• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • Będzie dobrze...

    Żeby wszystko działało jak należy powinno wyglądać to tak:
    - budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej
    - wyburzenie wiaduktu od Bramy Wyżynnej do Podwala Przedmiejskiego, jak to kilka lat temu proponowali miejscy esteci (bo bardzo szpeci centrum)
    - wybudowanie wysepki separacyjnej, przystanek autobusowy przy LOT, prawoskręt do Targu Drzewnego (opisany na trojmiasto.pl kilka miesięcy temu)
    Jeśli te trzy warunki będą spełnione to wszystkim będzie się żyło lepiej, a tramwaje i autobusy w centrum w końcu dojadą bez awarii i na czas, a ja malutki dostawca artykułów ratujących ludzkie życie wjeżdżający trzy razy dziennie do centrum w godzinach szczytu będę w niebowzięty. Gratuluję pomysłów.

    • 5 5

  • a jeszcze drogę rowerową zrobią (1)

    Przez środek. Z oddzielną sygnalizacją świetlną

    • 13 3

    • We Wrocławiu Poznaniu Warszawie Szczecinie a nawet w Olsztynie tak właśnie rozwiązano główne ulice centrum.

      Są tam juz wszedzie pasy rowerowe.

      Stolica chodników rowerowych (gdansk)woli jednak stawiać na chodniki z dopuszczeniem ruchu rowerowego.

      • 2 1

  • Ci radni maja jakis urojony pomysl, z dlugej chwili nie wiedza co maja juz robic...!

    • 11 6

  • ojej, to naruszylo by świętą przepustowosc

    przeciez nie mozemy robic zmian, ktore by przeszkadzaly panom kierowcom. Niepelnosprawni i starsi niech siedza w domu, a nie sie szwendaja po miescie, gdzie jeden z drugim kozakiem jedzie na wazny byznes do Sopotu

    • 3 14

  • powinien by c tunel podziemny dla samochodów, /By loby miejsce na drugie centrum handloweKarin

    • 4 3

  • Bezsensowny pomysl

    Zakorkuje miasto. Polowa radnych to oderwane i przpadkowe osoby.

    • 13 6

  • Podajecie przykład z Warszawy, tylko zwróćcie uwagę, jaki jest ruch samochodów na zdjęciu.

    • 6 2

  • Tunel zasypac z Zabiego Kruku na Slodownikow!!!!!

    • 2 3

  • Proponuję całe Wały Piastowskie zamknąć dla samochodów i zrobić wielki deptak a cały ruch przenieść na 3-go Maja bo budują centrum handlowe w centrum miasta ale to tylko Polska.Niech inwestor zainwestuje w windy w tunelu .Urzędnicy na Pohulance windy zamontowali to tu też można.

    • 9 0

  • Pytanie w sondzie dla debili. Każdy rozsądny człowiek odpowie, źe jest potrzebna.Tylko są miejsca w których można zastąpić inną, alternatywną " przeprawą ", choćby w związku z dużym natęźeniem ruchu samochodowego. Argument radnych co do szybkości aut równie " inteligentny ", jak pytanie.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane