• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie, po tylu latach będzie rowerem można przejechać (22)

    Bez obawy o nagły zgon że strony kierowców. Dobre zmiany, ale zdecydowanie za wolno to idzie

    • 65 282

    • Słabą masz pamięć (10)

      Więc Ci przypomnę. Był już kontapas rowerowy na 3 maja, nawet na tym samym odcinku, który mają remontować ale z powodu ofiar go zawiesili. Podobnie kontra buspas na Władysława IV. To nie są praktyczne rozwiązania dla normalnych ludzi tylko wytwory fantazji złośliwych urzędników realizowane w celu eksterminacji użytkowników ruchu drogowego.

      • 29 17

      • kto był sprawcą tych "ofiar"? (9)

        tekst nie wiadomo czy ironiczny czy poważny. Poszerzenie chodnika to praktyczne rozwiązanie dla konkretnych ludzi a nie wytwór fantazji złośliwych urzędników. Działania eksterminacyjne są na tym portalu promowane przez cierpiących na samochodozę internautów. W realu słupki i krawężniki skutecznie miarkują ich apetyt na zawłaszczanie przestrzeni miejskiej. W przestrzeni wirtualnej ich zajęcie to zwykle odwracanie kota ogonem, mają zresztą z kogo brać przykład na szczeblu centralnym. Całe szczęście coraz większa liczba mieszkańców Gdyni albo wybiera rower albo co najmniej rozumie sens prowadzonych przekształceń i im przyklaskuje.

        • 19 11

        • Samochodoza to kolejny przejaw urzędniczej fobii (2)

          Takie fobie się leczy przez odspawanie od fotela. Sprawcą tych ofiar byli projektanci rozwiązań drogowych niezgodnych z zasadami ruchu drogowego i zdrowym rozsądkiem. A za kolejne "uspokojenia" ruchu podziękują Wam w wyborach turyści, restauratorzy, petenci urzędów (przedszkoli, kościołów, przychodni) w centrum. Zacznijcie wdrażać te wasze chore pomysły od własnego podwórka czyli zlikwidujcie sobie wszystkie parkingi przy urzędzie miasta i przesiądzcie się na rowery. Bez wyjątków dla limuzyn. Wtedy porozmawiamy o rozwiązaniach w europejskich miastach.

          • 12 5

          • uuhhhhhaaaa. rozumiem, że jak turysta nie przyjedzie samochodem do centrum tzn, że nie przyjedzie w ogóle? Co za bzdura !!! Zapraszam do Budapesztu, albo Amsterdamu. Proszę zobaczyć jakie tam są z tego powodu pustki :)

            • 0 2

          • dobra, dobra, co wolno wojewodzie...

            z perspektywy komitetu miejskiego, nie znasz się po prostu ;) limuzyna pod drzwiami wejściowymi ma być razem z szoferem w pełnej gotowości.

            • 6 2

        • Rower (4)

          Zaczynają mnie wkurzać rowerzyści, panoszą się wszędzie.
          A ścieżki rowerowe robią w bardzo niebezpiecznych miejscach.

          • 11 8

          • jezdnie, na których kierowcy lekceważą limity prędkości, są niebezpieczne. (3)

            Nie potrzeba ich budować, wystarczy wiele z nich uzupełnić o instalacje sprzyjające uspokojeniu ruchu, takie jak szerokie progi spowalniające, szykany, wysepki lub parkowanie naprzemianstronne po obu stronach jezdni wymuszające esowanie toru jazdy samochodów.

            • 9 7

            • Jeszcze troche, a szykany pojawią się na głównych arteriach w miastach i poza miastami.

              Tak się rozbestwiono z budowaniem przeróżnych szykan, że nie będzie w miastach ulicy bez kilku budowli.

              • 2 0

            • w centrum jest już tak dziurawo, że powyższe jest chyba nieaktualne...

              • 5 1

            • cały urząd krzyczy

              hura, hura ale im napisaliśmy. Józek, klikaj szybciej...

              • 4 3

        • Wszyscy klaszczą: Gdynia! Łucyk!

          Szkoda że to przyjazne miasto nie buduje infrastruktury dla rowerzystów z prawdziwego zdarzenia - jedynie pozorowane działania na pokaz (czerwony kolor tak ładnie rzuca się w oczy).

          • 16 7

    • (2)

      Obcislogaciowi i niunie na rowerach w z pieskiem w koszyku niech nauczą się też uważać na ulicy. Przepisy drogowe są dla wszystkich. Chcesz jeździć bez stresu to won do lasu. A nie, przepraszam, wyciąć drzewa bo też stanowią zagrożenie.

      • 28 29

      • (1)

        Ano dla wszystkich. Dlatego warto pamiętać, że w terenie zabudowanym ograniczenie prędkości to generalnie 50 km/h (a nie przedział 70-99), parkuje się bezpośrednio przy krawędzi jezdni i tylko wtedy, gdy zostanie 1,5m dla pieszych, a przy wyprzedzaniu rowerzysty zostawia się min. 1 metr, a nie centymetr.

        • 13 6

        • To przestań jeżdzić środkiem jezdni.

          • 2 0

    • O ?

      A dotychczas nie można było ?

      • 0 0

    • Myślę, że teraz to kierowcy się bardziej boją rowerzystów ;)
      Jako wieloletni kierowca stwierdzam, że więcej niż połowa rowerzystów nie przestrzega przepisów ruchu drogowego i niestety są przekonani, że im wszystko można. A pamiętajmy, że tak samo jak rowerzysta nie chce być potrącony przez kierowcę, tak samo kierowca nie chce potrącić rowerzysty. Więc niech każdy uczestnik ruchu szanuje drugiego.

      • 5 2

    • Nagly zgon ? (3)

      Tak na piwaznue to masz OC korzystajac z drog publicznych ?

      Czas na obowiazkiwe Oac i jarty rowerowe

      • 4 8

      • A mam. Kosztowało mnie 26zł za rok. (2)

        Wiesz czemu? Bo rowerzyści nie powodują wypadków :)

        • 6 3

        • tak, to się nie nazywa wypadkiem (1)

          jak komuś urwiesz lusterko lub przerysujesz bok samochodu.

          • 6 3

          • nie, to się nie nazywa wypadkiem

            polecam zapoznać się z definicją słowa "wypadek drogowy"

            • 3 1

    • text

      • 0 0

    • Kilka lat już tamtędy jeżdżę rowerem, nigdy nie miałem z tym problemów.

      • 6 1

  • (24)

    Jeszcze większe problemy z parkowaniem. Super. Czy ktoś w urzędzie w ogóle słucha mieszkańców czy tylko spolecznikow słoików pochodzących z mazur?

    • 197 25

    • Czyli Gdynia tylko dla rowerzystów (1)

      ....i ma gdzieś kierowców co płacą podatki za które robi się ścieżki rowerowe

      • 3 0

      • Dla rowerzystów też nie za bardzo

        Dla urzędników chyba tylko

        • 1 0

    • De'bilku, "słoiki z Mazur" przyjechały tu własnymi autami, czemu mieliby strzelać sobie w kolano i likwidować miejsca parkingowe?

      • 1 0

    • No właśnie słuchają mieszkańców. (2)

      Chcemy miasta dla ludzi nie dla samochodów.

      • 10 13

      • A samochodami to kto jeździ

        Kosmici?

        • 2 0

      • Też mnie fascynuje to kreowanie się na przedstawicieli wszystkich mieszkańców

        Prześledziłem wyniki głosowań w dzielnicach w sprawie ustanowienia nowych stref do parkowania, i jakoś dziwnym trafem ci mieszkańcy opowiadali się większością za tym pomysłem. To teraz co, łatka gorszego sortu i krzyczymy jeszcze głośniej, że mieszkańcy chcą, by można było parkować wszędzie? Ano może i chcą, tylko mieszkańcy ościennych gmin. I nie ma sprawy, u siebie niech wprowadzają takie reguły, żeby im pasowało.

        • 6 5

    • poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów = wzrost ruchu rowerowego (17)

      wzrost skłonności do korzystania z rowerów = spadek skłonności do używania (jeżdżenia i parkowania) samochodów = wzrost liczby niezajętych przez samochody miejsc do parkowania. Same korzyści dla wielu mieszkańców centrum miasta. Brawo Gdynia. Pan Łucyk zostanie prędzej czy później doceniony przez mieszkańców, tak jak i inne osoby przyczyniające się do uwolnienia miasta od samochodozy panującej ciągle na wielu jego obszarach.

      • 14 24

      • obszary, przestrzeń miejska, korzyści... co ja czytam? (1)

        ma wrażenie jakbym tu i w wielu podobnych wpisach czytał jakieś gotowce z UM.
        Rozwiązanie typu macierz gotowych sformułowań dla ułatwienia przy tworzeniu wpisów.

        • 7 1

        • To już 3 argumenty

          Z drugiej strony padają tylko dwa: przepustowość i "dajcie za darmo"

          • 1 1

      • Przypomnij mi to, kiedy twoja mama rowerem podjedzie do poradni ortopedycznej na Armii Krajowej. (9)

        • 23 6

        • Strefa płatnego parkowania to nie zakaz parkowania (4)

          O czym kierowcy zwykli zapominać

          • 4 2

          • Brak miejsc parkingowych to niemożność parkowania. (3)

            Wg aktywistów można zaparkować pod Batorym i o kulach szybko skoczyć do ZOZ na Armii Krajowej....

            • 11 4

            • Można też zaparkować na Armii Krajowej. (2)

              Płatnych miejsc parkingowych wbrew tezom absolutnie nie brakuje. Z naciskiem na płatnych. Innych już nie będzie.

              • 0 9

              • Czyli zarabiamy (1)

                Na poszkodowanych i kalekach.

                • 1 1

              • I na krawaciarzach, masarzach, czy też damach do towarzystwa

                Uniwersalnie, na wszystkich. Z tą uwagą, że nie zarabiamy, a odzyskujemy mikrą część środków na budowę infrastruktury dla nich.

                • 0 1

        • Jak raz na rok jedzie to poradni, to można wziąć taksówkę (1)

          • 12 11

          • jak częściej to w sumie też

            • 0 1

        • matole jest od tego komunikacja miejska ,i 90% emerytówdo szpitala i przychodni jedzie komunikacja miejską

          • 1 9

        • Jeśli zatrzymasz się przed przychodnią i pomożesz matce wyjść z samochodu, to cie nie obtrąbią

          • 4 2

      • pułapki logiki formalnej (1)

        oderwanej od rzeczywistości.
        Oraz żarliwość neofity...
        Na pokaz, bo w rzeczywistości bryka na chodniku przy magistracie...

        • 8 2

        • ot i właśnie - chodnik zarezerwowany dla UM pod samym wejściem

          i nie ma co narzekać, prawda?
          a jak coś to służbowy kierowca podjedzie..

          • 7 0

      • (1)

        Już widzę jak dziadki i inne starsze osoby przesiadają się na rowery.

        • 13 10

        • a czemu nie?

          aa, zapomnialem,w Polsce 50 latek uchodzi za dziadka, co to juz do grobu sie powinien szykowac. Chyba szersze chodniki i uspokojony ruch samochodow powinny byc plusem dla emerytow? Czy moze 5 sekundowe swiatla na przejsciu sa pod nich zrobione?

          • 11 5

      • Sam nie wierzysz w to co piszesz

        • 11 11

  • Warto zauważyć że miasto to miasto. Z samochodami, hałasem, sklepami itd. Serio chcecie zrobić w mieście warunki jak na wsi? . Przecież handel i biznes w śródmieściu Gdyni zamiera. Władze miasta nie chcą tego widzieć.

    • 4 0

  • Jednokierunkowa druga rowerowa (7)

    Niech zgadnę - przeciwnie do kierunku ruchu samochodowego i z przecinaniem pasa dla samochodów co 50 m? Miasto z morza białej farby i urzędniczych mrzonek.

    • 196 7

    • masz rację. W drugą stronę rowerzyści mogą się poruszać w tym samym kierunku co samochody (6)

      ruch rowerów "pod prąd" ulic jednokierunkowych dla samochodów jest bardziej bezpieczny dla cyklistów. Sprawdzone w wielu miastach Polski, Europy i świata. Kontakt wzrokowy i uspokojenie ruchu czyni cuda. Sprawdź sam, to się przekonasz.

      • 3 10

      • Panie "masz rację"

        Nie masz racji, skręcanie na skrzyżowaniu przy dwupasmówce plus rowery w przeciwnym kierunku to jakaś pomyłka w kalkulacji.

        • 4 0

      • Tak widziałem jak rowerzysta jadacy pod prąd wjechał na chodnik bo nie miał szans wyminąc prawidłowo jadącego auta

        • 3 0

      • Bezpieczne to są wydzielone fizycznie drogi dla rowerów, a nie malowanki na dziurawym asfalcie. (3)

        • 17 3

        • asfalt zostanie załatany (2)

          reszta twojego tekstu świadczy, że cierpisz na cyklofobię lub na samochodozę lub obie te przypadłości naraz. Stawiający minusy przypuszczalnie rzadko jeżdżą rowerem po mieście.

          • 0 13

          • Twoja zdolność wyciągania wniosków oddaje poziom umysłowy.

            To właśnie troska o zdrowie i bezpieczeństwo rowerzystów przeze mnie przemawia.
            Ty nawet w tym widzisz objaw "samochodozy".
            Mania prześladowcza? Sami wrogowie wokół?
            Spisek blachosmrodziarzy?

            To można leczyć.

            • 9 0

          • polecam starowiejską, plac konstytucji itp.

            w kwestii: asfalt zostanie załatany...

            • 6 0

  • (13)

    Widać, że włodarze miasta już dawno przestali słuchać mieszkańców, a skupiają się na własnej kieszeni oraz interesie deweloperów i garstki nieudaczników zwanych społecznikami... Przykro mi patrzeć jak np Gdańsk się rozwija, a Gdynia w której mieszkam od ponad 30 lat zaczyna ulegać prowincjonalizacji.

    • 217 26

    • Nie do końca

      W Gdańsku tak samo. Wciąż przybywa głupich rzeczy utrudniających życie.

      • 4 0

    • Dziwię się,że jeszcze się nie wyprowadziłeś, skoro tak się męczysz w Gdyni. (6)

      • 9 23

      • Podatkowo juz pare lat temu :) (3)

        • 9 2

        • Ups, to abonament na strefę będzie kosztował... (2)

          • 4 4

          • ups (1)

            a może ma garaż i kicha na waszą strefę.

            • 4 2

            • Jak ma garaż i trzyma ten samochód tylko w garażu dla ozdoby

              to czemu gardłuje pod artykułem o likwidacji kilku miejsc parkingowych w centrum? ;P

              • 1 2

      • Podobno z tonącego okrętu szczury uciekają pierwsze (1)

        Szkoda, że miast to nie dotyczy.

        • 15 2

        • bo ten szczur nie tonie

          stoi na naszych głowach.

          • 6 0

    • Zaczyna ulegać? (1)

      Od jakichś 3 kadencji Gdynia się cofa pod każdym możliwym względem.

      • 28 6

      • o jakich względach piszesz?

        potrzeby kierowców parkujących swoje pojazdy przez 23 godziny na dobę nie są najważniejsze.

        • 10 21

    • Bo co ty, w Gdańsku to samo (2)

      Też Ci tajemniczy społecznicy, nie znający potrzeb ludu, chcą mu na złość życie utrudnić. I autkom, a lud wiadomo, ma mądrość sam w sobie i zawsze wie lepiej niż te wyksztalciuchy

      • 6 9

      • Ale w Gdańsku np na Wajdeloty zapytano mieszkańców w ankiecie o losy ulicy przy której mieszkają (1)

        i wyszło zupełni inaczej niż Raktywiści się spodziewali

        • 22 2

        • Po proteście zapytano.

          A powinni zapytać najpierw.

          • 12 2

  • Kto tak głosuje?

    A na hali targowej boxy puste, do wynajęcia. Poziom -1 tętniący kiedyś handlem, pusty. Zostały praktycznie tylko warzywa i owoce, może mięsne stoiska. Reszta zwija się. I tu nie rozumiem, taki handlowiec idzie na wybory i głosuje na tą ekipę? Razem z rodziną? Przecież widać, że jest to dla mieszkańców szkodliwe działanie. A cykliści, to może 0.5% głosów, zatem nie liczą się. Tak też kto w Gdyni ciągle głosuje na tą ekipę i tego samego prezydenta?

    • 5 0

  • Szczurek chce w całej Gdyni zrobić korytarze dla gryzoni.

    Nie wszyscy jeżdżą i mogą jeżdzić rowerami. Potrzebne są parkingi dla samochodów , miejsca postojowe. Już z końca Skweru Kościuszki zrobiono "busz". Drzewa są , ale ludzi tam nie ma. Akwarium Morskie plajtuje , bo wycieczki nie przyjeżdżają , bo za daleko muszą iść. Nie tędy droga.

    • 9 1

  • Super sprawa (6)

    Likwidować miejsca parkingowego na ulicy skoro wszędzie puste parkingi kubaturowe.

    • 77 30

    • gdzie masz te puste parkingi kubaturowe ? Za dużo zioła chyba jarasz, że masz wizje... (1)

      • 19 3

      • choćby na mapce poglądowej dołączonej do artykułu

        pozdrawiam!

        • 0 2

    • Teza, że restauratorzy czy lokalne usługi podupadają przy ograniczeniu transportu samochodowego (1)

      Nie sprawdziła się jeszcze w żadnym kraju UE, nie sprawdziła się nawet w USA. Więc nie ma żadnego merytorycznego powodu, żeby miała się sprawdzić akurat w Polsce.

      • 1 5

      • W centrum Miami, gdzie jest dużo wielopiętrowych parkingów

        Odbywa się ruch samochodowy.

        • 2 0

    • obudź się gostku, jakie k... parkingi kubaturowe? gdzie?

      • 5 0

    • Bajka o parkingach w Gdyni które i tak znikną bo wiekszość to place pod deweloperkę

      • 18 5

  • Zamieszczone zdjęcie bardzo ładnie pokazuje

    ile wolnego miejsca jest na parkingu obok Batorego.

    • 1 1

  • Kostka betonowa!?

    Nieeeee :((((

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane