- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (44 opinie)
- 2 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (4 opinie)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 4 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 5 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 6 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (15 opinii)
Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili
Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.
Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.
- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.
Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.
- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.
Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.
W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.
Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.
- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.
Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.
- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.
Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.
- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.
O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.
- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.
Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.
- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.
Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.
We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.
Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (257) 6 zablokowanych
-
2014-10-25 20:27
i za to też trzeba w najbliższych wyborach podziękować Wojtkowi i jego Ferajnie !!!
V kadencji -wystarczy !!!!!!!!!!
- 5 5
-
2014-10-25 11:55
swoja droga to ewidentny przykład jakich mamy 'specjalistów' (4)
ktorzy pieprzą głupoty i trafiaja ze swoim krakaniem jak kula w płot (albo jak Rybiński ze swoja wizja armagedonu i kryzysu)
bzdety, które kazdy mógłby powiedzieć, ale za to za grube pieniądze- 4 2
-
2014-10-25 14:15
(3)
"albo jak Rybiński ze swoja wizja armagedonu i kryzysu" - poczekaj z 2-3 lata. Putin u granic Ukrainy, czyli wlasciwie Polski to Ci za malo? ISIS u granic Turcji to detal? Paranoiczne zachowaia zachodu i finansjery to drobiazg? I jeszcze ten cyrk z ebola, jako przyszlym pretekstem do wzmocnienia wladzy w Stanach.
Jestes gdy, tak samo slepy, co glupi.
PS
Rybinski jest d*pkiem nie znajacym zycia i realiow, ale jako jedyny patrzy pesymistycznie, w przeciwienstwie do tej samozadowolonej, onanizujacej sie szmalem bandy medrkow u wladzy.- 0 2
-
2014-10-25 15:21
rozumiem, ze jak ktos jest bezsensownym pesymista to jest specjalista automatycznie (2)
człowieku zastanów się co piszesz, ale gimbusy juz takie narwane są jak ty - byle chlapnąć
Rybinski WTOPIŁ juuz miliony takich madral jak ty, którzy od dłuzszego czasu mysleli, ze musi nastapic koniec świata
i co?
złoto potaniało, a świat odbił sie od dna
żeby cos madrego powiedziec, nie wystarczy szczekac, ale miec jakąś wiedzę, a tej rybińskiemu wyraxnie brakuje
jego armageddon fund czy jakkolwiek się nazywa(ł) zadziałał podobnie jak AMBER GOLD- 0 0
-
2014-10-25 19:39
(1)
Ja pisze konkretnie i merytorycznie podajac fakty, Ty bajdurzysz farmazony z sufitu, dodajac sobie animuszu takimi "merytorycznymi" slowami jak: gimbus, narwany, szczekac itd. Przyjmij do wiadomosci gosciu, ze moze w swojej opinii jestes geniuszem, w cudzej mozesz byc - i jestes - jelopem.
"świat odbił sie od dna" - a Ty jestes konczonym durniem.
PS
Patrzac jednak na Twoj styl czyli chocby podworkowe slownictwo, interpunkcja i ortografia, nie dziwi mnie Twoja glupota. To jak piszesz, wiele mowi o tym kim jestes (a raczej NIE jestes i NIGDY nie bedziesz).
Pa.- 0 1
-
2014-10-25 19:47
mitomani maja to do siebie, że wydaje im sie że pisza z sensem
ale jak widać po twoim wpisie, to po prostu farmazony
mówisz o jakiejs mglistej przyszłości?
cóż - kiedyś... kiedys to bedzie i kryzys i wszystko, ale Rybiński mówi o tragedii, która ma sie wydarzac JUŻ i mówi to od paru lat...
ale skąd gimbus może o tym wiedziec, skoro jego pamiec siega paru miesiecy wstecz
niestety potwierdza to twoje ograniczone do gimbazy słownictwo- 0 0
-
2014-10-25 19:04
Riwiera tak wygląda piekło
śmierdzi bo to buda bez okien, duszno na parkingu,muzyka na full,plastiki i hipsterka.
- 8 10
-
2014-10-25 10:17
Propaganda, a gdzie przemysl (2)
Propaganda, w trojmiescie nie ma az tak wielu klientow i nadmiar sklepow powoduje wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast przemysl, nowoczesne uslugi, to wszystko jakos sie specjalnie nie rozwija.
- 20 7
-
2014-10-25 18:31
Jak się nie rozwija? W Trójmieście działają trzy stocznie. Produkujemy jako kraj nowoczesne autobusy, tramwaje i pociągi. Produkujemy okna dachowe i nowoczesne produkty stalowe. Produkujemy najwyższej klasy gry komputerowe. 30 procent zatrudnionych pracuje w przemyśle, 57 procent w usługach. Jesteśmy szóstą gospodarką w UE
Pewnie, że nie jesteśmy światowym potentatem i wiele jeszcze jest do zrobienia. Ale PO CO TO CIĄGŁE ZRZĘDZENIE, ŻE JEST ŹLE!?!?- 2 1
-
2014-10-25 17:49
W połnocenj Polsce produkuje się za mało prądu by poważnie myśleć o stawianiu na przemysł
Najpierw potrzebne są elektrownie
- 0 0
-
2014-10-25 09:39
Fajna sprawa dla wylaszczonych mamusiek (2)
ciągnących rozwrzeszczane dzieciaki po butikach.
- 44 6
-
2014-10-25 16:23
Tu nie chodzi o wyglad ale o glupote Dzieci zostawia sie w domu a nie na sile prowadza ogladac ciuchy Potem jeszcze maluchom sie obrywa bo marudza .
- 6 4
-
2014-10-25 10:57
lepsze wylaszczone, niż otyłe i spocone
w rozdeptanych trepkach i trwałą z odrostami
- 8 9
-
2014-10-25 15:58
śWIETOJAŃSKA
pozdrawia
- 4 5
-
2014-10-25 12:38
(3)
jak to nie stracili, zlikwidowano przynajmniej 10 prywatnych sklepów ze Wzgórza, nie mamy gdzie robić zakupów.
- 6 6
-
2014-10-25 15:54
Tam nawet nigdy nie było 10 sklepów
- 7 0
-
2014-10-25 13:29
Ja tam zauważyłem tylko brak Jantara, Rodexu w remoncie i kiosku obok poczty
- 2 0
-
2014-10-25 12:46
10 sklepów? wymień proszę jakie dokładnie.
Jeśli małe osiedlowe sklepiki padają to zapewne z powodu dość wysokich cen, a nie niechęci ludzi.- 8 0
-
2014-10-25 15:54
Najlepsze jest to że szczurzym móżdźkom
wciskano bajeczki o jakichś sensacyjnych nowych markach w zarastającym blaszaku.
A te jak na złość wybierają forum radunia i metropolie- 9 4
-
2014-10-25 15:44
DO REDAKCJI
W Gdyni ul. Janka Wiśniewskiego jest nadal zamknięta a na miejscu stoi (nie pracuje) dosłownie jeden człowiek!
Pewnie do poniedziałku chłopaki mają wolne, a wtedy korek osiągnie maksimum!
Zróbcie reportaż na temat tego gdyńskiego nieróbstwa!- 12 3
-
2014-10-25 15:41
Drogie sklepy, brzydkie kino ot cała atrakcja. Może ktoś lubi łazić cały dzień i oglądać rzeczy z dużą ilością cyfr na metkach, ja nie.
- 7 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.