• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • (1)

    Przejścia naziemne czyli co mniej więcej 100 metrów światła, hamowanie i spalanie paliwa niepotrzebnego.
    Jeżeli coś wymyślanie to dajcie coś w zamian, bo nic z tego nie będzie.
    Może być naziemne ale wtedy samochody do tunelu wpuśccie.

    A nie ze dopną swego i zadowoleni a problem rozwiązany tylko w połowie.

    Takiego radnego i takie pomysły to mam w d*pie.

    • 7 3

    • Ależ wymyślono coś w zamian. Nazywa się to tunel pod Martwą Wisłą.

      • 0 0

  • Ulicę zwęzić o jeden pas!

    Poza budową przejścia naziemnego, należy tę ulicę zwęzić.
    Przystanki są za wąskie po prostu tam, jak na liczbę pasażerów.
    A tunel... Fajnie, że starsi, osoby z wózkiem lub na wózku muszą mordować się na schodach..
    I jeszcze te rozkosznie śliskie po byle opadach płytki.

    • 7 4

  • koperta była bardzo gruba

    skoro tak usilnie forsują poglądy dewelopera

    • 8 3

  • a pasy rowerowe w jezdni to kiedy? czas najwyzszy ucywilizowac tą drogę.

    • 4 3

  • Samochdziarze jak byście mogli to byście wjeżdżali samocodami po drzwi do mieszkania.Wasi ojcowie jeszcze ni tak dawno jeździli wozami drabinistymi.

    • 4 2

  • i słusznie, miasta dla ludzi nie dla samochdów

    • 3 2

  • ZRÓBMY TAM DEPTAK (2)

    Od Bogusławskiego do Huciska cały ten pas Wałów Jagiellońskich należy przerobić na deptak/skwer/plac zabaw/wybieg dla psów! (*właściwe zakreśl).
    Po co tam droga? Tramwaje mogą pojechać przez 3 maja, a w razie potrzeby przelecieć.
    Samochody mogą objechać tunelem pod Martwą Wisłą albo obwodnicą - tam przecież tyle wolnego miejsca jest.
    No i Forum Gdańsk będzie mogło się rozbudować w stronę Bramy Wyżynnej, bo takie trochę małe jest, zupełnie nie przystające do wielkości miasta.
    Walczcie Radni! Kierowcy na pewno docenią Wasze starania w najbliższych wyborach.

    • 8 4

    • Niestarsz trolu bo swoja głupota nikogo nie wystraszysz wynocha na wioche tam se szpanuj swoim 30 letnim złomem !

      • 1 1

    • Świetny pomysł.

      Ja bym jeszcze zasypał Motławę za Zielonym Mostem i postawił kolejne "urocze" bloki.

      • 2 1

  • Znowu tramwaje bedą Głowy urywać!

    Brawo d*pokawy! brawo Budyn brawo zawód syn!

    • 2 3

  • Najlepszy ten Betonowy 10 pietrowy KLOC!

    super wpisuje się w Stary GD!
    Brawo p.Architekt Gdański rozumiem Budyn kazał?
    kiedy kraty dla pana?

    • 8 2

  • Czemu na tej pozal sie boże Projekcji zdj?

    chyba Studenci Wam w ramach egzam poprawkowego wystrugali???"
    ... są same blacie? gdzie tam fot 1 choc Faceta?
    aha bo bedą w robocie na Budowlance w tedy za 1800 srutto "jak budyn bedzie rzadziłnadal!
    a Panienki na szopingu ! w Waszym Koonkret Kloc Gadania Plazza!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane