- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (292 opinie)
- 2 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (36 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (875 opinii)
- 4 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (158 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec
Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.
Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.
Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.
- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.
Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.
Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.
Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens
- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.
Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście
Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.
Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-30 23:39
"praca na powietrzu" = grzebanie bez sensu na insta
taka prawda
- 2 3
-
2019-10-31 05:50
szkoda tylko ze skanskiej skonczyly sie pieniadze
na kontunuacje drugiej czesci budynku
- 0 2
-
2019-10-31 06:08
Antysmogowy beton
No, no ale czy to nie jest tylko pi ar?
- 2 1
-
2019-10-31 06:35
Dziekujemy za kolejna piramide!!!! Tak zniszczyc fajna dzielnice
- 5 2
-
2019-10-31 07:27
W ankiecie brakuje odpowiedzi:
"Pracuję zdalnie"
i nie trzeba docierać- 0 1
-
2019-10-31 08:07
Super
"400 miejsc postojowych dla rowerów"... a ile na samochody? Już w tej chwili bydło z biurowców przy Grunwaldzkiej tratuje wszystkie trawniki w okolicy. Parkuje gdzie i jak chce a nawet zakazy wjazdu ich nie obowiązują. Kolejny biurowiec i kolejne samochody do upchnięcia. Wszystko za przyzwoleniem Straży Miejskiej która w tej okolicy jeździ ale mandatów nie wystawia.
- 5 0
-
2019-10-31 08:13
uwaga uwaga (1)
Wolę mieć te około 6000 zł netto ale w Polsce niż 3x tyle w Hamburgu czy innej Hiroszimie i siedzieć tam jak na zesłaniu
- 4 1
-
2019-10-31 11:26
W Hamburgu to nie, a w Hiroszimie tak. Jak najbardziej
- 0 0
-
2019-10-31 08:15
uwaga uwaga
nie ma to jak w tym nowoczesnym open-space który usadza ludzi jak w kurniku pod pretekstem nowoczesności a to po prostu wyzysk i oszczędność na wydzielonych lokalach, beka
- 5 3
-
2019-10-31 10:52
Zapewne miejsca parkingowe jak zwykle "wypożyczone" z sąsiedniego budynku
Pod tymi wieżowcami nie budują dostatecznie dużych parkingów, a obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych realizują tak, że pokazują umowę wynajęcia miejsc w budynku obok (w którym i tak miejsc brakuje) i tak na krzyż - jeden od drugiego. A potem parkowanie na trawnikach. Oczywiście władze Gdańska wiedzą o tym, ale co, kumplom zabronić?
- 5 1
-
2019-10-31 11:04
Zcentralizowana koncepcja rozwoju miasta nie ma sensu
Tego ruchu nie obsłuży ani żadna droga, ani zbiorkom, ani car-sharing, rowery czy inne hulajnogi. Po prostu trzeba rozpraszać ruch budując miejsca pracy w kilku różnych punktach miasta. Każdy kto choć odrobinę wiedzy ma w temacie inżynierii ruchu w jakiejkolwiek sieci ten wie o co chodzi...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.