- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (224 opinie)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (883 opinie)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 5 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (158 opinii)
Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię
Orientacyjny przebieg Nowej Łużyckiej, która pozwoliłaby odciążyć al. Zwycięstwa i Drogą Gdyńską.
Nowa Łużycka - pod taką nazwą kryje się planowana droga między rondem Brzeskiego i ul. Wrocławską w Orłowie. Siedem lat temu uchwalono plan miejscowy pozwalający na budowę tej trasy. Mogłaby odciążyć okolice i połączyć dwie dzielnice, tyle, że od tego czasu niewiele w kwestii inwestycji się wydarzyło. Wiele natomiast wskazuje, że inwestycja, która mogłaby rozładować korki, zostanie jeszcze długo w sferze planów.
- Kontrowersje wokół planowanej drogi
- Plan uchwalony, rezerwa drogi jest
- Po siedmiu latach pytania o Nową Łużycką
- Nowa Łużycka: terminów brak, inwestycji w programie nie ma
- W 2013 roku ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego według władz nie była potrzebna
- Po protestach działkowców zapał do realizacji Jana Nowaka Jeziorańskiego osłabł
- Projekt planu miejscowego porządkujący sytuację na granicy Orłowa i Małego Kacka w okolicach rzeki Kaczej po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 2016 roku.
- Do jego uchwalenie doszło osiem lat temu.
- Nie obyło się bez uwag mieszkańców.
Kontrowersje wokół planowanej drogi
- Od początku największe kontrowersje wzbudziło połączenie ronda Brzeskiego z ul. Wrocławską. Planowana droga, nazywana roboczo Nową Łużycką, miałaby rozładować coraz większy ruch w okolicy i pozwolić na szybszy przejazd pomiędzy dzielnicami.
- W praktyce umożliwiłaby wyjazd na ul. Wielkopolską z pominięciem al. Zwycięstwa lub Drogi Gdyńskiej.
Kością niezgody był fakt, że planowana droga miałaby przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.
Remonty dróg w Gdyni na filmach
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się zwiększenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której miałaby wpiąć się planowana "Nowa Łużycka".
Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem
Plan uchwalony, rezerwa drogi jest
Plan został jednak uchwalony. Planiści przekonali wówczas radnych, że realizacja inwestycji jest konieczna.
- Wraz z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadali na uwagi mieszkańców.
Po siedmiu latach pytania o Nową Łużycką
Od tej potu minęło siedem lat. Przez ten czas w tej części Gdyni wiele się zmieniło. Wprowadzono płatne parkowanie, powstał przystanek PKM Stadion, zmodernizowano węzeł Karwiny.
Wzrosła liczba samochodów, a drogi są coraz bardziej zakorkowane.
Czy to wszystko w połączeniu ze zwiększającą się liczbą mieszkańców w okolicy powinno skłonić władze Gdyni do realizacji inwestycji? Pozwoliłaby ona odciążyć al. Zwycięstwa na wysokości ul. Wielkopolskiej, gdzie jest budowany biurowiec oraz przy Stryjskiej, gdzie w planach jest budowa biurowca.
Zdaniem części mieszkańców - tak. O sprawie przypomniał władzom miasta radny Ireneusz Trojanowicz w interpelacji skierowanej do Marka Łucyka, wiceprezydenta Gdyni, pytając przed wyborami m.in. o liczbę złożonych uwag do planu, ale też o postępy w realizacji inwestycji, zapowiadanej przed siedmiu laty.
Nowa Łużycka: terminów brak, inwestycji w programie nie ma
- Obecnie nie planuje się przeprowadzenia kolejnych konsultacji w sprawie budowy przedmiotowej drogi. Nie przewiduje się również zmian wyżej wymienionych planów zagospodarowania przestrzennego - odpowiada Marek Łucyk, dodając, że w temacie drogi złożono ponad 100 uwag.
Nic o terminach realizacji ani planach związanych z budową drogi w odpowiedzi nie ma. Realizacji nie ma także w programie Samorządności ogłoszonym podczas konwencji, gdzie przedstawiono 100 pomysłów na najbliższe lata. Wygląda na to, że pomysł pozostanie w planach jeszcze przez wiele lat.
Przypomnijmy, że podobna sytuacja miała miejsce w przypadku ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego, która ma połączyć Dąbrowę z Chwarznem i przebiegać przez teren ogródków działkowych na Wiczlinie.
W 2013 roku ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego według władz nie była potrzebna
W 2013 r. okazało się, że na budowę drogi trzeba będzie poczekać i to wiele lat, mimo że już wtedy wielu, bijąc na alarm, przekonywało, że liczba mieszkańców osiedlających się na Chwarznie i Wiczlinie zacznie zwiększać się w kolejnych latach w błyskawicznym tempie.
Władze miasta jednak wtedy zagrożenia nie widziały.
- Droga powstanie, ale wtedy, gdy będzie konieczna. Na razie nie jest niezbędna, ruch samochodowy nie rośnie tak dynamicznie, więc możemy spokojnie poczekać - uspokajał 11 lat temu Marek Stępa, ówczesny wiceprezydent Gdyni.
Po protestach działkowców zapał do realizacji Jana Nowaka Jeziorańskiego osłabł
Teraz, mimo zwiększania się liczby samochodów, inwestycja nadal pozostaje w planach, a po protestach działkowców zapał do jej realizacji w mieście osłabł. Nie ma jej też w programie wyborczym Samorządności na najbliższą kadencję.
Więcej o budowie Jana Nowaka Jeziorańskiego
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-19 09:38
Drogi może i by coś dały,ale jesli odkorkowana by była wielkopolska (6)
Ludzie to nic nie da bez usunięcia wąskiego gardła na dole wielkopolskiej. Tam na dzień dobry trzeba wydłużyć lotników i połączyć że zwycięstwa w okolicy klifu. Przy okazji odkorkuje się główny wjazd do Gdyni. Drugim problemem jest tunel pod skm. Tam brakuje 2 pasów,a zmuszanie trajtkow do jazdy środkowym dodatkowo dorzuca korka. W tymmieście
Ludzie to nic nie da bez usunięcia wąskiego gardła na dole wielkopolskiej. Tam na dzień dobry trzeba wydłużyć lotników i połączyć że zwycięstwa w okolicy klifu. Przy okazji odkorkuje się główny wjazd do Gdyni. Drugim problemem jest tunel pod skm. Tam brakuje 2 pasów,a zmuszanie trajtkow do jazdy środkowym dodatkowo dorzuca korka. W tymmieście każdy remoncie zaczyna się od du... strony. Zamiast na dzień dobry pozbyć się wąskich gardeł. Patrzcie brak wiaduktu na Dąbka. Tam było już kilka przebudów,a korki giganty są nadal,bo nie zrobiono nic z wiaduktem,a plany jakie są też nic nie dadzą. Ale jakby nie było korków,to kto z hukiem by otwierał nową drogę do nikąd,kto by pokazał że buduje? A ty stój w korkach i ciesz się z nowego 'skrótu' do kolejnego korka....
- 38 6
-
2024-03-19 18:49
Dokładnie na Dąbka MUSI być drugi wiadukt.
- 3 1
-
2024-03-19 12:38
przecież można się przebić przez Kack do Łużyckiej (1)
Można albo przez Łowicką, albo Wrocławską dojechać do Halickiej, nie wiem co miałaby zmienić droga bezpośrednio z Wrocławskiej. Nie da się z Wrocławskiej zrobić autostrady. Wielkopolska jest problemem i nie ma specjalnie sposobu na ten moment, żeby ją rozładować - za dużo się pobudowało w rejonie Kacka i Karwin i wyżej. Obwodnica Witomina by
Można albo przez Łowicką, albo Wrocławską dojechać do Halickiej, nie wiem co miałaby zmienić droga bezpośrednio z Wrocławskiej. Nie da się z Wrocławskiej zrobić autostrady. Wielkopolska jest problemem i nie ma specjalnie sposobu na ten moment, żeby ją rozładować - za dużo się pobudowało w rejonie Kacka i Karwin i wyżej. Obwodnica Witomina by pomogła z całą pewnością, bo już teraz poza szczytem do Orłowa szybciej z obwodnicy można dojechać przez Witomino a nie Karwiny. Wydaję mi się, że jest potencjał do poszerzenia tej arterii o dodatkowy pas w każdą stronę, albo chociaż jeden, który by zmieniał kierunek w zależności od pory dnia - tak jak na Chwarzniejskiej.
- 2 1
-
2024-03-20 14:49
Albo ciągły buspas do Chwarzna/Wiczlina żeby suburbia nie musiały rozjeżdżać miasta i generować korków dojeżdząjąc do pracy?
Pokaż mi przykład miasta, w ktorym dobudowywanie kolejnych pasów rozwiązało problem korków.- 1 0
-
2024-03-19 11:12
Ludzie, to nic nie da. Kierowczyki stali w korkach, i stoją i będą stali bo jest ich za dużo. (2)
Trzeba postawić szlabany na wjazdach do centrum i od razu będzie lżej.
- 5 6
-
2024-03-19 16:28
(1)
Służby takie jak pogotowie ,Straż, kurierów ,czy wszelkie inne dostawy włącznie ze spożywczymi też byś zablokował ?
- 2 3
-
2024-03-20 09:34
nie
przeginanie sensownych postulatów nie jest rozwiązaniem. W wielu miastach stosuje się tzw. opłaty kongestyjne: opłaty za sam wjazd samochodem w określone rejony miasta. Oczywiście użytkownicy samochodów tzw. służb miejskich i ratunkowych są zwolnione od tych opłat, "szlabany" dla wnoszących opłaty mają jedynie charakter wirtualny, ale system jest wystarczająco szczelny i wspierany przez mieszkańców, którzy widzą sens w ograniczaniu skali korzystania z samochodów w dobrze zarządzanych miastach.
- 2 1
-
2024-03-19 07:54
Nowa Łużycka jest bez sensu, bo ta sama liczba samochodów musi się włączyć w Wielkopolską (11)
Taka ulica miałaby sens gdyby dużo ludzi jeździło na Wrocławską i nigdzie indziej, ale przecież zrobi się z niej kolejna tranzytówka, a te same samochody, które dziś jadą Gdyńską, będą musiały się włączyć w Wielkopolską tylko kawałeczek dalej.
Nie wiem jak miałoby to pomóc w rozładowaniu ruchu.- 98 24
-
2024-03-19 09:38
Każda nowa droga to odciążenie istniejących!
- 7 9
-
2024-03-19 09:39
Ulica (2)
Każda nowa ulica i nowe połączenie ma sens! Nawet jeśli gdzieś dalej coś się skorkuje to wszyscy co jada wcześniej dojadą bezpieczniej i szybciej.
- 5 9
-
2024-03-20 09:39
doświadczenie wielu miast pokazuje, że każda nowa droga (rozwiązanie drogowe) generuje dodatkowy ruch
na drogach dojazdowych do niego. teza, że "każda nowa ulica i nowe połączenie mają sens" jest prawdziwa jedynie dla osób posługujących się tzw. "chłopskim rozumem". Analiza uwzględniająca większą liczbę czynników często prowadzi do odmiennych wniosków. Dużo większy sens ma teza: "każda poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i
na drogach dojazdowych do niego. teza, że "każda nowa ulica i nowe połączenie mają sens" jest prawdziwa jedynie dla osób posługujących się tzw. "chłopskim rozumem". Analiza uwzględniająca większą liczbę czynników często prowadzi do odmiennych wniosków. Dużo większy sens ma teza: "każda poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do każdej stacji SKM ma sens" - może skłonić kolejne grupy mieszkańców do rezygnacji z niektórych przejazdów samochodem i poprawić efektywność funkcjonowania SKM.
- 1 1
-
2024-03-19 23:18
Co ty bredzisz człowieku
- 1 1
-
2024-03-19 08:27
Czyli obwodnica witamina też nie ma sensu
- 7 4
-
2024-03-19 08:07
Dokładnie tak. (5)
W ogóle nie tyka problemu, jakim jest skrzyżowanie droga gdyńska-wielkopolska-tory kolejowe. Z drogi gdyńskiej nie ma problemu, żeby wyjechać w prawo, jest problem żeby wyjechać w lewo, bo na wprost się nie da.
- 9 2
-
2024-03-19 08:23
Problematyczny jest skręt w DG z Wielkopolskiej (4)
Za krótki lewoskręt, "genialne" rozwiązanie z sygnalizatorem kierunkowym na środkowym pasie, do tego żeby dojechać w rejon biurowców na Łużyckiej trzeba dojechać aż do Riwiery, i odstać 2 światła do zawracania.
Nowa Łużycka jest po to, żeby można było swobodnie dojechać do biurowców od Wielkoposkiej.
I spokojnie, powstanie jak Invest-Komfort ogarnie się z inwestycją na działce po Inter Marine- 3 3
-
2024-03-19 23:18
Spokojnie niedługo inwest komfort strzeli plajtę czas mafii deweloperskiej dobiega końca
- 0 0
-
2024-03-19 16:40
Marnotrastwo (2)
Od tego jest PKM. Wsiadasz np, na Karwinach i po kilku minutach wysiadasz przy biurowcach na Łużyckiej.
O rowerze nie wspomnę, z oczywistych powodów.- 3 1
-
2024-03-19 17:18
tylko te PKM nie śmiga tak często jak SKM (1)
tylko te PKM nie śmiga tak często jak SKM
- 2 1
-
2024-03-20 09:41
łatwiej podnieść częstotliwość połączeń PKM niż budować nową drogę, która tylko pozornie rozwiąże problem korków
na krótką metę.
- 1 0
-
2024-03-19 08:07
Lobby działkowe :) (37)
Obydwie drogi bardzo ważne, pomogły by mieszkańcom i poprawiłyby przepustowość. Zwłaszcza droga na Wiczlinie, gdzie przejazd tylko przez Dąbrowe na trasę kaszubską obciąża sąsiednią dzielnicę. Droga przez środek ROD była najlepsza bo łączyła się z fatalnym skrzyżowaniem (planowane rondo) przy bierdonce. Jeśli udałoby się zrobić przy biedronce rondo
Obydwie drogi bardzo ważne, pomogły by mieszkańcom i poprawiłyby przepustowość. Zwłaszcza droga na Wiczlinie, gdzie przejazd tylko przez Dąbrowe na trasę kaszubską obciąża sąsiednią dzielnicę. Droga przez środek ROD była najlepsza bo łączyła się z fatalnym skrzyżowaniem (planowane rondo) przy bierdonce. Jeśli udałoby się zrobić przy biedronce rondo i tą drogę połączyć z Dąbrową i poprawić przejazd do Bojana....marzenia:)
przy okazji czy jest jakiś kandydat, który chcę to wybudować, nawet z buspasem? jeśli tak to napiszcie nazwisko, to ja na niego zagłosuje.- 71 36
-
2024-03-19 15:35
Tylko, że przy okazji ta droga Dąbrowa-Wiczlino przeora bardzo spokojne i urokliwe tereny rekreacyjne (lasy i łąki) (1)
ostatnie tego typu w tej okolicy. Dlatego jestem przeciwny - droga tak, ale nie kosztem takich terenów. Nie można jej poprowadzić np sładem już istniejącej Łąkowej?
- 7 4
-
2024-03-19 16:36
Nie ma ul. Łąkowej w Gdyni, tak samo nie ma w tym miejscu terenów rekreacyjnych
Nawet jazda rowerem do Rewerendy jest wymagająca
- 3 3
-
2024-03-19 11:13
Lobby kierowczyków chce wszystko wyciąć, zaorać i zalać asfaltem.
Lasy im przeszkadzają, działki, budynki, drzewa, plaża, chodniki, itd.
Postawić szlabany dla kierwoczyków i obciążyć ich winietami.- 8 9
-
2024-03-19 11:04
Droga Nowaka Jeziorańskiego (2)
Ma przebiegać za terenem dzialełek bez szkody dla terenów zielonych i działkowców których niesłusznie oskarża się o blokowanie budowy .Teren działek i okolic jest terenem gdzie gromadzą się wody opadowe tak potrzebne dla gospodarki wodnej miasta.Niszczenie terenów zielonych w centrum miasta to przykład np pl.uni gdzie wybudowano moloch mieszkaniowy z klombem zieleni 5x5m
- 2 5
-
2024-03-19 16:31
Wcześniej tam było klepisko z tzw. parkingiem samochodowym !
- 2 1
-
2024-03-19 11:39
Żadna woda tam się nie gromadzi i w niczym nie jest potrzebna miastu
Woda opadowa gospodarowana jest potokami Kaczej. Poza tym bez żartów o tych niesłusznych oskarżeniach, internet pamięta wszystko, wystarczy poguglać
- 5 0
-
2024-03-19 09:41
Może potrzebna ,ale realizacja bardzo kosztowna . Trzeba uwzględnić trasę rowerową i ekrany dźwiękochłonne przy powstającej Nowej Dąbrowie i na Wiczlinie .Może kiedyś?
- 0 3
-
2024-03-19 09:03
(4)
Lobby? A jaki mieszkańcy mają zysk z tego, że kolejne zielone miejsce będzie zaorane pod autostradę i zapewne kolejne mrowisko dla słojów?
- 10 12
-
2024-03-19 16:35
Jakich słojów pajacu .Myślisz, że człowiek od urodzenia do śmierci mieszka w jednym i tym samym bloku ? Chyba tylko patologia !!! Mieszkańcy się przemieszczają, osobiście mieszkam od urodzenia a mam 64 lata w Trójmieście, tak jak moi rodzice . W Gdyni zmieniałem mieszkanie już 4 razy . Słojem to chyba jesteś Ty!
- 3 2
-
2024-03-19 09:25
Prosty zysk: nie będą cisnąć się w korkach przez inne dzielnice jadąc do pracy (2)
Tak, większość ludzi jednak finansuje swoje życie pracując, nie każdy może żyć z grantów dla NGOsów
- 9 5
-
2024-03-19 11:03
(1)
Staniesz baranku w korku na wrocławskiej i co zyskasz? Poza tym że zasmrodzisz spokojna dziś okolice?
- 5 6
-
2024-03-19 11:40
mówię o trasie Nowaka-Jeziorańskiego jelonku, zmęczyłeś się czytaniem w połowie chyba
- 5 4
-
2024-03-19 08:38
(23)
Aha, czyli nalezy rozwalic ludziom ogrodki w Gdyni, zmniejszyc jakosc zycia wlasnym mieszkancom, zebys ty mogl sobie dojechac do Bojana???
- 14 20
-
2024-03-19 11:13
xD (3)
ty wyobraz sobie, ze te dzialeczki to byly w wiekszosci nagrody dla komuchow
skoro pozbywamy sie tego syfu, to moze pozbadzmy sie tez zagospodarowanych na pol miast terenow dzialeczek, do ktorych dorzucano skrzynke wodki za sprzedanie kolegow w solidarnosci?- 3 6
-
2024-03-19 11:27
(2)
Żyjesz jeszcze komuną kiedy to było działki te przejeli nowi imłodzi ludzie dla których przyroda i zieleń wokół terenów zamieszkania ma sens
- 6 2
-
2024-03-19 16:37
Wokół Gdyni i Trójmiasta masz zieleni pod dostatkiem!!! Działki powinny być przeniesione na przedmieścia a w samym mieście ogololnodostępne parki !
- 3 3
-
2024-03-19 12:00
To idź tam pooddychać tą przyrodą, tylko sprawdź najpierw czy z widłami w plecach ci do twarzy
- 4 2
-
2024-03-19 09:48
(4)
mieszkam na Dąbrowej i wyobraź sobie, że jeżdżę równie często do Bojana, jak i do Orłowa. Tak, bo jak było pisane projekt jest od 20 lat, rezerwa terenowa jest zrobiona, dotyczy to tylko części działek, którą użytkownicy dzierżawią a nie są ich własnością, ja nie mogę skorzystać z tych działek, a po drugie w okolicy są same tereny zielone. Lepiej
mieszkam na Dąbrowej i wyobraź sobie, że jeżdżę równie często do Bojana, jak i do Orłowa. Tak, bo jak było pisane projekt jest od 20 lat, rezerwa terenowa jest zrobiona, dotyczy to tylko części działek, którą użytkownicy dzierżawią a nie są ich własnością, ja nie mogę skorzystać z tych działek, a po drugie w okolicy są same tereny zielone. Lepiej wg Ciebie zanieczyszczać las między Dąbrową a Wiczlinem, a nie poprowadzić alternatywną, krótszą drogę przez pole (ograniczymy spaliny związane z nadrabianiem km przez samochody). Niestety winny jest chyba zarząd ROD, który mając wiedzę, że przez kilkanaście działek przejdzie droga, postanowił czerpać korzyści z dzierżawy, zamiast sukcesywnie niewynajmować powierzchni lub wynajmować z jasnym zapisem, że dzialka ROD planowana jest pod drogę.
- 11 3
-
2024-03-19 15:36
Nie prawda, ta droga ma przebiegać nie tylko przez działki, ale również przez tereny leśne :/
I z tym się nie gadzam - działki i nieużytki - proszę bardzo.
- 1 3
-
2024-03-19 11:04
(1)
Nic wam te drogi nie dadzą bo wąskie gardła zostają
- 6 4
-
2024-03-19 13:07
Wąskim gardlem jest przejazd leśnym odcinkiem Wiczlinskiej, skrzyżowanie z Miętową i następne z Redestową.
Trasa NJ miała wyprowadzić ruch bezpośrednio z Wiczlina do Trasy Kaszubskiej, gdzie kazdy swobodnie pojedzie w swoją stronę- 6 1
-
2024-03-19 09:57
Ależ w regulaminach wszystko jest zapisane, nie trzeba nic więcej
Problemem są mentalne kargule, które uważają że jak już weszli na grunt to nikt ich nie wykurzy.
To dokładnie tak samo jak dzicy lokatorzy, którzy wypierają że umowa najmu się skończyła i oni mają prawo mieszkać- 8 1
-
2024-03-19 08:42
(13)
1. Działki celowo lokuje się na terenach tymczasowych, bo łatwo się je przenosi. Działkę można odtworzyć w kilka lat w innym miejscu, chyba że ktoś urządza tam sobie domek, czytaj fawele, co jest niezgodne z prawem
2. Nie do Bojana, tylko do obwodnicy, gdzie dzisiaj trzeba pchać się przez las, jazda rowerem tam to proszenie się o gips, i1. Działki celowo lokuje się na terenach tymczasowych, bo łatwo się je przenosi. Działkę można odtworzyć w kilka lat w innym miejscu, chyba że ktoś urządza tam sobie domek, czytaj fawele, co jest niezgodne z prawem
2. Nie do Bojana, tylko do obwodnicy, gdzie dzisiaj trzeba pchać się przez las, jazda rowerem tam to proszenie się o gips, i zapycha się Dąbrowę, w którą to ledwo co wepchnięto kasę burząc ludziom dojazdy do domu
3. Bardzo chętnie pojadę sobie zbiorkomem z Wiczlina do Oliwy, podrzuć proszę tylko propozycję jak się zmieścić poniżej godziny- 17 4
-
2024-03-19 09:05
(12)
Pewnie, niech zaoraja każdy zielony teren bo słoiki chcą 5 minut mniej stać w korku na wypizdowa. Poza tym teren pewnie będzie chciał zabetonować deweloper, a droga ma być do tego preludium.
- 7 14
-
2024-03-19 16:47
Wyprowadź się w Bieszczady, nie będziesz miał problemów. Tu raczej nie uda ci się postawić szlabanów na rogatkach, żeby nowi się nie sprowadzali, panie Kompleksiku.
- 2 0
-
2024-03-19 16:38
Chyba sam jesteś słoikiem !
- 0 0
-
2024-03-19 09:32
Zieleń jest potrzebna dla wszystkich (5)
W postaci parków i skwerów, a nie wydzielonych siatką enklaw smrodzących palonymi liśćmi i karkówą
- 14 3
-
2024-03-19 16:39
100 % racji .
- 1 0
-
2024-03-19 11:29
Tak dobry przykład w centrum Gdyni pl.Uni moloch mieszkaniowy z klombem zieleni 5x5m brawo
- 1 2
-
2024-03-19 11:07
(2)
Parki skwery błagam zasr. ne i zaorane przez dziki pełne meneli i śmieci masz jakiś ból d... że ktoś ma nie za darmo kawałek ziemi o który sobie dba po swojemu? Liście deb..łom przeszkadzają a glifosat w żarciu i pyły z port service już nie
- 3 3
-
2024-03-19 11:43
Dalej będzie miał, tylko w innym miejscu, RODy się przenosi nie likwiduje (1)
Ból duszy mają wszyscy że dla 10ciu karguli trzeba projektować trasę naokoło za miliony, może żyjesz z zasiłku ale to z naszych podatków te atrakcje
- 1 1
-
2024-03-19 23:10
Po co droga która wepchnie duży ruch samochodowy na wąskie uliczki o małej pojemności?
- 0 0
-
2024-03-19 09:20
Słoje z Elbląga raczej nie protestowały jak wysiedlali starych ludzi z domów pod S7 (3)
A teraz raczą nas złotymi myślami o zieleni w mieście i płaczą o "eko"-rzodkiewkę
Ogódki działkowe się przenosi, tak było to robione w Gdańsku. Mnóstwo jest w Gdyni pod to miejsca, np. Kacze Buki czy inne pola na Wiczlinie.
Nauczka na przyszłość będzie taka, że jak cokolwiek się w mieście zaprojektuje, to od razu trzebaA teraz raczą nas złotymi myślami o zieleni w mieście i płaczą o "eko"-rzodkiewkę
Ogódki działkowe się przenosi, tak było to robione w Gdańsku. Mnóstwo jest w Gdyni pod to miejsca, np. Kacze Buki czy inne pola na Wiczlinie.
Nauczka na przyszłość będzie taka, że jak cokolwiek się w mieście zaprojektuje, to od razu trzeba odgrodzić płotem, żadnego tymczasowego zagospodarowania bo zaraz przyjdą Kargule, co to uważają że jak postawią na ziemi swoje giry to od tego momentu wszyscy mają się go pytać co wolno a co nie- 8 3
-
2024-03-19 11:35
(1)
Kacze Buki kiedyś też będą w centrum miasta i co wtedy
- 0 0
-
2024-03-19 12:00
wtedy będziesz marchewkę na łojcowiźnie w Różynach uprawiał
- 2 0
-
2024-03-19 10:42
Za to słoi z Trójmiasta pełno jest na Mazurach gdzie podziwiają lasy i jeziora
- 0 0
-
2024-03-19 08:30
Ledwo co Wojtunio pognał na ratunek działkowcom a ty im chcesz rzodkiewki buldożerem rozjechać
Trasa Nowaka Jeziorańskiego miała powstawać już 10 lat temu, ale wtedy inwestycję powtrzymano bo argument był że musi najpierw powstać Trasa Kaszubska bo nie wiadomo gdzie będą węzły.
Jak TK powstała to nagle znikąd powstał protest działkowców na drogę zaplanowaną od 20tu lat, tzn. trzy prześcieradła na płocie. Na to w te pędyTrasa Nowaka Jeziorańskiego miała powstawać już 10 lat temu, ale wtedy inwestycję powtrzymano bo argument był że musi najpierw powstać Trasa Kaszubska bo nie wiadomo gdzie będą węzły.
Jak TK powstała to nagle znikąd powstał protest działkowców na drogę zaplanowaną od 20tu lat, tzn. trzy prześcieradła na płocie. Na to w te pędy przyjechał Wojtek (bo przecież Wojtek jest znany z żywiołowej i empatycznej reakcji na wszelkie protesty i niezadowolenie ludu swego) i obiecał już w progu że trasa ominie ROD.
Teraz można spokojnie zapewniać że trasa już zaraz powstanie, tylko trzeba: opracować nowe studium koncepcyjne, zmienić MPZP, zamówić projekt, przetarg - przez 10 lat można się bić w pierś zapewniając że trasa powstaje, wiedząc że nie pójdzie na to żaden konkretny grosz, którego w kasie nie ma- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.