• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • kasa misiu kasa

    byle do wiosny

    • 2 2

  • a przy dworcu kiedy?

    • 9 1

  • ile Ci radni dostali w łapę od forum starunia?

    • 9 3

  • Tych 8-iu to przygłupy.

    Niech sobie pojadą do Berlina i zobaczą jakie są nowoczesne rozwiązania.
    Ciemnogród.
    Kawałek dalej jest przejście i ok przynajmniej można się przez park przejść, a nie do gów... galerii. po co tam w ogóle leźć ?
    Ja to bym zlikwidował te przejście , a te nowe monstrum wywalał z centrum (takie hokus pokus).

    • 10 3

  • Nazwiska tych radnych, abym uniknął w nadchodzących wyborach

    Pomyłki i nie głosował na nich

    • 14 3

  • Co jeszcze obiecali developerom? Dwie kładki, zakrycie Kanału Raduni, przejście zamiast tunelu i co jeszcze?

    • 8 2

  • Niestety znowu wybraliśmy durni.

    • 7 1

  • Radni 8 walcie się. (2)

    Przejście naziemne jest 100m dalej na Hucisku z naziemnym dostępem do przystanków. Na terenie miasta poruszam się tylko komunikacją miejską i pasażer na wózku to prawdziwa rzadkość.

    • 10 3

    • sam się wal wieśniaku z Pruszcza

      • 0 1

    • rzadkosc bo nigdzie sam nie dojedzie. Wszedzi kłody, W tym problem

      • 1 0

  • Pomysł dobry, tylko mam w związku z tym pytanie

    dlaczego nie wyznaczono takiego przejścia zaraz po zamknięciu tunelu w stronę Targu Siennego i ludzie do dzisiaj uprawiają skoki przez płotki a władze udają że problemu nie ma.
    Szlak prowadzący na przystanek tramwajowy a potem dookoła murku i dalej przej jezdnie w miejscu niewyznaczonym jest już podobno opisywany w przewodnikach dla zagranicznych turystów. ;)

    • 7 1

  • Bzdury (4)

    Bylem ostatnio przez 4 dni w Berlinie, w żadnym miejscu w centrum nie spotkałem podziemnych przejść dla pieszych!!!

    • 4 10

    • No to nie byłeś Podsdamer Platz ? (1)

      Na nowo zbudowane całe centrum i to właśnie nowa inwestycja .
      Poza tym ile linii metra jedzie przez same centrum ?
      odpowiedź : 3 + jeszcze kilka "U" Bahn czyli coś jak nasze SKM.
      Na Podsdamer Pl krzyżują się chyba 3 linie i generalnie w centrum co kawałek są stacje.
      Dzięki czemu ruch naziemny nie jest taki duży, samochodów mało.
      W GD , nie ma metra jakby ktoś nie zauważył i poza linią SKM, którą na szczęście przedłużono do GD. Sródmnieście wszystko idzie górą - tramwaje + autobusy. Generalnie w tym miejscu za duży ruch na przejście.
      No a taki podsdamer PL , to nie tylko schody, ale na prawdę ładnie zaprojektowane centrum, także miło nawet iść sobie z metra przez te wszystkie sklepiki itp, a na górę jak człowiek wyjdzie to tez nie rozjadą , bo właśnie ruch jest mniejszy dzięki metru i różnym obostrzeniom dla samochodów. No ale wpierw trzeba przenieść komunikację pod ziemię żeby robić obostrzenia, a u nas tego nie ma.

      • 1 0

      • znaczy pomyliłem

        "S Bahn , bo U Bjhn , to właśnie metro...

        • 0 0

    • W Moskwie są wszędzie

      • 1 1

    • berlin to ma być wzór do naśladowania

      buhaha

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane