- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (25 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 3 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 4 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
- 5 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 6 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (14 opinii)
Gdynia: część ul. Abrahama oddana pieszym
porównać
Urzędnicy oficjalnie otworzyli pierwszy w Gdyni woonerf, który znalazł się na ul. Abrahama . To miejsce przyjazne pieszym i rowerzystom, ale dostępne też dla kierowców. Przebudowa była możliwa dzięki pomysłowi społeczników i zaangażowaniu mieszkańców, który poparli ją w głosowaniu na Budżet Obywatelski. W sobotę na ulicy odbędzie się dzień sąsiedzki.
Przypomnijmy:
- Projekt zmian na Abrahama na odcinku od ul. Batorego do 10 Lutego przygotowany przez społeczników z Miasta Wspólnego zyskał uznanie mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2016 roku.
- W lipcu 2018 roku ogłoszono przetarg na prace budowlane. W pierwszym przetargu nie było chętnych, w drugim firma WPRD Gravel z Gdańska zaproponowała cenę 3,8 mln zł.
- To więcej niż szacunki miasta, z których wynikało, że przebudowa powinna kosztować 2,4 mln zł, ale urzędnicy zdecydowali się dołożyć 1,4 mln zł.
- Prace ruszyły pod koniec listopada i zakończyły się w ostatni weekend.
- Pierwszy woonerf w Gdyni właśnie został otwarty, zapewniam że nie ostatni. Miasto to proces, a zmiany w nim zachodzące zawsze odzwierciedlają oczekiwania mieszkańców, które z czasem ewoluują - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Zmiany na ul. Abrahama w Gdyni
Pomiędzy ul. Batorego i 10 Lutego w Gdyni powstała enklawa, w której najważniejsi mają być piesi. Wcześniej przeciskali się pomiędzy zaparkowanymi po obu stronach samochodami. Teraz nawierzchnia chodników i jezdni na całej szerokości jest na jednym poziomie, miejsca parkingowe są ściśle oznaczone, a pieszy ma pierwszeństwo. Samochodem można tędy przejechać nie przekraczając prędkości 20 km/h. Informuje o tym znak "strefa zamieszkania"
- Przekonanie gdynian do tego, żeby zlikwidować 30 miejsc postojowych, a na ich miejsce dać zieleń i ławki, nie było łatwe, ale okazało się, że mimo pewnego zdominowania przestrzeni naszego miasta przez samochody, mieszkańcy chcą takiego miejsca - mówi Łukasz Piesiewicz, pomysłodawca zmian z Miasta Wspólnego i radny dzielnicy Śródmieście.
Oprócz zmian na powierzchni, sporo kosztów pochłonęły też prace nad budową kanalizacji burzowej, której wcześniej na tym fragmencie nie było. Nasadzono też drzewa i krzewy, pojawiły się ławki, które już są chętnie użytkowane.
Na wtorkowym otwarciu pojawiło się kilkaset osób, głównie starszych. Dlatego przedsiębiorcy z tej ulicy oraz społecznicy urządzają kolejne, mniej formalne wydarzenia. W najbliższą sobotę o godz. 15 rozpocznie się dzień sąsiedzki. Będzie poczęstunek, domowe ciasta i dyskusje o kolejnych terenach publicznych w Gdyni, które mogą zmienić się w najbliższej przyszłości na lepsze.
Opinie (345) 10 zablokowanych
-
2019-06-20 22:59
A te leżaki to tam po co? Zamiast na plażę to na Abrahama? To ktoś wymylil...
- 6 2
-
2019-06-21 02:09
zmiany?nie ma potrzeby
lepiej wybudować nowe chodniczki dla prostytutek z pieseczkami,a mieszkańcy osiedli poza centrum niech nadal stoją w koreczkach.
- 8 0
-
2019-06-21 09:40
no to gdynia ma już dosyć inwestycji na 10 lat, teraz tylko farba
- 8 0
-
2019-06-21 12:08
Trzeba było zacząć od początku, od remontu tych starych brudnych bloko/kamienic. A zaraz na przestrzeni roku na nowym Wonerfie będą stać same rusztowania.
- 3 0
-
2019-06-21 14:02
Maszyna czasu
Cofnęła nas do czasów, w których używanie języka polskiego było zabronione. Łunerf psia jego m..ć.
- 7 0
-
2019-06-21 15:54
Wiesiek
Piękna robota
- 2 2
-
2019-06-21 17:16
deptak
W jakim kraju my żyjemy żeby mieć takie durne nazwy
- 6 0
-
2019-06-21 17:41
Gdynia, wspaniałe Polskie miasto!!!!! Brawo.
- 1 3
-
2019-06-22 10:36
Ile metrów ma ta "wspaniałą" ulica? 50m?
- 4 0
-
2019-06-22 11:05
I co dalej
Dobrze że powstało coś dla ludzi, mogli by usunąć te grafiti z łunerfu czy jak to się mówi. Teraz czekam na ukończenie central parku gdzie na pierwszym projekcie nie było mowy o zabudowaniach, radi wiedzieli jak pieniżki zarobić. Następnie zamknięcie świętojańskiej dla ruchu samochodowego i i budowa nowego deptaku, podniesienie opłat za parking do 20 pln za godzinę dla ludzi nie będącymi mieszkańcami Gdyni. Oraz modernizacja tego PRL owskiego skwerka gdzie nie ma nic poza fontanną.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.