- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 2 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
Z gospodarską wizytą do Trójmiasta zjechał minister transportu i budownictwa Jerzy Polaczek. Jego odwiedziny na placu budowy autostrady A-1 o kilka godzin wyprzedziła wiadomość o zatwierdzeniu przez rząd kolejnej raty kredytu na tę inwestycję, w wysokości ok. 16 mln euro. To bardzo dobra informacja, ponieważ bez kolejnych rat konsorcjum Gdańsk Transport Company miałoby problemy z kontynuowaniem prac. - Opóźnienie w wydaniu naszej kontrasygnaty wynikało z tego, że właśnie zmienimy procedury zatwierdzania takich decyzji - tłumaczył zwłokę swoich urzędników minister Polaczek. - Zapewniam, że teraz będziemy potrzebowali maksymalnie trzech tygodni na wydanie takiego postanowienia.
Minister Polaczek, podobnie jak cały rząd jest przeciwnikiem budowy autostrad w systemie koncesyjnym, w jakim powstaje północny odcinek A-1. Wielokrotnie on, oraz inni politycy PiS-u deklarowali, że budowa autostrady przez państwo za pośrednictwem generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest tańsza i szybsza. W marcu oficjalnie zarekomendował rządowi odejście od systemu koncesji. Czy w takim razie goszcząc ministra na terenie swojej inwestycji prezes GTC Torbjőrn Nohrstedt nie czuł się niekomfortowo? - Na pewno nie. Myślę, że ta wizyta wyjdzie wszystkim na dobre, a pan minister przekona się, że na tej budowie pracują fachowcy, które swoje obowiązki traktują niezwykle poważnie. Nie wiem, czy przekonamy ministra do naszej wizji finansowania budowy autostrad, ale mam nadzieję, że zdobędziemy jego zaufanie jako profesjonalni drogowcy.
Szef GTC chyba się nie mylił, ponieważ na koniec krótkiej wizyty minister zaprosił szefów GTC do ministerstwa, żeby - jak to określił - "przedyskutować kwestie związane z budową autostrady A-1".
Konsorcjum Gdańsk Transport Company posiada koncesję na budowę autostrady A-1 z Gdańska do Torunia, ale biorąc pod uwagę sprzeciw rządu wobec budowy autostrad w systemie koncesyjnym można zakładać, że wybuduje jedynie 90 km odcinek autostrady do Nowych Marz. Na tej autostradzie powstanie 86 mostów, 6 węzłów drogowych i punktów poboru opłat, 3 miejsca obsługi podróżnych (czyli różnego rodzaju stacje benzynowe i restauracje) oraz 2 obwody utrzymania autostrady. Koszt budowy jednego kilometra trasy do Nowych Marz wynosi 5,6 mln euro.
Opinie (36) 4 zablokowane
-
2006-04-07 08:04
Dla mnie to może być nawet Zaułek Grunwaldzki
- 0 0
-
2006-04-07 08:32
O, kogo ja widzę, znajome twarze na zdjęciach; )
Kurcze, znam firmę Skanska i jeśli ktoś tu kogoś mógłby zdyscyplinować to ewentualnie Skanska naszych ministrów - kopniakiem w tyłek, i to porządnym, bo to co nasze kolejne rządy (w tym i ten) wyprawiają w sprawie autostrady to woła o pomstę do nieba.
Śmiech pusty ogarnia - minister Polaczek chce dyscyplinować chyba jedną z najprężniejszych firm na rynku - hjeeeeehjehje; ) Ale se porządził, no no; )
Ministry przychodzą i odchodzą, a autostrada i Skanska zostanie:)- 0 0
-
2006-04-07 08:46
Żmijko
"SKANSKA" to firma składająca się z mnogiej /często miernej jakości/ podwykonawców.
A Polaczek - fakt - nadaje się na ministra infrastruktury jak ja /nie pochlebiając sobie/ - na dyrektora toruńskiej radiorozgłośni...- 0 0
-
2006-04-07 08:52
Bolo
Nie "składająca się" a "zatrudniająca". Każda firma budowlana w tej chwili tak robi.
Jeśli chodzi o jakość, spierałabym się, ale oczywiście z punktu widzenia laika.- 0 0
-
2006-04-07 09:17
pisiory miały pomagać a tylko opóźniają
ta autostrada to ewidentny przykład jak politycy mają Trójmiasto głęboko gdzieś - zarówno ci z innych miast, którzy dbają o swoje - jak i ci z Pomorza
natomiast co do prędkości na autostradach w Niemczech - tam też są ograniczenia- 0 0
-
2006-04-07 09:37
nie ma co narzekac, bedzie si..pracujac jak ja jako kierowca i jezdzac po polsce moge placic nawet 10zl za 100km (nie ja placic tylko firma) i wtedy wiem ze nie wbije mi sie jakis niedzielny kierowca i bede zasuwal ile fabryka dala.A jak bede jechal gdzies prywatnie to oczywiscie inna droga zeby nie placic, ale wtedy bede pewien ze wszyscy wariaci jada autostrada:D
Mowie wam jest w tym troche sensu.Jak najwiecej autostrad w POLSCE!
Pozdrawiam- 0 0
-
2006-04-07 09:54
Nareszcie cos sie dzieje.
..."Dlaczego te raty są tak istotne?"...
Glupie pytanie, moze panowie Staporek i Polaczek tego nie rozumieja, ale kazdy normalny czlowiek wie, ze do budowy potrzebna jest kasa.
Kiedy powstana dalsze odcinki ?
Zeby inwestycja zaczela sie zwracac, trzeba znalezc klientow, ktorzy jada dalej niz do miejscowosci Nowe Marzy.
Krotko mowiac ten 90 km odcinek, bez dalszej jej czesci prowadzi z Gdanska do nikad.- 0 0
-
2006-04-07 10:06
"Parlamentarzyści ważnymi klientami (euro)LOTu"
Wątpię, czy minister tu przyjechał. Może wreszcie ktoś przyjedzie do Trójmiasta koleją / drogą i pozna atrakcje podróży lądem.
W samolotach tylko rządowe "gęby" - po co im autostrada.- 0 0
-
2006-04-07 10:10
Tyko rząd nie mówi...
że inwestory/budujący tą A1 czekają już 6 tygodni na podpisanie potwierzenia do przelewów, które miały być już dawno na ich kontach, żeby móc stabilnie produkować dalej tą drogę. Rząd ma na to 7dni i jakoś mam wrażenie, że min. Polaczek przyjechał załatwić problem grożąc paluszkiem budowniczym. Typowo polskie - jak już się coś zacznie na prawdę to potem z najdurniejszego powodu sprawy padają bo ktoś czegoś nie podpisał i zamiast interesu jest tylko "puszczanie bąków"
- 0 0
-
2006-04-07 10:44
niepotrzebnie przyczeytalem ten art. bo sie tylko ZDENERWOWALEM:/
co kawalek bramki ze sporymi oplatami:/ malo jest akcyzy zawartej w kazdym litrze benzyny?! chce wiedziec za co place! ALBO akcyza w paliwe ALBO platne autostrady!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.