- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (8 opinii)
- 2 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (237 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
- 5 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 6 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (14 opinii)
Życie wraca na tereny za Motławą
Powiększa się grono chętnych do inwestowania na zaniedbanym dziś terenie Długich Ogrodów, po wschodniej stronie Motławy. Kilka dni temu deweloper kupił działkę przy ul. Sienna Grobla 4-5 , na której już w przyszłym roku zamierza zacząć budować hotel i mieszkania. Jeśli podobną determinacją wykażą się inni inwestorzy, to w ciągu kilku lat ta okolica będzie większym placem budowy niż Wyspa Spichrzów.
Nie ma praktycznie miesiąca, w którym nie informowalibyśmy o rozpoczęciu lub deklaracji rozpoczęcia budowy na terenie dzielnicy Długie Ogrody, leżącej po tej mniej uczęszczanej stronie Motławy i Kanału na Stępce.
Przypomnijmy je, zaczynając od najbardziej zaawansowanych inwestycji.
W budowie na razie jest jedynie kładka na Ołowiankę . Jej powstanie jest jednak kluczowe, gdyż stworzy nowe połączenie Śródmieścia Gdańska nie tylko z samą wyspą, ale i właśnie terenami Długich Ogrodów. Warta 7,6 mln zł przeprawa ma być gotowa w maju przyszłego roku.
W tym czasie z budową może już ruszać inwestor, który kilka dni temu kupił grunt od miasta. Chodzi o spółkę MTC Constructions ze Szczecina, która za działki przy ul. Sienna Grobla 4-5 o łącznej powierzchni 3196 m kw., zapłaciła 3 868 300 zł.
- Chcemy wybudować tu hotel na ok. 90 pokoi oraz budynek ze 100 mieszkaniami - zapowiada Michał Chrobrowski, prezes firmy Soft Elektronik, z którą MTC Constructions jest powiązana. - Projekt jest już gotowy, więc jeszcze w tym roku będziemy występowali o pozwolenie na budowę. Realizacje planujemy rozpocząć w przyszłym roku.
Nowe budynki nie będą wyższe niż 12 m, bo tylko na tyle zezwala miejscowy plan.
To nie jedyna inwestycja tej firmy w centrum Gdańska. Nie opodal, przy ul. Szafarnia 4 , trwają prace rewitalizacyjne budynku stojącego za hotelem Podewils. W tym niewielkim obiekcie, stojącym tuż przy Kanale na Stępce, powstanie... jeden apartament. Prace zakończą się jeszcze w tym roku. Następnie odnowiony ma zostać także niewielki ceglany budynek stojący obok.
Z kolei po drugiej stronie Motławy, Soft Elektronik kończy budowę kamienicy przy ul. Grodzkiej 10 .
Wracając do Kanału na Stępce: warto wspomnieć, że miasto nosi się z zamiarem stworzenia tu mariny, w której będą mogły zacumować 44 jednostki. Miałaby ona stanowić przedłużenie istniejącej mariny przy ul. Szafarnia i połączyć się z tą przy Siennej Grobli. Szacuje się, że inwestycja, wraz z pogłębieniem kanału i przebudową Mostu Kamieniarskiego na zwodzony, pochłonie ok. 8 mln zł. Wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych czeka na decyzję w urzędzie marszałkowskim.
Z kolei wzdłuż brzegu kanału, ale od strony Ołowianki mają stanąć specjalne jednostki pływające oferujące pokoje hotelowe z łazienkami i restauracje.
Swoją przystań chce stworzyć także kolejny prywatny inwestor - spółka Domus Amica UAB z Kłajpedy, która jest właścicielem ruin na terenie dawnych zakładów mięsnych przy ul. Na Stępce 2A .
Zabytek ma zostać zaadaptowany na czterogwiazdkowy hotel. Do tej pory nowy właściciel odrestaurował jedynie frontową ścianę oraz mury obwodowe. Jeszcze jesienią mają rozpocząć się już docelowe prace, które doprowadzą do powstania czterogwiazdkowego hotelu z ponad 100 pokojami. Ma on zacząć działać na początku 2018 roku.
Właścicielem największych terenów za Ołowianką jest firma Vastint, która w sumie posiada tu działki o powierzchni niemal 9 ha (90 tys. m kw.). Na gruncie liczącym 1,36 ha ograniczonym ulicami Na Stępce, Angielska Grobla i Dziewianowskiego (z wyłączeniem istniejących tam kamienic) powstanie osiedle z ok. 300 mieszkaniami.
Natomiast spółka nie ma jeszcze sprecyzowanych planów dla terenów dawnych zakładów mięsnych .
Na koniec warto dodać, że w przyszłości Śródmieście z Długimi Ogrodami ma spiąć tunel pod Motławą . Jednak jego powstanie przewidziane jest dopiero po 2020 roku.
Opinie (141) 2 zablokowane
-
2016-10-18 15:49
Który developer zapłacił za kładkę? (2)
Komu zależało na zagrodzeniu drogi wodnej? Może zrzuta była?
- 2 5
-
2016-10-19 11:26
droga wodna?
wykorzystywana w ciągu roku przez 3 miesiące max. mniejsze jednostki i tak dają radę
- 1 0
-
2016-10-19 10:55
zagrodzenie drogi wodnej przez zwodzoną kładkę otwieraną w ciągu 3 minut?
chyba cię porąbało
- 1 0
-
2016-10-18 08:28
Czy będzie most samochodowy na przedłużeniu Wałowej? (3)
Po kładce fajnie chodzi się pieszo ale w XXI wieku są jeszcze inne środki lokomocji. Jedyna droga samochodowa z tamtych stron to Długie Ogrody i Podwale Przedmiejskie. Zeby stamtąd dojechać np do Dworca trzeba objechać całę główne miasto i dogęszczać korki. Gdyby był taki most dostęp byłby raz dwa.
- 5 3
-
2016-10-19 11:00
moast samochodowy blokuje drogę wodną
pasuje tam jak świni siodło.
Budowa tunelu lub mostu dla samochodów to sposób na uzależnianie miasta od ruchu samochodowego - niezgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.- 0 0
-
2016-10-18 09:22
Będzie tunel pod Wisłą w okolicy po 2020 (1)
- 5 0
-
2016-10-18 09:30
most bylby lepszy
Tanszy i widokowo ciekawszy.
Ale teraz moda na tunele wsrod wladz miejskich....- 2 4
-
2016-10-18 07:58
Ta kładka (1)
to jakaś masakra.
- 12 13
-
2016-10-19 10:58
ta kładka to znakomity instrument ożywienia terenów za Motławą
warto ją uzupełnić atrakcyjnym ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż Kanału Raduni od jego ujścia do Motławy do Wałów Jagiellońskich
- 0 0
-
2016-10-18 23:16
(1)
Teraz wiadomo po co byla ta kładka
- 0 1
-
2016-10-19 10:54
nie po co, tylko dla kogo
dla mieszkańców Gdańska i osób chcących do niego przyjechać
- 0 0
-
2016-10-18 07:14
(2)
Dla rozwoju gdanska tunel/most pod/nad Motławą jest dużo ważniejszy niz tunel pod pachołkiem . I dużo tańszy . Chyba po zakończeniu budowy kładki trzeba będzie zorganizować autobus z okolicy targu rybnego do dworca głównego
- 47 10
-
2016-10-19 10:53
aby kładka pieszo-rowerowa na Ołowiankę spełniała swoją rolę
warto pomyśleć o stworzeniu atrakcyjnego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kanału Raduni : od jego ujścia do Motławy aż do Wałów Jagiellońskich.
Tworzenie infrastruktury miejskiej wyłącznie lub nawet głównie z myślą o ruchu samochodów i środków komunikacji publicznej nie jest drogą do zrównoważonego, efektywnego rozwoju miasta.- 1 0
-
2016-10-18 09:05
Jest już taki autobus - nr 100
Chociaż akurat w kierunku z Targu do Dworca jedzie na około. Więc popieram -- również przewiduję konieczność stworzenia lini po najkrótszej trasie w obie strony.
- 10 1
-
2016-10-18 06:19
(17)
Gdańsk to wielki plac budowy, nic dziwnego że pracuje tutaj i studiuje dziesiątki tysięcy słoików
- 67 10
-
2016-10-18 07:12
Jak można imputować komuś od "słoików" (12)
W mieście, gdzie niemal cała ludność została zainstalowans wtórnie, napływowo, ledwie kilkadziesiąt lat temu?
Tacy z was Gdanszczanie jak z dzieci arabusów - Paryżanie.- 37 15
-
2016-10-18 10:42
Gdynia (4)
Przypominam, że Gdynię zbudowały Słoiki - z Mazowsza, Małopolski i Podkarpacia, więc po co takie przytyki? Stary Gdańsk też był kiedyś budowany przez Słoiki z Niderlandów, Nadrenii czy Szkocji
- 14 2
-
2016-10-18 12:11
Gdynię zaprojektowali i zbudowalni najbardziej wykształceni ludzie jakich ten kraj posiadał wtedy (3)
to się nazywa przedsięwzięcie,
prawdopodobnie największy sukces w historii współczesnej Polski.
Do dziś intelektualnie, kulturowo i gospodarczo Gdynia wyróżnia się na tle reszty kraju.
Wyróżnia się tez politycznie ponieważ jest to jedyne miasto
nie zaorane przez POPiS.
Przez wiele wiele lat traktowane po macoszemu przez Rząd PO,
dziś tak samo szarpane przez rusko-PiSowskie trole
w żałosnych próbach przylepienia czegoś do Gdyni.
To teraz słuchajcie uważnie, do porcelany i kryształu
nic się nie przylepi jak do tych waszych glinianych dzbanów
wy posowieckie popłuczyny.- 2 14
-
2016-10-18 12:31
O k..wa ale przygłup z ciebie. (2)
No rzeczywiście Gdynia wyróżnia się na tle całego kraju brakiem inwestycji, brakiem wizji, brakiem w ogóle jakiegokolwiek działania.
Intelektualnie - fakt nigdzie w naszym kraju ludzie nie są na poziomie Korei Północnej.
Kulturowo - rozumiem, że nigdzie poza Gdynią jak dotąd nie byłeś, do Gdańska jest na prawdę blisko.
Gospodarczo - ja pie....e to już czysta Korea Północna, jak trzeba mieć zryty łeb żeby tak myśleć o Gdyni a wystarczy porównać ją z Gdańskiem, który gospodarczo wyprzedza Gdynię o hektary.- 12 0
-
2016-10-18 13:31
"Kulturowo - rozumiem, że nigdzie poza Gdynią jak dotąd nie byłeś" (1)
Co się kultury tyczy - przynajmniej jest Teatr Muzyczny, gdzie można zobaczyć coś i na poziomie i miłego dla oka i ucha. W gdańskiej filharmonii możesz sobie posłuchać orkiestry Ukraińców z łapanki za 200 złotych.
Gdzie wy macie te inwestycje? Chodzi o szklane domy, potrzebne psu na budę, PKM-kę, która pojeździ do kolejnej ulewy, czy ulice remontowane tak, że natychmiast trzeba poprawiać?
Jaka tu jest wizja, pytam się?- 0 13
-
2016-10-19 09:10
Co do remontow... - jak tam estakada kwiatkowskiego ?
- 0 0
-
2016-10-18 17:53
Ci którzy przyjechali po wojnie to nie słoiki tylko weki
- 3 0
-
2016-10-18 08:37
czym innym jest słoik który odbudowywał to miasto po wojnie a czym innym jest obecny napływ (3)
który nic nie wnosi prócz kultury i smrodu wsi i wiecznych pretensji, że trzeba w korkach stać, brak miejsc parkingowych. jak się nie podoba to nawrotka do swojego miasta i tam budujcie tak jak wam wygodnie.
uciekłeś ze swojego miasta/wsi jesteś słoikiem. sprawdź co masz w dowodzie jako miejsce urodzenia, ja, moi rodzice i dziadkowie mamy Gdańsk i Sopot- 12 23
-
2016-10-18 16:09
moze porozmawiamy o wiedzy na temat Gdanska i tego, ile temu miastu dales od siebie?
Tego typu wypowiedzi sa strasznie zalosne.
- 7 1
-
2016-10-18 10:12
Taa, odbudowywał... (1)
Sąsiaduję ja z takimi, co to poniemieckie domy przy ul. Polanki po wojnie zasiedlili. Jeszcze w latach 80-tych tu biegały kury, kicały króliki i koguty darły dzioby od 3 rano. Jedyne, co oni w życiu wybudowali, to krzywe budy na ten "inwentarz" i "inspekty" ze starych okien. Kury w końcu Sanepid uwalił, ale baby, obecnie 80+, nadal leżą na ganku z gołymi cycami, ledwie się słońce pokaże. Wielce wartościowi "Gdańszczanie", nic, tylko tramwaj ich nazwiskiem nazwać.
Obecny napływ przynajmniej z kurami nie zjeżdża.- 19 4
-
2016-10-18 11:02
pokaż dowód a powiem Ci kim jesteś
- 2 7
-
2016-10-18 07:59
brawo - zaorales wielce wielmoznych gdańszczan :)
chyba ich zatkało:)
- 10 11
-
2016-10-18 07:20
W zasadzie się zgadzam, tylko po co na koniec to słowo "arabusów" ? Przecież wszyscy jesteśmy ludźmi, następnie ojcami, matkami, mężami i żonami a dopiero potem gdańszczanami no i te pozostałe hasła typu Bóg, Honor, Ojczyzna. Nie zapominajmy, że przede wszystkim jesteśmy Ludźmi.
- 30 2
-
2016-10-18 07:15
(2)
Zapraszam wszystkich, którzy chcieliby mieszkać, studiować i pracować w naszym mieście. W Gdańsku jest jeszcze wiele do zrobienia. Przyjeżdżajcie ze swoimi pomysłami i ambicjami. Póki co, pracy i miejsca wystarczy dla wszystkich chętnych.
- 30 6
-
2016-10-18 07:54
Mirek na prezydenta (1)
- 7 6
-
2016-10-18 08:17
Panie Januszu, chyba Waść "deczko" przesadziłeś w swoim entuzjazmie.
- 7 2
-
2016-10-18 06:27
No i co że słoik najwyraźniej to miasto im się najbardziej podoba
Duże i rozwijające się :-)
- 30 6
-
2016-10-19 08:28
no...
nareszcie wraca zycie wraz z apartamentami jako lokata kapitalu i szklanym okiem za kazdym rogiem...
ten gdansk na wysoki polysk nie jest dla szarakow. biede trzeba wyiskać jak wszy i wyp...ć daleko na aut to nie popsuje sytego podwieczorka na tarasie z widokiem.- 2 1
-
2016-10-19 08:02
Budują fajnie, szkoda tylko że buble organizacyjne.
- 1 2
-
2016-10-18 23:54
Budyn Peło i katastrofa na kazdym polu
- 2 3
-
2016-10-18 23:15
olowianka
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.