Marka Blue Media, która istnieje na rynku od 1999 r., zostanie zastąpiona przez Autopay. Sopocka firma z rynku płatniczego rozpoczyna właśnie proces rebrandingu. Planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną i zadebiutować na giełdzie. Wszystko zaczęło się 24 lata temu od wydania na płycie CD "Instrukcji do internetu". Był to pierwszy produkt stworzony przez założycieli Blue Media - Andrzeja Antonia i Konrada Kucharskiego.
codzienność, nie wyobrażam sobie życia bez nich
85%
nie unikam, ale preferuję tradycyjne metody
9%
Od 1999 r. spółka Blue Media przeszła długą drogę i stała się jednym z liderów płatności w internecie.
Jako pierwsza w Polsce wprowadziła rozwiązania, które dziś wydają się oczywiste: szybkie płatności za rachunki przez internet (2011 r.), doładowania telefonów komórkowych online (2002 r.), system natychmiastowych przelewów międzybankowych BlueCash (2011 r.) czy płatności automatyczne Autopay za przejazdy na autostradach (2019 r.).
Koniec z przelewani za pośrednictwem Blue Media
To właśnie uruchomienie w 2019 r. aplikacji Autopay, która ułatwiła i przyspieszyła płatności za płatne odcinki autostrad w Polsce, było dla Blue Media przełomowym momentem.
Znajdź najbliższy bankomat
- Zapragnęliśmy sięgnąć po więcej - mówi Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media. - Nasza firma zawsze miała wyjątkową startupową energię, byliśmy inicjatorami zmian technologicznych na rynku, ale zawsze pozostawaliśmy w pewnym sensie w tle, jako zaufany i sprawdzony partner dla biznesu, który zapewnia bezpieczeństwo płatności klientów. Teraz chcemy, by nasi użytkownicy poznali nas bliżej, nasze wartości i markę.
Spółka Blue Media się zmienia. Szykuje się debiut na giełdzie
Zmiany, które wprowadza rebranding, będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.
Pod koniec 2021 r. firma nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor, działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.
- Jesteśmy stosunkowo niewielką firmą - aktualnie nasz zespół to około 300 osób - a zarządzamy naprawdę dużym biznesem. Chcemy przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną, która z czasem zadebiutuje na jednej z giełd. Niekoniecznie w Polsce - mówi Andrzej Antoń.