprawy forsował. Gdzie indziej jest gorzej.

          • 1 1

      • Akurat o porty bym się nie bał - ponieważ porty przynoszą dochody bardzo duże dla państwa, inwestują w trudną infrastrukturę portową, mają mnóstwo starych budynków portowych po Komunie które muszą utrzymywać, podobnie jest z terenami portowymi za które należny jest podatek gruntowy, ale mi chodzi o organizację portu... w każdym najmniejszym porcie powinien być kapitanat i to wokół niego winno toczyć się życie. W Gdańsku przykładem dobrej pracy kapitanatu jest port Westerplatte ale na tym się działalność tej małej jednostki kończy, a port w Gdańsku to budynki wzdłuż Motławy, to opuszczone tereny stoczniowe i w końcu port Gdańsk. To wielka potężna infrastruktura z przeszłości i historii miasta. Gdynia to co innego. Tam jest tylko handel towarami jak zwykle i rozbudowa nabrzeży, ale też nikt nad tym nie panuje a powinien właśnie w postaci kapitanatu portu, a działania kapitanatu powinny być uzależnione od Zarządu Portu.

        • 1 1

    • nic by się nie rozwijało (2)

      gdyby SP nie sypnął kasą na infrastrukturę i inwestycje które przez lata były hamowane lub blokowane, ciekawe czemu ? Może dlatego, że w Hamburgu działał port ?

      • 1 1

      • SP nie za bardzo, przynajmniej w początkowej fazie (1)

        Nabrzeża i centra logistyczne powstały z obcej kasy a infrastruktura (tunel, Sucharskiego, most) to fundusze unijne pozyskane przez miasto (przynajmniej formalnie).

        SP się zaktywizował w zakresie odbudowy zdewastowanej struktury kolejowej i jakoś to się kula...
        To duże przedsięwzięcie, na którym można stracić głowę, to urzędnicy nie są skorzy do podejmowania aktywności i ryzyka. Nie musi to być obawa przed konkurencją, wystarczy zwykłe kunktatorstwo.

        • 0 1

        • Jeżeli jest tak jak piszesz skoro urzędnicy nie są skorzy do podejmowania decyzji - to znaczy że jest jak w PRL-u. Jeżeli pracownik się pomylił w urzędzie - to został zwolniony poszedł do sądu się tłumaczyć i jeszcze musiał płacić z własnych pieniędzy, ale jeżeli to była wina jego kierownika z ramienia partii politycznej - to wszystko można było zatuszować tak aby sprawy nie było...w ten sposób nigdy nie zbudujemy odpowiedzialnego państwa.

          • 1 0

    • Ruski trolu a kopiejki juz ci dzisiaj na konto wpłyneły za wpis ?

      • 3 1

    • Nie należy nagłaśniać ekspansji w obawie przed obudzeniem faszystów z PiS-u, którzy chcą położyć swoje skorumpowane ręce na pieniądzach.

      • 1 6

  • Nowa ul.Wyzwolenia (2)

    Na ul.Wyzwolenia,odległej od portu gdańskiego hałas i smog od ciężkiego transportu portowego jadącego środkiem osiedla mieszkaniowego.O Nowej Wyzwolenia,która miała przejąć ciężki transport nadal nic nie słychać. Mieszkańcy osiedla Wyzwolenia chorują przewlekle,rak.

    • 6 8

    • ilu tam jeszcze zostało tych mieszkancow (1)

      • 1 2

      • Duże osiedle ,to i mieszkańców wielu zasiedziałych i tych z nowego pokolenia oraz wynajmujących,nieświadomych zagrożeń.

        • 2 1

  • Czy w pierwszej kolejności jest wydobywany bursztyn, przed wylaniem fundamentów?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane