- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (8 opinii)
- 2 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (237 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (203 opinie)
- 5 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 6 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (14 opinii)
Mieszkańcy chcą Targu Węglowego bez aut
Mieszkańcy chcą, by Targ Węglowy zamienił się w przestrzeń dla spacerowiczów, miejsce spotkań, koncertów i wydarzeń plenerowych. 42 proc. osób nie chce, aby dalej funkcjonował tutaj parking - takie są wyniki przeprowadzonych badań oraz ankiet.
W badaniu oddano 1146 głosów. Z ich analizy wynika, że mieszkańcy chcą na Targu Węglowym: brać udział w wydarzeniach kulturalnych (32 proc.), spotykać się ze znajomymi (28 proc.) oraz odpoczywać w otoczeniu zieleni (26 proc.). Tylko 13 proc. opowiedziało się za "parkowaniem samochodem", a 1 proc. za "robieniem zakupów".
Wśród elementów, które powinny wypełnić przestrzeń Targu Węglowego, ankietowani najczęściej wymieniali (można było wybrać kilka opcji): meble miejskie w postaci ławek, siedzisk, stolików (830 głosów), zadbaną zieleń (820 głosów), przenośną lub stałą scenę na koncerty i występy (522 głosy). Nie zabrakło też poparcia dla wypożyczalni rowerów miejskich, czytelni czy fontanny.
Parking zdobył uznanie tylko 180 osób, a najmniej ze wszystkich głosów oddano na plenerową siłownię.
Na pytanie dotyczące parkingu, jego likwidację poparło 42,2 proc. uczestników, zaś 12,7 proc. osób chciałoby nadal móc zostawić tutaj auto. Najwięcej głosów "za" parkingiem pojawiało się od osób między 36 a 55 rokiem życia oraz tych, które mieszkają w dzielnicach bezpośrednio sąsiadujących ze Śródmieściem. Odpowiedź ta najmniej popularna była w grupie od 17 do 26 lat oraz powyżej 56 roku życia.
Czytaj też: Gdańsk nie potrafi dogadać się z inwestorami w sprawie parkingów?
- Targ Węglowy jest postrzegany jako podzielony na trzy strefy. Strefa centralna, która obecnie jest parkingiem, w propozycjach mieszkańców powinna być placem elastycznym, wielofunkcyjnym i tu nie należy wprowadzać dużych zmian architektonicznych, a raczej organizować różne wydarzenia. Po stronie zachodniej [przy budynku LOT-u - dop. red.] mieszkańcy chcieliby widzieć kawiarnie i ogródki gastronomiczne skierowane w stronę placu, a po stronie ASP - strefę relaksu, przy czym obecna zieleń powinna być bardziej zadbana - tłumaczy Natalia Brylowska z Instytutu Kultury Miejskiej, autorka raportu z przeprowadzonych konsultacji społecznych.
Ankieta była tylko jednym z etapów badań potrzeb użytkowników tego terenu miasta. Działalność badawczą rozpoczęto jeszcze latem ub. r., kiedy zdecydowano się zamknąć Targ Węglowy dla samochodów. Pod koniec 2013 r. rozpoczęto natomiast "pełne" konsultacje w formie wspomnianej ankiety, warsztatów z mieszkańcami, a także analizy ruchu na Targu.
- W tym okresie m.in. razem ze studentami socjologii Uniwersytetu Gdańskiego przeprowadziliśmy obserwacje, by wiedzieć, co ludzie konkretnie robią na Targu Węglowym. Okazuje się, że w 85 proc. przypadków wykorzystywany jest on w celach komunikacyjnego ruchu pieszego. Osoby, które parkują stanowiły zaledwie 3 proc. osób - zdecydowana większość przemierza tę przestrzeń pieszo - dodaje Brylowska.
Czytaj też: Nasza analiza liczby bezpłatnych miejsc parkingowych w Śródmieściu
Cały raport został we wtorek przekazany prezydentowi miasta i będzie - jak zapowiadają urzędnicy - tematem jednego z najbliższych kolegiów prezydenckich.
Niewykluczone też, że oprócz postulatów mieszkańców, w tym roku wprowadzone zostaną także inne rozwiązania podnoszące estetykę tego miejsca. Miasto chce bowiem wyeliminować handel na szpetnych stoiskach po zachodniej stronie Targu.
- Najprawdopodobniej miasto wydzierżawi grunty, które do tej pory dzierżawili handlarze. Miasto będzie po prostu płacić prywatnemu właścicielowi gruntu, aby ten nie wynajmował przestrzeni tym, którzy tam stawiali te straszliwe stragany - zapowiada Anna Czekanowicz-Drążewska, dyrektor Biuro Prezydenta ds. Kultury.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (230)
-
2014-03-19 15:21
dlaczego auta są złe??
zauważyłem, że na auta psioczą te osoby które mieszkają blisko centrum - i w sumie ich rozumiem - oni mogą wszędzie dojść na piechotę - ale dlaczego nie próbuje się zrozumieć tego ,że do centrum gdańska zarówno w celach rekreacyjnych jak i zawodowych mają ochotę dojeżdżać mieszkańcy obrzeży gdańska, rumi, redy wejherowa i miejscowości od strony pruszcza??
SKM to nie jest rozwiązanie na wszystko - zwłaszcza w weekendy...
poza tym czas - dojazd skm z rumi z dojsciem na i z stacji kolejowej to zabawa na 2 godziny a samochód ( np. w sobotę albo poza godzinami szczytu) to raptem 1 godzina.
Cena??
2x normalny na skm z Rumi do gdańska (tam i powrót) - ok 20zł
paliwo w oszczędnym wozie (np na LPG) - również ok 20 zł
Przy wyjeździe z rodziną rachunek wychodzi na plus dla podroży samochodem...- 2 6
-
2014-03-19 14:10
Każdy polski draiwers winien mieć dwa podziemne parkingi pod swoim domem... (4)
... A gdyby mu to nie wystarczyło, to ma 'se' zbudować parking na dachu swej lepianki !
parking na dachu lepianki polskiego draiwersa musi spełniać również funkcję lądowiska dla helikoptera.
jesteśmy w końcu w unii ! Nieee ? I mamy w końcu xxi wiek ! Nieee ?
i każdemu należy się trochę luksusu ! Nieee ?- 3 1
-
2014-03-19 14:20
(3)
Tak się składa, że galerie posiadające duże parkingi mają bardzo duże obroty. Ludzie z kasą nie lubią chodzić pieszo a dzięki nim są obroty i centra tętnią życiem.
- 2 5
-
2014-03-19 14:23
Jak mają kasę, to na galerianki mogą przylecieć śmigłowcem ! Co niee ? (2)
- 1 1
-
2014-03-19 14:30
(1)
A ty to tylko tłok robisz w galeriach i liczysz na darmowe poczęstunki.
- 0 1
-
2014-03-19 15:11
Najlepsze kąski z darmowego poczęstunku wybierają w pierwszej kolejności
- właściwie na stałe tam 'zameldowane' - galerianki !
- 0 0
-
2014-03-19 14:46
kompromis jest bardzo prosty !!!
trzeba zbudować parking podziemny pod Targiem węglowym :P
- 7 3
-
2014-03-19 14:43
Konsultacje społeczne w budyniowym wydaniu
Ciekawe, że Trojmiasto podjęło temat jak już jest po sprawie. Dzięki temu można było skonsultować sobie po swojemu ze swoimi. Ankieta powyżej to zupełnie inne wyniki. Ale kogo to obchodzi.
- 5 1
-
2014-03-19 13:55
prosta sprawa (1)
"Mieszkańcy chcieliby, aby Targ Węglowy tętnił życiem dzięki różnym imprezom i wydarzeniom. Nz. pokaz kowalstwa artystycznego na Targu Węglowym podczas Festiwalu Temperatury im. Fahrenheita."
Aby to mogło normalnie funkcjonować należy koniecznie wybudować parking podziemny pod Targiem Węglowym. Dojeżdżający z odległych dzielnic muszą mieć zapewnione miejsce na parkowanie samochodów.
Aby ożyło stare miasto i rozrywka funkcjonowała całą dobę niezbędne są parkingi podziemne i wielokondygnacyjne w tym rejonie.- 7 2
-
2014-03-19 14:37
Przy tym podziemnym parkingu jest okazja do zbudowania toalety miejskiej ogólnodostępnej tak jak w wielu galeriach handlowych.
- 1 1
-
2014-03-19 14:31
"Okazuje się, że w 85 proc. przypadków wykorzystywany jest on w celach komunikacyjnego ruchu pieszego." - z samochodu do domu/pracy i z powrotem.
- 2 1
-
2014-03-19 13:31
Usunąć (2)
Należy usunąć samochody nie tylko z Targu Węglowego ale z całej starówki. Należy też wybudować parking dla rowerów i ścieżki rowerowe po starówce. A samochodziaże niech się wreszcie wyniosą w diabły.
- 10 10
-
2014-03-19 14:27
Prawdziwa przekupa to wie, że ludzie z kasą z reguły jeżdżą samochodami tylko trzeba im stworzyć odpowiednie warunki do wydawania kasy. Ktoś to wszystko musi finansować. Na pewno nie emeryt na rowerku.
- 3 2
-
2014-03-19 13:47
Puknij się koło rowerowe, bo głowy to chyba nie masz
- 4 3
-
2014-03-19 14:10
niech ekolewactwo wezmie się do roboty to tez ich będzie stać na samochody (1)
a nie ja nie mam to ty tez mieć nie mozesz.
- 3 7
-
2014-03-19 14:17
Te ! Jakiej marki masz trupa ?
By the way - nie jestem LEWAKIEM - LEWUSEM...
- 0 1
-
2014-03-19 14:06
Kto ich pytał???
Czyżby było referendum?
- 4 1
-
2014-03-19 13:44
Dużo osób przestanie przyjeżdżać w to miejsce na kawkę czy spacer lub kino jeśli nie będzie gdzie zaparkować.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.