• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaostrza się spór o wiadukt na Karwinach

Patryk Szczerba
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu. Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu.

Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją do władz Gdyni. Chcą, by zamiast wiaduktu drogowego łączącego Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, powstała tam kładka pieszo-rowerowa, która nie dość, że jest znacznie tańsza, to nie przyczyni się do zwiększenia ruchu samochodowego w dzielnicach.



Jak zakończy się sprawa nowej inwestycji nad torami na Karwinach?

Nie milkną emocje dotyczące planów budowy wiaduktu drogowego między ul. Strzelców i Buraczaną, który połączy Mały Kack z Karwinami. Na zmianę decyzji liczą mieszkańcy, którzy złożyli petycję do władz miasta. Domagają się realizacji koncepcji kładki pieszo-rowerowej. Pod wnioskiem podpisało się ponad pół tysiąca osób.

Karwiny: mieszkańcy protestują przeciw wiaduktowi



- Kładka samochodowa wprowadzi na ulice Karwin setki aut dziennie. I to nie tylko na ul. Nałkowskiej, ale także na Staffa. Dla mieszkańców Karwin ta zmiana oznacza więcej hałasu, więcej spalin i przestrzeń jeszcze mniej przyjazną dla pieszych i rowerzystów niż jest ona obecnie. Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, chce promować ruch samochodowy. Czyli zamiast zmniejszać ruch samochodowy w okolicach przedszkoli i szkół, jeszcze go spotęguje - opowiada Piotr Borek, inicjator zbiórki podpisów.
Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach. Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach.
Na razie nie wiadomo, czy protest zrobi jakiekolwiek wrażenie na władzach miasta. Podobne petycje dotyczące pomnika Polski Morskiej, planu zagospodarowania Polanki Redłowskiej i Orłowa, czy uchwały krajobrazowej przeszły bez echa na korytarzach Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze o inwestycji na Karwinach zdążyły zresztą poinformować w biuletynie prezydenta i rady miasta "Ratusz" - prezentując ją jako "oczekiwaną przez mieszkańców", czym jeszcze bardziej podgrzały nastroje w dzielnicy.

- Na pewno te kilkanaście milionów złotych można wydać lepiej. Warto zaznaczyć, że podpisy składali nie tylko mieszkańcy Karwin, wiele podpisów pochodzi z Małego Kacka - dodaje Piotr Borek.
Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego ogłoszono podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Czytaj również: wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Miały być rozpatrywane dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

Miasto: nie było konsultacji, bo był wniosek mieszkańców



Tyle, że kilka godzin później głos zabrali radni dzielnicy Karwiny. Przypomnieli, że na początku roku otrzymali od wydziału inwestycji wycenę kładki pieszo-rowerowej za 2 mln zł, jako oczekiwanej opcji.

Nie ukrywali, że nowy pomysł władz miasta im się nie podoba i nie wiedzą, skąd tak radykalny wzrost szacowanych kosztów. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

Zobacz też: Karwiny: chcieli kładkę, będzie wiadukt

Postępowanie władz miasta tłumaczył wiceprezydent Gdyni Michał Guć, opowiadając, że konsultacje nie były organizowane, ponieważ o takie połączenie od lat wnioskowali mieszkańcy, stad prezydent Wojciech Szczurek uznał, że jeżeli pojawia się możliwość techniczna i finansowa, to należy przystąpić do przygotowania inwestycji.

ZDiZ: inwestycja, żeby nie było korków na Wielkopolskiej



Zarząd Dróg i Zieleni promował inwestycję jako odciążającą ruch na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Sopockiej. Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. W jaki sposób? Nie wiadomo.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Czytaj też: Urzędnicy wycofali się ze sprzedaży działki na Karwinach

Miejsca

Opinie (259) 5 zablokowanych

  • Tak to jest jak sie kupuje mieszkania na zad*piu

    • 6 5

  • Nie wiem jaką polityką Wojciech się kieruje

    ale na logikę przed wyborami robi się to czego chcą ludzie,a nie uszczęśliwia się na siłę kładkami , których nie chcą i pomnikami za 3mln. Grupy interesu np . kierowcy to lepszy klient przed wyborami niż np. marynarze. Remont Hutniczej z wiaduktem/tunelem, czy naprawa al. zwycięstwa , dałyby więcej głosów niż most za 16 baniek którego nikt nie chce.

    • 10 2

  • Ślepa uliczka. (4)

    Przecież to inwestycja dla garstki mieszkańców Strzelców i Pani Gruszeckiej. Kto poza nimi będzie z tego korzystał? Przecież nie mieszkańcy Dąbrowy , Wiczlina, Żukowa itd. Bo żeby z niej korzystać musieliby zjechać z Wielkopolskiej w ... Strzelców i wyjechać na Wielkopolskiej 200 m dalej w korku czyli zrobić dłuższą pętlę. No chyba, że zacząć opłotkami przebijać się już od Racławickiej przez osiedla domków i dalej osiedlowymi uliczkami Karwin aż do wyjazdu Brzechwy vis a vis Gryfa Pomorskiego. Ale czy właśnie o to chodzi aby zakłócić życie mieszkańcom dwóch dzielnic w imię roszczeń małej grupki "bogatszych inaczej".
    Mając na uwadze powyższe podajcie jakiś inny powód od przedstawionego , który miałby na celu powstanie tej kontrowersyjnej inwestycji.
    Ps. Ci co popierają a nie znają tego terenu, proszę o zapoznanie sie z mapą.

    • 12 8

    • A ty skąd wiesz jak to będzie wyglądało? Co tobie przeszkadza że mieszkam na Strzelców? (2)

      Co to znaczy bogatsi inaczej? Martwisz się że twoją Buraczaną niechcący wyremontują? Zapoznaj się z przedstawionym kilka tygodni temu węzłem i wtedy zabieraj głos, dając wygodną, bezpieczną i logiczną alternatywę.

      • 4 4

      • (1)

        A Tobie co przeszkadza że mieszkam spokojnie na buraczanej? Chcesz mi samochodem wjechać do pokoju? Walnij główką o ten swój szlaban na wjeździe.

        • 2 3

        • Wiadukt będzie, mój szlaban dla ciebie zamknięty a do twojego pokoju nie mam zamiaru

          wjeżdżać samochodem, bo moja hala garażowa z pewnością ładniejsza.

          • 3 1

    • Dobry komentarz

      Wygląda na to, że upodobali sobie " zakłócać życie mieszkańców". Inny przykład: w dzielnicy domków jednorodzinnych zgodzili się na zamianę jednego budynku akademika WSM na mieszkaniówkę nie zapewniając miejsc parkingowych. I tylko po to, aby Akademia mogła wyciągnąć jak najwięcej kasy, zezwalają na wybudowanie (po sprzedaży i wyburzeniu pozostałych dwóch), osiedla i kilkuset mieszkań. Zmiana sposobu zagospodarowania z akademików na osiedle mieszkaniowe, na tym terenie jest logocznie niewytłumaczalne. Ale kto w Gdyni liczy się z mieszkańcami?

      • 1 0

  • Gdynia to taki dziwny "kraj" (1)

    Brak dróg alternatywnych pomocnych w sytuacjach awaryjnych to podstawowa bolączka.
    W niejednej dzielnicy jest tylko jedna nitka komunikacyjna niech tam coś się "rozwali" to już nie ma jak jechać. Udajcie się do Krakowa, Wrocławia itd
    Jak się nie da jechać jedną drogą jest na to alternatywa a u nas?
    Kiedy turysta pyta którędy na Szczecin wystarczy wskazać ręką kierunek, nie trzeba więcej tłumaczyć - nie zgubi się.

    • 5 3

    • masz rację

      jak już pisałem wcześniej, Gdynia to taka ulicówka, duża wieś z jedną główną drogą.

      • 3 1

  • Wypowiedzi urzędników skandaliczne. Jak zdiz chce zwracać uwagę? Dlaczego promują rozwiązanie szkodliwe dla mieszkańców? Kto na tym zarobi? O co w tym tak naprawdę chodzi???

    • 6 1

  • jak chcą stać w kilometrowych korkach

    to nich stoją; za kilka lat .......

    • 4 2

  • Mieszkańcy są za mostem dla samochodów

    Nikt się nad nie pytał, a te 500 osób to nie wiem skąd.
    Mnie się nikt nie pytał.
    Ja jestem za mostem dla samochodów, bo wyjazd na Wielkopolską jest ciężki, a lepiej by było wyjeżdżać przez Karwiny bo tam są normalne skrzyżowania.

    • 8 9

  • A po co mieszkańcom Strzelców kładka w stronę Buraczanej? (8)

    • 11 3

    • Nie wiem. Może żeby skansen zwiedzać? Proszę mnie nie zaczepiać takimi pytaniami.

      Ja na prawdę nic nie wiem. Ja tam nawet nie mieszkam.

      • 1 2

    • No właśnie, po co? Co tam takiego fajnego na Buraczanej? (2)

      • 5 0

      • Buraki.

        • 4 0

      • Biedra.

        • 3 0

    • Chcą im paczki żywnościowe nosić? (2)

      • 1 0

      • (1)

        Chyba w stronę strzelców, bo zaje..ni w kredytach.

        • 2 2

        • Tak jak piszesz...

          Kredyty na fitness podwórko XD

          • 0 0

    • Żeby tym z Buraczanej kaganek kultury zanieść i światełko nadziei w ich beznadziei.

      • 2 1

  • Jak wam Karwiczanie, smakuje kiełbaska szczurkowo- wyborcza ?

    • 4 6

  • chylonia wiadukt/tunel

    P. Michale GUĆ ! Mieszkancy (nie tylko) Chylonii od wielu, wielu lat prosza o rozwiązanie podobnego problemu i co? Ano wielkie nic!
    Zapamietamy to wam przy najblizszych wyborach.

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane